2w1 czyli autobusy piętrowe

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
james206

Post autor: james206 »

gość pisze:Jak kursują to w bardzo małych ilościach, ponieważ na ich kursowanie potrzeba specjalnych zezwoleń, ponieważ nie mieszczą sie w polskich przepisach. Maksymalna wysokość autobusu to w Polsce 4m, a MANy SD202, ND202 i ND313 mają od 4,04 do 4,06m.
Czy firmy, które je mają łamią przepisy??
gość pisze:B, bo mieści tylko trochę ponad 100 osób. Za to ma ponad 80 miejsc siedzących
Tyskie miały 86 siedzeń. ;)
gość pisze:on nie był na części MANów, ale na wszystkich MANach SD200 i SD202.
Na niektórych je zdjęli, dlatego pytałem...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PszonaR pisze:Czy firmy, które je mają łamią przepisy??
PszonaR pisze:na ich kursowanie potrzeba specjalnych zezwoleń
Jeśli je mają to nie :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Czy każdy autobus powyżej 4m musi posiadać takie zezwolenie? ZTCW wśród autobusów turystycznych takim piętrusem jest np. Setra S31DT. Czy w związku z tym przewoźnicy posiadający np. piętrowe Setry również musza starać sie o takie zezwolenie (nawet, jeśli nie jeżdżą po mieście) ?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jeśli ta Setra ma poniżej 4m wysokości, może jeździć bez niego.

ppln

Post autor: ppln »

Mnie ciekawi jedna rzecz: czy piętrowe turystyki mają niską czy wysoką podłogę. Jeśli ktoś poprze wypowiedź zdjęciem - punkcik gwarantowany ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Piętrowe turystyki mają wysoką podłogę tylko w przejściu pomiędzy piętrami. Oto przykładowe zdjecie obrazujące wysokośc podłogi w piętrowych turystykach: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-51534.html
Być moze na tym zdjęciu tego nie widac, ale w drugich drzwiach w w/w przejściu jest 5 stopni. Oprócz tego w przednich drzwiach podłoga jest nieco obniżona.
Ostatnio zmieniony 2006-08-24, 19:21 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Widać na zdjęciu, że to poziom mniej więcej Ikarusa 280. ;-)

gość

Post autor: gość »

ppln pisze:Mnie ciekawi jedna rzecz: czy piętrowe turystyki mają niską czy wysoką podłogę. Jeśli ktoś poprze wypowiedź zdjęciem - punkcik gwarantowany ;)
To zależy od wieku takiego turystyka. Starsze piętrowe Setry (seria 200) czy Neoplany (N122) z lat osiemdziesiątych mają stopień w wejściu. Nowsze (Neoplan N122, Setra seria 400) są już niskopodłogowe.

A tak poza tym to niskopodłogowość stwierdzamy tylko i wyłącznie po obecności stopni na niższym poziomie nie biorąc pod uwagę klatek schodowych ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

gość pisze: A tak poza tym to niskopodłogowość stwierdzamy tylko i wyłącznie po obecności stopni na niższym poziomie nie biorąc pod uwagę klatek schodowych ;)
Kiedyś na TWB, pod zdjęciami autobusów z Berlina wywiązała się dyskusja „czy górny pokład piętrowca też jest niskopodłogowy?” :P

ppln

Post autor: ppln »

Ciekawe czy jest możliwość zakupu piętrowca z windą. To by był autobus w 100% przyjazny dla inwalidów :)

gość

Post autor: gość »

ppln pisze:Ciekawe czy jest możliwość zakupu piętrowca z windą. To by był autobus w 100% przyjazny dla inwalidów :)
Mam nadzieję, że żartowałeś, bo już ND202, ND313 są w 100% przyjazne inwalidom. Nikt nie każe im na górę wchodzić :) Poza tym jak wiemy, widndy były niepraktyczne.

ppln

Post autor: ppln »

gość pisze:
Mam nadzieję, że żartowałeś, bo już ND202, ND313 są w 100% przyjazne inwalidom.
A jak jakiś wózkarz chce wejść na górny pokład ;) Ale chodziło mi raczej o turystyki bo w miejskich to by niepraktyczne całkowicie było.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Winda w turystykach jest całkiem możliwym rozwiązaniem, ale wymagającym niestety przebudowy konstrukcji tego typu autobusu (chyba, ze włożyłbyś windę do któregoś z wejsć, co jest raczej niemożliwe) :).

gość

Post autor: gość »

ppln pisze: Ale chodziło mi raczej o turystyki bo w miejskich to by niepraktyczne całkowicie było.
Przecież w turystycznych, też jest dolny pokład na którym są fotele i one właśnie służą także do przewozów osób niepełnosprawnych. Skończczcie rozmowę na temat wind w piętrowych autobusach, bo to jest skrajnie lamerskie ;) , że tak powiem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A propo autobusów piętrowych, to kilka lat temu do Warszawy - na kilka dni - przyjeżdżały piętrowe Waggon Union MAN SD200 z BVG Berlin. Były to autobusy wypożyczone w związku z corocznymi "Dniami Berlina w Warszawie". Autobusy zawsze były całe czerwone, a jeden z nich miał żółty pionowy pas z napisem BVG. :P

Tymi autobusami można było... pozwiedzać Warszawę. Obsługa pochodziła z Berlina. Panowie mieli polskiego pomocnika, który ułatwiał im porozumiewanie się z polakami. ;)

Co ciekawe, te "turystyczne" autobusy, przebudowane z miejskich, miały otwierany dach. Niestety nie miałem wtedy aparatu więc nie sfilmowałem ich, ale mam tylko rysunki wykonane z pamięci. ;)

Mariusz005

Post autor: Mariusz005 »

W Elblągu ALP dysponuje jednym autobusem piętrowym MAN

Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek

Dolna częśc autobusu nie jest przystosowana do wysokich ludzi, ponieważ w tylńiej części autobusu sufit jest coraz niżej. I ja mając 184cm. wzrostu muszę się troche skurczyć. Ale za to na 1 piętrze autobusu jest o wiele wyżej i przyjemniej.
Ostatnio zmieniony 2006-11-03, 20:54 przez Mariusz005, łącznie zmieniany 1 raz.

kombino

Post autor: kombino »

Ale ogolnie patrzac na pietrowe autobusy sa one niepraktyczne i nieekonomiczne w komunikacji miejskiej..

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

kombino pisze:Ale ogolnie patrzac na pietrowe autobusy sa one niepraktyczne i nieekonomiczne w komunikacji miejskiej..
To jeszcze zależy gdzie, bo jeśli Masz na myśli warunki drogowe np. w Gdańsku, albo innym polskim mieście - to Masz rację. :D

Jednakże, jeśli Masz na myśli np. Glasgow, to nie do końca jestem pewny, czy Masz rację... :mruga:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze:Jednakże, jeśli Masz na myśli np. Glasgow, to nie do końca jestem pewny, czy Masz rację...
Z tym, że w Glasgow, czy też za granicą, gdzie autobusy piętrowe na co dzień obsługują komunikację miejską tamtejsza infrastruktura jest dużo bardziej dopracowana i po prostu są tam warunki na eksploatację piętrowców, nie to, co w Polsce, gdzie większość autobusów piętrowych (m.in. ze względu na części, brak odpowiednich tras itp.) sprawia przewoźnikom po prostu kłopot :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”