Londyński piętrus XXI wieku

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...

Koncept której firmy Ci najbardziej przypadł do gustu?

Aston Martin
8
32%
Capoco Design
10
40%
Héctor Serrano Studio
1
4%
Jamie Martin
1
4%
LA:UK Design
4
16%
Concrete All Round Creative
1
4%
Lotti Duke
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 25

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Nie no są, że są nieporadne, nie pasują do masta fizycznie a nie tylko stylistycznie.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Filip7370 pisze:Nie no są, że są nieporadne, nie pasują do masta fizycznie
Ich wina, że za wąskie zrobili bus pasy i nie potrafili ustawić świateł by nie stawały non stop w korkach...

maly_miki

Post autor: maly_miki »

Ich wina, że za wąskie zrobili bus pasy i nie potrafili ustawić świateł by nie stawały non stop w korkach...
Wydaje mi się, że się trochę zagalopowujesz. Każde miasto ma swoją specyfikę, swoje zwyczaje, pewne regulacje i uwarunkowania histoczyczne. Najwyraźniej w Londku mają taką koncepcję i należy to uszanować, a nie opowiadać o winie czy jakichś buspasach. Nie da się ukryć faktu, że przegub jest mniej zwrotny i zajmuje więcej miejsca od DD (pomijając już fakt, że w DD mieści się więcej pasażerów), więc po co te dyskusje? Chcą mieć DD to chwała im, że ogłosili przetarg i będą mieli nowe.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

maly_miki pisze: Wydaje mi się, że się trochę zagalopowujesz. Każde miasto ma swoją specyfikę
Specyfika :?: Specyfika jest taka, że jedna z ważniejszych linii ( obsługiwana Citarami ) wjeżdża do tunelu dla KM by ominąć korki. Do tego ( zabytkowego ) tunelu piętrusy się nie mieszczą tak się składa. Gdzie więc te uwarunkowania historyczne by jeździły piętrusy :?: Ona same jeżdżą powierzchnią i przy okazji stoją w korkach.
A jeżeli bus pas ma szerokość 2,5 metra i ma z niego korzystać również rowerzysta, to jest problem
maly_miki pisze:pomijając już fakt, że w DD mieści się więcej pasażerów),
Ciekawe kto Ci tak powiedział :?: Do takiego Wrighta Eclipse Gemini w wersji 12m wchodzi 120osób. Zdaje się, że piętrusy mają spore ograniczenia pojemności ze względu na to, ze nie może chyba nikt stać na piętrze.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Może zrobią tak, że linie, które korzystają z tego tunelu, nadal będą obsługiwane przegubami - skoro, jak napisał Amalio, piętrusy się nie mieszczą. A pozostałe linie piętrusami. ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze:Może zrobią tak, że linie, które korzystają z tego tunelu, nadal będą obsługiwane przegubami - skoro, jak napisał Amalio, piętrusy się nie mieszczą. A pozostałe linie piętrusami. ;)
Nie. Mer obiecał, że pozbędzie się wszystkich Citar do końca kadencji. I tyle.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:Nie. Mer obiecał, że pozbędzie się wszystkich Citar do końca kadencji. I tyle.
Ok. A co będzie przejeżdżało przez tunel ? No chyba, że nowe piętrusy będą się mieścić w tunelu ? :cool:

maly_miki

Post autor: maly_miki »

Amalio pisze:Ciekawe kto Ci tak powiedział
chodziło mi o miejsca siedzące


Ale w sumie to szkoda na ten temat dyskutować. Jak zwykle Amalio będzie do upadłego bronił swoich teorii, wysuwając coraz to nowe (nierzadko coraz bardziej absurdalne argumenty). Lepiej wrócić do tematu o nowych DD jakie zostały wybrane (niezależnie od tego co szanowny kolega Amalio na ten temat sądzi :chytry: )

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

maly_miki pisze:
Jak zwykle Amalio będzie do upadłego bronił swoich teorii, wysuwając coraz to nowe (nierzadko coraz bardziej absurdalne argumenty).
Widzisz tu jakieś absurdalne argumenty :?: Ja tu widzę konkrety.
J-31 pisze: Ok. A co będzie przejeżdżało przez tunel ?
Jest jeszcze od groma standardowych solówek 12m
J-31 pisze:No chyba, że nowe piętrusy będą się mieścić w tunelu ? :cool:
Patrząc na wymiary piętrusa Capoco Design, to jakość niezbyt...

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Amalio pisze:standardowych solówek 12m
Trzeba był precyzyjnym w Londynie standard to 9-10 metrów.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Filip7370 pisze: Trzeba był precyzyjnym w Londynie standard to 9-10 metrów.
W sumie racja ;) Tak czy siak chodziło mi o standardowe "parterowe" autobusy :P

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Mi do gustu przypadły aż trzy :D
Jamie Martin, Héctor Serrano Studio i Capoco Design.

