Alstom-Konstal 116 N/Na/Nd, NGd99 -"Citadis 100"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No dobrze ale wracając do tematu :mruga: .

To przyznacie chyba, że katowickie 116-stki są całkiem fajne. Jeden mały stopień w I-szych i ostatnich drzwiach - to brzmi nieźle... :D

Robson

Post autor: Robson »

Fajny maja kolorek taki srebrny. Srebro na torach ;) Mały schodek to tam drobnostka a i wewnątrz tez sa fajne.

voy

Post autor: voy »

Szary jak już, one miały być srebrne, ale Konstal wyprodukował szare tramwaje i nikt się nie kłócił potem... moim zdaniem powinny mieć zdecydowanie inny kolor.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak z tym kolorem to im trochę nie wyszło, ale zawsze można przemalować... ;)

voy

Post autor: voy »

SQL ERROR

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Tak mi także się podobają , bardzo ładny tramwaj stworzył Alstom :) Nawet ten kolor pasuje do nich.
A jakie są wasze wrażanie z jazdy tymi pojazdami ?
Czy są jakieś klopoty z ich eksploatacją ?

Pozdrawiam :)

voy

Post autor: voy »

Citadis 100 Gdańsk nie zachwyca - cały skrzypi, trzęsie się, tłucze się po torowisku, rozplanowanie wnętrza takie niezbyt, ale najbardziej mnie razi to z katowickich szaraków, taka budowa tramwaju, w NGT6 zrobiono to dużo dużo lepiej.

Mily

Post autor: Mily »

voy pisze:.......najbardziej mnie razi to z katowickich szaraków, taka budowa tramwaju, w NGT6 zrobiono to dużo dużo lepiej.
Czy ja wiem , mnie tam nic nie przeszkadza w ich budowie a dla ciekawych podaję dane o tych wagonach

Dane techniczne
Szerokość wnętrza pudła 2220 mm
Minimalny łuk poziomy 18 m
Poziom hałasu zewnętrznego ~80 dB
Udział niskiej podłogi ok. 73%
Wysokość podłogi obniżonej 340 mm
Wysokość podłogi nad wózkami napędowymi 590 mm
Prędkość maksymalna 80 km/h
Maksymalne przyspieszenie 1,4 m/s2
Maksymalne opóźnienie 1,4 m/s2
Maksymalne opóźnienie przy hamowaniu nagłym 3,0 m/s2
Zdolność do pokonywania wzniesień 7%
Masa własna pojazdu 28000 kg
Liczba miejsc siedzących 46
Liczba miejsc stojących (5 osób/m2) 122
Maksymalna pojemość (10 osób/m2) 244
J-31 pisze:No dobrze ale wracając do tematu :mruga: .

To przyznacie chyba, że katowickie 116-stki są całkiem fajne. Jeden mały stopień w I-szych i ostatnich drzwiach - to brzmi nieźle... :D
Zdjęcie wnętrza na którym widoczny jest schodek przy ostatnich drzwiach:
http://www.tram-silesia.pl/gfx/html/mod ... ja/002.jpg

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Ciekawe te dane techniczne :) A w środku wygląda całkiem , całkiem. Mi się podoba ;)

voy

Post autor: voy »

A mnie się nie podoba - te siedzenia są tak dziwnie ustawione i wymuszone budową wewnętrzną tramwaju, na dodatek z tyłu jest dużo półtoraków - wnętrze jest fatalne moim zdaniem. O niebo lepsze jest to z NGT6, tam jest wszystko elegancko rozmieszczone bez bałaganu.

http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/current/i ... 4&nr=16844
To z kolei jest wnętrze Konstala NGd99, też nie jest rewelacyjne...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mily pisze: Czy ja wiem , mnie tam nic nie przeszkadza w ich budowie a dla ciekawych podaję dane o tych wagonach

(...)

Zdjęcie wnętrza na którym widoczny jest schodek przy ostatnich drzwiach:
http://www.tram-silesia.pl/gfx/html/mod ... ja/002.jpg
Wielkie dzięki za dane techniczne oraz za zdjęcie.

