Autobusy karosowane
Musiałeś Shadow akurat ujęcie od tyłu wyszperać :
http://galeria.funthomas.info/details.p ... ode=search
http://galeria.funthomas.info/details.p ... ode=search
Z mojego ulubionego rynku Iberyjskiego:
AYATS : produkuje turystyki, ale ma w swojej ofercie także piętrowego Bravo City. Dwa takie pojazdy kursują po Krakowie. Zabudowa Volvo lub Scania. Ale można zamówić takżę całkowicie integralną wersję z silnikiem Dafa:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,122668,0.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,189193,0.html
CAETANO: pochodzący z Portugalii oczywiście specjalizuje się w turystykach, ale mamy także jeden model miejski City Gold na podwoziu Mana (9- 12, 5 m długości) Takich pojazdów jeździ sporo w Hongkongu;
http://citybus2500.fotopic.net/p51352695.html
http://citybus2500.fotopic.net/p51352694.html
wersja gazowa dla STCP http://stcp.fotopic.net/p41408685.html
http://stcp.fotopic.net/p41408686.html
http://stcp.fotopic.net/p41408690.html
http://stcp.fotopic.net/p47415976.html
http://stcp.fotopic.net/p41408691.html
Starsza wersja http://stcp.fotopic.net/p31650258.html
Wersja na podwoziu Mercedesa Citaro http://stcp.fotopic.net/p39639503.html
http://stcp.fotopic.net/p37065583.html
I jeszcze warto wspomnieć o modelu Optimo ( kombi) zabudowywanym na Toyocie: http://kuszok.bus.photos.fotopic.net/p45711812.html
Tutaj starsza wersja http://gazbusandcoachpics.fotopic.net/p38258980.html. Tych pojazdów sporo porusza się po Wyspach Brytyskich. A tu już chyba III generacja. Nawet fajny http://kuszok.bus.photos.fotopic.net/p46027349.html
CASTROSUA jeden z największych producentów pojazdów w tamtej części Europy o typowo miejskiej specjalizacji. Swoje podwozia zabudowuje na Manie, Scanii, Volvo oraz Irisbusie.
znany z krakowa model CS- 40 City tylko w krótszej wersji na podwoziu Iveco/ Irisbus http://carecom-emtmadrid.fotopic.net/p47521613.html
http://carecom-emtmadrid.fotopic.net/c1432105_1.html
http://carecom-emtmadrid.fotopic.net/c1432105_1.html
wersja przegubowa z Sevillii http://spanishbuses.fotopic.net/p40422444.html
trzydzrwiowa z San Fernando http://spanishbuses.fotopic.net/p39778357.html
Mój ulubiony hiszpański model o nazwie Versus:http://busspain.fotopic.net/p50604960.html
http://carecom-emtmadrid.fotopic.net/p50105978.html
tutaj zabudowa Volvo http://carecom-emtmadrid.fotopic.net/p49452116.html
http://spanishbuses.fotopic.net/p39778366.html
wersja dla Gijon http://spanishbuses.fotopic.net/p36976190.html Jak widać w zależności od podwozia inaczej wygląda zabudowa tylnej ściany i położenie silnika: http://spanishbuses.fotopic.net/p36976184.html
http://enatcar.fotopic.net/p36378123.html
I jeszcze pięknie prezentująca się wersja gazowa dla Salamanci http://enatcar.fotopic.net/p36378123.html
http://richigomez.fotopic.net/p51209914.html
Warto wspomnieć o ciekawym modelu Magnus. De facto jest to autobus miejski, ale Hiszpanie klasyfikują go jako lokalny. Wszytko zależy od zabudowy siedzeń.
