Stan techniczy autobusów komunikacji miejskiej.
Stan techniczy autobusów komunikacji miejskiej.
A wiec zakładam temat, ponieważ wczoraj oglądałem reportaż na temat autobusów komunikacji miejskiej. A wiec na samym Śląsku prowadzone są kontrole pojazdów prowadzone przez Inspekcje Transportu Drogowego i samą Policję. Wyniki tej kontroli są straszne większa część autobusów, które poruszają się po drogach Śląska są w fatalnym stanie. Tu cytat: " z autobusu można wylecieć i to bynajmniej nie za brak biletu". W niektórych przypadkach pojazdy miały dziury w karoserii. Kontrolerzy w ciągu 2 dni skontrolowali 85 pojazdów, z czego połowie zatrzymano dowody rejestracyjne. Podsumowując nie jest dobrze wręcz jest fatalnie. Co do sytuacji w Bielsku tez nie jest dobrze u nas te pojazdy, które nie przeszły remontu mają straszne dziury zwłaszcza w przegubie.
Zapraszam do wyrażenia Waszych opinii.
Zapraszam do wyrażenia Waszych opinii.
W GOP-ie jest źle, ale w Warszawie też wcale nie jest najlepiej. Największe problemy ma oczywiście MZA - jako posiadacz największej ilości taboru.
Najpoważniejszy "ból głowy" Zarządu MZA, to oczywiście Ikarusy. ITD często zatrzymuje dowody rejestracyjne. Było już w Warszawie wiele "krzyku" w mediach. Teraz sprawa przycichła... do czasu...
Najpoważniejszy "ból głowy" Zarządu MZA, to oczywiście Ikarusy. ITD często zatrzymuje dowody rejestracyjne. Było już w Warszawie wiele "krzyku" w mediach. Teraz sprawa przycichła... do czasu...
Oczywiście znowu Śląsk i KZK GOPRazor 688 pisze:A wiec zakładam temat, ponieważ wczoraj oglądałem reportaż na temat autobusów komunikacji miejskiej. A wiec na samym Śląsku prowadzone są kontrole pojazdów prowadzone przez Inspekcje Transportu Drogowego i samą Policje. Wyniki tej kontroli są straszne większa część autobusów, które poruszają się po drogach Śląska są w fatalnym stanie. Tu cytat: " z autobusu można wylecieć i to bynajmniej nie za brak biletu". W niektórych przypadkach pojazdy miały dziury w karoserii. Kontrolerzy w ciągu 2 dni skontrolowali 85 pojazdów, z czego połowie zatrzymano dowody rejestracyjne. Podsumowując nie jest dobrze wręcz jest fatalnie.
Ale przyznaje się szczerze, nawet nasze PKMy miały trochę niesprawnych pojazdów (wyjątek PKM Tychy, w którym zabrano też ponad połowę dowodów rejestracyjnych, ale wiadomo z jakiego powodu).
Ja powiem tak. Dopóki KZK GOP nie zacznie sprawdzać stanu autobusów, jakimi poruszają się przewoźnicy na ich liniach i zacznie wymagać w przetargach czegoś więcej niż taboru z 199x roku, oraz dopóki takie firmy typu: Meteor, Zagozda, itd. nie zaczną prowadzić innej polityki taborowej, to oprócz tego, że TŚ będą najgorszymi tramwajami w Polsce, to jeszcze do nich dołączy KM w GOP i KZK GOP. Ale myślę, że te wyniki kontroli dadzą na myśli naszym przewoźnikom i zaczną oni sprowadzać lepszy tabor niż Ikarus lub Mig
Zgodnie z przysłowiem "raz na wozie, raz pod wozem", to ja - piszę to szczerze - nie mogę się doczekać sytuacji, kiedy to publiczni przewoźnicy - czytaj, PKM-y - komunikacji miejskiej na Śląsku, staną się pozytywnym wzorem do naśladowania dla całej Polski. Nie jest to, niemożliwe. Pytanie, tylko kiedyMKM Shadow pisze:Oczywiście znowu Śląsk i KZK GOP
No patrząc z punktu zakupu nowego taboru to tak:J-31 pisze:Zgodnie z przysłowiem "raz na wozie, raz pod wozem", to ja - piszę to szczerze - nie mogę się doczekać sytuacji, kiedy to publiczni przewoźnicy - czytaj, PKM-y - komunikacji miejskiej na Śląsku, staną się pozytywnym wzorem do naśladowania dla całej Polski. Nie jest to, niemożliwe. Pytanie, tylko kiedy
PKM Katowice- 37 sztuki M125M i 2 sztuki M181MB/3, 2 sztuki w miarę utrzymanych Manów NL202 i 5 sztuk używanych Neoplanów N4021. Obecnie również PKM czeka na 5 nowych 18 metrowych niskaczy.
