plusy i minusy autobusów 3 generacji
plusy i minusy autobusów 3 generacji
Tak więc zakładam temat, zgodnie z tym, co powiedział mac.
Oto moje + i -:
Jelcz M125M
+ klasyczny, ale jednocześnie nowoczesny wygląd pojazdu
+ dość niska cena pojazdu i dobre warunki gwarancji
+ ekonomiczność
- kiepska jakość wykonania - trzaski, niedopasowania, wystające śruby, luzujące poręcze, pękające elementy itp.
- mała gama podzespołów do wyboru
- stosunkowo małe możliwości dostosowania do preferencji przewoźnika
- w pojazdach szybko zauważalne jest zużycie
- dosyć głośna praca silnika
- brak wersji przegubowej
Mercedes O530G:
+ mocny silnik
+ możliwość wyboru pojemności i mocy silnika
+ zadowalająca jakość wykonania
- wysoka cena
- ogólne wrażenie ciasnoty
- dość duża głośność
Scania CN94UA:
+ cichy silnik
+ bezbłędnie rozwiązana sprawa ułożenia silnika
+ lekkie aluminiowe nadwozie
+ żwawy silnik
+ nowoczesny wygląd
- paliwożerność
- wysoka cena
- niska jakość wykonania (latające panele sufitowe, trzeszczenie, latające drzwi, rozwalające się ramy okienne, odpadające listwy itp.)
- stosunkowo mało opcjonalnych podzespołów
MAN:
+ duży wybór podzespołów (do wyboru 2 silniki o różnych mocach i pojemnościach, kilka skrzyń biegów, kilka przełożeń mostów itp.)
+ wygodne fotele i duży ich wybór
+ dobra jakość wykonania
+ bardzo dobre zawieszenie
+ klasyczny, aczkolwiek nowoczesny wygląd
- wysoka cena
- brak możliwości wyboru wersji wieżowej i amfiteatralnej pod konkretną wersję i silnik
Solaris U18
+ nowoczesny i atrakcyjny wygląd - niska i równa linia okien, opływowe kształty, wnętrze także nowoczesne - kształt poręczy i wygląd siedzeń
+ dobra jakość wykonania - nic nie trzeszczy, wszystko jest wręcz idealnie dopasowane.
+ duża gama podzespołów - trzy silniki do wyboru (DAF, MAN, niektóre wersje Iveco) o przeróżnych mocach i pojemnościach, dużo skrzyń biegów do wyboru
+ duża możliwości dostosowania do preferencji przewoźnika
- niewygodne siedzenia Ster, zwłaszcza te nowsze, gdzie nie ma gąbki - nie tylko nie są szczególnie dobrze wyprofilowane, ale piekielnie twarde.
- wieża zajmuje sporo miejsca
- w pojazdach dość szybko zauważalne jest zużycie
Volvo:
+ zadowalająca jakośc wykończenia wnętrza
+ mała wieża
+ bardzo wydajna (niestety w opcji) wentylacja sztuczna
- poziom hałasu znacznie się pogorszył w porównaniu do wcześniejszych generacji
- słaby silnik, możliwość instalacji jednostki o pojemności tylko 7 litrów, co skutkuje jazdą na wysokich obrotach i większym zużyciem paliwa oraz większymi opóźnieniami komunikacyjnymi
- twarde i niewygodne siedzenia firmy Ster
- krótki okres gwarancji (tylko 2 lata)
Oto moje + i -:
Jelcz M125M
+ klasyczny, ale jednocześnie nowoczesny wygląd pojazdu
+ dość niska cena pojazdu i dobre warunki gwarancji
+ ekonomiczność
- kiepska jakość wykonania - trzaski, niedopasowania, wystające śruby, luzujące poręcze, pękające elementy itp.
