Początki wolnego rynku.
Początki wolnego rynku.
Tłumacząc pokrętną nazwę chciałem zapytać się czy były w Waszych miastach dziwne twory, efemerydy i mikro-przewoźnicy w początkowych latach wolnego rynku w Waszych miastach. Na przykład sam spytałbym się kolegów z 3miasta o busiarzy w sieci ZKM gdynia. Na jej stronie ciągle wiszą dane techniczne O309, Otoyli i tego typu cudów. Osobiście mało co mogę o tym znaleźć i może ktoś ma jakieś konkretniejsze dane/historie/zdjęcia.
W Wałbrzychu, po zamknięciu kopalń niektórzy górnicy, po otrzymaniu gratyfikacji czy czegoś tam pokupowali autobusy i jeździli prywatnie na liniach miejskich m.in. Autosanami H9, były też Jelcze 043, Ik256, a także jeden MAN SL200. taki stan rzeczy trwał do czasu aż ktoś zaczął masowo podpalać prywatne autobusy, potem naszła era dostawczaków, trwająca do dziś.
Zdjęcie:
Zdjęcie:
W latach 90tych powstała pierwsza w Mielcu linia prywatna tzn. "czerwona dziewiątka". Kursowała na takiej samej trasie jak MKSowa "9", lecz po kilku miesiącach pasażerowie przesiedli się do prywatnej, a MKS swoją zlikwidował.
"Czerwona" kursuje do dziś. Z początku obsługiwały ją dwa Autosany H9-35 i H9-20, dziś został tylko jeden H9-35 a oprócz niego Heuliez GX107 i Setra S215 UL.
"Czerwona" kursuje do dziś. Z początku obsługiwały ją dwa Autosany H9-35 i H9-20, dziś został tylko jeden H9-35 a oprócz niego Heuliez GX107 i Setra S215 UL.