Londyński piętrus XXI wieku

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...

Koncept której firmy Ci najbardziej przypadł do gustu?

Aston Martin
8
32%
Capoco Design
10
40%
Héctor Serrano Studio
1
4%
Jamie Martin
1
4%
LA:UK Design
4
16%
Concrete All Round Creative
1
4%
Lotti Duke
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 25


Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

A najlepsze jest to, że a) w kryzysie Angole zdaje się zdrowo przepłacili za cały ten projekt, b) jak do tej pory wszystkie (niby)logiczne argumenty dla wycofania taboru przegubowego zostały obalone :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem ile kosztuje ta skośno-załamana tylna górna szyba - gdyby np. w skutek wybicia, trzeba było ją wymienić :mruga:

:strzałka: https://picasaweb.google.com/1089518392 ... 1841816898

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

TLG pisze:A najlepsze jest to, że a) w kryzysie Angole zdaje się zdrowo przepłacili za cały ten projekt, b) jak do tej pory wszystkie (niby)logiczne argumenty dla wycofania taboru przegubowego zostały obalone :D
O sensowności ich argumentów było wiadomo od samego początku. A co do pieniędzy - żeby z gęby dupy sobie nie robić na pewno byli w stanie poświęcić każdą sumę.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Amalio pisze:Ciekawy jestem ile kosztuje ta skośno-załamana tylna górna szyba - gdyby np. w skutek wybicia, trzeba było ją wymienić
W cale bym się nie zdziwił, gdyby to był pleksiglas :P
Amalio pisze:żeby z gęby dupy sobie nie robić na pewno byli w stanie poświęcić każdą sumę.
Szkoda tylko, że wybrali najbrzydszy i najdroższy projekt...

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Moim zdaniem ten autobus jest tak bardzo przekombinowany, że aż brzydki, choć pod względem technologicznym to jest w nim wiele perełek, choćby zastanawia mnie jaki jest mechanizm działania jednego ze skrzydeł ostatnich drzwi, jedyne co pewne to fakt, że jest unikatowy.

[ Dodano: 22 Gru 2011 22:36 ]
Edit:
Zastanowiłem się chwilę i doszedłem do wniosku, że te drzwi wykonują kołowy obrót wokół osi, co można przedstawić tak:
http://imageshack.us/photo/my-images/39/drzwi.png/
Nie zmienia to faktu, że to rozwiązanie niespotykane tak jak niespotykane jest, żeby w jednym otworze drzwiowym skrzydła były różnego rodzaju.

Więcej zdjęć:
http://www.flickr.com/search/?q=arriva+lt1

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Pierwszy Wright wyjechał w dniu dzisiejszym w swój dziewiczy kurs. Tak więc zaczęła się era nowych Borismasterów:
http://www.phototrans.eu/14,538256,0,Wr ... n_LT2.html
http://www.phototrans.eu/autobusy.php?s ... London_LT2

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Określę go jednym słowem - potworek :D

Ale lubię go za to że jest nareszcie normalny - trzydrzwiowy. W Anglii gdzieniegdzie pewnie by się znalazły przeguby z układem 2-0-0-0

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Straszne dziwadło. Niedługo znów może odwiedzę Londyn, to postaram się to uchwycić :D

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały »

Nigdy nie sądziłem, że autobus ten "stanie się" faktem dokonanym, bo od początku wydawał mi się zbyt dziwny aby trafił do produkcji. Cóż myliłem się.
Poza tym inne projekty były ładniejsze, też dziwne ale ładniejsze.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No i wychodzi na to, że te autobusy staną się teraz wizytówką Londynu :cool:

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Nie powiedziałbm. Wizytówką były i będą zawsze te stare tradycyjne piętrusy, albo te do nich podobne (bo przecież dla laików te z lat 80 i z początków XXI wieku są takie same) :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A w sumie, czy ktoś pamięta ile będzie tych piętrusów ? ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze:A w sumie, czy ktoś pamięta ile będzie tych piętrusów ? ;)
To jest nieistotne ile. Miasto chce żeby wszystkie takie były. Tym niemniej wedle komentarzy osób które mieszkają w Londynie jest to pomysł poroniony z wielu powodów.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

Wizytówką to to na pewno nie będzie ;) Jak widać "staruszki" jeżdżą gdzieniegdzie i trzymają się dobrze. Co do nowego to ujdzie, choć i tak wolę nowe Wright Gemini z wyglądu.
Ciekawe czy wycofają z tego powodu przegubowe Citara bo niby miało tak być, jeśli tak to są walnięci na łeb :nuts:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Rudy pisze: Ciekawe czy wycofają z tego powodu przegubowe Citara bo niby miało tak być, jeśli tak to są walnięci na łeb :nuts:
Przecież już dawno to zrobili...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

¯e też chce im się bawić w to brzydkie kretyństwo. To prawie tak jakby MZA kupowało Irisbusy, bo to duchowy spadkobierca peerki

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

Burmistrzowi nie chciało się utrzymywać przegubów i chciał mieć nowoczesne autobusy ala XXI wiek, to ma... A to, jak to wygląda, a IMO wygląda to niemiłosiernie brzydko i przesadnie, to już efekt uboczny jego znienawidzenia do przegubów. Jeszcze najlepsze jest to, co widać pod drugim zdjęciem tego wozu na TWB - opinia nt. burmistrza i jego bezmyślnego posunięcia w sprawie w/w zastąpienia. Ba, Routemaster stojący przed tym wozem idealnie prezentuje to, co ja tutaj opisałem - "Sack Boris", czyli krótko i lekko tłumacząc "Wywalcie Borisa".

Przypomnijcie mi, żebym unikał nisko ponumerowanych linii Arrivy, jeśli będę w najbliższej przyszłości w Londynie.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

Amalio pisze:
Rudy pisze: Ciekawe czy wycofają z tego powodu przegubowe Citara bo niby miało tak być, jeśli tak to są walnięci na łeb :nuts:
Przecież już dawno to zrobili...
No i tu jest właśnie pies pogrzebany chodzi mi o to o czym pisałeś że dużo dziwnych informacji jest. Mój szwagier pracuje w firmie Mitchell która naprawia skrzynie biegów do autobusów i nie tylko, naprawiają też Londyńskie hybrydy. Mieli też tam plotki że nie usuwali Citar bo mieli braki taborowe i czekają na nowe Routemastery.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Ale już kilka miesięcy temu były zdjęcia z ostatniego dnia eksploatacji przegubów. Potem je zdjęli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”