- mała gama podzespołów do wyboru
- stosunkowo małe możliwości dostosowania do preferencji przewoźnika
- w pojazdach szybko zauważalne jest zużycie
- dosyć głośna praca silnika
- brak wersji przegubowej
Mercedes O530G:
+ mocny silnik
+ możliwość wyboru pojemności i mocy silnika
+ zadowalająca jakość wykonania
- wysoka cena
- ogólne wrażenie ciasnoty
- dość duża głośność
Scania CN94UA:
+ cichy silnik
+ bezbłędnie rozwiązana sprawa ułożenia silnika
+ lekkie aluminiowe nadwozie
+ żwawy silnik
+ nowoczesny wygląd
- paliwożerność
- wysoka cena
- niska jakość wykonania (latające panele sufitowe, trzeszczenie, latające drzwi, rozwalające się ramy okienne, odpadające listwy itp.)
- stosunkowo mało opcjonalnych podzespołów
MAN:
+ duży wybór podzespołów (do wyboru 2 silniki o różnych mocach i pojemnościach, kilka skrzyń biegów, kilka przełożeń mostów itp.)
+ wygodne fotele i duży ich wybór
+ dobra jakość wykonania
+ bardzo dobre zawieszenie
+ klasyczny, aczkolwiek nowoczesny wygląd
- wysoka cena
- brak możliwości wyboru wersji wieżowej i amfiteatralnej pod konkretną wersję i silnik
Solaris U18
+ nowoczesny i atrakcyjny wygląd - niska i równa linia okien, opływowe kształty, wnętrze także nowoczesne - kształt poręczy i wygląd siedzeń
+ dobra jakość wykonania - nic nie trzeszczy, wszystko jest wręcz idealnie dopasowane.
+ duża gama podzespołów - trzy silniki do wyboru (DAF, MAN, niektóre wersje Iveco) o przeróżnych mocach i pojemnościach, dużo skrzyń biegów do wyboru
+ duża możliwości dostosowania do preferencji przewoźnika
- niewygodne siedzenia Ster, zwłaszcza te nowsze, gdzie nie ma gąbki - nie tylko nie są szczególnie dobrze wyprofilowane, ale piekielnie twarde.
- wieża zajmuje sporo miejsca
- w pojazdach dość szybko zauważalne jest zużycie
Volvo:
+ zadowalająca jakośc wykończenia wnętrza
+ mała wieża
+ bardzo wydajna (niestety w opcji) wentylacja sztuczna
- poziom hałasu znacznie się pogorszył w porównaniu do wcześniejszych generacji
- słaby silnik, możliwość instalacji jednostki o pojemności tylko 7 litrów, co skutkuje jazdą na wysokich obrotach i większym zużyciem paliwa oraz większymi opóźnieniami komunikacyjnymi
- twarde i niewygodne siedzenia firmy Ster
- krótki okres gwarancji (tylko 2 lata)
Rzadko mam okazję jechać katowickim Solarisem i wątpił bym czy są tak okropnie awaryjne, bo jeżeli chodzi o inne to bardzo rzadko (żeby nie powiedzieć w ogóle) mają defekt. No a co do Ikarusów z Bytomia to się mogę zgodzić.Panewniczanin pisze: Pociesz się, że Solarzłomy i źle utrzymane Ikarusy (np. bytomskie) też są okropnie awaryjne.
To widocznie źle o nie dbacie, bo jakoś w innych miastach się nie psują często.Panewniczanin pisze:Pociesz się, że Solarzłomy i źle utrzymane Ikarusy (np. bytomskie) też są okropnie awaryjne.
Aha czy możesz mówić normalnie: Solarisy są złe i niedobre bo itp. itd., a nie od razu dawać takimi epitetami typu Solarzłom, Złomalis itp.
Ostatnio zmieniony 2005-08-13, 15:36 przez Damhan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiśnia pisze:Do plusów vecto zaliczyłbym także w miarę wygodne siedzenia Astromal.
...oraz deskę rozdzielczą firmy VDO.
Lecz to chyba "zwykłego,szarego pasażera",raczej nie obchodzi...
P.S: Ja osobiście "słynnego trzeszczenia" nie czułem,bądz nie zwracałem na to uwagi.Być może powód jest taki,że go <b>poprostu</b> nie było.
