Szanse na wejście na rynek nowych producentów

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

maly_miki pisze: Pytanie co znaczy "najsłabsi" i co znaczy "najgorsi". Wg jakich kryteriów to oceniać?
Najgorsi, czyli tacy którzy oferują pojazdy kiepskiej jakości. A Najsłabsi :?: Spójrz na Mana, albo jeszcze lepiej Volvo. Sprzedali w tym roku tyle co nic pomimo oferowania dobrych autobusów :] Są wypierani przez podobne konstrukcje ( Mercedes, Solaris, Irisbus) i również przez te wszystkie tańsze ( "oczywiście" lepsze ) alternatywy...

ppln

Post autor: ppln »

@maly_miki: Mam propozycję - jeśli zdarzy ci się być w Łodzi przejedź się oryginalnym O405N i potem Jelczem M122MB. Z wyglądu to jest niemal to samo, ale jakość wykonania jest zupełnie różna, bardzo na korzyść oryginału. A to wciąż jedna i ta sama konstrukcja różniąca się detalami i miejscem złożenia.

maly_miki

Post autor: maly_miki »

Amalio pisze:A Najsłabsi Spójrz na Mana,
No tu żeś ale poszedł.... MAN dziennie robi ponad 10 autobusów - faktycznie jest słaby :chytry: To, że nie są sprzedawane w Polsce nic nie mówi o ich słabości bądź sile. Ani u nas rynek wymagający, ani żaden wyznacznik.

plocmaster pisze:Chyba że okaże się kompletnym złomem, wtedy może nie być tak łatwo
Oczywiście się zgadzam. Ale jak na razie MAZ chyba nie dał jakiejś wielkiej plamy, nie? No i tutaj pytanie czy lepiej kupować używki z zachodu czy może np. takie nowego MAZ-a. Oczywiście dywagacja jest w aspekcie klientów, których nie stać na nowe autobusy w wysokiej półki.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

maly_miki pisze: No tu żeś ale poszedł.... MAN dziennie robi ponad 10 autobusów - faktycznie jest słaby :chytry: To, że nie są sprzedawane w Polsce nic nie mówi o ich słabości bądź sile. Ani u nas rynek wymagający, ani żaden wyznacznik.
.
Jakby na to nie patrzeć - może produkować i 1000 na dzień. Ważne ile ich sprzeda :]
Po drugie, to co kogo obchodzi ile o autobusów dziennie produkuje :?:To jest temat o Polskim rynku i w oparciu o nasz rynek rozmawiamy o autobusach, więc nie dopisuj do tego jakichś teorii. Jeżeli ktoś sobie nie radzi na naszym rynku, to chyba świadczy o tym, że nie potrafi zaproponować czegoś co zadowoli Polskiego klienta :?: Czyli jest słaby. To jak radzi sobie na innych rynkach, to zupełnie inna bajka. I gdyby nasz rynek nie był pod żadnym względem wymagający, to nie jeździlibyśmy takimi autobusami jakimi jeździmy obecnie.

ppln

Post autor: ppln »

maly_miki pisze:No i tutaj pytanie czy lepiej kupować używki z zachodu czy może np. takie nowego MAZ-a
Używki - są kilkukrotnie tańsze a to i tak prowizoryczne rozwiązanie na kilka lat. A w dodatku MAZ nie produkuje niskopodłogowych przegubów (a da się spotkać i 4-drzwiowe - w Łodzi mamy już 6 takich + 1 kasowany ex-testowiec).

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

ppln pisze:Używki - są kilkukrotnie tańsze a to i tak prowizoryczne rozwiązanie na kilka lat. A w dodatku MAZ nie produkuje niskopodłogowych przegubów
To prawda- na dodatek z silnikiem umieszczonym centralnie....

Poza tym szkoda, że MAZy robione są na licencji Neoplana.

A jak to jest z modelem 105 (przegub)- on też jest na licencji Neoplana, czy to ich własna konstrukcja ?

