Alstom-Konstal 116 N/Na/Nd, NGd99 -"Citadis 100"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
filimer

Post autor: filimer »

siekierowy pisze:Co tam tyle kosztowało to nadal nie wiem. To jest ledwo odświeżenie a nie remont. Gdyby wymieniali poszycie, kratownicę itp. to mogło by to tyle kosztować, a tak to jest dla mnie zagadka.
Przecież remonty stozłomek w Łodzi kosztowały tyle samo, a tutaj bawili się z wózkami, przegubami, liftingiem wnętrza i czymś tam jeszcze...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Znów odkopuję stary temat. Pamiętając o warszawskich "Ubootach", po prostu musiałem przejechać się śląskim "Karlikiem" - była ku temu okazja.

I jestem pod wielkim wrażeniem 116Nd. To są o wiele fajniejsze wagony niż warszawskie 116Na. Przede wszystkim w śląskich wagonach udało się zniwelować ogromną różnicę w wysokości podłogi. Nie ma tych wysokich stopni, które są mało praktyczne. W 116Nd, jest tylko jeden stopień

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=28069

Nie wiem czemu, ale w napotkanym "Karliku" (#809) zdemontowano głośniki. Nie ma głosowego zapowiadania przystanku. Co więcej zamontowano mu ekrany na reklamę (dwa), a prócz tego jest jedna tablica podłużna diodowa, na której pojawiają się nazwy przystanków. Trochę bez sensu. No, ale pewnie uznano, że tak będzie lepiej ;)

Natomiast stosunkowo dobra wentylacja jest w 116Nd - czego nie da się powiedzieć o warszawskich 116Na - a przecież jechałem w czasie upału.

Generalnie bardzo sobie chwalę "Karliki" i cieszę się, że Tramwaje Śląskie je remontują. To jest dobry pomysł :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”