Alstom-Konstal 116 N/Na/Nd, NGd99 -"Citadis 100"
No przykład śląskiego Citadisa pokazuje jednak, że Polacy potrafią zrobić coś ładnego. Zwróć uwagę - jednolita linia okien, jeden mały schodek... Miodzio i malinka...Thomas78 pisze:Te schodki... Lepiej mi o nich nie przypominaj. To najgorszy wewnętrzny mankament tej konstrukcji (a na zewnątrz różnica w poziomie okien). Od początku nie miałem przekonania do tej konstrukcji, zwłaszcza mając doświadczenie z podróżowania pojazdami z Zachodu. Czy rzeczywiście u nas nie można wyprodukować tramwaju na miarę obecnych czasów, tylko stosuje się jakieś półśrodki w postaci części niskiej, części wysokiej i jakichś dziwacznych, stromych schodków?
To pytanie Powinieneś raczej zadać przewoźnikowi - czyli np. Tramwajom Warszawskim. Takie wagony zamówili i takie uzyskali...
Ja przyznam szczerze, że kilka lat temu, kiedy sprowadzono 112Na do Warszawy porównywałem go z nowoczesnymi wagonami z zachodu testowanymi wówczas - np. z berlińskim tramwajem Adtranz, czy z Citadisem 200... I byłem dokładnie w takim samym szoku co Ty teraz. I dokładnie takie właśnie pytania zadawałem. Wręcz uważałem, że 112N to chyba jakiś test na idioto-odporność...
I Wiesz co ? Po prostu przyzwyczałem się. Dzięki temu mam dzisiaj o wiele lepszy humor . Co nie przeszkadza mi pomarzyć o nowych nowoczesnych wagonach tramwajowych...
Też prawda. Chcieli mieć parę sztuk więcej, więc zamówili tańsze dziwolągi.J-31 pisze:No przykład śląskiego Citadisa pokazuje jednak, że Polacy potrafią zrobić coś ładnego. Zwróć uwagę - jednolita linia okien, jeden mały schodek... Miodzio i malinka...Thomas78 pisze: Czy rzeczywiście u nas nie można wyprodukować tramwaju na miarę obecnych czasów, tylko stosuje się jakieś półśrodki w postaci części niskiej, części wysokiej i jakichś dziwacznych, stromych schodków?
To pytanie Powinieneś raczej zadać przewoźnikowi - czyli np. Tramwajom Warszawskim. Takie wagony zamówili i takie uzyskali...
to jest francuska konstrukcja a nie polska. W Polsce tylko to montują (o jakości montażu lepiej nie wspominać). Ale trzeba przyznać, że nie są to tramwaje brzydkie.J-31 pisze:No przykład śląskiego Citadisa pokazuje jednak, że Polacy potrafią zrobić coś ładnego.
Citadis 100 Gdańsk to jest niemalże ta sama konstrukcja, co 116Nd, więc również tak samo ciasna. Różni się kilkoma szczegółami we wnętrzu tylko...
No dobrze, ale Zwróć uwagę na drobną różnicę:Thomas78 pisze:Cityrunnery (poza bodajże dwoma) też montowano w Łodzi, co nie znaczy wcale, że produkujemy tramwaje tej klasy.J-31 pisze: No bo został wykonany w całości w Polsce (w Konstalu) - nie ważne, że tylko zmontowany.
- MPK Łódź, to po prostu montownia + własne warsztaty. Oni niczego nie produkują tylko co najwyżej montują lub remontują...
- Alstom - Konstal - to jest jednak producent. I to bardzo stary, producent taboru kolejowego i tramwajowego. Oczywiście zdarza im się, coś tylko montować (np. wagony metra), ale jednak w przypadku np. warszawskich 116-ek są jednak ich producentem....
Przecież byli gotowi wyprodukować tramwaje dla Warszawy, skoro stanęli w przetargu z Cegielskim i PES¡. Wysokopodłogowe, co prawda, ale Warszawa takie chciałaJ-31 pisze:No dobrze, ale Zwróć uwagę na drobną różnicę:Thomas78 pisze: Cityrunnery (poza bodajże dwoma) też montowano w Łodzi, co nie znaczy wcale, że produkujemy tramwaje tej klasy.
