Autobusy Marketowe w Polsce
W Łodzi darmobusy stoją na naprawdę niezłym poziomie - praktycznie wszystkie jeżdżą z Bursiaka (diler z Pabianickiej. Volkswagena ) i są to praktycznie tylko Mercedesy 405(N).
Geant:
-Włókniarzy: Tylko Merce 405N, w tym jeden rodzynek - autobus jeżdżący na linii Teofilów posiada odskokowe drzwi. Najbardziej tradycyjne jeżdżą na linii Retkinia (2 szt) - mają ułożenie przycisków na desce niemal identyczne jak te z MPK. Na linii Górna jeździ 405N-ka posiadająca 'sztabkowe' przyciski do drzwi i od przystankowego. Poza tym ma układ przycisków na desce inny niż te z MPK.
-Piłsudzkiego: Merce 405N (w tym jeden 3-drzwiowy) i kolejny rodzynek Mercedes 405G (wysokopodłogowy) jeżdżący na linii Śródmieście
Geant ma najlepsze darmobusy w mieście
Tesco:
-Pojezierska: Same Merce 405, nic nadzwyczajnego
-Galeria Łódzka: brak
-Piłsudzkiego(chyba) : nie_mam_pojęcia
Carrefour:
-Ten przy CZMP: Z reguły Merce 405N, czasami zdarza się MAN SL2x0 (SU2x0?) albo Mercedes 305, kiedyś widziałem tam MB305G.
-ex Hypernova, exex Jumbo: Z tego co się orientuję to głównie Merce 405
M1: Tutaj zdarza się Merc 405(N) i MAN NLxx2
Darmobusy w Łodzi to doskonały sposób na darmowe i szybkie podróże
Geant:
-Włókniarzy: Tylko Merce 405N, w tym jeden rodzynek - autobus jeżdżący na linii Teofilów posiada odskokowe drzwi. Najbardziej tradycyjne jeżdżą na linii Retkinia (2 szt) - mają ułożenie przycisków na desce niemal identyczne jak te z MPK. Na linii Górna jeździ 405N-ka posiadająca 'sztabkowe' przyciski do drzwi i od przystankowego. Poza tym ma układ przycisków na desce inny niż te z MPK.
-Piłsudzkiego: Merce 405N (w tym jeden 3-drzwiowy) i kolejny rodzynek Mercedes 405G (wysokopodłogowy) jeżdżący na linii Śródmieście
Geant ma najlepsze darmobusy w mieście
Tesco:
-Pojezierska: Same Merce 405, nic nadzwyczajnego
-Galeria Łódzka: brak
-Piłsudzkiego(chyba) : nie_mam_pojęcia
Carrefour:
-Ten przy CZMP: Z reguły Merce 405N, czasami zdarza się MAN SL2x0 (SU2x0?) albo Mercedes 305, kiedyś widziałem tam MB305G.
-ex Hypernova, exex Jumbo: Z tego co się orientuję to głównie Merce 405
M1: Tutaj zdarza się Merc 405(N) i MAN NLxx2
Darmobusy w Łodzi to doskonały sposób na darmowe i szybkie podróże
Jasne, a Ty co, w Poznaniu mieszkasz?
Jeszcze są 2 linie z Tesco serbska obsługiwane przez Ikarusy z Rokbusu, jedna obsługiwana przez M120 z Rokbusu, linia do Auchana obsługiwana przez M11 z Tp busu, H9-35 jeżdząca z Tesco na Batorego, też Rokbus. No Kombus Kórnik i jego niski mercedes na trasie do Ikei.
Doliczyć można też Linię 50 z lionsami.
Jeszcze są 2 linie z Tesco serbska obsługiwane przez Ikarusy z Rokbusu, jedna obsługiwana przez M120 z Rokbusu, linia do Auchana obsługiwana przez M11 z Tp busu, H9-35 jeżdząca z Tesco na Batorego, też Rokbus. No Kombus Kórnik i jego niski mercedes na trasie do Ikei.
Doliczyć można też Linię 50 z lionsami.
Muszę przyznać, że Warszawa ma trochę pecha do linii "marketowych". Jest ich w sumie kilkadziesiąt - często się zmieniają, trudno je policzyć. Wg. moich starych statystych kilka lat temu było ich ok. 22, teraz jest inaczej. Może nawet mniej.
A ich największym pechem jest brak oznaczenia linii - jak np. w Trójmieście. Oraz brak nowego taboru do ich obsługi. Są pewne wyjątki, ale to są naprawdę wyjątki. Np.
- Linie do Maximusa (19 km od Warszawy) obsługiwane przez ITS Michalczewski autobusami miejskimi MAN NL223 - tymi samymi, które obsługują komunikację dla ZTM
- czy linia do C.H. Carrefour Bemowo obsługiwana jednym nowym MB O345 Conecto - pozostałe autobusy są staruszkami (zdaje się, że "Warbus") MB O405.