Ale czy mnie się dobrze wydaje, że w tym tramwaju jest trochę ciasno ? Czy to kwestia zdjęcia ? :)

voy

Post autor: voy »

To jest chyba bardzo podobne wnętrze z 116Na, więc jak w tym jest ciasno to w nowszych Citadisach również.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze: Ale czy mnie się dobrze wydaje, że w tym tramwaju jest trochę ciasno ? Czy to kwestia zdjęcia ? :)
Jest identycznie ciasno, jak w warszwskich 116-tkach.

Mily

Post autor: Mily »

Thomas78 pisze:
J-31 pisze: Ale czy mnie się dobrze wydaje, że w tym tramwaju jest trochę ciasno ? Czy to kwestia zdjęcia ? :)
Jest identycznie ciasno, jak w warszwskich 116-tkach.
Wcale nie jest tak ciasno tutaj są szersze przejścia niż w warszawskich 116tkach ale <b>napewno</b> niwątpliwą wadą są siedzenia na 1,5 osoby ale nic nie jest doskonałe

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Mily pisze:
Thomas78 pisze: Jest identycznie ciasno, jak w warszwskich 116-tkach.
Wcale nie jest tak ciasno tutaj są szersze przejścia niż w warszawskich 116tkach ale <b>napewno</b> niwątpliwą wadą są siedzenia na 1,5 osoby ale nic nie jest doskonałe
Aż będę musiał porownać... z taśmą mierniczą w ręku ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:To jest chyba bardzo podobne wnętrze z 116Na, więc jak w tym jest ciasno to w nowszych Citadisach również.
Nie no właśnie nie jest ono aż tak identyczne. Warszawskie 116Na w środku nie są tak ciasne. Środek warszawskiej 116-stki jest jednak porównywalny np. z 105-tką... ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:
voy pisze:To jest chyba bardzo podobne wnętrze z 116Na, więc jak w tym jest ciasno to w nowszych Citadisach również.
Nie no właśnie nie jest ono aż tak identyczne. Warszawskie 116Na w środku nie są tak ciasne. Środek warszawskiej 116-stki jest jednak porównywalny np. z 105-tką... ;)
No bez przesady ;)

voy

Post autor: voy »

105 nie ma tutaj konkurencji wśród niskich z pewnością.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:
J-31 pisze: Nie no właśnie nie jest ono aż tak identyczne. Warszawskie 116Na w środku nie są tak ciasne. Środek warszawskiej 116-stki jest jednak porównywalny np. z 105-tką... ;)
No bez przesady ;)
Nie ma tutaj przesady. Jedyny fragment wagonu 116Na, gdzie rzeczywiście jest ciaśniej... to środkowy człon. Fotele są odsunięte od ściany.

Natomiast w I-szym i III-m członie masz naprawdę sporo miejsca. Ten efekt psuje jedynie różnica wysokości podłogi i schodki (strome). Ale Zauważ, że w I-szej i III-m członie fotele są ustawione dokładnie tak jak np. w 105-tce. Po jednym (pojedynczym) fotelu blisko ściany. :)

W I-szym członie Możesz grać normalnie w piłkę... :mruga:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:
Thomas78 pisze:No bez przesady ;)
Nie ma tutaj przesady. Jedyny fragment wagonu 116Na, gdzie rzeczywiście jest ciaśniej... to środkowy człon. Fotele są odsunięte od ściany.

Natomiast w I-szym i III-m członie masz naprawdę sporo miejsca. Ten efekt psuje jedynie różnica wysokości podłogi i schodki (strome).
Te schodki... Lepiej mi o nich nie przypominaj. To najgorszy wewnętrzny mankament tej konstrukcji (a na zewnątrz różnica w poziomie okien). Od początku nie miałem przekonania do tej konstrukcji, zwłaszcza mając doświadczenie z podróżowania pojazdami z Zachodu. Czy rzeczywiście u nas nie można wyprodukować tramwaju na miarę obecnych czasów, tylko stosuje się jakieś półśrodki w postaci części niskiej, części wysokiej i jakichś dziwacznych, stromych schodków?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”