Alstom-Konstal 116 N/Na/Nd, NGd99 -"Citadis 100"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:Te schodki... Lepiej mi o nich nie przypominaj. To najgorszy wewnętrzny mankament tej konstrukcji (a na zewnątrz różnica w poziomie okien). Od początku nie miałem przekonania do tej konstrukcji, zwłaszcza mając doświadczenie z podróżowania pojazdami z Zachodu. Czy rzeczywiście u nas nie można wyprodukować tramwaju na miarę obecnych czasów, tylko stosuje się jakieś półśrodki w postaci części niskiej, części wysokiej i jakichś dziwacznych, stromych schodków?
No przykład śląskiego Citadisa pokazuje jednak, że Polacy potrafią zrobić coś ładnego. Zwróć uwagę - jednolita linia okien, jeden mały schodek... Miodzio i malinka... :D

To pytanie Powinieneś raczej zadać przewoźnikowi - czyli np. Tramwajom Warszawskim. Takie wagony zamówili i takie uzyskali... ;)

Ja przyznam szczerze, że kilka lat temu, kiedy sprowadzono 112Na do Warszawy porównywałem go z nowoczesnymi wagonami z zachodu testowanymi wówczas - np. z berlińskim tramwajem Adtranz, czy z Citadisem 200... I byłem dokładnie w takim samym szoku co Ty teraz. I dokładnie takie właśnie pytania zadawałem. Wręcz uważałem, że 112N to chyba jakiś test na idioto-odporność... :mruga:

I Wiesz co ? Po prostu przyzwyczałem się. Dzięki temu mam dzisiaj o wiele lepszy humor :diabeł: . Co nie przeszkadza mi pomarzyć o nowych nowoczesnych wagonach tramwajowych... :retard:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:
Thomas78 pisze: Czy rzeczywiście u nas nie można wyprodukować tramwaju na miarę obecnych czasów, tylko stosuje się jakieś półśrodki w postaci części niskiej, części wysokiej i jakichś dziwacznych, stromych schodków?
No przykład śląskiego Citadisa pokazuje jednak, że Polacy potrafią zrobić coś ładnego. Zwróć uwagę - jednolita linia okien, jeden mały schodek... Miodzio i malinka... :D

To pytanie Powinieneś raczej zadać przewoźnikowi - czyli np. Tramwajom Warszawskim. Takie wagony zamówili i takie uzyskali... ;)
Też prawda. Chcieli mieć parę sztuk więcej, więc zamówili tańsze dziwolągi.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jakie dziwolągi chcieli zamówić, takie zamówili. A producent je wykonał na zamówienie.

Jeżeli teraz TW zechciałoby zamówić coś nowszego, to byłbym wielce zobowiązany... :D

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:Jakie dziwolągi chcieli zamówić, takie zamówili. A producent je wykonał na zamówienie.

Jeżeli teraz TW zechciałoby zamówić coś nowszego, to byłbym wielce zobowiązany... :D
W deklaracji chciałyby - w praktyce - sam wiesz :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. A wracając do tematu, to ciekawy jestem czy gdański NGd-99 też jest taki ciasny w środku ? :)

voy

Post autor: voy »

J-31 pisze:No przykład śląskiego Citadisa pokazuje jednak, że Polacy potrafią zrobić coś ładnego.
:lol: to jest francuska konstrukcja a nie polska. W Polsce tylko to montują (o jakości montażu lepiej nie wspominać). Ale trzeba przyznać, że nie są to tramwaje brzydkie.
Citadis 100 Gdańsk to jest niemalże ta sama konstrukcja, co 116Nd, więc również tak samo ciasna. Różni się kilkoma szczegółami we wnętrzu tylko...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Extra. Wielkie dzięki. A jakimi konkretnie szczegółami różnią się oba wagony ? :)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

No widzisz, a już chwaliłeś Polaków, że potrafią zrobić ładny tramwaj. :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:No widzisz, a już chwaliłeś Polaków, że potrafią zrobić ładny tramwaj. :D
No bo został wykonany w całości w Polsce (w Konstalu) - nie ważne, że tylko zmontowany. W końcu jednak są tam też - z tego co wiem - polskie części... :-P

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:
Thomas78 pisze:No widzisz, a już chwaliłeś Polaków, że potrafią zrobić ładny tramwaj. :D
No bo został wykonany w całości w Polsce (w Konstalu) - nie ważne, że tylko zmontowany.
Cityrunnery (poza bodajże dwoma) też montowano w Łodzi, co nie znaczy wcale, że produkujemy tramwaje tej klasy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:
J-31 pisze: No bo został wykonany w całości w Polsce (w Konstalu) - nie ważne, że tylko zmontowany.
Cityrunnery (poza bodajże dwoma) też montowano w Łodzi, co nie znaczy wcale, że produkujemy tramwaje tej klasy.
No dobrze, ale Zwróć uwagę na drobną różnicę:

- MPK Łódź, to po prostu montownia + własne warsztaty. Oni niczego nie produkują tylko co najwyżej montują lub remontują...

