Szanse na wejście na rynek nowych producentów
Najgorsi, czyli tacy którzy oferują pojazdy kiepskiej jakości. A Najsłabsi Spójrz na Mana, albo jeszcze lepiej Volvo. Sprzedali w tym roku tyle co nic pomimo oferowania dobrych autobusów Są wypierani przez podobne konstrukcje ( Mercedes, Solaris, Irisbus) i również przez te wszystkie tańsze ( "oczywiście" lepsze ) alternatywy...maly_miki pisze: Pytanie co znaczy "najsłabsi" i co znaczy "najgorsi". Wg jakich kryteriów to oceniać?
@maly_miki: Mam propozycję - jeśli zdarzy ci się być w Łodzi przejedź się oryginalnym O405N i potem Jelczem M122MB. Z wyglądu to jest niemal to samo, ale jakość wykonania jest zupełnie różna, bardzo na korzyść oryginału. A to wciąż jedna i ta sama konstrukcja różniąca się detalami i miejscem złożenia.
No tu żeś ale poszedł.... MAN dziennie robi ponad 10 autobusów - faktycznie jest słaby To, że nie są sprzedawane w Polsce nic nie mówi o ich słabości bądź sile. Ani u nas rynek wymagający, ani żaden wyznacznik.Amalio pisze:A Najsłabsi Spójrz na Mana,
Oczywiście się zgadzam. Ale jak na razie MAZ chyba nie dał jakiejś wielkiej plamy, nie? No i tutaj pytanie czy lepiej kupować używki z zachodu czy może np. takie nowego MAZ-a. Oczywiście dywagacja jest w aspekcie klientów, których nie stać na nowe autobusy w wysokiej półki.plocmaster pisze:Chyba że okaże się kompletnym złomem, wtedy może nie być tak łatwo
Jakby na to nie patrzeć - może produkować i 1000 na dzień. Ważne ile ich sprzedamaly_miki pisze: No tu żeś ale poszedł.... MAN dziennie robi ponad 10 autobusów - faktycznie jest słaby To, że nie są sprzedawane w Polsce nic nie mówi o ich słabości bądź sile. Ani u nas rynek wymagający, ani żaden wyznacznik.
.
Po drugie, to co kogo obchodzi ile o autobusów dziennie produkuje To jest temat o Polskim rynku i w oparciu o nasz rynek rozmawiamy o autobusach, więc nie dopisuj do tego jakichś teorii. Jeżeli ktoś sobie nie radzi na naszym rynku, to chyba świadczy o tym, że nie potrafi zaproponować czegoś co zadowoli Polskiego klienta Czyli jest słaby. To jak radzi sobie na innych rynkach, to zupełnie inna bajka. I gdyby nasz rynek nie był pod żadnym względem wymagający, to nie jeździlibyśmy takimi autobusami jakimi jeździmy obecnie.
Używki - są kilkukrotnie tańsze a to i tak prowizoryczne rozwiązanie na kilka lat. A w dodatku MAZ nie produkuje niskopodłogowych przegubów (a da się spotkać i 4-drzwiowe - w Łodzi mamy już 6 takich + 1 kasowany ex-testowiec).maly_miki pisze:No i tutaj pytanie czy lepiej kupować używki z zachodu czy może np. takie nowego MAZ-a
To prawda- na dodatek z silnikiem umieszczonym centralnie....ppln pisze:Używki - są kilkukrotnie tańsze a to i tak prowizoryczne rozwiązanie na kilka lat. A w dodatku MAZ nie produkuje niskopodłogowych przegubów
Poza tym szkoda, że MAZy robione są na licencji Neoplana.
A jak to jest z modelem 105 (przegub)- on też jest na licencji Neoplana, czy to ich własna konstrukcja ?
MAZ opracowuje obecnie model 205, czyli przegubowy i niskopodłogowy. Miał się on ukazać już w grudniu 2008 roku, ale jak na razie cisza. Podejrzewam, że w najbliższym czasie powinni go zaprezentować.ppln pisze: A w dodatku MAZ nie produkuje niskopodłogowych przegubów (a da się spotkać i 4-drzwiowe - w Łodzi mamy już 6 takich + 1 kasowany ex-testowiec).
