Autobusy Marketowe w Polsce
To, co zostawili trudno nazwać autobusem dla klientów - w dni powszednie rano jedzie z W-wy do CM, później wieczorem wraca tą samą trasą. Właściwie jest to taki autobus pracowniczy z możliwością zabrania klientów. W weekendy jest na szczęście lepiej.J-31 pisze:Centrum Mody w okolicy Nadarzyna
Całe to centrum Mody ostatnio stało się takie "bezjajeczne" - reklam prawie nie mają, musieli się "przekwalifikować" na modę wyjściową/wieczorową, bo nie wytrzymują konkurencji z Maximusem, A wracając do tematu komunikacji, to mieli autobus jeżdżący na Okęcie i z powrotem. W dodatku w Nadarzynie nie mają bezpośredniego zjazdu z Warszawy, trzeba jechać do skrzyżowania i zawracać... A autobusy tak za bardzo wykręcać nie potrafią i musiały wjeżdżać do Nadarzyna i zawracać albo na rondzie, albo rzez Plac Poniatowskiego, dzięki czemu trasa idealnie pokrywała się z byłą trasą 711. Nie trudno zgadnąć, że służył jako alternatywa do dojazdu do Nadarzyna, zazwyczaj jechało nie więcej, niż 5 osób, przy czym niemal zawsze wszyscy wysiadali w Nadarzynie.
Ja tu widzę pewną niekonsekwencje w myśleniu - Autobus Maximusa zazwyczaj mijając okęcie ma już pełen skład pasażerów i często nikt nie wsiada. Większość ludzi wchodzi gdzieśtam w Centrum, na BW1920, oraz na Hynka, gdzie autobus Centrum Mody nie jeździł.... A wystarczyło chociaż raz się przejechać autobusem konkurencji, dołożyć więcej trasy nawet kosztem zmniejszenia częstotliwości o połowę (Maximus w Dz. powszedni jeździ raz na 2 godziny, CM jeździł co godzinę) i już by zwoził klientów.
No i reklama - ostatnio się zareklamowali - na jednym składzie 13N... Trochę żal... Może kiedyś zmądrzeją, wydłużą linie, walną jakąś poważną kampanię z podkreśleniem istnienia frikobusów i zaczną w końcu mieć więcej klientów...
Nie wszystkie jeżdżą na liniach KM - chyba 2 egzemplarze mają wyjęte kasowniki, autobusy z KM zasilają Maximusa w weekendy, kiedy to ma 3 linie kursujące co pół godziny (przynajmniej tak jeździ Warszawska).MKM Shadow pisze:- MAN NL223 "ITS A Michalczewski" - firma obsługuje linie do "Maximusa", są to autobusy, które w dni powszednie obsługują normalną km
A propo. W ostatnią sobotę (po południu) widziałem jak autobus z Maximusa jechał w stronę Warszawy (al. Zieleniecka) i był tak napchany ludźmi, że niektórzy mieli rozpłaszczone twarze na drzwiach. Współczułem im. Tak stłoczeni jechali do Warszawy. A to przecież niezł kawałek drogi + korki w al. Krakowskiej.Mibars pisze:Ja tu widzę pewną niekonsekwencje w myśleniu - Autobus Maximusa zazwyczaj mijając okęcie ma już pełen skład pasażerów i często nikt nie wsiada.
Hmmm. Troszkę schodzimy z tematu, ale mimo wszystko... Napiszę Ci, że chyba nic nie pobije supermarketu Tesco na warszawskich Kabatach. Można do niego dojechać bezpośrednio metrem (tuż przy markecie jest wyjście ze stacji metra Kabaty).MKM Shadow pisze:Nie no jeśli chodzi o największe centrum w Katowicach "Silesia City Center" to dojazd do niego jest najlepszy tramwajem (TŚ )
Napisałeś o tramwajach dowożących ludzi do "Silesia City Center" w Katowicach, a tym czasem w Warszawie mamy już kilka takich przypadków, gdzie tramwajami można bezpośrednio dojechać do C.H. lub marketu:
1. "Fort Wola" - miała darmowe linie, zrezygnowali, bo tą funkcję spełniają głównie tramwaje i po części autobusy km. Tramwaje linii 8, 10, 26, 27 w sumie kursują na tyle często, że stanowią naprawdę szybkie, wygodne połączenie do lokalnych osiedli, szczególnie w rejonie ul. Powstańców Śląskich (tam jest sypialnia). I nie tylko tam, w stronę Centrum również
2. "Arkadia" - nawet nie chciała mieć darmobusów. Można do niej do jechać tramwajami prawie z każdej strony Warszawy
* 1 i 2 z Bródna (Praga Płn)
* 2, 19, 17, 27, 33 z całych Bielan
* 16, 17, 19, 33 ze Śródmieścia
* 1, 22, 27 z Woli, Ochoty
A teraz dodatkowo linia 6 (objazd) z Pragi (aż z Grochowa, czyli Praga Płd)
I to jeszcze nie koniec, bo do Arkadii można najszybciej dojechać korzystając z połączenia metro (Dw. Gdański) + tramwaje. I z tego połączenia korzysta mnóstwo ludzi.
