Dzwięki autobusów gazowych.
Dzwięki autobusów gazowych.
Najpewniej będą stopniowo pojawiały się na mieście. Odrobina cierpliwości.voy pisze:A właśnie, zapomniałem powiedzieć. Nowe Vecto CNG w Rzeszowie wyjechały...ale widziałem tylko jedną sztukę jeżdżącą, innych nie stwierdziłem. Może po prostu na innych liniach jeżdżą hmmm...albo są zepsute.
A czy te butle na dachu mogą mieć jakiś wpływ na te trzeszczenie lub inne nieporządane efekty dźwiękowe ?
Temat wydzielony z tematu Vecto, Mac
To jest specyficzne dla gazowców, Agora też to miała, sam się zastanawiam cóż to za dźwięk... chyba że mówimy o czymś innym.VOITH pisze:Mam takie pytanko, miałem juz dawno pytac ale zapominałem. Co i czemu coś syczy przy hamowaniu tzn. jak już prawie stanie ? Dziękuje za wyjaśnienie chodzi mi o to " psssst cśśś "
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Jeśli myślimy o tym samym - to nie jest specyficzne tylko dla gazowców, ponieważ dokładnie coś takiego mają również warszawskie Jelcze M121M i M181M - a one nie są na gaz...voy pisze:To jest specyficzne dla gazowców, Agora też to miała, sam się zastanawiam cóż to za dźwięk... chyba że mówimy o czymś innym.VOITH pisze:Mam takie pytanko, miałem juz dawno pytac ale zapominałem. Co i czemu coś syczy przy hamowaniu tzn. jak już prawie stanie ? Dziękuje za wyjaśnienie chodzi mi o to " psssst cśśś "
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
W takim razie oto kolejny temat, który odkurzam (nie miejcie mi tego za złe, ale kiedy chcę coś napisać okazuje się, że temat był nieruszany od paru miesięcy). Otóż właśnie przed chwilą miałem okazję usłyszeć dźwięk Jelcza 120M CNG o nr. taborowym 204, który jeździ dla MKS-u Mielec na liniach miejskich (kol. pr110 ma to nagranie, więc może wstawi je tutaj) i musze przyznać, że strasznie zawiodłem się na tym Jelczu. Przede wszystkim silnik w nim jest znacznie głośniejszy niż w Vecto i Solarisie razem wziętych, co utrudnia np. rozmowę między pasażerami (zwłaszcza, gdy ktoś siedzi z tyłu). Autobus ten posiada również skrzynię ZF 5. Oprócz tego autobus ten wyposażony jest w element zapowiedzi przystankowej. Nawiązując jeszcze w kwestii silnika: gazowiec ten posiada silnik o mocy 210KM, spełnia wymagania Euro4. SIlnikiem tym jest silnik Tedom, niegdyś występował również jako silnik typu LIAZ .
Z tym, że w autobusach wymienionych przez ciebie był stosowany inny rodzaj silnika. Tutaj zastosowano silnik Tedom, który podobno był kiedyś oferowany jako silnik LIAZ (nie wiem, czy to ma coś wspólnego z silnikiem Tedom). Jeśli wierzyć temu, że obecny Tedom to ex. LIAZ to nic dziwnego, ze jest głośny. Jelczem M125M/4 CNG również jechałem i powiem tyle :MAN D2866 także jest strasznie głośny, więc nie powiedziałbym, że jest to cichszy silnik (choć od tego w mieleckim testerze na pewno).J-31 pisze:To dziwne, ponieważ - przynajmniej w testerach - z reguły silniki autobusów CNG są jakby cichsze.
Dlaczego niby ? WytłumaczAdrian_ pisze:Jeśli wierzyć temu, że obecny Tedom to ex. LIAZ to nic dziwnego, ze jest głośny.
Tutaj mamy wyjaśnienie dot. firm Tedom i Liaz
http://infobus.com.pl/text.php?id=874