Myślę, że w Polsce kilka takich autobusów się sprzeda.
A co w tym złegoShadow238 pisze:
To prawda- na dodatek z silnikiem umieszczonym centralnie....
A kojarzysz jakiegokolwiek Neoplana/ciągnika 105 to ich własna konstrukcjaShadow238 pisze:A jak to jest z modelem 105 (przegub)- on też jest na licencji Neoplana, czy to ich własna konstrukcja ?
Ciekawe czy będzie oparty na obecnej generacji niskopodłogowyh autobusów czy opracowali coś jeszcze nowszego. Choć pewnie to będzie rzegubowe 203...Gadzie pisze: Myślę, że w Polsce kilka takich autobusów się sprzeda.
Patrząc na obecną gamę produktów to MAZ jakąś szczególną innowacyjnością nie grzeszy, więc pewnie będzie tak jak piszesz, czyli rozszerzenie na podstawie istniejącej konstrukcji.Amalio pisze:czy opracowali coś jeszcze nowszego.
Z drugiej strony jeżeli jest choć trochę konsekwencji w ich działaniu to powinni najpierw wypuścić na rynek całą rodzinę autobusów, a potem (na podstawie zebranych doświadczeń) brać się za nowe opracowania.
Czyli powinniśmy się pewnie spodziewać MAZ-a 205....Gadzie pisze:Z tego co wiem to będzie właśnie przegubowe 203
Nie ogranicza, bo co się straci z przodu odzyska się z tyłu.Shadow238 pisze:
1. Spore ograniczenie miejsc stojących/ewentualnie siedzących w pojeździe.
Pisałeś o silniku, a nie o wysokości podłogi. Rzeczywiście dla nas Polaków już nic ciekawego w wozie HF nie ma, ale nie wszędzie są pieniądze na LFyShadow238 pisze:2. Po co komu w XXI wieku konstruktować średniopodłogowego przegubowca
To jak rzeźnię rozwiązał MAZ to jego sprawa. Bo nic nie stoi nie przeszkodzie by rzeźnia była po stronie drzwi w pierwszym członie.Shadow238 pisze: z centralnie umieszczonym silnikiem i rzeźnia z tyłu ?
No jak nie. Jockheere, Van Hool, Volvo...maly_miki pisze: Oczywiście silnik może być w przednim członie w takiej skrzyni, ale to rozwiązanie bardzo niepraktyczne i nie stosowane.
To nie jest skopiowany N4021. Zupełnie inna technika, bo jest HF i ma silnik z przodu. Maz oprócz licencyjnych modeli rozwijał własne konstrukcje tak jak 105.maly_miki pisze: jak na razie to maja model 105 (skopiowany N4021)
To popatrz na 105. Też wydaje się to nielogiczne. Bo wszystkie inne modele tej generacji ( nawet wysokopodłogowe ) mają silnik z tyłu.maly_miki pisze:Zupełnie bym ich nie rozumiał gdyby zrobili coś innego, np. przeguba z silnikiem z przodu....
