Autobus 20- i 24-metrowy a sprawa Polska
Hmmm....
Cały bezsens Waszych postów polega na tym, że wszyscy trzej, a w zasadzie dwaj - bo głównie Plocmaster i Amalio - Jesteście tak bardzo pewni swoich opinii, iż nie Dacie się w żaden sposób przekonać do wzajemnych racji.
Zatem kontynuowanie tej dyskusji jest całkowicie bez sensu. A przy tak długich postach, często poprzedzielanych cytatami. Często oderwanymi od tematu - chyba już nikt nie rozumie o czym Gadacie.
Toteż - albo Skróćcie swoje następne posty (bardziej rzeczowo piszcie), albo zrezygnujcie z dalszej dyskusji - która i tak do niczego nie prowadzi...
... Jednocześnie ostrzegam, że jeźeli nie zostanę wysłuchany przez Was, będę bez ostrzeżenie wycinał Wasze posty do śmietnika - po to by uporządkować temat, a jednocześnie dać szansę na rzeczową wypowiedź innych userów
Cały bezsens Waszych postów polega na tym, że wszyscy trzej, a w zasadzie dwaj - bo głównie Plocmaster i Amalio - Jesteście tak bardzo pewni swoich opinii, iż nie Dacie się w żaden sposób przekonać do wzajemnych racji.
Zatem kontynuowanie tej dyskusji jest całkowicie bez sensu. A przy tak długich postach, często poprzedzielanych cytatami. Często oderwanymi od tematu - chyba już nikt nie rozumie o czym Gadacie.
Toteż - albo Skróćcie swoje następne posty (bardziej rzeczowo piszcie), albo zrezygnujcie z dalszej dyskusji - która i tak do niczego nie prowadzi...
... Jednocześnie ostrzegam, że jeźeli nie zostanę wysłuchany przez Was, będę bez ostrzeżenie wycinał Wasze posty do śmietnika - po to by uporządkować temat, a jednocześnie dać szansę na rzeczową wypowiedź innych userów
Zgadzam się, ale i większe potoki pasażerów, większe wozy. Czytaj Capacity SU20.plocmaster pisze:To chyba lepiej jest, jak więcej ludzi jeździ KM, nawet jeśli tłok jest ten sam?
Pozwoliłem zrobić małe studium projektowe Solaris-a Urbino 24
(proszę nie wytykać rozbieżności w szkicach)
Stwierdziłem np. rozważań programu do projektowania pojazdów (profesjonalne oprogramowanie mojego wuja)
iż model pojazdu 2-skrętnego z silnikiem z tyłu jest niemożliwy do budowy (chyba że ma on wszystkie osie skrętne) Lepiej jest korzystać z rozwiązania VAN HOOL-a i silnik wsadzić na przód i napędzać 2-ą oś.
Chyba raczej więcej, a nie większe, bo to takiego 20-metrowego wejdzie ci góra jakieś 12 osób więcej od 18-metrowego.Filip7370 pisze:Zgadzam się, ale i wiksze potoki pasażerów, większe wozy.
Co?Filip7370 pisze:Czytaj Capacity SU20.
Każdy pchacz z lat 90. i późniejszy ma „jakieś siłowniki”.Filip7370 pisze:To zależy, ja zakładałem że przegub będzie normalny, Hess ma jakiś siłowniki sterujące skrętem osi przeguba. Tak przeczytałem z ulotki Hess-a.
Nawet jeśli to półtora metra z hakiem, to i tak wiele to nie pomoże. IMHO kupowanie Capacity na zatłoczone linie to leczenie syfu pudrem.
To może by tak zwiększyć ilość brygad, albo zrobić linię tramwajową? Gdzie to jeździ?Skoda 16T pisze:Niestety nie. 18-to metrowe autobusy na najbardziej zatłoczone linie nie wystarczają ( 142, 132 ). Zawsze jest tłok
Linia tramwajowa jest za droga.To może by tak zwiększyć ilość brygad, albo zrobić linię tramwajową? Gdzie to jeździ?
infobus.pl pisze:Rozwiązaniem byłoby doprowadzenie tam linii tramwajowych, co pochłania ogromne koszty, albo wprowadzenie wielkopojemnych autobusów. Urzędnicy obliczyli, że koszty linii tramwajowych amortyzują się po 20-30 latach.
Nie da się zwiększyć ilości brygad. Już i tak wszystkie ( sprawne ) autobusy jeżdżą ...plocmaster pisze:To może by tak zwiększyć ilość brygad
Patrząc na to się dzieje na głównych ulicach w dużych miastach - korki to normalność - nie warto kupować 24-ch metrowych autobusów tylko po to by w tych korkach stały. Dla tak długich pojazdów warto stworzyć osobny pas ruchu - chociażby ze względów bezpieczeństwa...Filip pisze:A co jeśli nie ma gdzie przeprowadzić linii tramwajowej?
... no ale jeśli nie ma gdzie przeprowadzić linii tramwajowej to na pewno nie znajdzie się miejsce dla osobnego, wydzielonego pasa ruchu dla takich autobusów.
Reasumując. Przy dzisiejszym, ogromnym ruchu kołowym, jednak warto zainwestować w tramwaj, który porusza się niezależnie od ruchu kołowego