Sprostowanie...

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
NEO_DAB

Sprostowanie...

Post autor: NEO_DAB »

Dzięki uprzejmości Kima Loevenskjolda rozjaśnia się nieco sprawa używanych autobusów sprowadzonych niedawno przez PKM Gliwice. Okazuje się, że autobusy są cztery - jeden przegubowy i trzy standardowe. Przegubowy DAB 12-1800B wyprodukowano w 1990 roku i dotychczas jeździł w firmie Aarhus Sporveje z numerem 407. Historia trzech krótkich DAB-ów 12-1200B przedstawia się następująco:
- (1) rocznik 1990, ex City-trafik HT Kopenhaga 2065,
- (2) rocznik 1991, ex City-trafik HT Kopenhaga 2016, ex City-trafik Skanderborg 16, ex Skanderborg 5,
- (3) rocznik 1992, ex Arriva Fredericia 3040, ex City-trafik Fredericia 124, ex Fjordbus 31.

Zródło: www.wpk.katowice.pl

http://www.wpk.katowice.pl/photo/gliwice-dab2.jpg http://www.wpk.katowice.pl/photo/gliwice-dab3.jpg
http://www.wpk.katowice.pl/photo/gliwice-dab4.jpg
http://www.wpk.katowice.pl/photo/gliwice-dab1.jpg

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Bardzo fajne są te DAB-y, ale uważam, że powinni je przemalować, ponieważ z tymi łatami, wyglądają okropnie. :chytry:

DoMANik287

Re: Sprostowanie...

Post autor: DoMANik287 »

NEO_DAB pisze:Dzięki uprzejmości Kima Loevenskjolda rozjaśnia się nieco sprawa używanych autobusów sprowadzonych niedawno przez PKM Gliwice. Okazuje się, że autobusy są cztery - jeden przegubowy i trzy standardowe. Przegubowy DAB 12-1800B wyprodukowano w 1990 roku i dotychczas jeździł w firmie Aarhus Sporveje z numerem 407. Historia trzech krótkich DAB-ów 12-1200B przedstawia się następująco:
- (1) rocznik 1990, ex City-trafik HT Kopenhaga 2065,
- (2) rocznik 1991, ex City-trafik HT Kopenhaga 2016, ex City-trafik Skanderborg 16, ex Skanderborg 5,
- (3) rocznik 1992, ex Arriva Fredericia 3040, ex City-trafik Fredericia 124, ex Fjordbus 31.

Zródło: www.wpk.katowice.pl

http://www.wpk.katowice.pl/photo/gliwice-dab2.jpg http://www.wpk.katowice.pl/photo/gliwice-dab3.jpg
http://www.wpk.katowice.pl/photo/gliwice-dab4.jpg
http://www.wpk.katowice.pl/photo/gliwice-dab1.jpg
Jestem ciekaw czemu ty to wszystko kopiujesz/wklejasz. Przecież wystarczy, że podasz link do strony aby sobie inni przeczytali a nie kopiujesz/wklejasz.

NEO_DAB

Post autor: NEO_DAB »

Odwiedziłem dziś zajezdnię PKM-u i DAB-y stoją na warsztacie, coś przy nich robią więc są troszke porozkręcane... Jutro jakiś jedzie do malowania. (nie wiem czy wszystkie naraz).

james206

Post autor: james206 »

Ciekawe czy dostaną numery #41-#44 :?:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Nie chciałbym sie wtrącać, ale patrząc na numerację gliwickich DAB-ów najlepszym rozwiązaniem byłoby nadanie im numerów zaczynających się na 1xx. W ten sposób uniknięto by niepotrzebnego chaosu w numeracji.

NEO_DAB

Post autor: NEO_DAB »

Właśnie lwpiej by było jakby dostały #115-#118 ;)

james206

Post autor: james206 »

I macie Panowie rację tylko, że teraz wszystko co przychodzi dostaje XX, począwszy na Jelczach, Solarisach, a skończywszy na Manach. Poza tym jest chyba jakiś DAB #1, więc skoro ostatni przydzielony nr to #40, wydaje mi się to naturalną koleją rzeczy...

NEO_DAB

Post autor: NEO_DAB »

DAB-y : #1, #2 , #100-#114

james206

Post autor: james206 »

Zwracam honor: przegubek dostał #115 :P

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Tymczasem ostatnio do gliwickiego PKM-u dotarł 3 kolejne DAB-y. Tym razem są to DAB-y 12-1200B, czyli solówki. Otrzymały już numery: 116, 117 oraz 118. 116 pochodzi od przewoźnika Arriva Fredericia, zaś 117 i 118 pochodzą od przewoźnika Citytrafik Kobenhavn z Kopenhagi. 116 i 118 jeżdżą już od ponad miesiąca. 116 jest z 1992r., zaś 117 i 118 z 1990r. Jednak w dniu 13 listopada, tj. w ubieły poniedziałek zadebiutował liniowo ostatni z 4-ech używanych DAB-ów o nr. taborowym 117. Jego debiut miał miejsce na linii 217. DAB ten charakteryzuje się tym, iż jeździ w białym podkładzie pod reklamę, która ma zostać wkrótce nałożona na ten pojazd :).

NEO_DAB

Post autor: NEO_DAB »

Te 4 DABy przyszły w tym samym czasie w wakacje... Najpierw wyjechały kolejno: #115, #118, #116 i #117. Nie wiem dlaczego tak długo trzeba było czekać na ich wyjazd ale przypuszczam, że chodziło o to by znaleźć klienta na reklamę na tych wozach... :)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

NEO_DAB pisze:Najpierw wyjechały kolejno: #115, #118, #116 i #117. Nie wiem dlaczego tak długo trzeba było czekać na ich wyjazd ale przypuszczam, że chodziło o to by znaleźć klienta na reklamę na tych wozach...
A ja dodam, że od tego czasu wozy #115 i #117 dostały wyświetlacze R&G ;)

Przemo_Dab

Post autor: Przemo_Dab »

Ekhem, dostały Pixele. Na początku czerwca zaczęli montować i około 15.06 wszystkie już mają. W #122 zamontowali nawet okna :biggrin:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Przemo_Dab pisze:W #122 zamontowali nawet okna :biggrin:
Tzn. jakie okna - uchylne, czy odsuwne ? ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

J-31 pisze:Tzn. jakie okna - uchylne, czy odsuwne ?
Zapewne uchylne ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”