Autobusy Marketowe w Polsce
A konkretnie, to gdzie Wsiadłeś i gdzie Chciałeś wyjść ?Jelcz_M11 pisze:Nie dawno wsiadłem sobie do linii MAXIMUS obsługiwanej przez PKS Grodzisk Maz. (Jelcz 120M Supero) i kierowca nie chciał mnie wypuścić 2 przystanki dalej. Na szczęcie jakoś się z nim dogadałem...
A propo. Jakiś czas temu na darmowej linii z Grodziska widziałem nawet ich Merca Auwartera.. był bardzo zapchany, a w Nadarzynie stał w korku (objazd Mszczonowskiej... na szczęście już zakończony)
Chyba przyjdzie mi się pożegnać z moją, lokalną, ursynowską marketową linią - a w zasadzie obydwiema liniami do Realu (Ursynów Zachodni). Od pewnego czasu pojawia się na obu tych liniach tylko jeden autobus, bardzo okrojono rozkład jazdy.
A od 1-go września ZTM zmieni trasę lokalnej dowozówki do metra - linii 179. Dodatkowo pojawi się na niej tabor wyłącznie 12-metrowy (MZA i PKS Grodzio). Od 1-go września autobusy linii 179 będą przejeżdżać obok Reala. I dowiozą klientów z Reala dokładnie w te same miejsca jak aktualne linie 1 i 2. Wg. mnie to będzie koniec realowskich darmobusów na Ursynowie. A zatem chyba pożegnamy się już z MAN-ami SL202 (ostatnio zastępowanymi nawet Steyerem)
A od 1-go września ZTM zmieni trasę lokalnej dowozówki do metra - linii 179. Dodatkowo pojawi się na niej tabor wyłącznie 12-metrowy (MZA i PKS Grodzio). Od 1-go września autobusy linii 179 będą przejeżdżać obok Reala. I dowiozą klientów z Reala dokładnie w te same miejsca jak aktualne linie 1 i 2. Wg. mnie to będzie koniec realowskich darmobusów na Ursynowie. A zatem chyba pożegnamy się już z MAN-ami SL202 (ostatnio zastępowanymi nawet Steyerem)
A w Trójmieście właśnie zawiesili linię 805 (relacja: Gdańsk Dworzec Główny PKP- Park Handlowy Matarnia). ¬ródło: http://gryfkartuzy.pl/?s=1&nr=67
29 sierpnia pisałem o dużej szansie na utratę darmowej linii na warszawskim Ursynowie. Ponieważ ZTM zmienił trasę linii 179 i na nią wprowadził tabor 12-metrowy. A ponieważ ta linia teraz dubluje się z liniami darmowymi do Reala, toteż prawie pewny byłem, że się pożegnamy z darmobusami
I okazało się, że jednak byłem w błędzie. Ku mojemu miłemu zaskoczeniu przyuważyłem wczoraj MAN-a SL202
http://img195.imageshack.us/img195/6811/real100.jpg
Czyli na Ursynowie, wciąż jeszcze mamy darmobusy
I okazało się, że jednak byłem w błędzie. Ku mojemu miłemu zaskoczeniu przyuważyłem wczoraj MAN-a SL202
http://img195.imageshack.us/img195/6811/real100.jpg
Czyli na Ursynowie, wciąż jeszcze mamy darmobusy
Też tak czuję. Po prostu ta linia długo nie wytrzyma konkurencji ze strony komunikacji miejskiej. Większość klientów Reala, to są jednak ludzie, którzy posiadają bileuty okresowe, a emeryci mają bilet seniora.Kędzior pisze:Chyba jednak patrząc na napis na szybie, jednak się pożegnacie z dotychczasową formą tej linii
Dodatkowo z pod Reala odjeżdżają autobusy trzech linii (179, 185, 195) - z dosyć dużą częstotliwością.
