Alstom-Konstal 116 N/Na/Nd, NGd99 -"Citadis 100"
Czy ja wiem , mnie tam nic nie przeszkadza w ich budowie a dla ciekawych podaję dane o tych wagonachvoy pisze:.......najbardziej mnie razi to z katowickich szaraków, taka budowa tramwaju, w NGT6 zrobiono to dużo dużo lepiej.
Dane techniczne
Szerokość wnętrza pudła 2220 mm
Minimalny łuk poziomy 18 m
Poziom hałasu zewnętrznego ~80 dB
Udział niskiej podłogi ok. 73%
Wysokość podłogi obniżonej 340 mm
Wysokość podłogi nad wózkami napędowymi 590 mm
Prędkość maksymalna 80 km/h
Maksymalne przyspieszenie 1,4 m/s2
Maksymalne opóźnienie 1,4 m/s2
Maksymalne opóźnienie przy hamowaniu nagłym 3,0 m/s2
Zdolność do pokonywania wzniesień 7%
Masa własna pojazdu 28000 kg
Liczba miejsc siedzących 46
Liczba miejsc stojących (5 osób/m2) 122
Maksymalna pojemość (10 osób/m2) 244
Zdjęcie wnętrza na którym widoczny jest schodek przy ostatnich drzwiach:J-31 pisze:No dobrze ale wracając do tematu .
To przyznacie chyba, że katowickie 116-stki są całkiem fajne. Jeden mały stopień w I-szych i ostatnich drzwiach - to brzmi nieźle...
http://www.tram-silesia.pl/gfx/html/mod ... ja/002.jpg
A mnie się nie podoba - te siedzenia są tak dziwnie ustawione i wymuszone budową wewnętrzną tramwaju, na dodatek z tyłu jest dużo półtoraków - wnętrze jest fatalne moim zdaniem. O niebo lepsze jest to z NGT6, tam jest wszystko elegancko rozmieszczone bez bałaganu.
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/current/i ... 4&nr=16844
To z kolei jest wnętrze Konstala NGd99, też nie jest rewelacyjne...
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/current/i ... 4&nr=16844
To z kolei jest wnętrze Konstala NGd99, też nie jest rewelacyjne...
Wielkie dzięki za dane techniczne oraz za zdjęcie.Mily pisze: Czy ja wiem , mnie tam nic nie przeszkadza w ich budowie a dla ciekawych podaję dane o tych wagonach
(...)
Zdjęcie wnętrza na którym widoczny jest schodek przy ostatnich drzwiach:
http://www.tram-silesia.pl/gfx/html/mod ... ja/002.jpg
Ale czy mnie się dobrze wydaje, że w tym tramwaju jest trochę ciasno ? Czy to kwestia zdjęcia ?
Wcale nie jest tak ciasno tutaj są szersze przejścia niż w warszawskich 116tkach ale <b>napewno</b> niwątpliwą wadą są siedzenia na 1,5 osoby ale nic nie jest doskonałeThomas78 pisze:Jest identycznie ciasno, jak w warszwskich 116-tkach.J-31 pisze: Ale czy mnie się dobrze wydaje, że w tym tramwaju jest trochę ciasno ? Czy to kwestia zdjęcia ?
Aż będę musiał porownać... z taśmą mierniczą w rękuMily pisze:Wcale nie jest tak ciasno tutaj są szersze przejścia niż w warszawskich 116tkach ale <b>napewno</b> niwątpliwą wadą są siedzenia na 1,5 osoby ale nic nie jest doskonałeThomas78 pisze: Jest identycznie ciasno, jak w warszwskich 116-tkach.
No bez przesadyJ-31 pisze:Nie no właśnie nie jest ono aż tak identyczne. Warszawskie 116Na w środku nie są tak ciasne. Środek warszawskiej 116-stki jest jednak porównywalny np. z 105-tką...voy pisze:To jest chyba bardzo podobne wnętrze z 116Na, więc jak w tym jest ciasno to w nowszych Citadisach również.
Nie ma tutaj przesady. Jedyny fragment wagonu 116Na, gdzie rzeczywiście jest ciaśniej... to środkowy człon. Fotele są odsunięte od ściany.Thomas78 pisze:No bez przesadyJ-31 pisze: Nie no właśnie nie jest ono aż tak identyczne. Warszawskie 116Na w środku nie są tak ciasne. Środek warszawskiej 116-stki jest jednak porównywalny np. z 105-tką...
Natomiast w I-szym i III-m członie masz naprawdę sporo miejsca. Ten efekt psuje jedynie różnica wysokości podłogi i schodki (strome). Ale Zauważ, że w I-szej i III-m członie fotele są ustawione dokładnie tak jak np. w 105-tce. Po jednym (pojedynczym) fotelu blisko ściany.
W I-szym członie Możesz grać normalnie w piłkę...
Te schodki... Lepiej mi o nich nie przypominaj. To najgorszy wewnętrzny mankament tej konstrukcji (a na zewnątrz różnica w poziomie okien). Od początku nie miałem przekonania do tej konstrukcji, zwłaszcza mając doświadczenie z podróżowania pojazdami z Zachodu. Czy rzeczywiście u nas nie można wyprodukować tramwaju na miarę obecnych czasów, tylko stosuje się jakieś półśrodki w postaci części niskiej, części wysokiej i jakichś dziwacznych, stromych schodków?J-31 pisze:Nie ma tutaj przesady. Jedyny fragment wagonu 116Na, gdzie rzeczywiście jest ciaśniej... to środkowy człon. Fotele są odsunięte od ściany.Thomas78 pisze:No bez przesady
Natomiast w I-szym i III-m członie masz naprawdę sporo miejsca. Ten efekt psuje jedynie różnica wysokości podłogi i schodki (strome).