Autobusy klasy 15m

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Warszawskie SU15 są z rocznika - 1999 a ostatnie 2001/2002. I słyszałem od kierowców MZA, że zaczynają być problemy z ich konstrukcją. ;)

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Słyszałem że jak do Legnicy przyszły pierwsze N4020, były one wzmacniane szynami kolejowmi, w celu usztywnienia...

A np. w Jeleniej Górze (tam KM oparta jest właśnie na autobusach krótkich i deskorolkach) podoba mi się pewne rozwiązanie, autobusy 15 metrowe wyjeżdżają w godzinach szczytu, gdy potoki są duże, a później zjeżdżają na bazę, a w ich miejsce wyjeżdżają 12 czy nawet 10 metrowce... Czyli są miasta gdzie takie wozy są używane w większych ilościach i się sprawują nieźle... jeśli chodzi o Wałbrzych to teren jest zdecydowania na nie dla deskorolek, masa górek, dziurawe drogi, ciasne pętle i skrzyżowania sprawiły że nasz #230 częściej stoi niż jeździ...

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Konstrukcję N4020 doskonale widać po Lublinie - tam już kilka ich skasowali..., bo zbyt słabą konstrukcję miały ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ogólnie jadąc SU15 na środku nie ma się wrażenia, że to jakaś specjalnie dobra konstrukcja, podobnie jak w przypadku N4020.

maly_miki

Post autor: maly_miki »

irisbus pisze:Słyszałem że jak do Legnicy przyszły pierwsze N4020, były one wzmacniane szynami kolejowmi, w celu usztywnienia...
Tutaj ale szeroko poszedłeś.... :o: Może jeszcze wieżyczki od T34 założyli?? ;)

MADE IN HUNGARY pisze:Ja uważam że o wiele lepsze od autobusów 15-metrowych są 18-metrowe.
Pewnie masz rację, ale są również dużo droższe i to zarówno w zakupie jak i eksploatacji.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

maly_miki pisze:Może jeszcze wieżyczki od T34 założyli??
Korek od oleju z parafiny i ołowiane śruby przy tylnym moście :D

maly_miki

Post autor: maly_miki »

Też lubię Zmienników :D

marekJG

Post autor: marekJG »

MADE IN HUNGARY pisze:Ja uważam że o wiele lepsze od autobusów 15-metrowych są 18-metrowe
Ja uważam, że istotą jest dobranie tej gamy pojazdów do potrzeb. Przykładem miasta, które postawiło na deskorolki jest Jelenia Góra. Kiedy zaczęto złomować Ikarusy MZK postawiło na Volvo B10BLE 6x2. Decyzja była starannie przemyślana. Autobusy spalają znacznie mniej paliwa od przegubowców. Mimo początkowych krytycznych opinii i wieszania psów na dyrekcji MZK nikt dziś zasadności tego zakupu nie podważy. Liczba pasażerów w naszym mieście zaczęła spadać i okazało się, że gdybyśmy wtedy wpakowali się nowe przegubowce to koszty ich utrzymania spowodowałyby ograniczenie kursowania na głównych liniach. A tak autobusy jeżdżą , są doskonale utrzymane. Nie ma także kłopotów z ich zwrotnością.

Bartek

Post autor: Bartek »

A ja deski bardzo lubię. Często mam przyjemność podróżować nimi w Rzeszowie, gdzie również sprawdzają się. Ludzi multum a 12 za małe, więc 15 są w sam raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”