Wyświetlacze w autobusach
Oczywiście Masz słuszność, rzeczywiście filmy potrafią być lepsze, nawet czasami najlepsze.Panewniczanin pisze:Ja najbardziej lubie filmy
Nie mniej jednak wydaje mi się, że trzeba się rozwijać. Elektronika daje ogromne możliwości i w przypadku dużego ruchu, kiedy kierowca musi szybko zmienić kierunek na tablicach zewnętrznych, tablice elektroniczne są nie tylko dużo wygodniejsze, praktyczniejsze dla prowadzącego, ale mogą być czytelne.
To są oczywiście ewidentne wady wyświetlaczy. Ale są też zalety. Np. diodowe są widoczne z daleka i o każdej porze dnia. A także w każdych warunkach. Mnie np. bardzo ułatwiają życie. Z daleka widzę autobus i jestem w stanie go zidentyfikować dużo szybciej...Panewniczanin pisze: Tablice kierunkowe można ukraść, filmów natomiast nie da się. Filmy są dobrze widoczne; nie są za ciemne (jak mozaiki w Solarisach), również nie są "oczojebne", jak niektóre diodowe. Nie mogą "pływać" i dobrze wychodzą na zdjęciach (w przeciwieństwie do tych z wrocławskich 7700A i transkomowskich 120M).
Myślę, że następnym krokiem będą kolorowe wyświetlacze..
Niewątpliwą zaletą wyświetlaczy jest to, iż np: w Krakowie jeden kierowca jeżdżąc na "Bronowickich liniach" czy "Borkowskich\Fałęckich wsiach" ma do obsługi kilka linii dziennie. Raz wykonuje kurs na tej linii by potem pojechać gdzie indziej. Na pętli szybko może zmienić linię i kierunek bez bawienia się tablicami. Jest to oszczędność czasu i pieniędzy. A poza tym w zwykłych filmach, co jakiś czas trzeba wymieniać wkłady, ponieważ film łatwo może ulec zerwaniu, albo, gdy jest zmiana trasy to trzeba wystawiać specjalne tablice, ponieważ na filmie nie ma danej krańcówki.J-31 pisze:Oczywiście Masz słuszność, rzeczywiście filmy potrafią być lepsze, nawet czasami najlepsze.Panewniczanin pisze:Ja najbardziej lubie filmy
Nie mniej jednak wydaje mi się, że trzeba się rozwijać. Elektronika daje ogromne możliwości i w przypadku dużego ruchu, kiedy kierowca musi szybko zmienić kierunek na tablicach zewnętrznych, tablice elektroniczne są nie tylko dużo wygodniejsze, praktyczniejsze dla prowadzącego, ale mogą być czytelne.
To są oczywiście ewidentne wady wyświetlaczy. Ale są też zalety. Np. diodowe są widoczne z daleka i o każdej porze dnia. A także w każdych warunkach. Mnie np. bardzo ułatwiają życie. Z daleka widzę autobus i jestem w stanie go zidentyfikować dużo szybciej...Panewniczanin pisze: Tablice kierunkowe można ukraść, filmów natomiast nie da się. Filmy są dobrze widoczne; nie są za ciemne (jak mozaiki w Solarisach), również nie są "oczojebne", jak niektóre diodowe. Nie mogą "pływać" i dobrze wychodzą na zdjęciach (w przeciwieństwie do tych z wrocławskich 7700A i transkomowskich 120M).
Myślę, że następnym krokiem będą kolorowe wyświetlacze..
Dla niektórych kierowców to jest jednak zmora, jeśli mają coś zaprogramować lub zmienić.J-31 pisze:Nie mniej jednak wydaje mi się, że trzeba się rozwijać. Elektronika daje ogromne możliwości i w przypadku dużego ruchu, kiedy kierowca musi szybko zmienić kierunek na tablicach zewnętrznych, tablice elektroniczne są nie tylko dużo wygodniejsze, praktyczniejsze dla prowadzącego, ale mogą być czytelne.
Zgadzam się przy tym oczywiście z Tobą, że prawidłowo zainstalowane wyświetlacze są świetne do wykonywania zmian w opisach bez ruszania się z miejsca.