http://busspain.fotopic.net/p50612521.html
http://stevebenson9696.fotopic.net/p46732423.html
http://spanishbuses.fotopic.net/p40228281.html
http://spanishbuses.fotopic.net/p36794527.html
HISPANO Największy hiszpański eksporter autobusów o szerokiej gamie pojazdów. produkcja około 400szt pojazdów z czego połowa na rynki zagraniczne (m.in Azja)
Oto krótki przegląd:
Habit, miejski pojazd o różnych konfiguracjach długości, nadwozia a także udziału niskiej podłogi (LF, LE, HF)
wersja dla Singapuru http://tib1208u.fotopic.net/p51498405.html
http://tib1208u.fotopic.net/p51498404.html
wersja dla hiszpańskiej Saragossy http://autobuseszaragoza.fotopic.net/p50669418.html
(zabudowana na Citelisie) http://autobuseszaragoza.fotopic.net/p50517378.html
Habit z Madrytu http://carecom-emtmadrid.fotopic.net/p50105907.html
http://carecom-emtmadrid.fotopic.net/p47518712.html
Produkowano także dość egzotyczne zabodowy dla Singapuru (chyba zabudowa Mercedesa 0405) http://tib1208u.fotopic.net/p51498636.html
http://tib1208u.fotopic.net/p51498635.html
http://tib1208u.fotopic.net/p51498403.html
http://tib1208u.fotopic.net/p51498634.html
takie samo podwozie tylko ciut zeuropeizowane http://richigomez.fotopic.net/p51209939.html
Hispano Cityline (czyli hiszpańska Agora) http://spanishbuses.fotopic.net/p45812216.html
Divo to rodzina autobusów kombi (Divo Intercity) oraz turyrtycznych ( Divo Touring)Zabudowa wszystkich znaczących się producentów:
http://buseurope2.fotopic.net/p50665576.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p48979174.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p48979178.html
http://enatcar.fotopic.net/p39347844.html (Volvo B12B)
http://autobuseszaragoza.fotopic.net/p32947981.html (starsza wersja na Iveco Eurorider)
http://touringcarteam-marcel3.fotopic.n ... 95802.html
Mosaic http://cb74.skroc.pl
http://www.hispano-net.com/fotos/Mosaic/Mosaic04.jpg
http://www.hispano-net.com/fotos/Mosaic/Mosaic02.jpg
http://www.hispano-net.com/fotos/Mosaic/Mosaic06.jpg
To na razie tyle. Niedługo dodam kolejnych producentów z tych krajów.
AYATS : produkuje turystyki, ale ma w swojej ofercie także piętrowego Bravo City. Dwa takie pojazdy kursują po Krakowie. Zabudowa Volvo lub Scania. Ale można zamówić takżę całkowicie integralną wersję z silnikiem Dafa:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,122668,0.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,189193,0.html
CAETANO: pochodzący z Portugalii oczywiście specjalizuje się w turystykach, ale mamy także jeden model miejski City Gold na podwoziu Mana (9- 12, 5 m długości) Takich pojazdów jeździ sporo w Hongkongu;
http://citybus2500.fotopic.net/p51352695.html
http://citybus2500.fotopic.net/p51352694.html
wersja gazowa dla STCP http://stcp.fotopic.net/p41408685.html
http://stcp.fotopic.net/p41408686.html
http://stcp.fotopic.net/p41408690.html
http://stcp.fotopic.net/p47415976.html
http://stcp.fotopic.net/p41408691.html
Starsza wersja http://stcp.fotopic.net/p31650258.html
Wersja na podwoziu Mercedesa Citaro http://stcp.fotopic.net/p39639503.html
http://stcp.fotopic.net/p37065583.html
I jeszcze warto wspomnieć o modelu Optimo ( kombi) zabudowywanym na Toyocie: http://kuszok.bus.photos.fotopic.net/p45711812.html
Tutaj starsza wersja http://gazbusandcoachpics.fotopic.net/p38258980.html. Tych pojazdów sporo porusza się po Wyspach Brytyskich. A tu już chyba III generacja. Nawet fajny http://kuszok.bus.photos.fotopic.net/p46027349.html
CASTROSUA jeden z największych producentów pojazdów w tamtej części Europy o typowo miejskiej specjalizacji. Swoje podwozia zabudowuje na Manie, Scanii, Volvo oraz Irisbusie.
