MZA Warszawa, pierwszy użytkownik CapaCity?

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Filip7370

MZA Warszawa, pierwszy użytkownik CapaCity?

Post autor: Filip7370 »

Wiem że jest temat poświęcony o tym autobusie jak również temat o przewoźniku. Zauważam jednak ten epokowy fakt że Warszawa stanie się laboratorium doświadczalnym dla inżynierów budujących 20 metrowe, 4 osiowe autobusy. Jak sam napisałem w innym temacie będzie to pierwsze w gruncie rzeczy nowoczesne europejskie miasto z takim typem tabory. Co zabawniejsze nie będzie przewidziany do obsługi linii BRT jak go projektowano, a ma stanowić suplement tramwajów dla przyszłej linii tarachomiśkiej. Co wy o tym całym ambarasie jaki niewątpliwie nastąpi po wprowadzeniu je do eksploatacji? Czy Solaris odpowie na przetarg (10 20-metrowych autobusów) swoim możliwym SU20?

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

A jak MZA rozwiązało by problem z przepisami drogowymi, które mówią, że maksymalna długość pojazdu na Polskich drogach wynosi 18,75 m ?

Nie planują wcześniej takiego 20 metrowego potworka wziąć na testy ? ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Filip7370 pisze:Zauważam jednak ten epokowy fakt że Warszawa stanie się laboratorium doświadczalnym dla inżynierów budujących 20 metrowe, 4 osiowe autobusy.
Szczerze w to wątpię (żeby nie napisać „przestań to wąchać”)
Filip7370 pisze:Jak sam napisałem w innym temacie będzie to pierwsze w gruncie rzeczy nowoczesne europejskie miasto z takim typem tabory.
Mi się wydaje, że nie
Filip7370 pisze:ma stanowić suplement tramwajów dla przyszłej linii tarachomiśkiej.
Nie suplement, tylko na razie są problemy z rozpoczęciem budowy linii (które i tak szybko nie nastąpi), więc niech mają chociaż trochę większe autobusy…
Filip7370 pisze:Co wy o tym całym ambarasie jaki niewątpliwie nastąpi po wprowadzeniu je do eksploatacji?
Zobaczymy, jak to w Warszawie mogą być różne scenariusze, ale najpierw musieliby je wprowadzić do tej eksploatacji
Filip7370 pisze:Czy Solaris odpowie na przetarg (10 20-metrowych autobusów) swoim możliwym SU20?
Nowa konstrukcja dla 10 sztuk? To się kompletnie nie opłaca.

[ Dodano: 13 Sty 2008 18:17 ]
Shadow238 pisze:A jak MZA rozwiązało by problem z przepisami drogowymi, które mówią, że maksymalna długość pojazdu na Polskich drogach wynosi 18,75 m ?
Piętrus też jest kilka cm za wysoki i jakoś jeździ

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

plocmaster pisze:Piętrus też jest kilka cm za wysoki i jakoś jeździ
Ale mogą mieć ewidentny problem przy rejestracji tych 20 metrowych przegubów no chyba, że zdobędą jakieś specjalne pozwolenia :nuts:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Shadow238 pisze:
plocmaster pisze:Piętrus też jest kilka cm za wysoki i jakoś jeździ
Ale mogą mieć ewidentny problem przy rejestracji tych 20 metrowych przegubów no chyba, że zdobędą jakieś specjalne pozwolenia :nuts:
No a myślałeś, że jak :?: Pewnie, że będą mieli na nie pozwolenie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Shadow238 pisze:Ale mogą mieć ewidentny problem przy rejestracji tych 20 metrowych przegubów no chyba, że zdobędą jakieś specjalne pozwolenia
Eee tam ewidentny problem. W końcu to wszystko państwowe, więc nie będą sami sobie utrudniać sprawy, nie?
Przyszło mi do głowy coś takiego — kupić rozbitego/spalonego Citaro G, podmienić na zajezdni numerki i udawać, że to zwykły przegub :mruga:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Nie tej, puszczą je bez papierów, nikt nie zauważy, że są dłuższe...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Jakieś papiery muszą być, bo krokodylki czasem sprawdzają

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Jakoś nie zauważyłem krokodylków zatrzymujących wozy na mieście :spam:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

To pewnie mało widziałeś. Przecież swego czasu (teraz zresztą też) głośno było o akcjach sprawdzania autobusów przezeń, co dawało czasem ciekawe efekty

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Chyba żadne efekty. Wtedy po prostu autobusy był puszczane bez dowodów rejestracyjnych.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Bo jak znajdą uchybienia, zabierają dowód rejestracyjny i w zamian dają kwit, na którym można jeździć kilka dni (chyba że poważne uchybienia — wtedy laweta).
I kończmy z OT

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No właśnie koniec z tymi OT... wracamy do tematu :chytry:
Filip7370 pisze:Co wy o tym całym ambarasie jaki niewątpliwie nastąpi po wprowadzeniu je do eksploatacji?
Czy ja wiem, czy od razu "ambaras". Po prostu MZA kupi te autobusy i będą one normalnie kursować po Warszawie. ;)

Nawet jeśli - umówmy się - np. dzisiaj o godz. 12-stej MZA ogłosi przetarg, za kilka miesięcy wyłoni zwycięzcę (Evobus Polska), a za kolejny miesiąc podpisze kontrakt, to i tak nowe autobusy przyjadą do nas najwcześniej za rok (może trochę krócej, ale wątpię). Czyli MZA będzie miało sporo czasu by dopełnić wszelkich - nałożonych przepisami o ruchu drogowym i dopuszczeniu pojazdu do ruchu - formalności i móc nowe pojazdy najzwyczajniej zarejestrować ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”