PKM Sosnowiec- dzięki dofinansowaniu z UE- 72 nowe pojazdy w tym 30 Solarisów U15 III i 42 Jelcze M121I oba autobusy wyposażone w system głosowy zapowiadania przystanków i licznik pasażerów.
PKM Gliwice- 3 sztuki Mana NL262 Lion`s City i 2 sztuki Mana NG313 Lion`s City G oraz 6 sztuk SU18III. Nie zapomnijmy, że jeszcze ma przyjść 15 nowych 18 metrowych pojazdów.
PKMM Świerklaniec- 2 sztuki SU15 III, a reszta to używane Ikarusy 280 z Zielonej Góry, 2x M11 ex PKM Bytom, oraz 2x Many NL202 i coś tam jeszcze kupili
TLT Tychy- 2x ST12IIIAC
PKM Jastrzębie- nowe Solarisy.
To jest oczywiście część pojazdów zakupionych przez naszych przewoźników jeszcze są prywaciarze, ale oni raczej kupują używki z 199X
Więc jak widać aż tak koszmarnie w KZK nie jest.
W niektórych przypadkach to jest właśnie wytłumaczenie. Oczywiście nie pochwalam złego stany technicznego pojazdów, ale taka firma która klepie biede nie ma kasy. W końc z księżyca nie wezmą.Jak ustaliła Najwyższa Izba Kontroli, przedsiębiorstwa transportu publicznego w miastach, pomimo monopolistycznej pozycji klepią biedę i brakuje im pieniędzy na odmładzanie taboru, na czym cierpi jakość lokalnego transportu.
No dobra podam przykład takiego PKM Czechowice Dziedzice tez niby Czechowice małe miasto przedsiębiorstwo też jest mało dofinansowywane z Urzędu Miasta a jedna kupują nowe autobusy, choć ich tabor jest katastrofalnym stanie przynajmniej nie, które wozy a jednak zawsze znajdą się pieniądze na nowe wozy.
Panowie. Co innego znaleźć pieniądze pieniądze na zakup taboru. A co innego "dbać o tabor". Wczoraj jechałem SUrbinetto 10 firmy "Mobilis". Autobus z 2003 roku. Był kupiony jako fabrycznie nowy. I co ja widzę:
Kabina kierowcy. Tam nad głową kierowcy, gdzie znajduje się radio, są dwa schowki, zamykane klapami. Jedna z klap... po prostu wisi na jednym zawiasie. Jakaś dziura, ostry manewr i tylko patrzeć jak ta klapka po prostu spadnie kierowcy na ręce jeśli nie na głowę.
Na którymś z kolejnych przystanków, pokazałem kierowcy to co mu tam wisi. I pytam, czy nie obawia się, że to mu spadnie na głowę. A on beztrosko odpowiedział natychmiast "nie".
Jeżeli firma nie dba o takie bzdurne detale, tzn. że nie dba w ogóle o tabor. Tylko patrzeć jak inspektorzy ITD po prostu zaczna "Mobilisowi" zabierać dowodów rejestracyjnych.
Reasumując. No i to jest przykład do tego co Napisaliście powyżej. "Mobilis" jest właśnie taką firmą, którą stać na fabrycznie nowy tabor miejski (posiada m.in. SUrbinetto 10, a teraz zamówili fabrycznie nowe SU12 III), ale zupełnie o nie dbają. I jak patrzę na pozostałych przewoźników - to wszędzie jest tak samo.