Ja jako MKM chciałbym oczywiście, aby na polskim rynku oferowane i kupowane były wszystkie europejskie marki pojazdów (nawet parę MAZów, BMC czy King Longów nikomu by nie zaszkodziło.) Uważam, że im większa konkurencja dla producentów tym większa motywacja dla pozostałych do polepszania i dostosowywania swoich pojazdów do potrzeb konkurencji (niekoniecznie cenowo) A dla mnie okazja przejechania się ciekawymi pojazdami (nudzą mnie już Solarisy, Many, Volvo, Scanie chociaż bardzo je lubię) Ja życzyłbym sobie wejścia na polski rynek kilku producentów:
VDL ale z pełną ofertą . Nie tylko Citea, ale także LE Ambasadory (120 i 200), Transity 2000 ( także przegubowe) oraz Procity
wspomniany Van Hool oferujący pełną gamę LF
Castrosua, Hispano, Camo i Sunsudegui
Heuliez (raczej zerowa szansa, bo wchodzi w skład Irisbusa i jego produkty dublowałyby się na rynku z Citelisem)
ARC
Bredamenarinibus, która oferuje nową gamę pojazdów Avancity. Pięknie prezentowałyby się w Warszawie :smile2: http://www.transportes-xxi.net/fotografia/foto/3853
http://www.transportes-xxi.net/fotografia/foto/3854
VDL ale z pełną ofertą . Nie tylko Citea, ale także LE Ambasadory (120 i 200), Transity 2000 ( także przegubowe) oraz Procity
wspomniany Van Hool oferujący pełną gamę LF
Castrosua, Hispano, Camo i Sunsudegui
Heuliez (raczej zerowa szansa, bo wchodzi w skład Irisbusa i jego produkty dublowałyby się na rynku z Citelisem)
ARC
Bredamenarinibus, która oferuje nową gamę pojazdów Avancity. Pięknie prezentowałyby się w Warszawie :smile2: http://www.transportes-xxi.net/fotografia/foto/3853
http://www.transportes-xxi.net/fotografia/foto/3854
Citea w zasadzie zastępuje Ambassadora, więc raczej go nie ujrzymy. a co do Transita, to niebyłby to zły pomysł, bo oprócz zestawu podwozie VDL+silnik Cummins jest również oferowany z podzespołami Volvo oraz Scania. Mógłby więc walczyć z różnymi producentamimarekJG pisze: VDL ale z pełną ofertą . Nie tylko Citea, ale także LE Ambasadory (120 i 200), Transity 2000 ( także przegubowe) oraz Procity
Hiszpańskich i portugalskich marek raczej nigdy nie ujrzymy. Oni produkują wozy na swoje rynki.marekJG pisze: Castrosua, Hispano, Camo i Sunsudegui
Teoretycznie mógłby Heuliez wejść. W końcu produkuje też autobusy krótsze od 12m, a takich Irisbus u nas w ofercie chyba nie ma aktualnie. Ale w praktyce czy Heuliez jest gdzieś oferowany poza FrancjąmarekJG pisze: Heuliez (raczej zerowa szansa, bo wchodzi w skład Irisbusa i jego produkty dublowałyby się na rynku z Citelisem)
Też byłbym za Węgrzy przynajmniej u siebie sprzedają coraz więcej autobusów. Po za tym mają w ofercie wersję 13mmarekJG pisze: ARC
Tego producenta również mi brakuje. Ale oni chyba tez robią tylko na swój rynekmarekJG pisze: Bredamenarinibus, która oferuje nową gamę pojazdów Avancity. Pięknie prezentowałyby się w Warszawie :smile2:
Ostatnio zmieniony 2009-01-04, 12:18 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.
Przód już Solbus ma lepszymarekJG pisze:Bredamenarinibus, która oferuje nową gamę pojazdów Avancity. Pięknie prezentowałyby się w Warszawie
Chyba że pojedziemy do Krakowa, wtedy jakaś szansa jest, no ale to marginesAmalio pisze:Hiszpańskich i portugalskich marek raczej nigdy nie ujrzymy.
Co to?Amalio pisze:ARC
MPK jako nowych ich nie kupiło...plocmaster pisze:Chyba że pojedziemy do Krakowa, wtedy jakaś szansa jest, no ale to margines
Auto Rad Controlle.plocmaster pisze:Co to?
Węgierski odpowiednik Solca Kujawskiego czy innego Bralina, który od 2006 roku produkuje niskopodłogowe autobusy miejskie na własnym podwoziu z silnikami Man. W ofercie wersje 13 i 18 metrów.
Wprawdzie o gustach się nie dyskutuje, ale moim zdaniem przesadziłeś...plocmaster pisze:Przód już Solbus ma lepszy