- Alstom - Konstal - to jest jednak producent. I to bardzo stary, producent taboru kolejowego i tramwajowego. Oczywiście zdarza im się, coś tylko montować (np. wagony metra), ale jednak w przypadku np. warszawskich 116-ek są jednak ich producentem.... ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:
Thomas78 pisze: Cityrunnery (poza bodajże dwoma) też montowano w Łodzi, co nie znaczy wcale, że produkujemy tramwaje tej klasy.
No dobrze, ale Zwróć uwagę na drobną różnicę:

- MPK Łódź, to po prostu montownia + własne warsztaty. Oni niczego nie produkują tylko co najwyżej montują lub remontują...
Przecież byli gotowi wyprodukować tramwaje dla Warszawy, skoro stanęli w przetargu z Cegielskim i PES¡. :D Wysokopodłogowe, co prawda, ale Warszawa takie chciała :-P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze: Przecież byli gotowi wyprodukować tramwaje dla Warszawy, skoro stanęli w przetargu z Cegielskim i PES¡. :D Wysokopodłogowe, co prawda, ale Warszawa takie chciała :-P
To prawda. Ja się tylko zastanawiam jak by to zrobili... :cool:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:
Thomas78 pisze: Przecież byli gotowi wyprodukować tramwaje dla Warszawy, skoro stanęli w przetargu z Cegielskim i PES¡. :D Wysokopodłogowe, co prawda, ale Warszawa takie chciała :-P
To prawda. Ja się tylko zastanawiam jak by to zrobili... :cool:
Tak jak Cegielski, który wygrał nie mając również nawet prototypu do prezentacji, tylko mglistą wizualizację, z której niewiele wynika.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze:
J-31 pisze: To prawda. Ja się tylko zastanawiam jak by to zrobili... :cool:
Tak jak Cegielski, który wygrał nie mając również nawet prototypu do prezentacji, tylko mglistą wizualizację, z której niewiele wynika.
No tak, ale Cegielski to jednak też jest producent taboru kolejowego i tramwajowego (Bombardier)... ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:
Thomas78 pisze: Tak jak Cegielski, który wygrał nie mając również nawet prototypu do prezentacji, tylko mglistą wizualizację, z której niewiele wynika.
No tak, ale Cegielski to jednak też jest producent taboru kolejowego i tramwajowego (Bombardier)... ;)
Ja wiem, że się łudzisz tymi 30-toma wagonami z Cegielskiego :D To wszystko wyjaśnia ;) Kiedy dotrze pierwszy egzemplarz, zorganizuję łódzką ekipę, by zobaczyć ten "cud techniki" :lol:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze: Ja wiem, że się łudzisz tymi 30-toma wagonami z Cegielskiego :D To wszystko wyjaśnia ;) Kiedy dotrze pierwszy egzemplarz, zorganizuję łódzką ekipę, by zobaczyć ten "cud techniki" :lol:
Ja się wcale nie łudzę - ja po prostu wiem, że te tramwaje pojawią się w Warszawie... oczywiście pod warunkiem, że TW podpiszą umowę z Cegielskim :mruga:

A jak się już pojawią w Warszawie na stałe, to nie ma sprawy. Zapraszam... ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:
Thomas78 pisze: Ja wiem, że się łudzisz tymi 30-toma wagonami z Cegielskiego :D To wszystko wyjaśnia ;) Kiedy dotrze pierwszy egzemplarz, zorganizuję łódzką ekipę, by zobaczyć ten "cud techniki" :lol:
Ja się wcale nie łudzę - ja po prostu wiem, że te tramwaje pojawią się w Warszawie... oczywiście pod warunkiem, że TW podpiszą umowę z Cegielskim :mruga:
A jak się już pojawią w Warszawie na stałe, to nie ma sprawy. Zapraszam... ;)
A jak już pojawią się na stałe, będą się stale psuły, jak na prototypy przystało ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Thomas78 pisze: A jak już pojawią się na stałe, będą się stale psuły, jak na prototypy przystało ;)
Jak Będziesz tak krakał, to <b>napewno</b> się popsują dokładnie wtedy, kiedy specjalnie Przyjedziesz do Warszawy :-P

voy

Post autor: voy »

J-31 pisze:Extra. Wielkie dzięki. A jakimi konkretnie szczegółami różnią się oba wagony ? :)
116Nd i NGd99??
No to ten pierwszy ma beznadziejny układ drzwi 2-2-2-2 kontra 1-2-2-2-2-1 w NGd99, ale pierwsze drzwi są wyłącznie dla motorniczego (w 116Nd połowa pierwszych). Poza tym 116Nd wygląda we wnętrzu nieco nowocześniej za sprawą poręczy i nietypowych, niepotrzebnych panelów przy drzwiach. No i ogólnie zmiany kosmetyczne takie jak siedzenia, wygląd zewnętrzny. Uważam, że dużo lepiej prezentuje się wagon z Gdańska.
No bo został wykonany w całości w Polsce (w Konstalu) - nie ważne, że tylko zmontowany. W końcu jednak są tam też - z tego co wiem - polskie części...
Właśnie, dlatego ja przynajmniej nazywam te tramwaje Kostalami a nie Alstomami, bo ich wykonanie woła o pomstę do nieba...
No tak, ale Cegielski to jednak też jest producent taboru kolejowego i tramwajowego (Bombardier)...
Siemens również, i co? I dało się skisić Combino. Myslę że w najlepszym przypadku z tramwajami Cegielskiego będzie podobnie.
A jak już pojawią się na stałe, będą się stale psuły, jak na prototypy przystało.
Aż tak dobrze będzie? ¯e się będą tylko psuły? Nieeee, te tramwaje nawet nie wyjadą na tory.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”