Baaa. Drugi przykład - jeszcze ciekawszy . Veolia Transport (ex Connex Warszawa) - ich nie tylko, było stać na zakup fabrycznie nowych autobusów (Solaris), ale również na wybudowanie od podstaw bardzo nowoczesnego zaplecza technicznego.
Co mamy w konsekwencji ? 7-letnie autobusy, które są w stanie złomu. Z czego jeden już się spalił
Kabina kierowcy. Tam nad głową kierowcy, gdzie znajduje się radio, są dwa schowki, zamykane klapami. Jedna z klap... po prostu wisi na jednym zawiasie. Jakaś dziura, ostry manewr i tylko patrzeć jak ta klapka po prostu spadnie kierowcy na ręce jeśli nie na głowę.
Na którymś z kolejnych przystanków, pokazałem kierowcy to co mu tam wisi. I pytam, czy nie obawia się, że to mu spadnie na głowę. A on beztrosko odpowiedział natychmiast "nie".
Jeżeli firma nie dba o takie bzdurne detale, tzn. że nie dba w ogóle o tabor. Tylko patrzeć jak inspektorzy ITD po prostu zaczna "Mobilisowi" zabierać dowodów rejestracyjnych.
Reasumując. No i to jest przykład do tego co Napisaliście powyżej. "Mobilis" jest właśnie taką firmą, którą stać na fabrycznie nowy tabor miejski (posiada m.in. SUrbinetto 10, a teraz zamówili fabrycznie nowe SU12 III), ale zupełnie o nie dbają. I jak patrzę na pozostałych przewoźników - to wszędzie jest tak samo.
Baaa. Drugi przykład - jeszcze ciekawszy . Veolia Transport (ex Connex Warszawa) - ich nie tylko, było stać na zakup fabrycznie nowych autobusów (Solaris), ale również na wybudowanie od podstaw bardzo nowoczesnego zaplecza technicznego.
Co mamy w konsekwencji ? 7-letnie autobusy, które są w stanie złomu. Z czego jeden już się spalił
Za urwaną klapkę od schowka? To może jeszcze zabiorą komuś, bo ma brudno w kabinie?J-31 pisze:Tylko patrzeć jak inspektorzy ITD po prostu zaczna "Mobilisowi" zabierać dowodów rejestracyjnych.
Nie zapominaj, że najpierw były te autobusy, a dopiero potem zaplecze.J-31 pisze:Veolia Transport (ex Connex Warszawa) - ich nie tylko, było stać na zakup fabrycznie nowych autobusów (Solaris), ale również na wybudowanie od podstaw bardzo nowoczesnego zaplecza technicznego.
Co mamy w konsekwencji ? 7-letnie autobusy, które są w stanie złomu. Z czego jeden już się spalił
Ba, trzeba oszczędzać na wszystkim, żeby wyjść na swoje…J-31 pisze:I jak patrzę na pozostałych przewoźników - to wszędzie jest tak samo.
Oczywiście, że nie za urwaną, czy naderwaną klapkę. Bo to byłaby przesada.plocmaster pisze:Za urwaną klapkę od schowka? To może jeszcze zabiorą komuś, bo ma brudno w kabinie?
Miałem jednak na myśli sytuację - jeżeli ona by się w ogóle wydarzyła - że gdyby inspektor ITD dokładnie by przetrzepał autobus, sprawdził cały pojazd. Mógłby znaleźć więcej elementów, które dyskwalifikowały by ten pojazd do ruchu.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
U nas sytuacja sie poprawia w stanie taboru . Bo nie ma hebli . No może 2 jeżdzą do końca czerwca a dalej automaty .Volvo 7000A pisze:Nie wiem czy inspekcja byla tez w Bydgoszczy, ale nawet jakby byla to moze nie bylo by najgorzej. Zatrzymaliby pare Ikarusów 280, moze jakies Volvo a reszte pusciliby dalej:)