Strona 1 z 4

Londyński piętrus XXI wieku

: 2009-01-07, 23:06
autor: Amalio
http://www.infobus.pl/text.php?id=21962

Trzeba przyznać, ze bardzo ciekawy pomysł. Autobusy nie tylko będą stylem przypominać stare dobre Routmastery, ale również komfortowe dla kierowcy i pasażerów - to się chwali :!:
Mi osobiście bardziej do gustu przypadła wizja Capoco Design :)

http://www.tfl.gov.uk/tfl/corporate/pro ... nners.aspx
W Runners Up też są ciekawe projekty. A uż na pewno ciekawsze od Astona...

Zapraszam do dyskusji ;)

: 2009-01-07, 23:15
autor: pmaster
Mnie nie przypadła, zbyt archaiczna, IMO powinno to nowocześniej wyglądać. Poza tym właściwie możnaby powiedzieć, że podzielam zdanie straphana

[ Dodano: 07 Sty 2009 22:15 ]
Swoją drogą, autobus marki Aston Martin — niezłe…

: 2009-01-07, 23:19
autor: Amalio
plocmaster pisze:Mnie nie przypadła, zbyt archaiczna, IMO powinno to nowocześniej wyglądać.
Gdyby miały być nowoczesne, to mogliby kupować to co do tej pory.

A tak Londyn będzie miał coś co zaspokoi turystów jak również pasażerów.

: 2009-01-08, 00:10
autor: imarcin
Chyba w ankiecie brakuje Style to Design Ltd, UK , którego projekt najbardziej przypadł mi do gustu :)
http://tiny.pl/63ct

: 2009-01-08, 00:22
autor: Amalio
Tego projektu nie brałem pod uwagę, bo... jest moim zdaniem z serii znajdź dziesięć różnić :]

: 2009-01-08, 00:24
autor: Bartek
Mnie się podoba LA:UK Design. Wygląda niczym oryginalny Routemaster po NG w Solcu ;)

: 2009-01-08, 08:38
autor: maly_miki
A ja jestem za czymś nieco bardziej odbiegającym od konserwatyzmu. Mój tym to Concrete All Round.

A tak w ogóle to biorąc pod uwagę, że był to konkurs designerski i to z nie byle jakimi nagrodami to się Panowie designerzy nie postarali jakoś specjalnie. A wybór Astona Martina na zwyciezcę z jego absurdalnymi pomysłami jest w ogóle jakąś pomyłką.

: 2009-01-08, 09:59
autor: J-31
Ciekawy jestem, jakie w jakie nowinki techniczne zostaną wyposażone te nowe autobusy. ;)

: 2009-01-11, 20:11
autor: Filip7370
Jednocześnie Londyn zaprzestał kontraktowania nowych autobusów (każdy kontrakt z Transport of London trwa 5 lat) przegubowych, zatem prawdopodobnie do 2013 roku wszystkie Citaro G znikną ze stolicy Anglii. Cytując jednego z userów forum skyscraperCity swoją emetyrurę zakończą na skandywaskich lotniskach.

: 2009-01-12, 10:31
autor: J-31
Filip7370 pisze:Jednocześnie Londyn zaprzestał kontraktowania nowych autobusów (każdy kontrakt z Transport of London trwa 5 lat) przegubowych, zatem prawdopodobnie do 2013 roku wszystkie Citaro G znikną ze stolicy Anglii. Cytując jednego z userów forum skyscraperCity swoją emetyrurę zakończą na skandywaskich lotniskach.
Ooops. To ciekawa zmiana. Swego czasu słyszałem taką opinię, że Londyn chce odejść od piętrusów na rzecz autobusów przegubowych.

Ciekawy jestem czemu zmienili zdanie. I czemu nie chcą już przegubowców ? Czyżby przegubowce Citaro sprawiały problemy z manewrowaniem na ciasnych londyńskich ulicach :roll:

: 2009-01-12, 10:38
autor: Amalio
J-31 pisze:
Ciekawy jestem czemu zmienili zdanie. I czemu nie chcą już przegubowców ? Czyżby przegubowce Citaro sprawiały problemy z manewrowaniem na ciasnych londyńskich ulicach :roll:
Zrobili za wąskie bus pasy po których jeżdżą również rowerzyści. Były wypadki z powodu zmiecenia przegubem rowerzysty i wolą zwalić na autobusy za to, że są przegubowe niż poszerzyć bus pasy. Twierdzą też, że są za długie i robią korki.

: 2009-01-12, 16:43
autor: Filip7370
Tu chodzi o względy polityczne, boom na przeguby trwał 5 lat czyli kadencje Londyńskiego burmistrze i między innymi programy wyborcze odchodzącego i następującego burmistrza zachaczały o autobusy. Poprzedni obiecał wycofanie staruszków bo nie są ekologiczne i wprowadzenie przegubów, jego następca obiecuje wycofanie przegubów.

: 2009-01-12, 17:01
autor: Amalio
Filip7370 pisze:Tu chodzi o względy polityczne... jego następca obiecuje wycofanie przegubów.
Chyba jest to logiczne, że trzeba usprawiedliwić marnowanie pieniędzy na przeguby, prawda :?: Więc postanowili wykorzystać własną głupotę i stwierdzić, że to wina bus pasów i długości autobusów.

: 2009-01-12, 17:45
autor: Filip7370
Kiedy im tak łatwiej, bo przegubowce faktycznie nie pasują do Londynu.

: 2009-01-12, 18:02
autor: Amalio
Filip7370 pisze:Kiedy im tak łatwiej, bo przegubowce faktycznie nie pasują do Londynu.
Nie pasują pod jakim względem :?: Jeżeli chodzi o buspasy, to jest to tylko kwestia wykonania odpowiednich. Zaś co do rodzaju nadwozia, to nie można w jakąś manię popadać - DD to nie wszystko.

: 2009-01-12, 18:16
autor: Filip7370
Chodzi o ogólny wizerunek miasta Londyn, przeceiż widać. Ten OT jest w temacie o nowym designie londyńskich piętrusów, już samo to świadczy jaki ważny jest "styl" w stolicy UK.

: 2009-01-12, 18:57
autor: imarcin
Dokładnie, moim zdaniem złą decyzją było kupowanie przegubowych autobusów w Londynie. Mimo wszystko to piętrowce były wizytówką Londynu. Nawet mój młodszy brat, który ma 4 lata gdy widzi piętrowy czerwony autobus to krzyczy „Londyn, Londyn" Były bardzo rozpoznawalne i błędem było ich wycofanie.

: 2009-01-12, 19:05
autor: Amalio
Ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie by kupować retro piętrusy w miejsce tych bardziej nowocześnie wyglądających piętrowych konstrukcji, a nie pozbywać się przegubów.

: 2009-01-12, 22:40
autor: Filip7370
Po prostu londyńczycy NIE lubią przegubów i tyle.

: 2009-01-12, 22:44
autor: Amalio
Filip7370 pisze:Po prostu londyńczycy NIE lubią przegubów i tyle.
To ja wiem. Ale racjonalnych powodów ku temu nie mają. Robią to "bo tak".