Egzamin na prawo jazdy Autosan

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Bierut

Egzamin na prawo jazdy Autosan

Post autor: Bierut » 2008-05-20, 14:19

W zwiazku z tym, ze wlasnie robie prawo jazdy kat. D z zamiarem pracy w MZA w Warszawie chcialbym sie przedstawic jako nowicjusz na tym forum.

Ucze sie jezdzic na Ikarusie i idzie mi calkem niezle. Niestety w zwiazku ze zmiana autobusu na egzaminie zdawac bede na Autosanie H9. Czy moglibyscie mi podac schemat biegow i gdzie znajduje sie hamulec reczny.
Ponadto moze ktos mi podpowie dobry sposob na dokladne cofanie do linii do tylu.
Moze to jest glupie pytanie, ale w Ikarusie znalazlem sposob na idealne zatrzymywanie sie w tym samym miejscu w odniesieniu do pacholkow uzywanych na egzaminach. A mianowicie gdy w lusterku srodek wysokosci zderzaka pokryje sie z wierzcholkiem pacholka jest idealnie. A jak jest w Autosanie ? Wiem, ze zderzak nie jest tak widoczny jak w Ikarusie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-05-20, 17:13

Mi się wydaje, że przysługuje ci prawo zdawania na tym samym autobusie, na którym się uczyłeś (tzn. tego samego typu)
ObrazekObrazek

Bierut

Post autor: Bierut » 2008-05-20, 17:27

Nawet jeśli taki przepis istnieje to jest on martwy, bo w przeciwieństwie do osobowych szkoły nie wymieniają taboru tak często, a WORD-y dodatkowo wynajmują autobusy do egzaminów. Ponadto próba wyegzekwowania takich praw na egzaminie..... No cóż wolę poswięcić energię na przygotowanie się do takiego autobusu na jakim się zdaje.

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-05-20, 23:17

plocmaster pisze:Mi się wydaje, że przysługuje ci prawo zdawania na tym samym autobusie, na którym się uczyłeś (tzn. tego samego typu)
Szczerze mówiąc nie słyszałem o czymś takim. To na jakim pojeździe odbywa się szkolenie to raczej problem szkoły, nie egzaminatora.
Bierut pisze:zy moglibyscie mi podac schemat biegow i gdzie znajduje sie hamulec reczny.
Ponadto moze ktos mi podpowie dobry sposob na dokladne cofanie do linii do tylu.
Mamy tu na forum jakiegoś kierowcę z doświadczeniem na autosanach?

lkmg-sol

Post autor: lkmg-sol » 2008-05-21, 01:33


Bierut

Post autor: Bierut » 2008-05-21, 08:10

Dzięki. Kolejne punkty do egzaminu. :) Tak się przyglądam tym zdjęciom i widzę układ biegów na drażku :o:

Czyli:

R 2 4
1 3 5

Jeśli tak to rozumię, że w normalnym ruchu rusza się z 2, a to oznacza ułożenie 2,3,4,5 prawie jak w samochodzie osobowym. :retard:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28829
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-05-21, 08:32

Bierut, a czy ucząc się do egzaminu - nie jeździłeś czasem Ikarusem 260 z "Roj-Busa" ? ;)
Obrazek

Bierut

Post autor: Bierut » 2008-05-21, 10:25

Niestety nie, OSK Turbo. Ale moim instruktorem jest kierowca z Ostrobramskiej.

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2008-05-21, 16:16

Tak, z dwójki się rusza, redukcję sobie rób z podwójnym sprzęgłem, bardzo ładnie wtedy wchodzą, piątka jest maksymalnie od siebie i w dół. Tak ją musisz cisnąć bo inaczej ci może trójka wejść. Hamulec postojowy jest obok fotela kierowcy. Też na takim sprzęcie zdawałem. Nie ma takiej zasady że na jakim typie się uczysz, to na takim zdajesz. Nawet rzadko się zdarza żeby to był taki sam typ, to nie tak jak na kat.B. Trochę inaczej Autosanem się jeździ, bo on ma węższy rozstaw osi niż Ikarus. Jeśli chodzi ci o cofanie po linii do tyłu, czyli tunel to właśnie dlatego wykup sobie jakieś godziny na Autosanie.

Bierut

Post autor: Bierut » 2008-05-22, 09:02

Dzięki za porady. Ze względu na szybsze terminy i możliwość zdawania teorii i praktyki w tym samym dniu jadę na egzamin w Łomży. Już sobie zarezerwowałem tam 3 godz. jazdy na Autosanie.

A ty jak poradziłeś sobie z cofaniem do linii ? Wyczułeś może jakieś szczególne punkty do zgrania ?

Wczoraj mój instruktor powiedziłał, że zgodnie z przepisami powinno się zawsze używać wszystkich biegów. Wiem, że to głupie i 2 jest wystarczającym biegiem do ruszania w normalnych warunkach. Czy u ciebie na egzaminie nie było problemu. W ostateczności na początku egzaminu mogę się zapytać egzaminatora jak sobie życzy. :o:

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2008-05-22, 10:30

Ja sobie poradziłem tak że od początku jeździłem Autosanem, więc miałem opanowanego. Na egzaminie wychyliłem głowę przez okno, na co egzaminator zapytał, czy chce żeby mi ją urwało, ale mi to podarował. Nie spotkałem się z tym żeby kazali używać wszystkich biegów. To by była głupota. Nikt nie rusza z jedynki autobusem, chyba że pod górę, albo holując drugi. To zatrzymywanie się przy linii sprawiłoby problem nawet starym kierowcom gdyby nagle mieli się przesiąść na inny autobus.

