Busworld 2009

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

marekJG pisze:A jaki zysk ma Scania z dostarczania podwozi dla Castrosuy, Hispano i innych hiszpańskich firm karosujących. Chyba jednak wychodzi na swoje. Poza tym Volvo także oferuje model 8700 LE a podwozie jakoś dostarczyło.
Zrozum pewną rzecz. Scania czy Volvo dostarczają podwozia, ale na hiszpański rynek. Dlaczego :?: Bo tam silną pozycję mają rodzime marki. Pozycja szwedzkich producentów jest żadna, więc logiczne, że bardziej się opłaca sprzedać samo podwozie niż nic. Ale nikt nie zgodzi dostarczać komponenty na rynki na których oni sami są mocni. Prosty przykład - MAN. MAN przecież zarabiał na dostarczaniu silników Solarisowi, a jednak więcej na tym tracił, bo Solaris odbierał MANowi zamówienia. Więcej zarobisz na dostarczeniu całego autobusu :chytry: I tak samo wygląda to z innymi producentami. To po prostu godzi w ich interesy

marekJG pisze:Nadal nie widzę jakiegokolwiek powodu w kupnie takiego pojazdu prosto z fabryki. Nawet jeżeli umowa między Scanią a Irizarem zabrania Hiszpanom oferowania swoich produktów na określonych rynkach mogę sobie złożyć zamówienie indywidualne na taki autobus i nikt nie będzie mnie nawet pytał w jakim kraju będę go eksploatował. Mało tego nie ma nawet prawa zabronić mi sprowadzenia go do Polski. Wątpię też, żeby kupno pojazdu Irizar przez polskiego klienta (jeżeli oficjalnie nie jest sprzedawany w naszym kraju) mogło być powodem zerwania ewentualnej umowy między Scanią a Irizarem. W końcu ten drugi jej warunków nie łamie.
Chyba nie uważasz tutaj, że Ci wszyscy wielcy producenci są reprezentowani przez bandę idiotów, którzy nie wiedzą co się w okół nich dzieje. Co z tego, że zamówiony prosto z fabryki skoro wiadomo gdzie trafi. A jak nawet nie wiadomo, to na początku przyszłego roku roku okazałoby się, że Irizar został odnotowany w kategorii "autobusy miejskie" i ma jakiś tam procent rynku.
Nie będzie w tym nic dziwnego jeżeli istniałby pisemny zakaz sprzedaży tego modelu po za Hiszpanią

marekJG pisze:Nadal nie widzę jakiejkolwiek przeszkody prawnej, żeby sprowadzić sobie pojazd od jakiego producenta mi się chce.
Z punktu widzenia przewoźnika nie ma, ale z punktu widzenia producenta i owszem jest.

Awatar użytkownika
Mariolino
Posty: 79
Rejestracja: 2010-04-23, 14:24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Mariolino »

A ja mam coś z innej beczki. W następnym roku jest nowa edycja targów i chciałbym się tam wybrać. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia - czy wystawa jest otwarta dla publiczności (spoza grona zainteresowanych kupnem) i jeżeli tak czy przez cały czas trwania targów, czy tylko w określone dni. Potrzebne mi to jest po to, żeby móc odpowiednio zaplanować urlop, a że u mnie w firmie już chcą robić plan urlopowy, więc muszę to zrobić w najbliższym czasie. Jakby mi ktoś mógł pomóc, kto już tam był, z góry dzięki.

PS. Na ich oficjalnej stronie odpowiedzi na moje wątpliwości się nie doszukałem, także z góry dziękuję za takie sugestie ;).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o autobusach”