znany z krakowa model CS- 40 City tylko w krótszej wersji na podwoziu Iveco/ Irisbus http://carecom-emtmadrid.fotopic.net/p47521613.html
http://carecom-emtmadrid.fotopic.net/c1432105_1.html
http://carecom-emtmadrid.fotopic.net/c1432105_1.html
wersja przegubowa z Sevillii http://spanishbuses.fotopic.net/p40422444.html
trzydzrwiowa z San Fernando http://spanishbuses.fotopic.net/p39778357.html
Mój ulubiony hiszpański model o nazwie Versus:http://busspain.fotopic.net/p50604960.html
http://carecom-emtmadrid.fotopic.net/p50105978.html
tutaj zabudowa Volvo http://carecom-emtmadrid.fotopic.net/p49452116.html
http://spanishbuses.fotopic.net/p39778366.html
wersja dla Gijon http://spanishbuses.fotopic.net/p36976190.html Jak widać w zależności od podwozia inaczej wygląda zabudowa tylnej ściany i położenie silnika: http://spanishbuses.fotopic.net/p36976184.html
http://enatcar.fotopic.net/p36378123.html
I jeszcze pięknie prezentująca się wersja gazowa dla Salamanci http://enatcar.fotopic.net/p36378123.html
http://richigomez.fotopic.net/p51209914.html
Warto wspomnieć o ciekawym modelu Magnus. De facto jest to autobus miejski, ale Hiszpanie klasyfikują go jako lokalny. Wszytko zależy od zabudowy siedzeń.
http://busspain.fotopic.net/p50612521.html
http://stevebenson9696.fotopic.net/p46732423.html
http://spanishbuses.fotopic.net/p40228281.html
http://spanishbuses.fotopic.net/p36794527.html
HISPANO Największy hiszpański eksporter autobusów o szerokiej gamie pojazdów. produkcja około 400szt pojazdów z czego połowa na rynki zagraniczne (m.in Azja)
Oto krótki przegląd:
Habit, miejski pojazd o różnych konfiguracjach długości, nadwozia a także udziału niskiej podłogi (LF, LE, HF)
wersja dla Singapuru http://tib1208u.fotopic.net/p51498405.html
http://tib1208u.fotopic.net/p51498404.html
wersja dla hiszpańskiej Saragossy http://autobuseszaragoza.fotopic.net/p50669418.html
(zabudowana na Citelisie) http://autobuseszaragoza.fotopic.net/p50517378.html
Habit z Madrytu http://carecom-emtmadrid.fotopic.net/p50105907.html
http://carecom-emtmadrid.fotopic.net/p47518712.html
Produkowano także dość egzotyczne zabodowy dla Singapuru (chyba zabudowa Mercedesa 0405) http://tib1208u.fotopic.net/p51498636.html
http://tib1208u.fotopic.net/p51498635.html
http://tib1208u.fotopic.net/p51498403.html
http://tib1208u.fotopic.net/p51498634.html
takie samo podwozie tylko ciut zeuropeizowane http://richigomez.fotopic.net/p51209939.html
Hispano Cityline (czyli hiszpańska Agora) http://spanishbuses.fotopic.net/p45812216.html
Divo to rodzina autobusów kombi (Divo Intercity) oraz turyrtycznych ( Divo Touring)Zabudowa wszystkich znaczących się producentów:
http://buseurope2.fotopic.net/p50665576.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p48979174.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p48979178.html
http://enatcar.fotopic.net/p39347844.html (Volvo B12B)
http://autobuseszaragoza.fotopic.net/p32947981.html (starsza wersja na Iveco Eurorider)
http://touringcarteam-marcel3.fotopic.n ... 95802.html
Mosaic http://cb74.skroc.pl
http://www.hispano-net.com/fotos/Mosaic/Mosaic04.jpg
http://www.hispano-net.com/fotos/Mosaic/Mosaic02.jpg
http://www.hispano-net.com/fotos/Mosaic/Mosaic06.jpg
To na razie tyle. Niedługo dodam kolejnych producentów z tych krajów.
