Najlepszy autobus w MPK Wałbrzych

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...

Jaki jest twój najlepszy autobus w MPK Wałbrzych?

IK 260
4
9%
IK 280
4
9%
Jelcz 120M
6
14%
Jelcz M11
2
5%
Jelcz 121M
3
7%
Neoplan N4016
8
18%
Neoplan N4020
7
16%
Karosa B961E
10
23%
 
Liczba głosów: 44

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

ppln pisze:PS. Dużo macie jeszcze wspaniałych 260-tek?
Jest jeszcze około 9, ale obsługują one linie bezpłatne i podmiejskie, rzadko można je spotkać na liniach miejskich. :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Czy na liniach podmiejskich w Wałbrzychu krótkie "hungary" trafiają jako planowe, czy też zazwyczaj są wykorzystywane jako rezerwy?

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Normalnie jako planowe, tabor mpk jest ubogi, a ikary nie mają GPS, więc nie mogą poruszać się zanato po mieście.

marekJG

Post autor: marekJG »

Przepraszam bardzo, ale czy jechałeś kiedykolwiek Irisbusem, że go tak bardzo lubisz, czy też lubisz go tylko ze względu na jego wygląd?
_________________
Ze względu na wygląd. bardzo dobrze prezentowałby się w barwach MPK Wałbrzych. Ale na razie to spekulacje bo jeszcze go nie ma i może w ogóle nie będzie, więc rzeczywiście dyskutujmy o taborze faktycznym. Ja tam uwielbiam wałbrzyskie Jelcze bo przynajmniej z zewn. wyglądają na porządne, czego nie można powiedzieć o pozostałym taborze. Swego czasu na Karosach były wypłowiałe reklamy, z których nic nie można było rozczytać. Nawet o etetykę w Wałbrzychu nie dbają. Nie mówię już o skrzeczących, telepiących Neoplanach które zdają się same rozkładać na części pierwsze. Konkluzja stąd taka; jelcz jeszcze się trzyma. nie wiadomo jak długo.

ppln

Post autor: ppln »

marekJG pisze: Ze względu na wygląd.
To chyba nie widzieliśmy zdjęć tego samego modelu. Ja widziałem tego z obleśnymi światłami i typowym francuskim tyłem (czyt. w 80% zabudowanym + mała szybka u góry). Ale o gustach się nie dyskutuje.

[ Dodano: 2006-08-19, 18:23 ]
marekJG pisze:jelcz jeszcze się trzyma. nie wiadomo jak długo.
Aż nie zardzewieje i nie będzie się nadawał do pilnego NG.

marekJG

Post autor: marekJG »

Aż nie zardzewieje i nie będzie się nadawał do pilnego NG.
_________________
Miejmy nadzieję iż mechanicy lepiej o nie zadbają i nie zapuszczą ich jak neoplany.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

marekJG pisze:
Miejmy nadzieję iż mechanicy lepiej o nie zadbają i nie zapuszczą ich jak neoplany.
Dbałośc o Jelcze w MPK Wałbrzych to sprawa dyskusyjna, wszak jeden z Jelczy 120M ex. Grodzisk Mazowiecki przeżył już pożar silnika, a inne 120-stki także mają częste awarie, co oznacza, iż tamtejsi mechanicy chyba nie dbają zbytnio o Jelcze. Z M11 w Wałbrzychu jest trochę lepiej, ale w sumie nie ma to wielkiego znaczenia, skoro te 2 M11 zostaną wkrótce skasowane, albo sprzedane, co jest kwestią czasu. Nie wiem natomiast, jak trzyma się wąłbrzyski gniot. A właśnie, w jakiej kondycji jest obecnie 180?

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Adrian_ pisze:
marekJG pisze:
Miejmy nadzieję iż mechanicy lepiej o nie zadbają i nie zapuszczą ich jak neoplany.
Dbałośc o Jelcze w MPK Wałbrzych to sprawa dyskusyjna, wszak jeden z Jelczy 120M ex. Grodzisk Mazowiecki przeżył już pożar silnika, a inne 120-stki także mają częste awarie, co oznacza, iż tamtejsi mechanicy chyba nie dbają zbytnio o Jelcze. Z M11 w Wałbrzychu jest trochę lepiej, ale w sumie nie ma to wielkiego znaczenia, skoro te 2 M11 zostaną wkrótce skasowane, albo sprzedane, co jest kwestią czasu. Nie wiem natomiast, jak trzyma się wąłbrzyski gniot. A właśnie, w jakiej kondycji jest obecnie 180?
Co do m11 to nie był bym taki pewny czy zostaną skasowane albo sprzedane, bo czują się nieźle, a co MPK by miało na darmobusy wysyłać. Jeśli chodzi o gniota, to sprawuje się nieźle, cały czas w ruchu. Szwankować zaczynają Kapeny, a co do Kapen to #8 został "przerobiony" na turystyczną, wymienili w niej wszystkie siedzenia, na wersje turystyczną.

