Autobusy Marketowe w Polsce

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-04-22, 11:14

W Warszawie były dwa ciekawe - znane mi z moich obserwacji taborowych - przypadki. Pierwszym był MB Citaro, co prawda używany, ale jednak w bardzo dobrym stanie technicznym. Krótko kursował on w granicach dzielnicy Wola - już dawno go nie ma. A posiadał go malutka firma z Raszyna. ;)

Drugim przypadkiem był fabrycznie nowy, chyba ex tester Evobusa, MB Conecto C. Obsługiwał on lokalne linie Bemowie, oczywiście darmowe do Carrefoura. Niedawno widziałem go na ... Targówku xD

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2008-04-25, 18:57

Ja dla warszawiaków mam informacje o nowym Frikobusie. Jest to Mercedes O405 obsługujący linię hipermarketu E'Leclerc. Przewoźnikiem jest Tandem.
Moje skromne zdjęcie na ulicy Wólczyńskiej:
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-04-28, 10:32

Filip7370 pisze:Ja dla warszawiaków mam informacje o nowym Frikobusie.
Tak, wiem o nim już od dawna. Nawet go widziałem i wybieram się do niego... Może w tym tygodniu :)

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2008-04-28, 16:44

Dziś zdarzyło mi się nim pojechać i niesamowicie dobrze jest wywietrzany, nie rozumiem jak SU12 z mobilu gorzej nawiewa się niż ten O405 z 2-ma klepkowanymi oknami.

ppln

Post autor: ppln » 2008-04-28, 17:54

Klimatyzacja? Potężny nawiew? Otwarta połówka przednich drzwi? ;)

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2008-04-28, 20:01

Nie było otwartych drzwi. Jechał a miał jedynie otwarte okna, nawiew był zaj$#$$@^#^@!!!

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-04-28, 21:20

Wiesz, kiedyś jechałem DAB-em i też cieszyłem się, że ma świetny nawiew. Też było coś koło 20 stopni i jechało się lepiej niż Autosanem z otwieranymi okienkami. Z tym, że w Autosanie przy 30 stopniach było niewiele gorzej, za to w DAB-ie przy takiej temperaturze nie szło wytrzymać.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-04-28, 22:15

Ma znaczenie głównie napełnienie autobusu, im więcej ludzi, tym gorzej wytrzymać z zamkniętymi oknami. I offtopa zrobiliśmy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-04-29, 08:25

No dobra, to ja Was nieco zawrócę do tematu. :chytry:

Muszę przyznać, że Tandem powoli podbiera linie marketowe. Najpierw Platan Park (chociaż to w zasadzie jest autobus dla pracowników), a teraz linia do E.Leclerca. Spodziewałem się co prawda na tej linii MB O405, ale bardziej z Warbusa lub jeszcze innej firmy. ;)

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-04-29, 10:01

Ciekawe czy da się na takich liniach sensownie zarobić? W końcu centra handlowe do rozrzutnych raczej nie należą. No, ale z drugiej strony to przynajmniej nie trzeba z punktu widzenia przewoźnika ganiać za klientami.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-04-29, 11:51

A w Poznaniu z darmobusami różnie bywa. Tesco nie ma już żadnego, zniknęła też linia do CH Panorama, a szkoda, bo tylko jedno Tesco ma naprawdę dobry dojazd KM.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-04-29, 12:02

Lopez pisze:Ciekawe czy da się na takich liniach sensownie zarobić?
Chyba tak, dlatego, że - przynajmniej w Warszawie - wciąż mamy sporo linii merketowych.

Aczkolwiek bywa z tym różnie. Dwa przykłady:

- Centrum Handlowe na ul. Grochowskiej (Praga Południe), od początku nie miało żadnej linii darmowej, kierownictwo tegoż CH wyszło z założenia, że wystarcza komunikacja miejska (jest wiele linii autobusowych i w pobliżu pętla tramwajowa)

- Centra Handlowe Carrefour zarówno w al. Jerozolimskich jak na ul. Powstańców Śląskich, również mają doskonałe połączenia publicznej komunikacji miejskiej, a mimo to zdecydowano się na darmowe linie marketowe.

Chociaż w ostatnich latach Blue City zrezygnowało z własnej komunikacji, natomiast Carrefour pozostawił sobie jedną linię (a były dwie).

