Strona 9 z 13

: 2008-05-05, 12:38
autor: Lopez
Amalio pisze:Są wyjątki
Fajne. I nawet całkiem nieźle pomalowane.

: 2008-09-30, 15:09
autor: J-31
Odświeżam temat, ponieważ, doszło niedawno do ciekawej zmiany w przypadku obsługi darmowych linii autobusowych do Maximusa (pod Nadarzynem).

Od początku funcjonowania podwarszawskiego Maximusa, obsługę darmowych linii na al. Zieleniecką na warszawkiej Pradze, na Kabaty (Ursynów, przez Piaseczno), oraz do Piastowa, zapewniał ITS Michalczewski. I na tych liniach pojawiały się wyłącznie MAN-y NL223, znane warszawiakom z k.m.

Od ponad roku, obsługę linii przejął jednak mały, tani przewoźnik, firma "L-Wnuk". Wysyłali na te linie wszystkie swoje nisko wejściowe autobusy (kupione jako używane, a obsługujące wcześnie linię do Pruszkowa), czyli Neoplany, MB Citaro i inne takie.

No i teraz najważniejsze. Od mniej więcej miesiąca, obsługą linii do Maximusa zajął się... PKS Grodzisk Mazowiecki. Do niedawna widywałem ich Jelcz M120 (obsługiwał wcześniej darmową linię do Tesco, nawet malowanie mu pozostawiono), a teraz na liniach do Maximusa można znaleźć ich Scanie CN270UB... czyli znów autobusy znane warszawiakom z k.m :P

: 2008-12-29, 19:11
autor: zachary1112
W Wałbrzychu mamy 3 linie marketowe: T, T', ACH

T kursuje na trasie TESCO (Szczawieńska) - SIENKIEWICZA (w drugą stronę MICKIEWICZA) - PL.WOLNOŚCI - SOLICKA - ANDERSA - WYSOCKIEGO (Pl.Grunwaldzki)

T' kursuje na trasie TESCO (Szczawieńska) - GŁÓWNA (w drugą stronę BRONIEWSKIEGO) - ARMII KRAJOWEJ - WYSOCKIEGO (Pl. Grunwaldzki) (w drugą stronę CHROBREGO)

ACH kursuje na trasie AUCHAN (Wieniawskiego) - GŁÓWNA (w drugą stronę BRONIEWSKIEGO) - ARMII KRAJOWEJ - WYSOCKIEGO (Pl. Grunwaldzki)(w drugą stronę CHROBREGO)

Kursywą oznaczono ulice Szczawna - Zdroju - miasta sąsiadującego z Wałbrzychem

Linie T' i ACH obsługują 2 ostatnie w Wałbrzychu Ikarusy 260, rzadko zdarzają się na nich autobusy takie jak Neoplan, Jelcz czy nawet Irisbus Citelis 12M. Niedługo obsługa tych linii się zmieni, ponieważ te 2 krótkie Ikarusy do końca tego roku mają iść do kasacji.


Jeśli chodzi o linię T to jej obsługa jest różna: od jedynego Jelcza M121M aż po Irisbusa. Nie spotkałem się z tym, żeby tą linię obsługiwały Ikarusy ani autobusy przegubowe.
Wyjątek: 1 dnia linię obsługiwał wypożyczony z MZK Słupsk na testy Irisbus Citelis 18M. Ten autobus jechał na tej linii, z powodu awarii kasowników.

: 2008-12-29, 19:34
autor: faja_k
Dziwne, że Tesco trzyma jeszcze swoje linie w Wałbrzychu. W Poznaniu mieli cztery czy pięć i wszystkie polikwidowali, chociaż frekwencja była niezła ;)

: 2008-12-29, 20:00
autor: 9507
U nas Real zlikwidował jedną linię chyba, uruchomił dwie, ogólnie, na darmobusach jest OK, szczególnie we Wro ;)

: 2008-12-29, 21:17
autor: zachary1112
KKS pisze:Dziwne, że Tesco trzyma jeszcze swoje linie w Wałbrzychu. W Poznaniu mieli cztery czy pięć i wszystkie polikwidowali, chociaż frekwencja była niezła ;)
Jeśli chodzi o linię T to na pewno nie usuną. Autobusy, za każdym razem kiedy przyjeżdzają są zapchane. Na T' nie ma aż takiego tłoku, ale też dużo ludzi jeździ. Ale chyba TESCO powoli likwiduje te linie. Wynika to z tego, że na początku T i T' kursowały 7 dni w tygodniu, do 20.00. Później skrócili ich kursowanie do 17.00 i w koncu do 14.00 teraz jeździ. Dodatkowo tylko w dni robocze. :confused: A jak u was sytuacja w Poznaniu KKS?

