Autobusy Marketowe w Polsce
Jeżeli ktoś jest bardziej zainteresowany tematyką autobusów bezpłatnych to polecam stronę o tej tematyce www.frikobusy.bighost.pl ktorej jestem wspolautorem . Jest ona cały czas rozbudowywana więc niektóre działy nie działają jeszcze ale powoli się to zmieni. W przyszłości podjęta zostanie tam tematyka linii pracowniczych, ale to jeszcze trochę. Polecam:
www.frikobusy.bighost.pl
na razie jest tam sporo o historycznym i obecnym taborze.
www.frikobusy.bighost.pl
na razie jest tam sporo o historycznym i obecnym taborze.
Od pewnego już czasu nastąpiła pewna reorganizacja linii Maximusowych.
Linię obsługuje teraz Opaczewski przewoźnik L. Wnuk, autobusy są całkowicie dedykowane do tej linii (tzn oklejone całopojazdowo tak, ze nie idzie ich pomylić ze zwykłym czerwoniakiem, jak to bywało przy busach Michalczewskiego).
W dzień powszedni jeżdżą 2 pojazdy - 12-metrowy Neoplan, oraz jakiś Mercedes.
Jechałem dwukrotnie Neoplanem, przy czym dziś udało mi się porozmawiać z kierowcą, tak więc mam kilka ciekawostek na temat tego autobusu:
-Autobus ma drzwi odskokowo-uchylne (jak w Pesach), układ 1-2-0.
-Silnik V8 ponad 400km!
-Przekładnia automatyczna, czterobiegowa, dostosowana do jazdy turystycznej, tzn 4-ka załącza się przy 60km/h
-Sprowadzony (a jakże by inaczej) z Niemiec.
-Kupiony z rozbitym przodem, szyba z powodu trudności w znalezieniu pełnej została zastapiona dzieloną.
-Ma klimę przedziału pasażerskiego na dachu - nie pytałem czy sprawna.
-Oryginalny kolor - czerwony - taka jest pokrywa klimy, różne kratki wentylacyjne, z tyłu malutkie obtarcie też pokazuje czerwony kolor.
-Silnik pracuje cichutkko, skrzynia gładko chodzi (a nie jak w Berlietach).
-Silnik Mercedes, w dobrym stanie.
-Nowe klocki hamulcowe, które przy małych prędkosciach popiskują
Linię obsługuje teraz Opaczewski przewoźnik L. Wnuk, autobusy są całkowicie dedykowane do tej linii (tzn oklejone całopojazdowo tak, ze nie idzie ich pomylić ze zwykłym czerwoniakiem, jak to bywało przy busach Michalczewskiego).
W dzień powszedni jeżdżą 2 pojazdy - 12-metrowy Neoplan, oraz jakiś Mercedes.
Jechałem dwukrotnie Neoplanem, przy czym dziś udało mi się porozmawiać z kierowcą, tak więc mam kilka ciekawostek na temat tego autobusu:
-Autobus ma drzwi odskokowo-uchylne (jak w Pesach), układ 1-2-0.
-Silnik V8 ponad 400km!
-Przekładnia automatyczna, czterobiegowa, dostosowana do jazdy turystycznej, tzn 4-ka załącza się przy 60km/h
-Sprowadzony (a jakże by inaczej) z Niemiec.
-Kupiony z rozbitym przodem, szyba z powodu trudności w znalezieniu pełnej została zastapiona dzieloną.
-Ma klimę przedziału pasażerskiego na dachu - nie pytałem czy sprawna.
-Oryginalny kolor - czerwony - taka jest pokrywa klimy, różne kratki wentylacyjne, z tyłu malutkie obtarcie też pokazuje czerwony kolor.
-Silnik pracuje cichutkko, skrzynia gładko chodzi (a nie jak w Berlietach).
-Silnik Mercedes, w dobrym stanie.
-Nowe klocki hamulcowe, które przy małych prędkosciach popiskują
Mibars, z całym szacunkiem ale ostro spóźniłeś się z tą informacją. "L-Wnuk" już od ponad pół roku przejął linie do Maximusa (przejął od ITS Michalczewskiego).
A poniżej link do zestawu trzech zdjęć pokazujących Neoplany firmy
"L-Wnuk". Pierwsze zdjęcie przedstawia właśnie opisanego przez Ciebie, obsługującego już linię do Maximusa
galeria/categories.php?cat_id=1470
Ten Neoplan został jako pierwszy obklejony w reklamę Maximusa już w lato, kiedy to zrobiłem mu fotkę
Jego zdjęcie może znajdę później.