I jeszcze jedna ciekawostka. Razem z Tweety_8205 pisaliśmy o nowej linii marketowej do marketu E.Leclerc z przystanku przy stacji Słodowiec.
To jest nowa linia, oni do tej pory nie potrzebowali takiej linii - mają doskonałe połączenia - komunikacja zarówno autobusowa jak i tramwajowa.

I co się właściwie zmieniło ? W komunikacji miejskiej nic (mimo remontu pętli Huta, tramwaje linii 22 i 33 nadal tam przejeżdżają). Natomiast metro się przybliżyło, pociągi dojeżdżają już na Bielany - postanowiono z tego skorzystać ;)

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2008-04-29, 16:00

Mnie zdziwiło że on nie podjeżdża do samego Hipermarketu a jedynie wysadza ludzi przy aspekcie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-04-29, 19:07

Lopez pisze:Ciekawe czy da się na takich liniach sensownie zarobić? W końcu centra handlowe do rozrzutnych raczej nie należą.
Gdyby się nie dało, to nie braliby się za to.

ppln

Post autor: ppln » 2008-04-29, 19:59

W Łodzi praktycznie wszystkie hipermarkety mają linie darmobusowe i to na przyzwoitym poziomie (kupa niskaczy). I można dzięki nim poruszać się po mieście za darmo - to naprawdę pomocne.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-04-30, 08:41

Filip7370 pisze:Mnie zdziwiło że on nie podjeżdża do samego Hipermarketu a jedynie wysadza ludzi przy aspekcie.
Mnie w ogóle dziwi ta linia - bo kto będzie jechał metrem z Centrum specjalnie do jakiegoś marketu, gdzieś pomiędzy Bielanami a Chomiczówką. Wg. mnie ta linia powinna bardziej obsługiwać rejon Chomiczówki... no, ale coś mi się widzi, że to był raczej chwyt marketingowy, a linia... cóż nie pożyje długo. :cool:

A propo... Jak otworzyli stację na pl. Wilsona, to Carrefour na Bemowie otworzył również podobną linię z pl. Wilsona (z metra) Centrum Handlowego na Powstańców Śląskich. Obsługiwał ją MAN NL202 i... długo ta linia nie istniała. Zrezygnowano z niej ;)

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2008-05-02, 17:51

Janusz coś Ci się pomyliło, MAN z KrisTour-u jeździł jedynie na linii "Lazurowa" wiem bo wtedy jeździłem na jednorazówkach i często się nim podwowizłem żeby potem móc zrobić przesiadkę w tramwaje. Zgadzam się że na Bielany jeździły 2 linie z carrefour-a, ale obie obsługiwane O405.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-05-04, 23:45

J-31 pisze: Gdzie kolwiekwiek byśmy się nie przyjrzeli, to "darmobusy" to pojazdy używane,
Są wyjątki :D
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,176630,0.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-05-05, 10:03

Amalio pisze:Janusz coś Ci się pomyliło, MAN z KrisTour-u jeździł jedynie na linii "Lazurowa" wiem bo wtedy jeździłem na jednorazówkach i często się nim podwowizłem żeby potem móc zrobić przesiadkę w tramwaje.
Nic mi się nie pomyliło. Ja tego MAN-a widziałem ze dwa razy na pl. Wilsona i zbierałem się nawet, żeby się nim przejechać a nawet go sfocić... no i za długo się zbierałem - bo szybko zlikwidowali tą linię ;)
Amalio pisze:Są wyjątki :D
A faktycznie zupełnie o tych Solbusach zapomniałem ;)

A wracając do tej nowej linii. Obsługiwanej przez MB O405 firmy "Tandem", to udało mi się przejechać tym autobusem w zeszłym tygodniu.

Co do autobusu - to normalnie "mucha nie siada". Używany Merolek, ale jest cichy, przyjemny i nawet nie wygląda na mocno zużytego. Jazda tym autobusem, to prawdziwa przyjemność :)

Natomiast co do samej linii, to nie wróżę jej długiej przyszłości. Autobus, w dni powszednie kursuje co pół godziny... i nie może częściej, bo całą linię obsługuje jeden pojazd. Jechałem nim i całą trasę ze stacji Słodowiec aż do E.Leclerca, pojazd przejechał pusty. Z powrotem wsiadło kilka osób i to też przez przypadek, bo tramwaje nie kursowały z powodu awarii. ;)
Ostatnio zmieniony 2008-05-05, 10:10 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2008-05-05, 10:08

J-31 pisze:Amalio napisał:
Jakiś bug.
Kiedy to było? Może sprawdzę we własnych archiwach.

ODPOWIEDZ