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

ppln pisze: A w dodatku MAZ nie produkuje niskopodłogowych przegubów (a da się spotkać i 4-drzwiowe - w Łodzi mamy już 6 takich + 1 kasowany ex-testowiec).
MAZ opracowuje obecnie model 205, czyli przegubowy i niskopodłogowy. Miał się on ukazać już w grudniu 2008 roku, ale jak na razie cisza. Podejrzewam, że w najbliższym czasie powinni go zaprezentować.
Myślę, że w Polsce kilka takich autobusów się sprzeda. ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Shadow238 pisze:
To prawda- na dodatek z silnikiem umieszczonym centralnie....
A co w tym złego :?:


Shadow238 pisze:A jak to jest z modelem 105 (przegub)- on też jest na licencji Neoplana, czy to ich własna konstrukcja ?
A kojarzysz jakiegokolwiek Neoplana/ciągnika :?: 105 to ich własna konstrukcja
Gadzie pisze: Myślę, że w Polsce kilka takich autobusów się sprzeda. ;)
Ciekawe czy będzie oparty na obecnej generacji niskopodłogowyh autobusów czy opracowali coś jeszcze nowszego. Choć pewnie to będzie rzegubowe 203...

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Amalio pisze:Ciekawe czy będzie oparty na obecnej generacji niskopodłogowyh autobusów czy opracowali coś jeszcze nowszego. Choć pewnie to będzie rzegubowe 203...
Z tego co wiem to będzie właśnie przegubowe 203 ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Amalio pisze:A co w tym złego
1. Spore ograniczenie miejsc stojących/ewentualnie siedzących w pojeździe.
2. Po co komu w XXI wieku konstruktować średniopodłogowego przegubowca z centralnie umieszczonym silnikiem i rzeźnia z tyłu ?

maly_miki

Post autor: maly_miki »

Amalio pisze:czy opracowali coś jeszcze nowszego.
Patrząc na obecną gamę produktów to MAZ jakąś szczególną innowacyjnością nie grzeszy, więc pewnie będzie tak jak piszesz, czyli rozszerzenie na podstawie istniejącej konstrukcji.
Z drugiej strony jeżeli jest choć trochę konsekwencji w ich działaniu to powinni najpierw wypuścić na rynek całą rodzinę autobusów, a potem (na podstawie zebranych doświadczeń) brać się za nowe opracowania.
Gadzie pisze:Z tego co wiem to będzie właśnie przegubowe 203
Czyli powinniśmy się pewnie spodziewać MAZ-a 205....

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Shadow238 pisze:
1. Spore ograniczenie miejsc stojących/ewentualnie siedzących w pojeździe.
Nie ogranicza, bo co się straci z przodu odzyska się z tyłu.
Shadow238 pisze:2. Po co komu w XXI wieku konstruktować średniopodłogowego przegubowca
Pisałeś o silniku, a nie o wysokości podłogi. Rzeczywiście dla nas Polaków już nic ciekawego w wozie HF nie ma, ale nie wszędzie są pieniądze na LFy
Shadow238 pisze: z centralnie umieszczonym silnikiem i rzeźnia z tyłu ?
To jak rzeźnię rozwiązał MAZ to jego sprawa. Bo nic nie stoi nie przeszkodzie by rzeźnia była po stronie drzwi w pierwszym członie.

maly_miki

Post autor: maly_miki »

Amalio pisze:Pisałeś o silniku, a nie o wysokości podłogi.
Ale przecież jest to właściwie konsekwencja położenia silnika. Oczywiście silnik może być w przednim członie w takiej skrzyni, ale to rozwiązanie bardzo niepraktyczne i nie stosowane.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

maly_miki pisze: Oczywiście silnik może być w przednim członie w takiej skrzyni, ale to rozwiązanie bardzo niepraktyczne i nie stosowane.
No jak nie. Jockheere, Van Hool, Volvo...
maly_miki pisze: jak na razie to maja model 105 (skopiowany N4021)
To nie jest skopiowany N4021. Zupełnie inna technika, bo jest HF i ma silnik z przodu. Maz oprócz licencyjnych modeli rozwijał własne konstrukcje tak jak 105.
maly_miki pisze:Zupełnie bym ich nie rozumiał gdyby zrobili coś innego, np. przeguba z silnikiem z przodu....
To popatrz na 105. Też wydaje się to nielogiczne. Bo wszystkie inne modele tej generacji ( nawet wysokopodłogowe ) mają silnik z tyłu.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Może chcą mieć z czego robić pogoty w przyszłości :P

marekJG

Post autor: marekJG »