Bierut

Post autor: Bierut » 2008-05-23, 08:12

I to samo powiedzial mi instruktor. Pomimo 23 letniego kierowania autobusami różnej maści autobusami ciężko jest mu wyczuć linię zatrzymania. Poradził mi, żeby przed rozpoczęciem jazdy po łuku obrać sobie jakiś punkt charakterystyczny (po wojskowemu dozór :)) i wykorzystać go do zatrzymania się przy powrocie. Z tym, że ja wolałbym się nauczyć.
Porównująć do Autosana Ikarus ma tylny zderzak zachodzący na boki. Widać go świetnie w lusterku. Idealna linia zatrzymania (oczywiście dla mnie) jest gdy środek wysokości zderzaka znajdzie się na tej samej wysokości co wierzchołek pachołaka/

A może ktoś w Warszawie lub okolicy ma Autosana i pozwoliłby mi pocofać trochę ? :lol:

amrat

Post autor: amrat » 2008-08-27, 20:44

Bierut pisze:I to samo powiedzial mi instruktor. Pomimo 23 letniego kierowania autobusami różnej maści autobusami ciężko jest mu wyczuć linię zatrzymania. Poradził mi, żeby przed rozpoczęciem jazdy po łuku obrać sobie jakiś punkt charakterystyczny (po wojskowemu dozór :)) i wykorzystać go do zatrzymania się przy powrocie. Z tym, że ja wolałbym się nauczyć.
Porównująć do Autosana Ikarus ma tylny zderzak zachodzący na boki. Widać go świetnie w lusterku. Idealna linia zatrzymania (oczywiście dla mnie) jest gdy środek wysokości zderzaka znajdzie się na tej samej wysokości co wierzchołek pachołaka/

:lol:
Witam
przec hwila zdalem prawko (czyli z 5dni temu).
ja zdawalem prawko w skierniewicach na mercedesie 303 (autobus wypozyczany od prywaciarza tylko na godziny egzaminu)

co do cofania, uczylem sie na autosanie h9 gdzie nie mialem problemow i nie uzywalem zadnych patentow.
na mercedesa egzaminacyjnego ludzie mieli jakis paten by liczyc opony kolo planu manewrowego, albo patrzyli na jakas odgieta listewke i udawalo sie wszystkim.

Kazdy autobus ma inny punkcik niestety - jak bedziesz juz czekal na swoja kolej po prostu wyszukaj sobie cos, albo wypluj gume do zucia gdzie trzeba:) - ehhh slyszalem o takich patentach ze szok:)
po prostu powodzenia:)

aaa co do jazdy na wszystkich biegach - egzaminator wymagal ode mnie na egzamienie uzywania wszystkich biegow- moze tylko po to by sie do czegos przyczepic, ale pisze o tym bo przyjete jest ze jezdzi sie z 2-ki, a co egzaminator to inne zasady.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28829
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-08-28, 08:38

Amrat - serdeczne gratulacje :) - a co teraz ?

Jak Planujesz wykorzystać zdobyte prawo jazdy ? ;)
Obrazek

Daniel

Post autor: Daniel » 2008-08-28, 09:05

Ja zdałem w piątek na Autosanie A1010T i potwierdzam, że podczas egzaminu wymaga się ruszania z pierwszego biegu. Co do cofania to nie pomogę - pociesze Cię tylko, że miałem ten sam problem. Uczyłem się na Setrze w której wystawały rogi zderzaków i kombinowałem jak ty, a w A1010T niestety zderzaki nie wystawały. ¯yczę powodzenia na egzaminie.

amrat

Post autor: amrat » 2008-08-28, 14:56

J-31 pisze:Amrat - serdeczne gratulacje :) - a co teraz ?

Jak Planujesz wykorzystać zdobyte prawo jazdy ? ;)
prawko znajdzie swoje miejsce w portfelu :)
a teraz mam wielki dylemat (czytaj temat "ogolnie o zarobkach w autobusach") bo nie wiem gdzie isc do pracy.
jak na razie zapisalem sie na psychotechnike wiec ruszam do przodu, a w ciagu 2-3tyg zdecyduje sie na prace jeszcze nie wiem gdzie.
mam nadzieje ze kilka osob z grupy odpowie na kilka pytan ktore zadalem w tamtym temacie:)

diego83

Re: Egzamin na prawo jazdy Autosan

Post autor: diego83 » 2014-06-13, 17:33

Witam!
Robię kurs na prawo jazdy kat.D z B na Autosanie Lider. Dziś miałem 19-stą godzinę jazdy, a na mieście byłem dopiero 2 godz. Czy to normalne? Mnie osobiście to denerwuje. Zamiast się uczyć jazdy w ruchu drogowym, to robię kilkadziesiąt razy to samo na placyku, a instruktora tam ze mną nie ma. Czy można dodatkowo uczyć się w innej szkole czy profil kandydata na kierowcę to przewiduje?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Egzamin na prawo jazdy Autosan

Post autor: pmaster » 2014-06-13, 19:39

Wg mnie to przesada, ale tak mi się tylko wydaje.
Doszkolić się możesz w innej szkole, nie ma przeciwwskazań
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28829
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Egzamin na prawo jazdy Autosan

Post autor: J-31 » 2014-06-13, 20:31

Mogę się mylić, ale jak znam niektóre ośrodki szkoleniowe, to po prostu chodzi o to Abyś właśnie wykupił dodatkowe godziny. Stąd takie dziwne akcje, czyli samodzielne manewry na placu, bez instruktora - to nie jest prawidłowe, bo instruktor jest po to by Cię czegoś nauczyć. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Egzamin na prawo jazdy Autosan

Post autor: Amalio » 2014-06-13, 20:36

J-31 pisze:bo instruktor jest po to by Cię czegoś nauczyć. ;)
Skoro za każdym razem jest to samo, to czego nowego ma Cię nauczyć :?:
Tory na tiry!

ODPOWIEDZ