Amalio pisze:Skoro jest na stronie producenta, to chyba nie po to by zapchać stronę internetową.
Międzymiastowy model Scania OmniExpres jest pięknym autobusem produkowanym w Finlandii, charakteryzującym się bardzo wysoką jakością, co ma także swoje odbicie w cenie. Dlatego w Polsce będziemy oferować inny, nowy autobus międzymiastowy –Scania-Irizar I4. Jest on bardziej przyjazny finansowo, a poza tym nasi klienci są już bardzo przywiązani do hiszpańskiej stylistyki. - Andrzeje Jaworski, dyrektorem sprzedaży autobusów Scania Polska w wywiadzie udzielonym Infobusowi :
http://infobus.pl/text.php?id=20533&from=tag
Oczywiście nikt nie zabroni Ci go kupić jeżeli wyrazisz taką chęć, ale oficjalnie w naszym kraju dostępny ani oferowany nie jest. Nikt nie zabrania także kupowania Van Hoola, Castrosuy czy innych niedostępnych na naszym rynku pojazdów. Jednak oficjalnie w sprzedaży ich nie ma. Tak samo jest z Omniexpressem.
Amalio pisze:Pojmij to, że jest on zbudowany na podwoziu Volvo.
Przecież nie nie jest nigdzie napisane, że będzie oferowany tylko na podwoziu tego producenta. Znając Irizara zrobią identyczną wersję z tym, że na modułach Scanii. Nie ma z tym żadnego problemu.
Amalio pisze:U nas Irizary możesz kupić tylko przez sieć Scani. Nie będą przecież oni autobusów na cudzym podwoziu sprzedawać
Ale nie odmówią sprzedaży tego pojazdu bezpośrednio z fabryki prawda? Inna sprawa, że gdyby nagle przewoźnicy zaczęli indywidualnie sprowadzać ten model do Polski w przyzwoitych ilościach Volvo dostanie szału i zerwie współpracę z Hiszpanami. Ale to są czyste dywagacje, bo nikt indywidualnie (niestety) nie sprowadza pojazdów poza siecią sprzedaży.
Amalio pisze:1. A który PKS u nas niby I4 kupuje
2. A gdzie ja napisałem, że ma to być PKS
2. Co ma LE do zwykłej wersji Przecież to jest miejski autobus
No raczej jest to autobus międzymiastowy/ lokalny a nie miejski. Przynajmniej tak twierdzi producent na swojej stronie internetowej
http://www.irizar.com/eng/00noticias_detalle.cfm?id=96
Zwróć uwagę, że w Hiszpanii na trasy podmiejskie ( u nas obsługiwane głównie przez PKSy) kursują bardzo często autobusy LE. Nie można powiedzieć o nich, że są w pełni miejskie, gdyż mają wygodniejsze fotele niż w wersji miejskiej. U nas jest to pieśń przyszłości (o ile w ogóle doczekamy się takich standardów). Jestem więc skłonny zakwalifikować i4 LE jako pojazd lokalny (odpowiednik Setry S415 LE), wobec czego naturalnym odbiorcą byłyby właśnie PKSy. Napisałem o Irizarze w kontekście konkurencji na polskim rynku z Crosswayem. Ale wtedy Irizar musiałby przeprojektować wnętrze pod kątem większej przestrzeni dla osób stojących oraz dołożyć trzecie drzwi. Oczywiście to tylko dywagacje bo nikt się nie będzie w to bawił.
Amalio pisze:Tym nie mniej ciężko byłoby im się przebić. Turcy już nie chcą być koniecznie najtańsi, a polscy przewoźnicy głównie przez Ooyola są sceptycznie nastawieni do produktów z tego kraju.
Fakt, ale trzeba wziąść pod uwagę, że nasz najtańszy ( w zamyśle) Solbus Solcity wcale taki tani nie jest, przynajmniej patrząc na przetargi w których startowała a i jakość wykonania także nie zadowala. Jeśli taka Temsa Avenue czy Otocar były lepiej "podatne serwisowo" a przy tym oferowała cenę podobną do Solbusa nie wiadomo jakiego wyboru dokonywaliby przewoźnicy. Zresztą patrząc na Turków stwierdzam, że szybciej uczą się od naszym rodzimów producentów. W Polsce udało się przekonać już kilkunastu przewoźników do zakupu Temsy Opalin. nie sjet więc tak źle.
Gadżet? Przeciez współpraca z Higerem jest chyb awłaśnie po to, żey autobus był tani.
Owszem kooperacja z Higerem istnieje ale czy jej głównym celem jest sprzedaż w Europie tańszych autokarów. Wątpię. Sądzę, że w Europie ten autokar będzie raczej gadżetem, jakąś formą dodatku do oferty produkcyjnej. O ile w ogóle w Europie będzie sprzedawany. W końcu pod koniec ubiegłego roku razem z Higerem stworzono model Scania A80
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p55845399.html a jakoś nie widziałem, żeby Scania go prezentowała szerszej publiczności.