2w1 czyli autobusy piętrowe
Czy firmy, które je mają łamią przepisy??gość pisze:Jak kursują to w bardzo małych ilościach, ponieważ na ich kursowanie potrzeba specjalnych zezwoleń, ponieważ nie mieszczą sie w polskich przepisach. Maksymalna wysokość autobusu to w Polsce 4m, a MANy SD202, ND202 i ND313 mają od 4,04 do 4,06m.
Tyskie miały 86 siedzeń.gość pisze:B, bo mieści tylko trochę ponad 100 osób. Za to ma ponad 80 miejsc siedzących
Na niektórych je zdjęli, dlatego pytałem...gość pisze:on nie był na części MANów, ale na wszystkich MANach SD200 i SD202.
Piętrowe turystyki mają wysoką podłogę tylko w przejściu pomiędzy piętrami. Oto przykładowe zdjecie obrazujące wysokośc podłogi w piętrowych turystykach: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-51534.html
Być moze na tym zdjęciu tego nie widac, ale w drugich drzwiach w w/w przejściu jest 5 stopni. Oprócz tego w przednich drzwiach podłoga jest nieco obniżona.
Być moze na tym zdjęciu tego nie widac, ale w drugich drzwiach w w/w przejściu jest 5 stopni. Oprócz tego w przednich drzwiach podłoga jest nieco obniżona.
Ostatnio zmieniony 2006-08-24, 19:21 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.
To zależy od wieku takiego turystyka. Starsze piętrowe Setry (seria 200) czy Neoplany (N122) z lat osiemdziesiątych mają stopień w wejściu. Nowsze (Neoplan N122, Setra seria 400) są już niskopodłogowe.ppln pisze:Mnie ciekawi jedna rzecz: czy piętrowe turystyki mają niską czy wysoką podłogę. Jeśli ktoś poprze wypowiedź zdjęciem - punkcik gwarantowany
A tak poza tym to niskopodłogowość stwierdzamy tylko i wyłącznie po obecności stopni na niższym poziomie nie biorąc pod uwagę klatek schodowych
Przecież w turystycznych, też jest dolny pokład na którym są fotele i one właśnie służą także do przewozów osób niepełnosprawnych. Skończczcie rozmowę na temat wind w piętrowych autobusach, bo to jest skrajnie lamerskie , że tak powiem.ppln pisze: Ale chodziło mi raczej o turystyki bo w miejskich to by niepraktyczne całkowicie było.
A propo autobusów piętrowych, to kilka lat temu do Warszawy - na kilka dni - przyjeżdżały piętrowe Waggon Union MAN SD200 z BVG Berlin. Były to autobusy wypożyczone w związku z corocznymi "Dniami Berlina w Warszawie". Autobusy zawsze były całe czerwone, a jeden z nich miał żółty pionowy pas z napisem BVG.
Tymi autobusami można było... pozwiedzać Warszawę. Obsługa pochodziła z Berlina. Panowie mieli polskiego pomocnika, który ułatwiał im porozumiewanie się z polakami.
Co ciekawe, te "turystyczne" autobusy, przebudowane z miejskich, miały otwierany dach. Niestety nie miałem wtedy aparatu więc nie sfilmowałem ich, ale mam tylko rysunki wykonane z pamięci.
Tymi autobusami można było... pozwiedzać Warszawę. Obsługa pochodziła z Berlina. Panowie mieli polskiego pomocnika, który ułatwiał im porozumiewanie się z polakami.
Co ciekawe, te "turystyczne" autobusy, przebudowane z miejskich, miały otwierany dach. Niestety nie miałem wtedy aparatu więc nie sfilmowałem ich, ale mam tylko rysunki wykonane z pamięci.
W Elblągu ALP dysponuje jednym autobusem piętrowym MAN
Dolna częśc autobusu nie jest przystosowana do wysokich ludzi, ponieważ w tylńiej części autobusu sufit jest coraz niżej. I ja mając 184cm. wzrostu muszę się troche skurczyć. Ale za to na 1 piętrze autobusu jest o wiele wyżej i przyjemniej.
Dolna częśc autobusu nie jest przystosowana do wysokich ludzi, ponieważ w tylńiej części autobusu sufit jest coraz niżej. I ja mając 184cm. wzrostu muszę się troche skurczyć. Ale za to na 1 piętrze autobusu jest o wiele wyżej i przyjemniej.
Ostatnio zmieniony 2006-11-03, 20:54 przez Mariusz005, łącznie zmieniany 1 raz.
To jeszcze zależy gdzie, bo jeśli Masz na myśli warunki drogowe np. w Gdańsku, albo innym polskim mieście - to Masz rację.kombino pisze:Ale ogolnie patrzac na pietrowe autobusy sa one niepraktyczne i nieekonomiczne w komunikacji miejskiej..
Jednakże, jeśli Masz na myśli np. Glasgow, to nie do końca jestem pewny, czy Masz rację...
Z tym, że w Glasgow, czy też za granicą, gdzie autobusy piętrowe na co dzień obsługują komunikację miejską tamtejsza infrastruktura jest dużo bardziej dopracowana i po prostu są tam warunki na eksploatację piętrowców, nie to, co w Polsce, gdzie większość autobusów piętrowych (m.in. ze względu na części, brak odpowiednich tras itp.) sprawia przewoźnikom po prostu kłopot .J-31 pisze:Jednakże, jeśli Masz na myśli np. Glasgow, to nie do końca jestem pewny, czy Masz rację...