- MPK Łódź, to po prostu montownia + własne warsztaty. Oni niczego nie produkują tylko co najwyżej montują lub remontują...
Tak jak Cegielski, który wygrał nie mając również nawet prototypu do prezentacji, tylko mglistą wizualizację, z której niewiele wynika.J-31 pisze:To prawda. Ja się tylko zastanawiam jak by to zrobili...Thomas78 pisze: Przecież byli gotowi wyprodukować tramwaje dla Warszawy, skoro stanęli w przetargu z Cegielskim i PES¡. Wysokopodłogowe, co prawda, ale Warszawa takie chciała
No tak, ale Cegielski to jednak też jest producent taboru kolejowego i tramwajowego (Bombardier)...Thomas78 pisze:Tak jak Cegielski, który wygrał nie mając również nawet prototypu do prezentacji, tylko mglistą wizualizację, z której niewiele wynika.J-31 pisze: To prawda. Ja się tylko zastanawiam jak by to zrobili...
Ja wiem, że się łudzisz tymi 30-toma wagonami z Cegielskiego To wszystko wyjaśnia Kiedy dotrze pierwszy egzemplarz, zorganizuję łódzką ekipę, by zobaczyć ten "cud techniki"J-31 pisze:No tak, ale Cegielski to jednak też jest producent taboru kolejowego i tramwajowego (Bombardier)...Thomas78 pisze: Tak jak Cegielski, który wygrał nie mając również nawet prototypu do prezentacji, tylko mglistą wizualizację, z której niewiele wynika.
Ja się wcale nie łudzę - ja po prostu wiem, że te tramwaje pojawią się w Warszawie... oczywiście pod warunkiem, że TW podpiszą umowę z CegielskimThomas78 pisze: Ja wiem, że się łudzisz tymi 30-toma wagonami z Cegielskiego To wszystko wyjaśnia Kiedy dotrze pierwszy egzemplarz, zorganizuję łódzką ekipę, by zobaczyć ten "cud techniki"
A jak się już pojawią w Warszawie na stałe, to nie ma sprawy. Zapraszam...
A jak już pojawią się na stałe, będą się stale psuły, jak na prototypy przystałoJ-31 pisze:Ja się wcale nie łudzę - ja po prostu wiem, że te tramwaje pojawią się w Warszawie... oczywiście pod warunkiem, że TW podpiszą umowę z CegielskimThomas78 pisze: Ja wiem, że się łudzisz tymi 30-toma wagonami z Cegielskiego To wszystko wyjaśnia Kiedy dotrze pierwszy egzemplarz, zorganizuję łódzką ekipę, by zobaczyć ten "cud techniki"
A jak się już pojawią w Warszawie na stałe, to nie ma sprawy. Zapraszam...
116Nd i NGd99??J-31 pisze:Extra. Wielkie dzięki. A jakimi konkretnie szczegółami różnią się oba wagony ?
No to ten pierwszy ma beznadziejny układ drzwi 2-2-2-2 kontra 1-2-2-2-2-1 w NGd99, ale pierwsze drzwi są wyłącznie dla motorniczego (w 116Nd połowa pierwszych). Poza tym 116Nd wygląda we wnętrzu nieco nowocześniej za sprawą poręczy i nietypowych, niepotrzebnych panelów przy drzwiach. No i ogólnie zmiany kosmetyczne takie jak siedzenia, wygląd zewnętrzny. Uważam, że dużo lepiej prezentuje się wagon z Gdańska.
Właśnie, dlatego ja przynajmniej nazywam te tramwaje Kostalami a nie Alstomami, bo ich wykonanie woła o pomstę do nieba...No bo został wykonany w całości w Polsce (w Konstalu) - nie ważne, że tylko zmontowany. W końcu jednak są tam też - z tego co wiem - polskie części...
Siemens również, i co? I dało się skisić Combino. Myslę że w najlepszym przypadku z tramwajami Cegielskiego będzie podobnie.No tak, ale Cegielski to jednak też jest producent taboru kolejowego i tramwajowego (Bombardier)...
Aż tak dobrze będzie? ¯e się będą tylko psuły? Nieeee, te tramwaje nawet nie wyjadą na tory.A jak już pojawią się na stałe, będą się stale psuły, jak na prototypy przystało.