Londyński piętrus XXI wieku

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...

Koncept której firmy Ci najbardziej przypadł do gustu?

Aston Martin
8
32%
Capoco Design
10
40%
Héctor Serrano Studio
1
4%
Jamie Martin
1
4%
LA:UK Design
4
16%
Concrete All Round Creative
1
4%
Lotti Duke
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 25

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Londyński piętrus XXI wieku

Post autor: Amalio » 2009-01-07, 23:06

http://www.infobus.pl/text.php?id=21962

Trzeba przyznać, ze bardzo ciekawy pomysł. Autobusy nie tylko będą stylem przypominać stare dobre Routmastery, ale również komfortowe dla kierowcy i pasażerów - to się chwali :!:
Mi osobiście bardziej do gustu przypadła wizja Capoco Design :)

http://www.tfl.gov.uk/tfl/corporate/pro ... nners.aspx
W Runners Up też są ciekawe projekty. A uż na pewno ciekawsze od Astona...

Zapraszam do dyskusji ;)
Ostatnio zmieniony 2009-01-07, 23:17 przez Amalio, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-01-07, 23:15

Mnie nie przypadła, zbyt archaiczna, IMO powinno to nowocześniej wyglądać. Poza tym właściwie możnaby powiedzieć, że podzielam zdanie straphana

[ Dodano: 07 Sty 2009 22:15 ]
Swoją drogą, autobus marki Aston Martin — niezłe…
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-01-07, 23:19

plocmaster pisze:Mnie nie przypadła, zbyt archaiczna, IMO powinno to nowocześniej wyglądać.
Gdyby miały być nowoczesne, to mogliby kupować to co do tej pory.

A tak Londyn będzie miał coś co zaspokoi turystów jak również pasażerów.

imarcin

Post autor: imarcin » 2009-01-08, 00:10

Chyba w ankiecie brakuje Style to Design Ltd, UK , którego projekt najbardziej przypadł mi do gustu :)
http://tiny.pl/63ct

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-01-08, 00:22

Tego projektu nie brałem pod uwagę, bo... jest moim zdaniem z serii znajdź dziesięć różnić :]
Tory na tiry!

Bartek

Post autor: Bartek » 2009-01-08, 00:24

Mnie się podoba LA:UK Design. Wygląda niczym oryginalny Routemaster po NG w Solcu ;)

maly_miki

Post autor: maly_miki » 2009-01-08, 08:38

A ja jestem za czymś nieco bardziej odbiegającym od konserwatyzmu. Mój tym to Concrete All Round.

A tak w ogóle to biorąc pod uwagę, że był to konkurs designerski i to z nie byle jakimi nagrodami to się Panowie designerzy nie postarali jakoś specjalnie. A wybór Astona Martina na zwyciezcę z jego absurdalnymi pomysłami jest w ogóle jakąś pomyłką.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-01-08, 09:59

Ciekawy jestem, jakie w jakie nowinki techniczne zostaną wyposażone te nowe autobusy. ;)
Obrazek

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2009-01-11, 20:11

Jednocześnie Londyn zaprzestał kontraktowania nowych autobusów (każdy kontrakt z Transport of London trwa 5 lat) przegubowych, zatem prawdopodobnie do 2013 roku wszystkie Citaro G znikną ze stolicy Anglii. Cytując jednego z userów forum skyscraperCity swoją emetyrurę zakończą na skandywaskich lotniskach.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-01-12, 10:31

Filip7370 pisze:Jednocześnie Londyn zaprzestał kontraktowania nowych autobusów (każdy kontrakt z Transport of London trwa 5 lat) przegubowych, zatem prawdopodobnie do 2013 roku wszystkie Citaro G znikną ze stolicy Anglii. Cytując jednego z userów forum skyscraperCity swoją emetyrurę zakończą na skandywaskich lotniskach.
Ooops. To ciekawa zmiana. Swego czasu słyszałem taką opinię, że Londyn chce odejść od piętrusów na rzecz autobusów przegubowych.

Ciekawy jestem czemu zmienili zdanie. I czemu nie chcą już przegubowców ? Czyżby przegubowce Citaro sprawiały problemy z manewrowaniem na ciasnych londyńskich ulicach :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-01-12, 10:38

J-31 pisze:
Ciekawy jestem czemu zmienili zdanie. I czemu nie chcą już przegubowców ? Czyżby przegubowce Citaro sprawiały problemy z manewrowaniem na ciasnych londyńskich ulicach :roll:
Zrobili za wąskie bus pasy po których jeżdżą również rowerzyści. Były wypadki z powodu zmiecenia przegubem rowerzysty i wolą zwalić na autobusy za to, że są przegubowe niż poszerzyć bus pasy. Twierdzą też, że są za długie i robią korki.

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2009-01-12, 16:43

Tu chodzi o względy polityczne, boom na przeguby trwał 5 lat czyli kadencje Londyńskiego burmistrze i między innymi programy wyborcze odchodzącego i następującego burmistrza zachaczały o autobusy. Poprzedni obiecał wycofanie staruszków bo nie są ekologiczne i wprowadzenie przegubów, jego następca obiecuje wycofanie przegubów.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-01-12, 17:01

Filip7370 pisze:Tu chodzi o względy polityczne... jego następca obiecuje wycofanie przegubów.
Chyba jest to logiczne, że trzeba usprawiedliwić marnowanie pieniędzy na przeguby, prawda :?: Więc postanowili wykorzystać własną głupotę i stwierdzić, że to wina bus pasów i długości autobusów.

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2009-01-12, 17:45

Kiedy im tak łatwiej, bo przegubowce faktycznie nie pasują do Londynu.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-01-12, 18:02

Filip7370 pisze:Kiedy im tak łatwiej, bo przegubowce faktycznie nie pasują do Londynu.
Nie pasują pod jakim względem :?: Jeżeli chodzi o buspasy, to jest to tylko kwestia wykonania odpowiednich. Zaś co do rodzaju nadwozia, to nie można w jakąś manię popadać - DD to nie wszystko.

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2009-01-12, 18:16

Chodzi o ogólny wizerunek miasta Londyn, przeceiż widać. Ten OT jest w temacie o nowym designie londyńskich piętrusów, już samo to świadczy jaki ważny jest "styl" w stolicy UK.

imarcin

Post autor: imarcin » 2009-01-12, 18:57

Dokładnie, moim zdaniem złą decyzją było kupowanie przegubowych autobusów w Londynie. Mimo wszystko to piętrowce były wizytówką Londynu. Nawet mój młodszy brat, który ma 4 lata gdy widzi piętrowy czerwony autobus to krzyczy „Londyn, Londyn" Były bardzo rozpoznawalne i błędem było ich wycofanie.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-01-12, 19:05

Ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie by kupować retro piętrusy w miejsce tych bardziej nowocześnie wyglądających piętrowych konstrukcji, a nie pozbywać się przegubów.
Tory na tiry!

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2009-01-12, 22:40

Po prostu londyńczycy NIE lubią przegubów i tyle.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-01-12, 22:44

Filip7370 pisze:Po prostu londyńczycy NIE lubią przegubów i tyle.
To ja wiem. Ale racjonalnych powodów ku temu nie mają. Robią to "bo tak".

ODPOWIEDZ