MZA Warszawa, pierwszy użytkownik CapaCity?
MZA Warszawa, pierwszy użytkownik CapaCity?
Wiem że jest temat poświęcony o tym autobusie jak również temat o przewoźniku. Zauważam jednak ten epokowy fakt że Warszawa stanie się laboratorium doświadczalnym dla inżynierów budujących 20 metrowe, 4 osiowe autobusy. Jak sam napisałem w innym temacie będzie to pierwsze w gruncie rzeczy nowoczesne europejskie miasto z takim typem tabory. Co zabawniejsze nie będzie przewidziany do obsługi linii BRT jak go projektowano, a ma stanowić suplement tramwajów dla przyszłej linii tarachomiśkiej. Co wy o tym całym ambarasie jaki niewątpliwie nastąpi po wprowadzeniu je do eksploatacji? Czy Solaris odpowie na przetarg (10 20-metrowych autobusów) swoim możliwym SU20?
Szczerze w to wątpię (żeby nie napisać „przestań to wąchać”)Filip7370 pisze:Zauważam jednak ten epokowy fakt że Warszawa stanie się laboratorium doświadczalnym dla inżynierów budujących 20 metrowe, 4 osiowe autobusy.
Mi się wydaje, że nieFilip7370 pisze:Jak sam napisałem w innym temacie będzie to pierwsze w gruncie rzeczy nowoczesne europejskie miasto z takim typem tabory.
Nie suplement, tylko na razie są problemy z rozpoczęciem budowy linii (które i tak szybko nie nastąpi), więc niech mają chociaż trochę większe autobusy…Filip7370 pisze:ma stanowić suplement tramwajów dla przyszłej linii tarachomiśkiej.
Zobaczymy, jak to w Warszawie mogą być różne scenariusze, ale najpierw musieliby je wprowadzić do tej eksploatacjiFilip7370 pisze:Co wy o tym całym ambarasie jaki niewątpliwie nastąpi po wprowadzeniu je do eksploatacji?
Nowa konstrukcja dla 10 sztuk? To się kompletnie nie opłaca.Filip7370 pisze:Czy Solaris odpowie na przetarg (10 20-metrowych autobusów) swoim możliwym SU20?
[ Dodano: 13 Sty 2008 18:17 ]
Piętrus też jest kilka cm za wysoki i jakoś jeździShadow238 pisze:A jak MZA rozwiązało by problem z przepisami drogowymi, które mówią, że maksymalna długość pojazdu na Polskich drogach wynosi 18,75 m ?
Eee tam ewidentny problem. W końcu to wszystko państwowe, więc nie będą sami sobie utrudniać sprawy, nie?Shadow238 pisze:Ale mogą mieć ewidentny problem przy rejestracji tych 20 metrowych przegubów no chyba, że zdobędą jakieś specjalne pozwolenia
Przyszło mi do głowy coś takiego — kupić rozbitego/spalonego Citaro G, podmienić na zajezdni numerki i udawać, że to zwykły przegub
No właśnie koniec z tymi OT... wracamy do tematu
Nawet jeśli - umówmy się - np. dzisiaj o godz. 12-stej MZA ogłosi przetarg, za kilka miesięcy wyłoni zwycięzcę (Evobus Polska), a za kolejny miesiąc podpisze kontrakt, to i tak nowe autobusy przyjadą do nas najwcześniej za rok (może trochę krócej, ale wątpię). Czyli MZA będzie miało sporo czasu by dopełnić wszelkich - nałożonych przepisami o ruchu drogowym i dopuszczeniu pojazdu do ruchu - formalności i móc nowe pojazdy najzwyczajniej zarejestrować
Czy ja wiem, czy od razu "ambaras". Po prostu MZA kupi te autobusy i będą one normalnie kursować po Warszawie.Filip7370 pisze:Co wy o tym całym ambarasie jaki niewątpliwie nastąpi po wprowadzeniu je do eksploatacji?
Nawet jeśli - umówmy się - np. dzisiaj o godz. 12-stej MZA ogłosi przetarg, za kilka miesięcy wyłoni zwycięzcę (Evobus Polska), a za kolejny miesiąc podpisze kontrakt, to i tak nowe autobusy przyjadą do nas najwcześniej za rok (może trochę krócej, ale wątpię). Czyli MZA będzie miało sporo czasu by dopełnić wszelkich - nałożonych przepisami o ruchu drogowym i dopuszczeniu pojazdu do ruchu - formalności i móc nowe pojazdy najzwyczajniej zarejestrować