: 2008-12-29, 21:31
autor: faja_k
Frekwencja była cały czas dobra. W tym roku zlikwidowano ostatnią linię do Tesco (obsługiwało ją MPK), a w zeszłym ostatnią linię, którą obsługiwał Rokbus, który kiedyś miał tych linii trzy albo cztery. Ja słyszałem, że to z powodu kłopotów finansowych - po likwidacji linii Rokbusa nie ubyło im klientów, więc linię MPK też zlikwidowali, żeby trochę zaoszczędzić...

: 2008-12-29, 21:51
autor: zachary1112
KKS pisze:Frekwencja była cały czas dobra. W tym roku zlikwidowano ostatnią linię do Tesco (obsługiwało ją MPK), a w zeszłym ostatnią linię, którą obsługiwał Rokbus, który kiedyś miał tych linii trzy albo cztery. Ja słyszałem, że to z powodu kłopotów finansowych - po likwidacji linii Rokbusa nie ubyło im klientów, więc linię MPK też zlikwidowali, żeby trochę zaoszczędzić...
Hehe, wiec tak to wszystko wygląda. A jeśli chodzi o linie marketowe to uważam, iż są one beznadziejne. Na siłę markety próbują przyciągnąć klientów. Zresztą te linie mają tak małą częstotliwość, ze aż się nie chce czekać na niego. :confused:

: 2008-12-29, 22:25
autor: 9507
Eee, to w W-chu rzeczywiście chcą się tego pozbyć, u nas Tescobusy to najbardziej oblegane autobusy, nieraz się drzwi nie domykały :D Kursują co 20 minut, zawsze zapchane, Auchany co 1h/30 minut, ale też zapchane, drugi Tescobus do Śródmieścia jeździ pustszy, ale wszystkie miejsca siedzące są zajęte (1/1h). Dodam, że linii do Tesco na Bielany jest... bardzo dużo, na pewno dwie na zlecenie marketu, z 3 PKS-y i ze 3 na zlecenie gminy Kobierzyce i POLBUSY (5xx), więc nawet wsie mają dostep do marketu ;) Parę razy już się kroiło do likwidacji, a nadal jeździ :)
Jedyne co, to właśnie Real zlikwidował linię, ale potem uruchomili dwie (zpl. Grunwaldzkiego i Psiego Pola), tylko częstotliwość odstrasza :strzałka: rozkłady: http://dla.com.pl/rozklad.php

: 2008-12-29, 23:05
autor: Gadzie
9507 pisze:Jedyne co, to właśnie Real zlikwidował linię, ale potem uruchomili dwie (zpl. Grunwaldzkiego i Psiego Pola), tylko częstotliwość odstrasza rozkłady: http://dla.com.pl/rozklad.php
Mimo tej częstotliwości chętni są. Może autobus nie jest zapchany na maksa, ale kilkanaście osób jeździ.

Myśląc o częstotliwości przypomina mi się linie darmobusowa do Tesco na ul. Długiej. Autobus jeździ co godzinę, ale to jest tak: kierowca odjeżdża spod marketu, jedzie na pętle, potem wraca i... idzie do restauracji i czeka 20-30 min, je, pije kawę. Wybija godzina odjeżdża i potem znowu to samo :rotfl: W sumie kierman więcej czasu spędza w tych restauracjach, niż na linii.
9507 pisze:Dodam, że linii do Tesco na Bielany jest... bardzo dużo, na pewno dwie na zlecenie marketu, z 3 PKS-y i ze 3 na zlecenie gminy Kobierzyce i POLBUSY (5xx), więc nawet wsie mają dostep do marketu Parę razy już się kroiło do likwidacji, a nadal jeździ
Racja! Tam to co chwile jakiś autobus odjeżdża z każdego przystanku, jaki jest na horyzoncie. A "ludziów", jak mrówek. Kiedyś mi się nudiło i tak patrzyłem sobie na ludzi wsiadających do PKSu w stronę Kobierzyc. Matki z dziećmi, ludzie z torbami turystycznymi, z siatkami Tesco, starsi, młodsi - ok. 20 minut wsiadali do autobusu, którego załadowali na maksa (łącznie z miejscami stojącymi) :retard:

