Autobusy klasy 15m
Słyszałem że jak do Legnicy przyszły pierwsze N4020, były one wzmacniane szynami kolejowmi, w celu usztywnienia...
A np. w Jeleniej Górze (tam KM oparta jest właśnie na autobusach krótkich i deskorolkach) podoba mi się pewne rozwiązanie, autobusy 15 metrowe wyjeżdżają w godzinach szczytu, gdy potoki są duże, a później zjeżdżają na bazę, a w ich miejsce wyjeżdżają 12 czy nawet 10 metrowce... Czyli są miasta gdzie takie wozy są używane w większych ilościach i się sprawują nieźle... jeśli chodzi o Wałbrzych to teren jest zdecydowania na nie dla deskorolek, masa górek, dziurawe drogi, ciasne pętle i skrzyżowania sprawiły że nasz #230 częściej stoi niż jeździ...
A np. w Jeleniej Górze (tam KM oparta jest właśnie na autobusach krótkich i deskorolkach) podoba mi się pewne rozwiązanie, autobusy 15 metrowe wyjeżdżają w godzinach szczytu, gdy potoki są duże, a później zjeżdżają na bazę, a w ich miejsce wyjeżdżają 12 czy nawet 10 metrowce... Czyli są miasta gdzie takie wozy są używane w większych ilościach i się sprawują nieźle... jeśli chodzi o Wałbrzych to teren jest zdecydowania na nie dla deskorolek, masa górek, dziurawe drogi, ciasne pętle i skrzyżowania sprawiły że nasz #230 częściej stoi niż jeździ...
Tutaj ale szeroko poszedłeś.... Może jeszcze wieżyczki od T34 założyli??irisbus pisze:Słyszałem że jak do Legnicy przyszły pierwsze N4020, były one wzmacniane szynami kolejowmi, w celu usztywnienia...
Pewnie masz rację, ale są również dużo droższe i to zarówno w zakupie jak i eksploatacji.MADE IN HUNGARY pisze:Ja uważam że o wiele lepsze od autobusów 15-metrowych są 18-metrowe.
Ja uważam, że istotą jest dobranie tej gamy pojazdów do potrzeb. Przykładem miasta, które postawiło na deskorolki jest Jelenia Góra. Kiedy zaczęto złomować Ikarusy MZK postawiło na Volvo B10BLE 6x2. Decyzja była starannie przemyślana. Autobusy spalają znacznie mniej paliwa od przegubowców. Mimo początkowych krytycznych opinii i wieszania psów na dyrekcji MZK nikt dziś zasadności tego zakupu nie podważy. Liczba pasażerów w naszym mieście zaczęła spadać i okazało się, że gdybyśmy wtedy wpakowali się nowe przegubowce to koszty ich utrzymania spowodowałyby ograniczenie kursowania na głównych liniach. A tak autobusy jeżdżą , są doskonale utrzymane. Nie ma także kłopotów z ich zwrotnością.MADE IN HUNGARY pisze:Ja uważam że o wiele lepsze od autobusów 15-metrowych są 18-metrowe