....Nie wspomnę już o autobusach km
3. C.H. "Carrefour-Bemowo" - ma własne darmobusy, ale można tam dojechać również tramwajami (2,13,35). Zarówno z Bemowa, jak i z Bielan. O autobusach km też już nie wspomnę
4. Również dobrze ma supermarket Real (ex Geant) na Grochowie. Można tam bezpośrednio dojechać tramwajami (3, 6, 9, 24) - mają pętle dokładnie na przeciwko marketu. Tak skutecznie korzystają z tramwajów i autobusów km, że również nie zdecydowali się na własne darmobusy
5. Za to najgorzej ma Centrum Handlowe przy ul. Okopowej. Tam tramwaje robią tylko przeciąg, nie stanowią one jednak "dogodnego dojazdu". To C.H. miało również swojego darmobusa z Centrum W-wy (obsługiwał ją Jelcz L11), ale zrezygnowali z niego
=========== Ten post napisałem 20 kwietnia =============
Wczoraj postanowiłem poszpiegować na warszawskim Targówku. I na ul. Kondratowicza znalazłem niskowejściowego MB O405N. Piękny. Niestety tak szybko się pojawił i zniknął, że nie zdążyłem mu zrobić fotki. Coś mi się wydaje, że znów tam będę musiał pojechać.
W Bielsku Białej komunikacja bezpłatna (marketowa) obsługiwana przez FPHU "Sanbus" Leszek Guznar wygląda tak:
C.H. Auchan - Jeżdżą tam trzy linie
Os.Langiewicza - Auchan obsługuje tą linie Mana NL202, czasem Karosa C734.
Dworzec PKS - Auchan obsługuje tą linie Mercedes O405 czasem Karosa C734
Wapienica Auchan obsługuje tą linie Karosa C734.
C.H. Tesco jeżdżą tam dwie linie:
T1 Os.Langiewicza - Tesco obsługuje tą linie.Karosa B731
T2 Os.Polskich Skrzydeł - Tesco obsługuje tą linie Karosa B731
C.H. Sarni Stok obsługuje MZK Bielsko Biała
K Dworzec PKS - C.H. Sarni Stok obsługuje tą linie Jelcz M081MB Veto
C.H. Auchan - Jeżdżą tam trzy linie
Os.Langiewicza - Auchan obsługuje tą linie Mana NL202, czasem Karosa C734.
Dworzec PKS - Auchan obsługuje tą linie Mercedes O405 czasem Karosa C734
Wapienica Auchan obsługuje tą linie Karosa C734.
C.H. Tesco jeżdżą tam dwie linie:
T1 Os.Langiewicza - Tesco obsługuje tą linie.Karosa B731
T2 Os.Polskich Skrzydeł - Tesco obsługuje tą linie Karosa B731
C.H. Sarni Stok obsługuje MZK Bielsko Biała
K Dworzec PKS - C.H. Sarni Stok obsługuje tą linie Jelcz M081MB Veto
W Poznaniu jest Tesco na pętli PST...J-31 pisze:Hmmm. Troszkę schodzimy z tematu, ale mimo wszystko... Napiszę Ci, że chyba nic nie pobije supermarketu Tesco na warszawskich Kabatach. Można do niego dojechać bezpośrednio metrem (tuż przy markecie jest wyjście ze stacji metra Kabaty).