Ja jako MKM chciałbym oczywiście, aby na polskim rynku oferowane i kupowane były wszystkie europejskie marki pojazdów (nawet parę MAZów, BMC czy King Longów nikomu by nie zaszkodziło.) Uważam, że im większa konkurencja dla producentów tym większa motywacja dla pozostałych do polepszania i dostosowywania swoich pojazdów do potrzeb konkurencji (niekoniecznie cenowo) A dla mnie okazja przejechania się ciekawymi pojazdami (nudzą mnie już Solarisy, Many, Volvo, Scanie chociaż bardzo je lubię) Ja życzyłbym sobie wejścia na polski rynek kilku producentów:
:strzałka: VDL ale z pełną ofertą . Nie tylko Citea, ale także LE Ambasadory (120 i 200), Transity 2000 ( także przegubowe) oraz Procity
:strzałka: wspomniany Van Hool oferujący pełną gamę LF
:strzałka: Castrosua, Hispano, Camo i Sunsudegui
:strzałka: Heuliez (raczej zerowa szansa, bo wchodzi w skład Irisbusa i jego produkty dublowałyby się na rynku z Citelisem)
:strzałka: ARC
:strzałka: Bredamenarinibus, która oferuje nową gamę pojazdów Avancity. Pięknie prezentowałyby się w Warszawie :smile2: http://www.transportes-xxi.net/fotografia/foto/3853
http://www.transportes-xxi.net/fotografia/foto/3854

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

marekJG pisze: :strzałka: VDL ale z pełną ofertą . Nie tylko Citea, ale także LE Ambasadory (120 i 200), Transity 2000 ( także przegubowe) oraz Procity
Citea w zasadzie zastępuje Ambassadora, więc raczej go nie ujrzymy. a co do Transita, to niebyłby to zły pomysł, bo oprócz zestawu podwozie VDL+silnik Cummins jest również oferowany z podzespołami Volvo oraz Scania. Mógłby więc walczyć z różnymi producentami :)
marekJG pisze::strzałka: Castrosua, Hispano, Camo i Sunsudegui
Hiszpańskich i portugalskich marek raczej nigdy nie ujrzymy. Oni produkują wozy na swoje rynki.
marekJG pisze::strzałka: Heuliez (raczej zerowa szansa, bo wchodzi w skład Irisbusa i jego produkty dublowałyby się na rynku z Citelisem)
Teoretycznie mógłby Heuliez wejść. W końcu produkuje też autobusy krótsze od 12m, a takich Irisbus u nas w ofercie chyba nie ma aktualnie. Ale w praktyce czy Heuliez jest gdzieś oferowany poza Francją :?:
marekJG pisze::strzałka: ARC
Też byłbym za :) Węgrzy przynajmniej u siebie sprzedają coraz więcej autobusów. Po za tym mają w ofercie wersję 13m ;)
marekJG pisze::strzałka: Bredamenarinibus, która oferuje nową gamę pojazdów Avancity. Pięknie prezentowałyby się w Warszawie :smile2:
Tego producenta również mi brakuje. Ale oni chyba tez robią tylko na swój rynek ;)
Ostatnio zmieniony 2009-01-04, 12:18 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

marekJG pisze:Bredamenarinibus, która oferuje nową gamę pojazdów Avancity. Pięknie prezentowałyby się w Warszawie
Przód już Solbus ma lepszy
Amalio pisze:Hiszpańskich i portugalskich marek raczej nigdy nie ujrzymy.
Chyba że pojedziemy do Krakowa, wtedy jakaś szansa jest, no ale to margines
Amalio pisze:ARC
Co to?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

plocmaster pisze:Chyba że pojedziemy do Krakowa, wtedy jakaś szansa jest, no ale to margines
MPK jako nowych ich nie kupiło...
plocmaster pisze:Co to?
Auto Rad Controlle.
Węgierski odpowiednik Solca Kujawskiego czy innego Bralina, który od 2006 roku produkuje niskopodłogowe autobusy miejskie na własnym podwoziu z silnikami Man. W ofercie wersje 13 i 18 metrów.
plocmaster pisze:Przód już Solbus ma lepszy
Wprawdzie o gustach się nie dyskutuje, ale moim zdaniem przesadziłeś...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:Wprawdzie o gustach się nie dyskutuje, ale moim zdaniem przesadziłeś...
W sumie racja, design nie jest aż tak ważny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”