Faworytem jak dla mnie jest:
Héctor Serrano Studio

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Ale moim zdaniem będzie jak z koncepcyjnymi pojazdami na targach samochodowych, bo przecież jeśli komuś podoba się dany projekt ze względu na ilość bajerów to i tak trzeba się liczyć, że gotowy wóz będzie z większości z nich ogołocony. Także spokojne szklanej bańki na czterech kołach nie zobaczymy.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Ogrzewamy:
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=36304

Kiepski jak dla mnie.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Tył daje rade, przód okropny, ogólnie słabiutko, na wizualkach były znacznie lepsze propozycje ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawostka polega na tym, że to jest dopiero makieta, a prototyp zobaczymy w przyszłym roku. :cool:

Lopez

Post autor: Lopez »

Przód faktycznie do bani, za to wygląda innowacyjnie, jednocześnie nawiązując do tradycji. Szkoda, że w polskich miastach ze świeczką szukać prezydenta, który byłby takim zwolennikiem rozwijania KM (a także infrastruktury rowerowej), jak Boris Johnson :/

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Ale gdzie masz miasto w którym taki element jak autobus miejski stał się wizytówką miasta? Jest to element endemiczny. Już sobie wyobrażam jak za 2 lata Pani HGW zamawia u Solarisa autobusy Ikarino 17 i 11 stylizowane na Ikary :rotfl: W PL problem jest tego rodzaju że przedwojenne autobusy nie mogły stanowić wizytówki bo służyły jakieś naście lat w najlepszych przypadkach. Natomiast po wojenne są kojarzone z nielubianym czasem komunizmu, zatem ludzie nie lubią tego wspominać. Ponieważ te wozy były używane przez wiele lat więc ludziom kojarzą się jak rozklekotane gruchoty ledwie tocząc się dymiące zawalidrogi.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Filip7370 pisze:Jest to element endemiczny
Par excellence myślę, że nie można tak opisać tegoż paradygmatu
Filip7370 pisze:Ale gdzie masz miasto w którym taki element jak autobus miejski stał się wizytówką miasta?
No jakiś konkretny model to akurat nie, ale nasze miasta to też nie Londyn
Filip7370 pisze:Natomiast po wojenne są kojarzone z nielubianym czasem komunizmu, zatem ludzie nie lubią tego wspominać. Ponieważ te wozy były używane przez wiele lat więc ludziom kojarzą się jak rozklekotane gruchoty ledwie tocząc się dymiące zawalidrogi.
Myślę, że przyczyny są zgoła inne

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

Rotuemastery jeździły po całej Anglii także jest to kłamstwo że to była wizytówka Londynu tylko z tego względu, Londyn zasłużył sobie na takie miano bo miał ich najwięcej i najdłużej jeździły u nich.
Co do nowego pomysłu to wygląda on ohydnie ale dla Wright Bus to nic bo już produkuje gorzej wyglądające autobusy.

Stare Rotuemastery jerzdżą dalej, nie na co dzień ale zawsze raz do roku jest w niektórych miastach Running Day czyli powrót do przeszłości. Na ulicach pojawiają się Rotuemastery i inne autobusy z tamtej epoki.
Wszystko organizują Motorbus Society, najczęściej to są starsze osoby około 50 lub 60 lat a autobusy którymi kierują to ich prywatne kolekcje. Sam należę do jednej z takich organizacji i muszę wam powiedzieć że ci ludzie są mistrzami bo jeszcze nigdy w życiu nie widziałem takiej pasji do autobusu jak tutaj i są godni do naśladowania ich zachowań. Dodam tylko jeszcze że przejazd tymi autobusami jest całkowicie darmowy jedynie płacimy za program 4 funty żeby sprawdzić o której jaki autobus będzie odjeżdżał.
Brakuje mi takiego czegoś właśnie w Polsce jeżeli jakiś klub miłośników nie może kupić autobusu ze względu na to że nie ma gdzie go postawić lub nie ma pieniędzy na remont to już rezygnuje a tutaj choć by mieli kupić autobus i miałby stać na darmowym parkingu i rdzewieć to i tak go kupią bo zawsze znajdzie się jakaś część pieniędzy na coś.
Przez nich nasunął mi się plan aby w niedalekiej przyszłości kupić takiego Jelcza i Ikarusa i go wyremontować choć by to zajęło nawet 25lat, nawet się pytałem o miejsce to wujek by mi użyczył swoje pole bo już na nim nic nie robi od 20 lat. Już trochę pieniędzy mam i pamiętam jak jakiś przewoźnik sprzedawał Jelcze czy tam Ikarusy za 8tys lub 10tys to matka powiedziała żebym wybił sobie pomysł z głowy dlatego czekam rok do osiemnastki i coś wymyśle wtedy ;D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”