Kolejnym pechem jest brak taboru niskowejściowego. Jednym takim pojazdem był, i chyba nadal jeszcze jest, MAN NL202 firmy Warbus jeżdżący do Carrefoura na Bemowie, ale jak patrzyłem to był staruszek, zdaje się pierwsza generacja.
A zatem jest naprawdę różnie, jest ogólny bałagan (te linie często znikają lub nagle się pojawiają), ale dla miłośnika komunikacji - np. mnie - może być ciekawie
A ich największym pechem jest brak oznaczenia linii - jak np. w Trójmieście. Oraz brak nowego taboru do ich obsługi. Są pewne wyjątki, ale to są naprawdę wyjątki. Np.
- Linie do Maximusa (19 km od Warszawy) obsługiwane przez ITS Michalczewski autobusami miejskimi MAN NL223 - tymi samymi, które obsługują komunikację dla ZTM
- czy linia do C.H. Carrefour Bemowo obsługiwana jednym nowym MB O345 Conecto - pozostałe autobusy są staruszkami (zdaje się, że "Warbus") MB O405.
Kolejnym pechem jest brak taboru niskowejściowego. Jednym takim pojazdem był, i chyba nadal jeszcze jest, MAN NL202 firmy Warbus jeżdżący do Carrefoura na Bemowie, ale jak patrzyłem to był staruszek, zdaje się pierwsza generacja.
A zatem jest naprawdę różnie, jest ogólny bałagan (te linie często znikają lub nagle się pojawiają), ale dla miłośnika komunikacji - np. mnie - może być ciekawie
Z tego co widzę to Łódź wyróżnia się w jednym - ma naprawdę porządną sieć marketową W sklepach, których autobusami dane mi jest jeździć (bo tak jest taniej i z reguły szybciej; a te sklepy to Geant na Włókniarzy i Carrefour przy ICZMP) jeżdżą wyłącznie niskowejściowce (MB 405N, jeden z najlepszych autobusów)
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
W dodatku pojazd ten jest w koszmarnym stanie. Ostanio gdy nim jechałem drzwi zamykały się tylko z pomocą pasażerów a silnik wydawał z siebie co najmniej dziwne odgłosy...J-31 pisze:Kolejnym pechem jest brak taboru niskowejściowego. Jednym takim pojazdem był, i chyba nadal jeszcze jest, MAN NL202 firmy Warbus jeżdżący do Carrefoura na Bemowie, ale jak patrzyłem to był staruszek, zdaje się pierwsza generacja.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
W woj. śląskim z reguły na liniach marketowych tabor jest nędzny. "Przoduje" tu Delta ze swoimi wrakami Jelczy na liniach wożących klientów do TESCO w Bytomiu-Łagiewnikach, Rudzie Śląskiej i Gliwicach. Wyjątkiem była kiedyś linia S-2 do Carrefoura na Dąbrówce Małej, na której Meteor wystawiał Solarisa, gniota, a nawet podobno Danę (tej osobiście nie widziałem). Za czasów Transkomu na S-3 do Geanta jeździł Jelcz 120M/3 (dziś na 912). Od święta wyjeżdżają niskopodłogowe DABy 15-1200C na linie TESCO-we w Tychach, a na 752 i 753 do bytomskiej Plejady można spotkać fabryczne nowe: MAZa 103 i Karosę B951E pana Powichrowskiego (nie mam zdania o tych autobusach, bo jeszcze nimi nie jechałem).
A dziś w Tarnowskich Górach zauważyłem niezwykłe zjawisko. Otóż na linii T-1 pan Rzeczkowski puścił Jelcza M125M (ex Markus Chrzanów). Niestety nie miałem przy sobie aparatu, żeby zrobić zdjęcie. Trochę się zdziwiłem, że swój najlepszy (oprócz Ikarusa 412) wóz wysłał do obsługi tej linii, a nie np. na 174.
A dziś w Tarnowskich Górach zauważyłem niezwykłe zjawisko. Otóż na linii T-1 pan Rzeczkowski puścił Jelcza M125M (ex Markus Chrzanów). Niestety nie miałem przy sobie aparatu, żeby zrobić zdjęcie. Trochę się zdziwiłem, że swój najlepszy (oprócz Ikarusa 412) wóz wysłał do obsługi tej linii, a nie np. na 174.
To Ikarusy nie jeżdżą już na liniach do tesco? ZTCW do niedawna jeździł jeden Ikarus 280.02 z przodem i tyłem od C80. Miał nr. tab. 03. Zresztą teraźniejsze darmobusy we Wrocławiu to nie to samo, jak w 1999 roku. Wtedy jeździłem do Tesco, kiedy byłem tam na wakacjach i prawie zawsze trafiałem na M11/L11, albo Ikara. Wtedy naprawdę taka przejażdżka była "spełnieniem marzeń", szczególnie, gdy autobus był pełny .ikarus9587 pisze:U nas do Tesco zaczął jeździć Jelcz M121M(Marco Polo) Neoplan N8012Mic(Marco Polo), N4016(MP, ostatnio się rozbił) oraz... Jelcz M11! Ponadto jeżdżą: O405G(MP), Citaro(DLA) i Conecto(DLA)