: 2008-12-30, 12:13
autor: J-31
Patrząc na to co dzieje się z warszawskimi autobusami marketowymi, odnoszę wrażenie, że czas jakby zatrzymał się w miejscu. Marazm, a wręcz w niektórych przypadkach cofamy się w rozwoju.

Takie ciekawostki jak Mercedes Citaro z SekarTransu, czy nowy Mercedes Conecto, tudzież MB O405N... odeszły dawno w niepamięć. Już dawno ich nie ma. :cry:

Natomiast te autobusy, które wciąż są, nie zmieniają się. Tylko coraz bardziej zżera je rdza. A przewoźnicy - na zasadzie jakiegoś odświeżenia - zaklejają je nową folią reklamową (np. "Mobilis"), lub malują w nowe kolorki (np. PPKS Piaseczno). :confused:

W wielu przypadkach rezygnuje się z darmowych linii. Tak zrobiły Centra Handlowe na Woli (Fort Wola, Wola Park), również Carrefour na Bemowie. Całkiem prawdopodobne jest, że ze swoich linii (już od dawna okrojonych) zrezygnuje Carrefour na Targówku - ale pewności jeszcze nie ma. :]

: 2008-12-30, 14:21
autor: 9507
W Warszawie można chyba z marketowych jak ze zwykłych linii korzystać? NLi też już nie ma? :o:

: 2008-12-30, 15:25
autor: J-31
9507 pisze:W Warszawie można chyba z marketowych jak ze zwykłych linii korzystać?
Nie do końca. Te linie są darmowe. I firmy, które ten transport organizują robią wszystko by nie można z nich korzystać jak ze zwykłych linii.

Do historii przeszedł przypadek, kiedy to kierowca PKS Grodzisk Mazowiecki, obsługujący Ikarusem 260 darmową linię jednego z marketów (Tesco-Wola) po prostu wyrzucił pasażera, który chciał sobie podjechać za darmo do domu... ale nie z marketu, lecz z Warszawy. Była to była linia, której autobusy wyjeżdżały bodajże do Piastowa. No i mieszkańcy tej miejscowości zgapili się, że można sobie za darmo autobusami dojechać do Warszawy.

Te kombinacje polegały na tym, że oni oszczędzali na biletach podmiejskich. Bo na terenie CH na Woli są już autobusy miejskie, do których można się było przesiąść... Natomiast poza Warszawę - "darmobusem". Kierowcy to mocno wytępili, zresztą na polecenie firmy, która zorganizowała transport. To nie była "samowolka kierowców" :mruga:

Inny przypadek - darmobusy do Janek z Warszawy. Autobusy nie zatrzymują się na każdym przystanku. Tylko na kilku wyznaczonych. To po to, by z autobusów korzystali wyłącznie klienci CH w Jankach.

Tak samo jest na Ursynowie z moją linią do Reala. autobusy linii 2 nie zatrzymują się przy stacjach metra... to też jest utrudnienie, by nie traktować tych pojazdów jako darmowego dowozu do metra. Zdarzyło mi sie kilka razy, że gdy korzystałem z tego darmobusa i dojeżdżałem do metra, to kierowca kilka razy zwracał mi uwagę, że tak nie wolno. Tłumaczył się, że tak mu kazali ;)
9507 pisze:NLi też już nie ma? :o:
Już dawno nie ma. Zresztą firma, która eksploatowała NL-e (Kris-Tour), zwija skrzydła i ma dzisiaj tylko trzy ... słownie trzy autobusy. Dwa MB O405 oraz jednego rezerwowego MB O407, którego zresztą fociłem na zamówienie w listopadzie, na terenie parkingu wynajmowanego przez Kris-Tour (była baza MPO na Białołęce) ;)