Dodam tylko, że autobusy firmy "L-Wnuk", a obsługujące linię darmową do Maximusa, docierają również na Ursynów (przez Piaseczno), a konkretnie na Kabaty
Ten Neoplan to żadna nowość. Autobus jest użytkowany przez firmę już od ponad roku. Jest to ich pierwszy Neoplan, potem kupili jeszcze dwa. Autobus pojawiał się na linii "R" (Warszawa-Pruszków). A tuż przed przejęciem linii do Maximusa, obsługiwał pracowniczą linię.. z Twojego rejonu, konkretnie z Nadarzyna z ul. Rolnej (widziałem go tam wielokrotnie). Skąd jechał "gierkówką" do Warszawy.Mibars pisze:12-metrowy Neoplan
A poniżej link do zestawu trzech zdjęć pokazujących Neoplany firmy
"L-Wnuk". Pierwsze zdjęcie przedstawia właśnie opisanego przez Ciebie, obsługującego już linię do Maximusa
galeria/categories.php?cat_id=1470
Ten Neoplan został jako pierwszy obklejony w reklamę Maximusa już w lato, kiedy to zrobiłem mu fotkę
MB Citaro Dotychczas również obsługiwał linię R, często był obklejany reklamą - i nawet lepiej mu było w reklamie niż bez niej, ponieważ jego blachy przedstawiają obraz nędzy i rozpaczy.Mibars pisze:W dzień powszedni jeżdżą 2 pojazdy - 12-metrowy Neoplan, oraz jakiś Mercedes.
Jego zdjęcie może znajdę później.
Dodam tylko, że autobusy firmy "L-Wnuk", a obsługujące linię darmową do Maximusa, docierają również na Ursynów (przez Piaseczno), a konkretnie na Kabaty
[IMG=http://img514.imageshack.us/img514/5557 ... il8.th.jpg] Znów w Łodzi na linii bezpłatnej Real Śródmieście jeździ MB O405G. Przegub przybył do Łodzi tydzień temu, a wczoraj pierwszy dzień jeździł na linii. Więcej szczegółów tutaj: http://www.frikobusy.bighost.pl/ciekawo ... przegub_bk
Zapraszam
Zapraszam
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Mała ciekawostka. Jeszcze nie otwarto najnowszej stacji metra ("Słodowiec") a już jeden z bielańskich marketów, reklamuje swoje najnowsze połączenie autobusowe właśnie ze stacji "Słodowiec" (do E.Leclerc przy ulicy Wólczyńskiej).
Oczywiście, jak tylko "Słodowiec" zostanie udostępniony dla pasażerów, to obiecuję się tam wybrać by zobaczyć ten "autobus marketowy"
Oczywiście, jak tylko "Słodowiec" zostanie udostępniony dla pasażerów, to obiecuję się tam wybrać by zobaczyć ten "autobus marketowy"
We Wrocławiu do centr handlowych jeżdżą takie autobusy:
Tesco przy ul. Długiej
Do tego hipermarketu jeździ Mercedes O405N #537 z DLA:
Real (C.H Korona)
Do tego hipermarketu jeździ Neoplan N4016 #705 z DLA:
Auchan Bielany
Do tego hipermarketu jeżdżą Mercedesy O405N z DLA: #532 i bodajże #527
Park Handlowy Bielany
Do tego hipermarketu jeżdżą głównie Many NL202 z Marco Polo.
Tesco przy ul. Długiej
Do tego hipermarketu jeździ Mercedes O405N #537 z DLA:
Real (C.H Korona)
Do tego hipermarketu jeździ Neoplan N4016 #705 z DLA:
Auchan Bielany
Do tego hipermarketu jeżdżą Mercedesy O405N z DLA: #532 i bodajże #527
Park Handlowy Bielany
Do tego hipermarketu jeżdżą głównie Many NL202 z Marco Polo.
Bingo. I co ciekawe, to jest jakiś taki obowiązujący standard na całą Polskę. Gdzie kolwiekwiek byśmy się nie przyjrzeli, to "darmobusy" to pojazdy używane, często pojazdy, których stan nie jest najlepszyLopez pisze:Utwierdzam się w przekonaniu, że linie marketowe po prostu muszą być obsługiwane sprzętem 2 kategorii. Zaznaczam: nie mówię, że te "405" czy NL to straszne rupiecie, tylko - powiedzmy - przeciętna przeciętność.
Chyba wyjaśnienie tego faktu jest proste. Pasażerowie za te autobusy nie płacą, więc za kursy musi płacić zamawiający - czyli firmy, które administrują Centrami Handlowymi. A ci, chcą "jak najtaniej", tzn. wybierają najtańszych przewoźników. A tych nie stać na samodzielny zakup fabrycznie nowych autobusów. I tak cała ta "komunikacja" jest trochę na sztukę, ponieważ każde CH ma potężny parking, na którym większość klientów pozostawia samochód