Dzięki za te spostrzeżenia, bo nie jechałem 116Na, tylko go widziałem. Wiadomo, że to nie jest to samo
Dodam też swoje spostrzeżenia jako użytkownika 116Nd (następcy 116Na) kończącego tą serię.
Wady:
1. Tak jak już wspominałem - fatalne siedzenia półtoraki umieszczone nad skrajnymi wózkami. Jak siądzie ktoś większych gabarytów to już nie siądziesz, albo będziesz bez przerwy spadać.
2. W zasadzie do pkt. 1 - wąskie przejścia w rejonach wózków skrajnych, spowodawane wstawieniem po obu stronach półtoraków.
3. Najprawdopodobniej wadliwie skonstruowane zawieszenie wózków środkowych, które po pewnym okresie eksploatacji traci swoją elastyczność i zaczynają wózki trzaskać. Siedząc w środkowym członie można wtedy lekko ogłuchnąć.
4. Mało poręczy, często nie ma się czego chwycić.
5. Poręcze poziome z uchwytami na ręce są umieszczone za wysoko, przez co mogą się ich złapać tylko ludzie wyżsi.
6. Duże panele z kasownikami, śmietniczkami i przyciskami do otwierania drzwi - zajmują za wiele miejsca przy drzwiach i powodują często zbyt duży tłok, przez co nie można wejść do wagonu.
7. Mała wydajność klimatyzacji.
8. Zbyt wysoko położone uchwyty otwierania okien uchylnych.
9. Nadal jest jeden stopień przy pierwszych i ostatnich drzwiach.
Zalety :
1. Dobre przyspieszenie.
2. Cicha praca wózków napędnych.
3. Klimatyzacja w członach skrajnych (choć mało wydajna) i w kabinie motorniczego.
4. Klapa wywietrznikowa otwieralna w członie środkowym (o czym mało u nas ludzi wie).
5. Dobre rozstawienie głośników "zapowiadacza przystanków".
6. Tablice informacji pasażerskiej.
7. Wagony są wyposażone w piasecznice.
8. Platforma dla niepełnosprawnych przy drugich drzwiach, wysuwana automatycznie po naciśnięciu czerwonego guzika.
9. Hamulce szynowe są w każdym wózku.
10. Lusterka po dwóch stronach kabiny motorniczego i po jego lewicy okienko przesuwne.
11. Roleta w kabinie motorniczego.
To na razie tyle