: 2008-12-30, 16:30
autor: faja_k
W Poznaniu większość marketów i centrów handlowych otwiera się już od dawna przy popularnych ciągach komunikacyjnych, więc nie ma tematu darmobusów ;) Darmobusy są już zdaje się tylko do Ikei/Centrum Franowo oraz do Auchan w Swadzimiu. Inni wolą dopłacać do normalnych linii KM, tak, aby te podjeżdżały pod same centra (M1 ma aż cztery takie linie, a King Cross "uruchomił" dodatkową i sam kupił do jej obsługi dwa nowe NL263).
Co do istniejących darmobusów to jest taka zasada: w jedną stronę kierowcy tylko zabierają pasażerów z przystanków, a wysadzają ich dopiero przy centrach, a w drugą zabierają tylko spod CH i po drodze jedynie wysadzają.
Ale wśród mieszkańców okolic położonego ok. 10 kilometrów od centrum Poznania Auchan Swadzim darmobus jest ponoć bardzo popularny. Z jednego prostego powodu - jeden z autobusów jeździ aż do Kaponiery, podczas gdy obsługujący komunikację podmiejską TP Bus zawozi pasażerów jedynie na Ogrody. I w ten sposób mieszkańcy zamiast kupować dwa bilety nieraz nie kupują żadnego.
Oczywiście trzeba mieszkać w pobliżu Auchan i się tam dostać, gdyby darmobus zabierał wszystkich pasażerów po drodze to od dawna musiałyby tam jeździć jakieś 20-metrowce :D

: 2008-12-30, 18:53
autor: ppln
A w Łodzi żegnamy darmowe autobusy z marketów Tesco ( http://www.frikobusy.bighost.pl/info.php?go=2008,12,30 )

Ale u nas nikt nie zwraca uwagi jak się traktuje darmobusy jak zwykłą KM :)

: 2008-12-30, 21:29
autor: DAMEK_Z_KK
W Kędzierzynie moze powstana jakieś darmobusy jak zbudowane zostanie centrum handlowe "Odrzańskie Ogrody". Ponieważ lokalizacja centrum handlowego nie bedzie przy przystankach ani nawet nie przy liniach MZK.

: 2008-12-30, 21:38
autor: Przemek
9507 pisze:Jedyne co, to właśnie Real zlikwidował linię, ale potem uruchomili dwie (zpl. Grunwaldzkiego i Psiego Pola), tylko częstotliwość odstrasza :strzałka: rozkłady: http://dla.com.pl/rozklad.php
Zlikwidować to C.H. Korona zlikwidowała. Jedynie hipermarket real,- znajdujący się na terenie C.H. Korona uruchomił "swój" darmobus ;)

: 2008-12-31, 11:57
autor: Lopez
Tam gdzie komunikacja publiczna jest dobra żadne darmobudy nie są potrzebne, więc i w Krakowie takich linii nie zostało dużo.
Sens IMO ma może jeszcze tylko linia GK1 do Galerii Kazimierz bo co prawda jest to Śródmieście i dojazd dogodny np. do Ronda Grzegórzeckiego, ale w bezpośredniej bliskości GK nie ma żadnego przystanku.

: 2008-12-31, 12:02
autor: J-31
Lopez pisze:Sens IMO ma może jeszcze tylko linia GK1 do Galerii Kazimierz bo co prawda jest to Śródmieście i dojazd dogodny np. do Ronda Grzegórzeckiego, ale w bezpośredniej bliskości GK nie ma żadnego przystanku.
Czy to jest ta linia, którą obsługują autobusy krakowskiego MPK ? ;)

=================
Skoro już piszemy o darmobusach.... Najnowsze info z Przegubowca: :mruga:
31-12-2008 • Po siedmiu latach z obsługi darmowych linii do Centrum Handlowego w Jankach wycofuje się firma Mobilis. Jego miejsce od początku 2009 roku zajmuje firma L.Wnuk.
Innymi słowy czeka nas niezła rewolucja. "Mobilis" wycofuje się z obsługi linii do Janek...

..... Ooops, czy te MANAS-y, to czasem nie pojadą do Gdańska, (wynajem dla Warbusa) :cool:

: 2008-12-31, 12:55
autor: 9507
J-31 pisze:Czy to jest ta linia, którą obsługują autobusy krakowskiego MPK ?
Przeważnie gniotami/em ;)