Ja z innej beczki, piszcie jak oceniacie autobusy jakich konkretnie operatorow. Wyposarzenie wnetrza jak i kilka innych rzeczy zalezy wylacznie od zamawiajacego. Szczegolnie Solarisy roznia sie dosyc znacznie w zaleznosci od miasta (np. Lodzkie U-12 maja znacznie mniejsza szafe niz Krakowskie). Niektore wady sa <b>poprostu</b> zaniedbaniem zamawajacego niz producenta.
Pozdrawiam,
Aleksej
Pozdrawiam,
Aleksej
4 to nie, byloby za ciasno. Szafa jest wielkosci tej z Volvo 7000 plus taka dosyc niewielka polka na okolo (gdzies z pol siedzenia). Ogolnie zabiera wiecej miejsca niz w Volvo, ale nie jest tak wielka jak te w Solarkach Krakowskich. Tylko nasze Solarisy sa z 2000 roku i nie wiem czy Solaris nadal robi takie mniejsze szafy i z jakimi silnikami.
Pozdrawiam,
Aleksej
Pozdrawiam,
Aleksej
Szafa jest na pewno tak samo duża. Tylko w krakowskich szafa po skosie idzie do sufitu, a w silnikach MAN Euro 2 nie, tylko do połowy a potem jest tak jakby osobny klocek.
[ Dodano: 2005-08-15, 19:46 ]
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/current/i ... 4&nr=11344
Na jedno wychodzi i tak zabiera 4 miejsca.
[ Dodano: 2005-08-15, 19:46 ]
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/current/i ... 4&nr=11344
Na jedno wychodzi i tak zabiera 4 miejsca.
Neoplan N4016
+Bardzo dobre wykorzystanie na średnio obciążonej lini
+Dużo siedzeń i miejsca dla inwalidów
+Nie trzeszczące drzwi , po za uszczelką ...
+Silnik w miare fajny szczególnie dzwięk...nawet powiedziałbym cichszy od innych...
-Trzeszczące i często strasznie wydrapane ( z tyłu) siedzenia
-Strasznie dymiący silnik (przynajmiej w Koszalinie)
-Mniej atrakcyjny wygląd np. od Mana NL222 (chociaż przód ma ładny )
Moja ocena: Mysle ze ten autobus był cudem jak pozbywano się częściowo Ikarusów i Migów i perek
Dla mnie ma : 4= (skala ocen szkolna)
+Bardzo dobre wykorzystanie na średnio obciążonej lini
+Dużo siedzeń i miejsca dla inwalidów
+Nie trzeszczące drzwi , po za uszczelką ...
+Silnik w miare fajny szczególnie dzwięk...nawet powiedziałbym cichszy od innych...
-Trzeszczące i często strasznie wydrapane ( z tyłu) siedzenia
-Strasznie dymiący silnik (przynajmiej w Koszalinie)
-Mniej atrakcyjny wygląd np. od Mana NL222 (chociaż przód ma ładny )
Moja ocena: Mysle ze ten autobus był cudem jak pozbywano się częściowo Ikarusów i Migów i perek
Dla mnie ma : 4= (skala ocen szkolna)
Ostatnio zmieniony 2005-08-16, 12:07 przez Milenium, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: plusy i minusy autobusów 3 generacji
+ cichy silnik! ( 7700A z przodu z tyłu nie stałem ale na pewno taki jest )voy pisze: Volvo:
+ zadowalająca jakośc wykończenia wnętrza
+ mała wieża
+ bardzo wydajna (niestety w opcji) wentylacja sztuczna
- poziom hałasu znacznie się pogorszył w porównaniu do wcześniejszych generacji
- słaby silnik, możliwość instalacji jednostki o pojemności tylko 7 litrów, co skutkuje jazdą na wysokich obrotach i większym zużyciem paliwa oraz większymi opóźnieniami komunikacyjnymi
- twarde i niewygodne siedzenia firmy Ster
- krótki okres gwarancji (tylko 2 lata)
+ piękny design
+ odsuwane okna ( 7700 )
- słaby silnik to prawda
- szarpiąca skrzynia biegów ( 7000 )
Tak to wygląda z mojego punktu widzenia