Setry turystyczne i międzymiastowe

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Notils

Setry turystyczne i międzymiastowe

Post autor: Notils »

Czym rózni się setra 415gt od setry 415gt hd? Który bardziej nadaje się na stałą linie 60km, czy jest duża różnica w spalaniu i czy warto inwestować w hd.
Dziwi mnie że niema takiego autobusu jak setra 415gt w serii top.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

A nie widać tego :?: Różnią się przede wszystkim wysokością podłogi. 415GT to kombi, a HD to turystyk.
Ja jak Ci już pisałem bym wybrał zwykłe GT.
A czemu nie ma wersji top :?: Każdy większy producent ma w swojej ofercie dwa modele tej samej wielkości. Jeden jest tańszy, gorzej wyposażony, mniej komfortowy, a drugi droższy, lepszej jakości. No po prostu lepszy :) No i w Top Class jest model S415 HD :)

Notils

Post autor: Notils »

własnie nie ma drugiego tej samej wielkości jest tylko 415 gt w wersji comfort, a w top klasie jest 415 hd ale to odpowiednik 415 gt hd...
I to mnie dziwi że jest tylko jeden tej wielkości

A co daje wyższy pokład? oprócz wiekszego spalania?

ppln

Post autor: ppln »

Notils pisze:A co daje wyższy pokład? oprócz wiekszego spalania?
Więcej miejsca na bagaże?

Notils

Post autor: Notils »

ale w tym 415gt jest go wystarczająco

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Dłuższy dystans = więcej bagażu zabranego przez podróżnych = potrzeba autobusu o większym bagażniku. Po to ona jest. A po za tym im wyższy pokład tym również lepsze wygłuszenie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Notils pisze:ale w tym 415gt jest go wystarczająco
Więc go kup.
Ja bym na twoim miejscu się w HD nie ładował, 60 km to o wiele za krótki dystans na coś takiego, chyba że chcesz używać tego autobusu także do okazjonalnych dłuższych podróży

Notils

Post autor: Notils »

No własnie tak... Miałby być też do okazjonalnych wyjazdów w dalsze trasy. Zastanawiam się o ile większe koszty utrzymania były by w przyapdku hd. Ale w hd komfort jest lepszy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

I ciężej do niego wsiąść, co powoduje dłuższe postoje na przystankach.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze:I ciężej do niego wsiąść.
Tzn :?:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

¯e wysokopokładowy autobus jest, jak sama nazwa wskazuje, wysokopokładowy, więc w celu zajęcia miejsca weń trzeba wspiąć się wyżej, co może być problemem, gdy priorytetem jest szybka wymiana pasażerów

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Stopnie w przednim wejściu w autobusie wysokopokładowym sa tak rozłożone, że nie sprawia to żadnego problemu. Wynika to z tego iż najpierw wchodzimy na wysokość szoferki, kupujemy bilet, a następnie wchodzimy wyżej, więc czy to międzymiastowy czy wysokopokładowy wychodzi na to samo.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ale jak taki świeżo upieczony posiadacz biletu będzie jeszcze się przemieszczał, to ruszając, można go przewrócić. Choć w sumie masz rację, turystykami jeżdżę rzadko i preferuję tylne wejście

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Notils - a właściwie po co Ci ten autobus (prócz okazjonalnych dalszych wyjazdów) ? Jakie maszplany, w stosunku do takiego pojazdu ? ;)

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Zamów prospekty: link , są darmowe,, a EvoBus szybko przysyła ;) Poza tym jeśli ta trasa ma 60 km, to według mnie lepiej kupić autobus uzywany, bo tak się będzie autokar marnować, będzie jakaś babcia z targu wracała, gdzieś śmietanka ucieknie, pomidorek wypadnie. Pojazdy te są przeznaczone, na trasy dalekobieżne (co prawda we Włoszech jeżdżą na krótszych trasach, ale to są zupełnie inne realia).

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

A co mu po prospektach :?: To raz. A dwa co to zmienia czy nowy czy używany :?: Jak śmietanka ucieknie to tak czy inaczej będzie plama.
@J-31 no przecież nie kupi po to by stałą w ogródku :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:@J-31 no przecież nie kupi po to by stałą w ogródku :mruga:
No przecież wiem - ale nie wiem, czy będzie tym busem wozić dzieci do szkoły (szkolbus), ludzi do pracy (komunikacja lokalna), wycieczki, a może będzie chciał wynajmować tego busa na jakieś dalsze połączenia międzynarodowe ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Kupi sobie dwie. Jedną będzie jeździł z Łowicza do Warszawy i z powrotem, druga będzie stać na rezerwie i czasami jeździć na wynajmach (także na dalekie trasy za granicę). Napisałem mu na GG, żeby kupił sobie jedną niską i jedną wysoką.

Notils

Post autor: Notils »

To będą setry 315gt i 315gt hd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”