Londyński piętrus XXI wieku

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...

Koncept której firmy Ci najbardziej przypadł do gustu?

Aston Martin
8
32%
Capoco Design
10
40%
Héctor Serrano Studio
1
4%
Jamie Martin
1
4%
LA:UK Design
4
16%
Concrete All Round Creative
1
4%
Lotti Duke
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 25

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Chodzi o ogólny wizerunek miasta Londyn, przeceiż widać. Ten OT jest w temacie o nowym designie londyńskich piętrusów, już samo to świadczy jaki ważny jest "styl" w stolicy UK.

imarcin

Post autor: imarcin »

Dokładnie, moim zdaniem złą decyzją było kupowanie przegubowych autobusów w Londynie. Mimo wszystko to piętrowce były wizytówką Londynu. Nawet mój młodszy brat, który ma 4 lata gdy widzi piętrowy czerwony autobus to krzyczy „Londyn, Londyn" Były bardzo rozpoznawalne i błędem było ich wycofanie.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie by kupować retro piętrusy w miejsce tych bardziej nowocześnie wyglądających piętrowych konstrukcji, a nie pozbywać się przegubów.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Po prostu londyńczycy NIE lubią przegubów i tyle.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Filip7370 pisze:Po prostu londyńczycy NIE lubią przegubów i tyle.
To ja wiem. Ale racjonalnych powodów ku temu nie mają. Robią to "bo tak".

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Nie no są, że są nieporadne, nie pasują do masta fizycznie a nie tylko stylistycznie.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Filip7370 pisze:Nie no są, że są nieporadne, nie pasują do masta fizycznie
Ich wina, że za wąskie zrobili bus pasy i nie potrafili ustawić świateł by nie stawały non stop w korkach...

maly_miki

Post autor: maly_miki »

Ich wina, że za wąskie zrobili bus pasy i nie potrafili ustawić świateł by nie stawały non stop w korkach...
Wydaje mi się, że się trochę zagalopowujesz. Każde miasto ma swoją specyfikę, swoje zwyczaje, pewne regulacje i uwarunkowania histoczyczne. Najwyraźniej w Londku mają taką koncepcję i należy to uszanować, a nie opowiadać o winie czy jakichś buspasach. Nie da się ukryć faktu, że przegub jest mniej zwrotny i zajmuje więcej miejsca od DD (pomijając już fakt, że w DD mieści się więcej pasażerów), więc po co te dyskusje? Chcą mieć DD to chwała im, że ogłosili przetarg i będą mieli nowe.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

maly_miki pisze: Wydaje mi się, że się trochę zagalopowujesz. Każde miasto ma swoją specyfikę
Specyfika :?: Specyfika jest taka, że jedna z ważniejszych linii ( obsługiwana Citarami ) wjeżdża do tunelu dla KM by ominąć korki. Do tego ( zabytkowego ) tunelu piętrusy się nie mieszczą tak się składa. Gdzie więc te uwarunkowania historyczne by jeździły piętrusy :?: Ona same jeżdżą powierzchnią i przy okazji stoją w korkach.
A jeżeli bus pas ma szerokość 2,5 metra i ma z niego korzystać również rowerzysta, to jest problem
maly_miki pisze:pomijając już fakt, że w DD mieści się więcej pasażerów),
Ciekawe kto Ci tak powiedział :?: Do takiego Wrighta Eclipse Gemini w wersji 12m wchodzi 120osób. Zdaje się, że piętrusy mają spore ograniczenia pojemności ze względu na to, ze nie może chyba nikt stać na piętrze.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Może zrobią tak, że linie, które korzystają z tego tunelu, nadal będą obsługiwane przegubami - skoro, jak napisał Amalio, piętrusy się nie mieszczą. A pozostałe linie piętrusami. ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze:Może zrobią tak, że linie, które korzystają z tego tunelu, nadal będą obsługiwane przegubami - skoro, jak napisał Amalio, piętrusy się nie mieszczą. A pozostałe linie piętrusami. ;)
Nie. Mer obiecał, że pozbędzie się wszystkich Citar do końca kadencji. I tyle.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:Nie. Mer obiecał, że pozbędzie się wszystkich Citar do końca kadencji. I tyle.
Ok. A co będzie przejeżdżało przez tunel ? No chyba, że nowe piętrusy będą się mieścić w tunelu ? :cool:

maly_miki

Post autor: maly_miki »

Amalio pisze:Ciekawe kto Ci tak powiedział
chodziło mi o miejsca siedzące


Ale w sumie to szkoda na ten temat dyskutować. Jak zwykle Amalio będzie do upadłego bronił swoich teorii, wysuwając coraz to nowe (nierzadko coraz bardziej absurdalne argumenty). Lepiej wrócić do tematu o nowych DD jakie zostały wybrane (niezależnie od tego co szanowny kolega Amalio na ten temat sądzi :chytry: )

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

maly_miki pisze:
Jak zwykle Amalio będzie do upadłego bronił swoich teorii, wysuwając coraz to nowe (nierzadko coraz bardziej absurdalne argumenty).
Widzisz tu jakieś absurdalne argumenty :?: Ja tu widzę konkrety.
J-31 pisze: Ok. A co będzie przejeżdżało przez tunel ?
Jest jeszcze od groma standardowych solówek 12m
J-31 pisze:No chyba, że nowe piętrusy będą się mieścić w tunelu ? :cool:
Patrząc na wymiary piętrusa Capoco Design, to jakość niezbyt...

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Amalio pisze:standardowych solówek 12m
Trzeba był precyzyjnym w Londynie standard to 9-10 metrów.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Filip7370 pisze: Trzeba był precyzyjnym w Londynie standard to 9-10 metrów.
W sumie racja ;) Tak czy siak chodziło mi o standardowe "parterowe" autobusy :P

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Mi do gustu przypadły aż trzy :D
Jamie Martin, Héctor Serrano Studio i Capoco Design.

Faworytem jak dla mnie jest:
Héctor Serrano Studio

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Ale moim zdaniem będzie jak z koncepcyjnymi pojazdami na targach samochodowych, bo przecież jeśli komuś podoba się dany projekt ze względu na ilość bajerów to i tak trzeba się liczyć, że gotowy wóz będzie z większości z nich ogołocony. Także spokojne szklanej bańki na czterech kołach nie zobaczymy.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Ogrzewamy:
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=36304

Kiepski jak dla mnie.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Tył daje rade, przód okropny, ogólnie słabiutko, na wizualkach były znacznie lepsze propozycje ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”