A tak w ogóle, to kolega Podi wspomniał tu wcześniej o linii 50, ale nie wyjaśnił dokładnie, o co chodzi - otóż mniej więcej rok temu uruchomiono linię 50, jeżdżącą z Ogrodów na Górczyn, ale podjeżdżającą pod CH King Cross. Jest to linia obsługiwana przez MPK - normalna taryfa, autobusy posiadają numery taborowe MPK i są przetrzymywane w zajezdni A-3. Są to dwa nowiutkie, niespełna roczne MAN-y LC
A może kiedyś wybudują tam jakiś market?Amalio pisze:A w Jastrzębiu cisza jeśli chodzi o darmobusy bo ich nie ma, a nie ma ich dlatego bo w Jastrzębiu nie ma ani jednego hipermarketu
To może nie związane z bezpłatnymi połączeniami autobusowymi do marketu, ale jednak wszystko napisze ten post
Dziś kierman z Ik 260 z PKM Świerklaniec na linii 701/703 urwał tyln<font color=blue><b>i</b></font> wahacz na parkingu pod C.H. Arena w Gliwicach, później odbyła się podmiana na drugiego Ikarusa 260
PS. Powiem tylko, że PKM Świerklaniec obsługuje tymczasowo linie 701/703, przez 3 miesiące do czasu rozstrzygnięcia przetargu
Wy to macie te problemy z tymi Ikarusami, w Gdyni widziałem jak Ornowski Travel puszczał na 05 do Matarni Scanie Omnicity lub (nie jestem pewien) Volvo 7000.MKM Shadow pisze:Dziś kierman z Ik 260 z PKM Świerklaniec na linii 701/703 urwał tyln<font color=blue><b>i</b></font> wahacz na parkingu pod C.H. Arena w Gliwicach, później odbyła się podmiana na drugiego Ikarusa 260
A tymczasem w Krakowie byłem pod wrażeniem Scanii CN113CLL PKS Kraków... ona obsługiwała darmową linią. A znalazłem ją w rejonie krakowskich Mistrzejowic. Przepięknie pomalowana...
=> galeria/details.php?image_id=6970
=> galeria/details.php?image_id=6970
Hmmm. A Wiesz, że mnie lekko zaskoczyłeś tym pytaniem. Oczywiście, że całkiem możliwe - ja tak odruchowo napisałem pomalowana. Ale dzisiaj to się obkleja autobusy, a nie malujeMKM Shadow pisze:A nie jest to przypadkiem naklejona reklama ?
Ja niestety widziałem tą Scanię w szybkim przelocie. Ze dwa razy. Nie miałem okazji się jej przyjrzeć dokładnie. Tak więc trudno mi powiedzieć czy to jest naklejone, czy pomalowane. Ważne, że fajnie wygląda
Obiecałem fotki MB O405N na linii darmobusowej do Centrum Handlowego "Targówek" w Warszawie. Wczoraj specjalnie się tam udałem, aby zrobić fotki temu pojazdowi. Nadawałyby się one do Galerii, ale niestety nie jestem pewny odnośnie przewoźnika, a więc pokażę je w tym poście
Przypomnę tylko iż wcześniej kursowały po tej linii wysokopodłogowe MB O405, a czasami MAN SL202
[ Dodano: 03 Wrz 2007 12:07 ]
=========== ten post napisałem 3 września ==============
Firma "L-Wnuk", nam warszawiakom znana z obsługi linii prywatnej z W-wy do Pruszkowa, przejęła obsługę darmobusów do Maximusa. Obsługują dwie linię (na Okęcie i chyba do Piastowa). Do tego celu kupili MAN-a - typu nie jestem pewny, chyba NL202. A na Okęcie kursuje Neoplan N4016. Autobus, który dotychczas kursował na linii R, a potem często widywałem go w rejonie Nadarzyna (ul. Rolna), jako autobus pracowniczy dla jakiejś firmy
Przypomnę tylko iż wcześniej kursowały po tej linii wysokopodłogowe MB O405, a czasami MAN SL202
[ Dodano: 03 Wrz 2007 12:07 ]
=========== ten post napisałem 3 września ==============
Firma "L-Wnuk", nam warszawiakom znana z obsługi linii prywatnej z W-wy do Pruszkowa, przejęła obsługę darmobusów do Maximusa. Obsługują dwie linię (na Okęcie i chyba do Piastowa). Do tego celu kupili MAN-a - typu nie jestem pewny, chyba NL202. A na Okęcie kursuje Neoplan N4016. Autobus, który dotychczas kursował na linii R, a potem często widywałem go w rejonie Nadarzyna (ul. Rolna), jako autobus pracowniczy dla jakiejś firmy
W Częstochowie jeżdżą 3 linie do Auchan obsługiwane przez MAN SL202,
MB 0405, Neoplan N4014NF oraz MAN SG242, czasami przed Van Hool AG300
oraz Setra S215 SL.
Natomiast do TESCO jeżdżą 4 linie obsługiwane przez MAN SG242, MAN SL202(linia 205) oraz MAN NL202(linia 204).
Linie do Auchan i TESCO obsługuje firma Biesy Częstochowa.
MB 0405, Neoplan N4014NF oraz MAN SG242, czasami przed Van Hool AG300
oraz Setra S215 SL.
Natomiast do TESCO jeżdżą 4 linie obsługiwane przez MAN SG242, MAN SL202(linia 205) oraz MAN NL202(linia 204).
Linie do Auchan i TESCO obsługuje firma Biesy Częstochowa.