Autobus 20- i 24-metrowy a sprawa Polska

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm....

Cały bezsens Waszych postów polega na tym, że wszyscy trzej, a w zasadzie dwaj - bo głównie Plocmaster i Amalio - Jesteście tak bardzo pewni swoich opinii, iż nie Dacie się w żaden sposób przekonać do wzajemnych racji.

Zatem kontynuowanie tej dyskusji jest całkowicie bez sensu. A przy tak długich postach, często poprzedzielanych cytatami. Często oderwanymi od tematu - chyba już nikt nie rozumie o czym Gadacie.

Toteż - albo Skróćcie swoje następne posty (bardziej rzeczowo piszcie), albo zrezygnujcie z dalszej dyskusji - która i tak do niczego nie prowadzi... ;)

... Jednocześnie ostrzegam, że jeźeli nie zostanę wysłuchany przez Was, będę bez ostrzeżenie wycinał Wasze posty do śmietnika - po to by uporządkować temat, a jednocześnie dać szansę na rzeczową wypowiedź innych userów :roll:

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

plocmaster pisze:To chyba lepiej jest, jak więcej ludzi jeździ KM, nawet jeśli tłok jest ten sam?
Zgadzam się, ale i większe potoki pasażerów, większe wozy. Czytaj Capacity SU20.
Pozwoliłem zrobić małe studium projektowe Solaris-a Urbino 24
(proszę nie wytykać rozbieżności w szkicach)
Obrazek
Stwierdziłem np. rozważań programu do projektowania pojazdów (profesjonalne oprogramowanie mojego wuja)
iż model pojazdu 2-skrętnego z silnikiem z tyłu jest niemożliwy do budowy (chyba że ma on wszystkie osie skrętne) Lepiej jest korzystać z rozwiązania VAN HOOL-a i silnik wsadzić na przód i napędzać 2-ą oś.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Dziwnym trafem Hess nie ma wszystkich kół skrętnych oraz ma silnik z tyłu i jakoś jeździ.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

To zależy, ja zakładałem że przegub będzie normalny, Hess ma jakiś siłowniki sterujące skrętem osi przeguba. Tak przeczytałem z ulotki Hess-a.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Filip7370 pisze:Zgadzam się, ale i wiksze potoki pasażerów, większe wozy.
Chyba raczej więcej, a nie większe, bo to takiego 20-metrowego wejdzie ci góra jakieś 12 osób więcej od 18-metrowego.
Filip7370 pisze:Czytaj Capacity SU20.
Co?
Filip7370 pisze:To zależy, ja zakładałem że przegub będzie normalny, Hess ma jakiś siłowniki sterujące skrętem osi przeguba. Tak przeczytałem z ulotki Hess-a.
Każdy pchacz z lat 90. i późniejszy ma „jakieś siłowniki”.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Lopez pisze:czy zwykłe 18m nie wystarczają?
Niestety nie. 18-to metrowe autobusy na najbardziej zatłoczone linie nie wystarczają ( 142, 132 ). Zawsze jest tłok :|

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nawet jeśli to półtora metra z hakiem, to i tak wiele to nie pomoże. IMHO kupowanie Capacity na zatłoczone linie to leczenie syfu pudrem.
Skoda 16T pisze:Niestety nie. 18-to metrowe autobusy na najbardziej zatłoczone linie nie wystarczają ( 142, 132 ). Zawsze jest tłok
To może by tak zwiększyć ilość brygad, albo zrobić linię tramwajową? Gdzie to jeździ?

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

To może by tak zwiększyć ilość brygad, albo zrobić linię tramwajową? Gdzie to jeździ?
Linia tramwajowa jest za droga.
infobus.pl pisze:Rozwiązaniem byłoby doprowadzenie tam linii tramwajowych, co pochłania ogromne koszty, albo wprowadzenie wielkopojemnych autobusów. Urzędnicy obliczyli, że koszty linii tramwajowych amortyzują się po 20-30 latach.

plocmaster pisze:To może by tak zwiększyć ilość brygad
Nie da się zwiększyć ilości brygad. Już i tak wszystkie ( sprawne ) autobusy jeżdżą ...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Skoda 16T pisze:Nie da się zwiększyć ilości brygad. Już i tak wszystkie ( sprawne ) autobusy jeżdżą ...
To chyba lepiej kupić dodatkowe autobusy tego samego typu, a nie pakować się w nowy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Skoda 16T pisze:Linia tramwajowa jest za droga.
Ale jeśli jest potrzebna, to i tak powinny znaleźć się na nią pieniądze. A że jakiś urzędnik powiedział, że to się zamortyzuje w 20-30 lat — KM jest do wożenia ludzi, nie zarabiania pieniędzy

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie, no Plocmaster ma jednak rację. Nie da się w nieskończoność "przedłużać" autobusów. Jeśli gdzieś potoki są duże, to faktycznie warto zainwestować w tramwaj ;)

Filip

Post autor: Filip »

J-31 pisze:Nie da się w nieskończoność "przedłużać" autobusów. Jeśli gdzieś potoki są duże, to faktycznie warto zainwestować w tramwa

A co jeśli nie ma gdzie przeprowadzić linii tramwajowej?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Filip pisze:A co jeśli nie ma gdzie przeprowadzić linii tramwajowej?
Patrząc na to się dzieje na głównych ulicach w dużych miastach - korki to normalność - nie warto kupować 24-ch metrowych autobusów tylko po to by w tych korkach stały. Dla tak długich pojazdów warto stworzyć osobny pas ruchu - chociażby ze względów bezpieczeństwa...

... no ale jeśli nie ma gdzie przeprowadzić linii tramwajowej to na pewno nie znajdzie się miejsce dla osobnego, wydzielonego pasa ruchu dla takich autobusów.

Reasumując. Przy dzisiejszym, ogromnym ruchu kołowym, jednak warto zainwestować w tramwaj, który porusza się niezależnie od ruchu kołowego ;)

ppln

Post autor: ppln »

Naturalnie pod warunkiem, że tramwaj będzie miał wydzielone (w dowolny sposób) torowisko. Bo inaczej to tak samo nie ma sensu

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:Naturalnie pod warunkiem, że tramwaj będzie miał wydzielone (w dowolny sposób) torowisko. Bo inaczej to tak samo nie ma sensu
No, to chyba wyraźnie to napisałem :chytry:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Filip pisze:A co jeśli nie ma gdzie przeprowadzić linii tramwajowej?
Zawsze coś się da zrobić, ostatecznie można nawet zabrać blachosmrodziarzom po jednym pasie ruchu z dwupasmówki, trochę pojęczą i będzie spokój. Na Zachodzie jakoś się da.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A nawet jeśli nie, to da się zrobić linię gdzieś w odległości 50-100 metrów od ulicy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

To wszystko zależy od konkretnego przykładu, po prostu.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze:Zawsze coś się da zrobić, ostatecznie można nawet zabrać blachosmrodziarzom po jednym pasie ruchu z dwupasmówki, trochę pojęczą i będzie spokój. Na Zachodzie jakoś się da.
Gdzie niby tak zrobiono konkretnie :?:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A mało takich przypadków było?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”