Alstom-Konstal 116 N/Na/Nd, NGd99 -"Citadis 100"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
voy

Post autor: voy » 2005-03-19, 09:38

Radzę wam np. na railfaneurope.net pooglądać sobie zdjęcia tramwajów z zachodu a potem popatrzeć na "polskie" szaraki, to zobaczycie, że to nie jest szczególny tramwaj.


Ale nam sie podoba ten tramwaj kolego voy i musisz to zrozumieć :nuts: , Mac

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow » 2005-03-20, 03:23

Polskie tramwaje nie umywaja sie do zachodnich. Jest to spowodowane przede wszystkim biedą i bardzo rygorystycznymi normami i przepisami ktore nie pozwalaja na "szalenstwo" w projektowaniu wagonu.
Co do Citadisow to sa to dobre tramwaje - mialem okazje sie nimi przejechac ostatnio i poznac je podczas wizyty w alstomie. To ze sie psuja i trzeszcza to nie ejst wina tego ze sa w Polsce prosukowane - to wina Tramwajow Slaskich ktore maja torowsika takie jakie widzielismy na fotkach. TŚ tez zwalaly cala wine na Konstal ze to ich wina te awarie i sprawa byla nawet w sadzie. Pracownicy Alstomu juz przy wyborze powiedzieli ze nic TŚ po Citadisach jezeli nie zrobia remontu torowisk. Nawet sprawa byla w sądzie. Ludzie z Alstomu robili zdjecia dziur w torowiskach i przekazywali do sadu i w ten oto sposob wygrali. Zly stan torowisk i krytyczna sytuacja finansowa TŚ powoduja ze te wagony sie psuja i trzeszcza. Popatrzcie na oslony wozkow jakie sa odrapane - no coz sie dziwic jezeli na wlasne oczy widzialem jak 105 jadac kolo rynku w Katowicach zachaczyla płozą hamulca szynowego o płyty torowiskowe.

Jakby na totrowiska na slasku wpuscic krakowskiego bombardiera to po miesiacu tez by sie rozlatywal i pusl co chwile.


A tak przy okazji przy dworcu w Katowichach:
Obrazek

Tramwaj jechał z niedomkniętymi drzwiami i dymem wydobywającym się z wóków (szczęki hamulcowe). Towarzyszyl temu zapach spalenizny...
Wystarczy taka fotke pokazac aby zrozumiec kondycje finansowa Tramwajow Slaskich

Robson

Post autor: Robson » 2005-03-21, 01:21

A widzac na tej focie w jakiej kondycji sa nawet obrecze kól cienkie i do natychmiasowej wymiany. Nawet w takim gorzowie do takiego czego niedoprowadzaja

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-03-29, 14:31

Oooops. TO w GOPie mają problem. Ale może w końcu jakiś decydent stwierdzi, że czas już na poważnie wyremontować infrastrukturę. :)
Obrazek

voy

Post autor: voy » 2005-03-29, 14:36

Hahahaha dobry żart.

Sytuacja zmieni się jak dojdzie do poważnego wypadku i zginą ludzie - taka jest Polska, a zwłaszcza niektóre jej części.

Robson

Post autor: Robson » 2005-03-29, 14:43

No nawet wątpie czy wyremontuja najtaniej to zamnkąć odcinek i z głowy jakies "niepotrzebne" remonty

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-03-29, 14:48

voy pisze:Hahahaha dobry żart.

Sytuacja zmieni się jak dojdzie do poważnego wypadku i zginą ludzie - taka jest Polska, a zwłaszcza niektóre jej części.
Chyba raczej cała Polska, a nie niektóre jej części... ;)
Obrazek

voy

Post autor: voy » 2005-03-29, 15:00

Powiedziałem zwłaszcza - w innych częściach jest trochę lepiej.

Mily

Post autor: Mily » 2005-03-30, 02:12

voy pisze:Hahahaha dobry żart.

Sytuacja zmieni się jak dojdzie do poważnego wypadku i zginą ludzie - taka jest Polska, a zwłaszcza niektóre jej części.
Jeśli by do takowego doszło to padła by decyzja o likwidacji linii a zamiast tramwajów po trasach kursowały by tzw."zatramwaje" czyli autobusy

Co do stanu wagonów - bez komentarza

Zobaczcie co dzieje się z drugimi wagonami do składów:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=5780
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/tournee.php?p=41029

Na zdjęciach chyba wyraźnie widać w jaki sposób zaoszczędza się u nas na komunikacji miejskiej

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-03-30, 10:05

Robson pisze:No nawet wątpie czy wyremontuja najtaniej to zamnkąć odcinek i z głowy jakies "niepotrzebne" remonty
Niestety bywa i tak :|

