Jak się jeździ deskorolką...

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Mercury

Jak się jeździ deskorolką...

Post autor: Mercury »

ep40 pisze:A co do Citelisów, choć są przeguby szkoda że nie ma 15 metrowca.
Jak dla mnie 15-metrowce aż tak potrzebne nie są...

Posty wydzielone z tematu "Irisbus Citelis". Mod. J-31 ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Mercury pisze:Jak dla mnie 15-metrowce aż tak potrzebne nie są...
Ale zauważ, że niektórzy przewoźnicy zakupują deskorolki Solarisa, więc jednak są one popularne. Bardzo mnie dziwi, że 15 metrówki biorą za tabor C :confused:

Mercury

Post autor: Mercury »

MKM Shadow pisze:Ale zauważ, że niektórzy przewoźnicy zakupują deskorolki Solarisa, więc jednak są one popularne. Bardzo mnie dziwi, że 15 metrówki biorą za tabor C
Bo do dziesiątków lat 12 i 18m są bardziej popularne. I jednak to one mają najlepsze wzięcie. 15m to dodatek - pewne uzupełnienie taboru 18m. Jednak taki autobus posiada swoje wady...

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Mercury pisze:Jednak taki autobus posiada swoje wady...
Zapewne chodzi ci o zbyt długie gabaryty pojazdu, słabą skrętność na zakrętach i nie jest możliwe aby taki pojazd wszędzie przejechał.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MKM Shadow pisze:Zapewne chodzi ci o zbyt długie gabaryty pojazdu, słabą skrętność na zakrętach i nie jest możliwe aby taki pojazd wszędzie przejechał.
I dlatego niektórzy przewoźnicy już rezygnują z dalszych zakupów 15metrowców. I jak widzę Irisbus również nie zdecydował się na budowę 15-metrowego Citelisa. Najwyraźniej czują, że nie znaleźliby chętnych :cool:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No, MPK Poznań ostatnie (i zarazem pierwsze :diabeł: ) deskorolki kupiło w latach 1996-97 :diabeł:
I jakoś nikt za nimi nie przepada :diabeł:

Lopez

Post autor: Lopez »

MKM Shadow pisze:Zapewne chodzi ci o zbyt długie gabaryty pojazdu, słabą skrętność na zakrętach i nie jest możliwe aby taki pojazd wszędzie przejechał.
Osobiście wydaje mi się, że są takie linie, gdzi "18" to za dużo, a "12" za mało. Myślę np. o takiej np. krakowskiej linii "502" - zawsze nabita na maxa, ale jednak to linia przyspieszona i przegubowca tam nie rzucą. Oczywiscie w tym momencie miałby problem na Rondzie Mogilskim, ale później widzialbym jakąś deskorolkę właśnie w tej roli.
Ostatnio zmieniony 2007-03-26, 23:58 przez Lopez, łącznie zmieniany 1 raz.

Mercury

Post autor: Mercury »

MKM powiedział o co mi chodziło dokładnie... Nie są to użyteczne pojazdy i niech tak zostanie...

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

No, MPK Poznań ostatnie (i zarazem pierwsze ) deskorolki kupiło w latach 1996-97
I jakoś nikt za nimi nie przepada
I w dodatku Neoplany, o ile się nie mylę :P

Lopez pisze:Myślę np. o takiej np. krakowskiej linii "502" - zawsze nabita na maxa, ale jednak to linia przyspieszona i przegubowca tam nie rzucą. Oczywiscie w tym momencie miałby problem na Rondzie Mogilskim, ale później widzialbym jakąś deskorolkę właśnie w tej roli.
A jakie tam obecnie autobusy na niej jeżdżą. 18 czy 12 metrowe ?

Lopez

Post autor: Lopez »

MKM Shadow pisze:A jakie tam obecnie autobusy na niej jeżdżą. 18 czy 12 metrowe ?
W tej chwili jeżdżą 12. Z reguły już w tym momencie solarisy, scanie ALB lub jelcze. Też mamy 15 m neoplany, ale jeżdżą zwykle chyba na 132.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Lopez pisze:W tej chwili jeżdżą 12. Z reguły już w tym momencie solarisy, scanie ALB lub jelcze.
No to MPK powinno pomyśleć nad zmianą taboru na tej linii, niż gnieść ludzi w 12m autobusach ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Też tak sądzę. A może po prostu częstsze kursy? Tylko to oczywiście wymaga kasy, ale myślę, że sporo ludzi by się ucieszyło.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

MKM Shadow pisze:I w dodatku Neoplany, o ile się nie mylę
Dokładnie N4020 ;)
Moim zdaniem nie powinno się inwestować w deskorolki, które są niepraktyczne, ponieważ nie wjadą wszędzie (przeguby wprawdzie też, ale wjadą w więcej miejsc :mruga: )
Nie rozumiem podejścia "nie puścimy przegubów, bo to linia pospieszna"... Co ma piernik do wiatraka? A może zamiast zwiększać tabor po prostu zwiększyć częstotliwość?

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

KKS pisze:Moim zdaniem nie powinno się inwestować w deskorolki, które są niepraktyczne, ponieważ nie wjadą wszędzie (przeguby wprawdzie też, ale wjadą w więcej miejsc )
Nie rozumiem podejścia "nie puścimy przegubów, bo to linia pospieszna"... Co ma piernik do wiatraka? A może zamiast zwiększać tabor po prostu zwiększyć częstotliwość?
Ale jak już wspominasz o przegubach to masz na myśli chyba Ikarusa 280 ;)

Zwiększenie częstotliwości na danej linii, wiąże się z dodatkowymi kosztami i zwiększoną liczbą autobusów, co chyba by nie stanowiło problemu dla MPK Kraków ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

KKS pisze:"nie puścimy przegubów, bo to linia pospieszna"
Myślę, że przegubowiec na linii przyspieszonej dopiero miałby problemy z manewrowością. A byłoby im szkoda bo na trasie 502 miejscami warunki drogowe są takie, że przy szybkiej jeździe nawet SU18 by się posypał (dobrze się trzymały tylko ikary 280 ;) ; jednak jak wiadomo w tym roku mają zniknąć a już teraz pokazują się tylko w szczycie).
Ostatnio zmieniony 2007-03-26, 23:57 przez Lopez, łącznie zmieniany 1 raz.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

MKM Shadow pisze:Zwiększenie częstotliwości na danej linii, wiąże się z dodatkowymi kosztami i zwiększoną liczbą autobusów, co chyba by nie stanowiło problemu dla MPK Kraków
To akurat nie było całkiem na poważnie... Zwróć też uwagę, że więcej autobusów to większe korki na drogach.
Lopez pisze:Myślę, że przegubowiec na linii przyspieszonej dopiero miałby problemy z manewrowością.
Przepraszam, czy linia przyspieszona oznacza u Was, że autobus jedzie na sygnale i ma pierwszeństwo na drodze?...

Lopez

Post autor: Lopez »

KKS pisze:Przepraszam, czy linia przyspieszona oznacza u Was, że autobus jedzie na sygnale i ma pierwszeństwo na drodze?...
W sumie po małym rekonesansie muszę przyznać rację - na 501 (wcześniejsze uwagi dotyczą 502 - sorry za zamieszanie!) jeździły ikary 280 a teraz 18 m scanie ALB (po modernizacji wnętrza). Autobusy przyspieszone jeżdżą szybko, może nie na sygnale, ale jak na Kraków to różnica ze zwykłą linią jest znacząca. I tłuką się najgorszymi dziurami :razz:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”