Zatem o wiele prościej jest iść sobie na przystanek i poczekać max 10 minut na autobus komunikacji miejskiej... niż czekać 1h na kolejny darmobus, jeśli ten ucieknie
A po za tym MAN-y już od dawna się sypią i PKS co raz częściej podsyła tabor zastępczy
I znalazła się linia marketowa w Przemyślu. Dokładnie jest to linia 114 na trasie Lipowica DPS - Tesco. Bilety obowiązują takie jak w MZK.
Jeździ tam stale jeden autobus, tak sobie zażyczyło Tesco - Jelcz 120M #400
galeria/details.php?image_id=19047
Jeździ tam stale jeden autobus, tak sobie zażyczyło Tesco - Jelcz 120M #400
galeria/details.php?image_id=19047
U nas była linia GD relacji Galeria Dębicka - Galeria Dębicka. Jeździła po całym mieście i podwoziła ludzi do galerii, co godzine kursowała. Jeździł na niej Autosan H9-35 oczywiście linia była darmowa. Szybko upadła ponieważ z frekwencją było marnie. http://www.phototrans.eu/14,286366,0,Au ... G_119.html
W Krakowie zaczyna znów "coś" się dziać przy Careofurowskich darmobusach. Głownie taborowo: Na liniach C1 i C2 w ostatnie dni zaczął się pokazywać ten Solbus: http://phototrans.eu/14,204351,0,Solbus ... 00089.html oraz ta Setra: http://phototrans.eu/14,228200,0,Setra_ ... 00112.html.
Scanie miały ogromnie problemy z zapalaniem (sic!), a Mercedesy nie wytrzymywały mrozów i padały jak muchy. Jeden (obsługujący "Jasia") przez 3 dni stał na Klimeckiego. Dzięki temu prze te 3 dni "Jaś" był obsługiwany CeLLką... Codziennie ekipa z PKS-u przyjeżdżała i spawała coś pod spodem... Drugi jeżdżący na "Małgosi" znosił temperatury dość dzielnie, ale z powodów braku Merców na C1 i C2, tam go właśnie skierowano. Prze to, po pół rocznej przerwie z podnośnika ściągnięto Solbusa SN11, który ostatnio obsługuje "Jasia"...
Scanie miały ogromnie problemy z zapalaniem (sic!), a Mercedesy nie wytrzymywały mrozów i padały jak muchy. Jeden (obsługujący "Jasia") przez 3 dni stał na Klimeckiego. Dzięki temu prze te 3 dni "Jaś" był obsługiwany CeLLką... Codziennie ekipa z PKS-u przyjeżdżała i spawała coś pod spodem... Drugi jeżdżący na "Małgosi" znosił temperatury dość dzielnie, ale z powodów braku Merców na C1 i C2, tam go właśnie skierowano. Prze to, po pół rocznej przerwie z podnośnika ściągnięto Solbusa SN11, który ostatnio obsługuje "Jasia"...
We Wrocławiu Bielanobus (Bielany - Hallera) będzie płatny - po 1 i 2 zł
Autobus kiedyś jeździł na PKS, ale prawdopodobnie nie zostało zawarte porozumienie na kolejne lata i linia została skrócona do Hallera - dużego skrzyżowania. Od skrócenia napełnienia zmalały (kiedyś nie można było drzwi zamknąć, teraz nawet wolne miejsca siedzące są). Jak widać IKEI nie zależy na tej linii, a kiedyś jeździły na niej przegubowce (w tym pierwsze wrocławskie Citaro G)
Autobus kiedyś jeździł na PKS, ale prawdopodobnie nie zostało zawarte porozumienie na kolejne lata i linia została skrócona do Hallera - dużego skrzyżowania. Od skrócenia napełnienia zmalały (kiedyś nie można było drzwi zamknąć, teraz nawet wolne miejsca siedzące są). Jak widać IKEI nie zależy na tej linii, a kiedyś jeździły na niej przegubowce (w tym pierwsze wrocławskie Citaro G)