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-03-30, 13:19

Mily pisze:Na zdjęciach chyba wyraźnie widać w jaki sposób zaoszczędza się u nas na komunikacji miejskiej
Tragedia :shocked: . Nie martw się. To nie będzie trwało wiecznie. W końcu kiedyś ktoś "pójdzie po rozum do głowy".... ;)
Obrazek

voy

Post autor: voy » 2005-03-30, 13:27

Kiedyś wreszcie tramwaje się posypią na poważnie i nie będzie zwyczajnie czym wozić ludzi.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-03-30, 13:31

voy pisze:Kiedyś wreszcie tramwaje się posypią na poważnie i nie będzie zwyczajnie czym wozić ludzi.
Wtedy rozda się koncesje na przewóz autobusami kolesiom :mruga: . Trochę kasy wpadnie do "właściwej kieszeni", a ludzie.... mogą sobie chodzić pieszo jak im się nie podoba... :nuts:

Skąd ja to znam ? :retard:
Obrazek

voy

Post autor: voy » 2005-07-25, 09:00

Miałem okazję kolejny raz przejechać się Citadisem 100 Gdańsk no i cóż można powiedzieć, tramwaj raczej niezbyt... Przede wszystkim ZKM Gdańsk zapuściło te tramwaje i jeżdżą one zaniedbane, ale to odrębna kwestia. Konstal NGd99 to tramwaj trójczłonowy, z czteroma parami drzwi i dwoma pojedynczymi drzwiami (jedne na końcu dla ludzi ze stopniem, drugie z przodu, tylko dla kierowcy). Układ siedzeń w tym pojeździe trudno nazwać układem. Tam siedzenia zostały wrzucone bez żadnych przemyśleń, na odwal się, jest masę niewykorzystanego miejsca. Układ siedzeń najbardziej fatalny jaki widziałem, dużo lepszy jest w krakowskich NGT6. Wykonanie tramwaju stoi na niskim poziomie. Odrywające się listwy okienne, łączenia poręczy staroświeckie, drzwi ledwo trzymające się na prowadnicach, zamontowano mało wygodne fotele. Tramwaj przestrasznie tłucze się na zwrotnicach i rozjazdach.
Szkoda, że Citadis 100 Gdańsk nie jest tramwajem dobrym. Na razie cicha elektryka i atrakcyjny wygląd pojazdu to jedyne zalety.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-07-27, 14:35

Ciekawe, czy ten "typ tak ma", czy jest to kwestia "zapuszczenia" przez przewoźnika... :(
Obrazek

Podi

Post autor: Podi » 2005-07-27, 17:07

Dziwne-Gdańsk ma tak mało nowoczesnych tramwajów,a o nie nie dba.
A co do dużej ilośc wolnej przestrzeni-to chyba dobrze,bo nasze Combino mają duża ilośc siedzeń i są duże problemy z upchaniem wszystkich w szczycie. :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-07-28, 12:09

Poznań Podi pisze:Dziwne-Gdańsk ma tak mało nowoczesnych tramwajów,a o nie nie dba.
Może jest to kwestia nie tyle braku chęci, a bardziej braku kasy....
Poznań Podi pisze: A co do dużej ilośc wolnej przestrzeni-to chyba dobrze,bo nasze Combino mają duża ilośc siedzeń i są duże problemy z upchaniem wszystkich w szczycie. :)
Rzeczywiście np. warszawskie 116-ki mają sporą przestrzeń (mam na myśli część niskopodłogową, tam gdzie są drzwi), chociaż jest jednak ciut ciaśniej niż np. w RT6N-1. Oczywiście nie piszę tutaj o środkowym członie, bo to zupełnie inny temat...

Natomiast jeśli chodzi o część wysokopodłogową 116N to jest rzeczywiście dużo luźniej niż dla porównania w RT6N-1... Jest to wynik zastosowania pojedynczych foteli w 116-tkach.... ;)
Obrazek

Podi

Post autor: Podi » 2005-07-28, 12:14

No właśnie,u nas każdy wagonik niskopodłogowy(oprócz 105N/2)ma podówjne siedzenia,a więc jes w nim ciasno,jak cholera i wbrew wygladzie,nie nadaje sie na najbardziej zatłoczone linie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28817
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-07-28, 12:29

Poznań Podi pisze:No właśnie,u nas każdy wagonik niskopodłogowy(oprócz 105N/2)ma podówjne siedzenia,a więc jes w nim ciasno,jak cholera i wbrew wygladzie,nie nadaje sie na najbardziej zatłoczone linie.
Tak podwójne fotele - zarówno w Tatrach jak i w Combino to rzeczywiśce poważny problem. Można by rzec, że te tramwaje są w zasadzie nie dostosowane do potrzeb. Zbyt ciasno. Szkoda, ale głowa do góry, może kiedyś się to zmieni, np. podczas NG.... ;)
Obrazek

Poznaniak

Post autor: Poznaniak » 2005-07-28, 14:22

Oj..Tatra nie ma podwójnych po obu stronach...

ODPOWIEDZ