Czasami jednak te urządzenia się psują, a wtedy nic nie zastąpi wyświetlaczy jak np. dyktowe tablice, bo nie zawsze możliwa jest zmiana wozu.
Tak to fakt. Uszkodzenia elektroniki lub samych wyświetlaczy to poważny problem. Czasami to może być rzeczywiście zmora.Peter pisze:(...)
Czasami jednak te urządzenia się psują, a wtedy nic nie zastąpi wyświetlaczy jak np. dyktowe tablice, bo nie zawsze możliwa jest zmiana wozu.
No i nie wyszkoleni kierowcy - o czym Napisałeś. Tutaj Masz rację - czasami nic nie zastąpi tablic dyktowych lub filmów.
Nie mniej jednak, technika idzie do przodu, i wg. mnie, po prostu trzeba się rozwijać....
To w Rzeszowie mamy odkurzacze z niebieskim podświetleniem, Mercedesy chyba też takie mają, choć pewien nie jestem.
A tu tyski M181MB:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=38792
A tu tyski M181MB:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=38792
Foto powyżej produkt PIXEL-SYSTEM Bydgoszcz.Display podświetlany na niebiesko.Do tego autokomputer STR 1-1 w/w firmy.Przerabialiśmy to parę ładnych lat temu w Warszawie.
[ Dodano: 2005-10-16, 22:51 ]
Warszawski Solaris
Niemożliwe.Płatkowe display'e R&G są podśwetlone białym światłem.Mam na myśli wozy MZA.
Być może Ty widziałeś akurat wóz Connex'u
[ Dodano: 2005-10-16, 22:51 ]
Damhan pisze:Mam takie małe pytanko. Mianowicie co mnie bardzo zdziwiło niektóre krakowskie gnioty i warszawski Solaris! Miały niebieskie wyświetlacze. Przyznam, że nie spotkałem się z czymś takim wcześniej.
Warszawski Solaris
Niemożliwe.Płatkowe display'e R&G są podśwetlone białym światłem.Mam na myśli wozy MZA.
Być może Ty widziałeś akurat wóz Connex'u
Zapewne chodzi Ci o podświetlenie. Rzeczywiście fajnie to wygląda - nasze Jelcze M121M miały coś takiego.Damhan pisze:Mam takie małe pytanko. Mianowicie co mnie bardzo zdziwiło niektóre krakowskie gnioty i warszawski Solaris! Miały niebieskie wyświetlacze. Przyznam, że nie spotkałem się z czymś takim wcześniej.
Natomiast co do Solarisów - to kol. 56247 - już to napisał
Moje zdanie na temat wyświetlaczy jest takie:
Nie mozna stać w miejscu i wyposażać autobusy w filmy czy też tablice kierunkowe, trzeba się rozwijać, a co za tym idzie montować wyświetlacze... Jak zapewne zauważyliście nawet wyświetlacze są coraz to nowsze, czytelne i praktyczne, kto wie co będzie za 5 lat...
Nie mozna stać w miejscu i wyposażać autobusy w filmy czy też tablice kierunkowe, trzeba się rozwijać, a co za tym idzie montować wyświetlacze... Jak zapewne zauważyliście nawet wyświetlacze są coraz to nowsze, czytelne i praktyczne, kto wie co będzie za 5 lat...
Tutaj przykład owego wyświetlacza.
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=68633
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy. ... 4&nr=68633
W ostatnim czasie Nowosądecki Jelcz 120M #373 dostał piękne, pierwsze w mieście pomarańczowe wyświetlacze Miałem okazję widzieć ten wóz dwukrotnie - za dnia i nocy i widoczność trasy,linii jest świetna. Dodatkowo posiada on funkcje przewijanego tekstu co także jest swoistą nowością. Oczywiście postaram się go upolować i sfocić.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2005-12-07, 16:03 ]
PS: Ciekawie czy to jeden taki przypadek, czy MPK ma zamiar wymienić wyświetlacze większej ilość 120M.. Oczywiście będę się temu przyglądał na bieżąco..
Pozdrawiam
[ Dodano: 2005-12-07, 16:03 ]
PS: Ciekawie czy to jeden taki przypadek, czy MPK ma zamiar wymienić wyświetlacze większej ilość 120M.. Oczywiście będę się temu przyglądał na bieżąco..