marekJG

Post autor: marekJG »

irisbus pisze:Szwankować zaczynają Kapeny, a co do Kapen to #8 został "przerobiony" na turystyczną, wymienili w niej wszystkie siedzenia, na wersje turystyczną
Na jakich liniach oprócz 13 można jeszcze spotkać Kapenę. Po przebudowie na turystyka widzę że chyba nie potrzebują ich na KM.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

marekJG pisze:
irisbus pisze:Szwankować zaczynają Kapeny, a co do Kapen to #8 został "przerobiony" na turystyczną, wymienili w niej wszystkie siedzenia, na wersje turystyczną
Na jakich liniach oprócz 13 można jeszcze spotkać Kapenę. Po przebudowie na turystyka widzę że chyba nie potrzebują ich na KM.
Kapeny są wykorzystywane na 0, 13, 20, choć rzadko 19, 32, a ostatnio nawet na 10, turystyczna obsługuje podmiejskie 32, wesela i inne wynajmy.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

irisbus pisze:a co do Kapen to #8 został "przerobiony" na turystyczną
Czy MPK przerobiło na wersję turystyczną tylko tą Kapenę, czy też inne tego typu wozy także zostały przerobione?

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Adrian_ pisze:
irisbus pisze:a co do Kapen to #8 został "przerobiony" na turystyczną
Czy MPK przerobiło na wersję turystyczną tylko tą Kapenę, czy też inne tego typu wozy także zostały przerobione?
Tylko ta Kapena została przerobiona, nie planuje się przerabiania innych.

paput

Post autor: paput »

W wałbrzyskim MPK wszystko da się przeżyć, nawet łamiące się Kapenki, ale deskorolka jest okropna!!! Jakby się rozpadła, nie płakałbym za nią. :rotfl:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A co w niej złego? Nasze deskorolki nawet całkiem przyjemne są (choć nie bez wad).

ppln

Post autor: ppln »

Jak się o wóz nie dba to jest wóz w kiepskim stanie, a nawet bardzo. Mam nadzieję, że nie będziecie dbali o te okropne superwysokopodłogowe karosy (toż to od Ikarusa wyższe jest!).

paput

Post autor: paput »

ppln pisze:Jak się o wóz nie dba to jest wóz w kiepskim stanie, a nawet bardzo. Mam nadzieję, że nie będziecie dbali o te okropne superwysokopodłogowe karosy (toż to od Ikarusa wyższe jest!).
Co do deskorolki... Więcej stoi, niż jeździ. Poza tym kilka lat temu wbił jej się Polonez w lewy bok mniej więcej za pierwszym kołem i teraz wszystko trzeszczy, nieszczelne luki dachowe, odgłos silnika niczym z odrzutowca... Poza tym mamy dość lipne pętle jak na tak długi wóz, no i nasze drogi też mu nie sprzyjają...

Co do Karos... Z zewnątrz brzydkie, choć idzie się przyzwyczaić... Jej zalety jednak widać w zimie. :P Jest w niej super ciepło, gdyż ma wydajne nawiewy. Jeszcze jakby drzwi się szybciej otwierały/zamykały, to byłyby w miarę znośne...

ppln

Post autor: ppln »

Super ciepło to pewnie w większości nowych autobusów jest :) Ale to jest podwójną zaletą - jeśli waki wóz porządnie ogrzać to od razu odpali :P

S_S
Posty: 236
Rejestracja: 2005-11-30, 18:16

Post autor: S_S »

ppln pisze:Jak komuś może podobać się to szkaradztwo?!
przecie<font color=red><b>rz</b></font> on jest piękny stylistycznie i w ogóle. Mi się najbardziej w MPK Wałbrzych on podoba. A te butle na dachu... miodzio :D

paput

Post autor: paput »

S_S pisze:
ppln pisze:Jak komuś może podobać się to szkaradztwo?!
przecież //ort on jest piękny stylistycznie i w ogóle. Mi się najbardziej w MPK Wałbrzych on podoba. A te butle na dachu... miodzio :D
Chyba pomyliłeś wozy... ppln mówi o przegubowej Karosie B961E, a nie o Irisbusie Citelis 12M CNG. Citelis rzeczywiście jest uroczy. :biggrin:

ppln

Post autor: ppln »

Właściwie to obydwa mi się nie podobają. Jeśli chodzi o citelisa to głównie przód i te wsiowe światła. Do specyficznego tyłu idzie się przyzwyczaić (tylko nie mówcie, że w Łodzi nie mamy wozów z takim tyłem ;) )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”