Co do tych Manów to trudno tu mówić o karosowaniu, bo chyba są identyczne z oryginalnymi.marekJG pisze:
CAETANO: pochodzący z Portugalii oczywiście specjalizuje się w turystykach, ale mamy także jeden model miejski City Gold na podwoziu Mana (9- 12, 5 m długości) Takich pojazdów jeździ sporo w Hongkongu;
http://citybus2500.fotopic.net/p51352695.html
http://citybus2500.fotopic.net/p51352694.html
wersja gazowa dla STCP http://stcp.fotopic.net/p41408685.html
http://stcp.fotopic.net/p41408686.html
http://stcp.fotopic.net/p41408690.html
http://stcp.fotopic.net/p47415976.html
http://stcp.fotopic.net/p41408691.html
Starsza wersja http://stcp.fotopic.net/p31650258.html
Wersja na podwoziu Mercedesa Citaro http://stcp.fotopic.net/p39639503.html
http://stcp.fotopic.net/p37065583.html
I jeszcze warto wspomnieć o modelu Optimo ( kombi) zabudowywanym na Toyocie: http://kuszok.bus.photos.fotopic.net/p45711812.html
Tutaj starsza wersja http://gazbusandcoachpics.fotopic.net/p38258980.html. Tych pojazdów sporo porusza się po Wyspach Brytyskich. A tu już chyba III generacja. Nawet fajny http://kuszok.bus.photos.fotopic.net/p46027349.html
Co do Optimo to jest to chyba jedyny pojazd w europie do którego budowy używa się podwozia Toyoty
Kolejna firma nadwoziowa tym razem ze Szwajacarii. Jest nią Hess. Co ciekawe to ten zakład był pinierem w zastosowaniu aluminium do budowy autobusów. Już w 1933 roku wytworzono nadwozia aluminiowe, w 1953 zaś kompletne struktury. Znaczna część zysków do dzisiaj pochodzi ze sprzedaży licencji na technologie produkcji nadwozi z aluminium. Gama oferowanych pojazdów składa się się z autobusów wysokopogłogowych, niskowejściowych a także niskopodłogowych oraz trolejbusów zabudowywanych na podwoziu Scania. Krótki przegląd
Hess 2052 http://sk2.pl/14836 , http://sk2.pl/14819
Hess 02284 http://sk2.pl/14818 podobne kursują w Stargardzie Szcz.
Hess 02145 http://sk2.pl/14837 , http://sk2.pl/14820
SwissTrolley http://sk2.pl/14821, http://sk2.pl/14822
LightTram trajtek dwuprzegubowy o długości 24,7m mogący zabrać 192 pasażerów http://sk2.pl/14846 , http://sk2.pl/14847 , wnętrze http://sk2.pl/14848
Hess 02275 czyli wersja 10m http://sk2.pl/14850 , http://sk2.pl/14849
pulpit trolejbusów http://sk2.pl/14845, trochę inny pulpit przegubowego Hessa http://sk2.pl/14832
wersja przegubowa gazowa http://sk2.pl/14831
A to już nowy design pojazdów Light Tram. W grudniu znany szwajcarski kurort St. Galle złożył zamówienie na 7 takich pojazdów oraz na 17 w wersji jednoprzegubowej http://sk2.pl/14834
Może takie zagoszczą kiedyś w gdyni lub Lublinie
I na koniec link do oferty Hessa. Można sprawdzić wszystkie konfiguracje modeli http://sk2.pl/14835
Hess 2052 http://sk2.pl/14836 , http://sk2.pl/14819
Hess 02284 http://sk2.pl/14818 podobne kursują w Stargardzie Szcz.
Hess 02145 http://sk2.pl/14837 , http://sk2.pl/14820
SwissTrolley http://sk2.pl/14821, http://sk2.pl/14822
LightTram trajtek dwuprzegubowy o długości 24,7m mogący zabrać 192 pasażerów http://sk2.pl/14846 , http://sk2.pl/14847 , wnętrze http://sk2.pl/14848
Hess 02275 czyli wersja 10m http://sk2.pl/14850 , http://sk2.pl/14849
pulpit trolejbusów http://sk2.pl/14845, trochę inny pulpit przegubowego Hessa http://sk2.pl/14832
wersja przegubowa gazowa http://sk2.pl/14831
A to już nowy design pojazdów Light Tram. W grudniu znany szwajcarski kurort St. Galle złożył zamówienie na 7 takich pojazdów oraz na 17 w wersji jednoprzegubowej http://sk2.pl/14834
Może takie zagoszczą kiedyś w gdyni lub Lublinie
I na koniec link do oferty Hessa. Można sprawdzić wszystkie konfiguracje modeli http://sk2.pl/14835