Strona 5 z 9

: 2005-03-16, 15:21
autor: J-31
Voy pisze:Aż tak dobrze będzie? ¯e się będą tylko psuły? Nieeee, te tramwaje nawet nie wyjadą na tory.
¯ebyś się jednak nie zdziwił :mruga:

[ Dodano: 2005-03-16, 15:23 ]
voy pisze:116Nd i NGd99??
Czy nie szkoda, że ich tak mało jeździ ? :)

: 2005-03-16, 15:46
autor: voy
Ależ skąd, tramwaje Konstal Citadis nie są szczególnie dobre... a szkoda.

: 2005-03-16, 15:53
autor: J-31
voy pisze:Ależ skąd, tramwaje Konstal Citadis nie są szczególnie dobre... a szkoda.
Może jednak lepsze od Combino, przynajmniej są normalnie eksploatowane liniowo... ;)

: 2005-03-16, 16:02
autor: voy
Combino ma wadę konstrukcyjną niestety, a te Konstale są po prostu niedorobione i tandetne, co się daje we znaki pasażerom.

: 2005-03-16, 16:04
autor: J-31
voy pisze:Combino ma wadę konstrukcyjną niestety, a te Konstale są po prostu niedorobione i tandetne, co się daje we znaki pasażerom.
Myślę, że np. warszawiacy nie zwracają już na to wielkiej wagi. Ot po prostu przyjechał tramwaj to trzeba się nim zabrać.... ;)

: 2005-03-16, 18:45
autor: Thomas78
voy pisze:
A jak już pojawią się na stałe, będą się stale psuły, jak na prototypy przystało.
Aż tak dobrze będzie? ¯e się będą tylko psuły? Nieeee, te tramwaje nawet nie wyjadą na tory.
Nie chciałem dołować J-31, dlatego nie podałem tego najczarniejszego scenariusza :D

: 2005-03-16, 20:37
autor: voy
A ja podałem, bo gorzej byłoby, jakby się okazało po ich wyprodukowaniu...to byłby szok wtedy!

: 2005-03-17, 00:44
autor: Mily
voy pisze::lol: to jest francuska konstrukcja a nie polska. W Polsce tylko to montują (o jakości montażu lepiej nie wspominać). Ale trzeba przyznać, że nie są to tramwaje brzydkie.
Citadis 100 Gdańsk to jest niemalże ta sama konstrukcja, co 116Nd, więc również tak samo ciasna. Różni się kilkoma szczegółami we wnętrzu tylko...
Tutaj błąd ponieważ jest to konstrukcja polska poniżej szczegóły:
1. Linia zewnętrzna.
Ściany przednia i tylna zaprojektowane zostały przez firmę NCART z Warszawy. Zastosowano panoramiczną, owalną szybę o dużej powierzchni, która jest wklejana w konstrukcję ściany. Boczne szyby w kabinie motorniczego są asymetryczne - dolna linia prawej szyby jest obniżona, co zdecydowanie poprawia widoczność. Dzięki wąskim słupkom wszystkie szyby kabiny tworzą jednolitą całość. Owalne kształty konsekwentnie zastosowano w pozostałych elementach stylistycznych takich, jak obudowy reflektorów, zderzaki, pokrywy sprzęgów i wysięgniki lusterek. Ściany boczne wyposażone zostały w okna osadzane w specjalnych ramach aluminiowych. Zastosowano cztery pary dwuskrzydłowych drzwi o prześwicie 1300 mm - pierwsze skrzydło pierwszych drzwi jest niezależnym wejściem do kabiny motorniczego, a w drugich drzwiach zamontowano sterowaną przez motorniczego platformę ułatwiającą wejście do wagonu osobom na wózkach inwalidzkich. Tablice kierunkowe (przednia, dwie boczne oraz tylna) stanowią wyświetlacze matrycowe. 73% powierzchni wagonu stanowi strefa niskiej podłogi o wysokości 340 mm nad głowką szyny. Pozostała część podłogi ma wysokość tylko 590 mm, dzięki mniejszej wysokości wózków napędowych.

2. Wnętrze.
Zastosowano siedzenia tapicerowane poznańskiej firmy STER, które mocowane są do ścian bocznych (poza siedzeniami umieszczonymi na skrzyniach z aparaturą i na podestach). Dzięki zastosowaniu siedzeń typu "matka z dzieckiem" uzyskano dość szerokie przejście między siedzeniami, wynoszące 850 mm. W okolicy drzwi umieszczono wielofunkcyjne kolumny, które wyposażono w (od góry) głośnik akustycznej informacji pasażerskiej, hamulec bezpieczeństwa i przycisk alarmowy, przycisk otwierania drzwi, kasownik elektroniczny firmy R&G Mielec oraz zamykaną śmietniczkę. Ponadto przedział pasażerski wyposażony jest w centralny tunel oświetlenia i ogrzewanie nawiewne. Na przeciwko drugich drzwi zamontowano dwa stanowiska do mocowania wózków inwalidzkich wyposażone w deskę oporową i bezwładnościowy pas bezpieczeństwa. Zawieszone są również dwa wyświetlacze diodowe informujące o kierunku jazdy i nazwie następnego przystanku.

3. Kabina motorniczego.
Pulpit sterowniczy zaprojektowany został przez firmę NCART. Deska rozdzielcza wykonana jest z tworzyw sztucznych wysokiej jakości. Wyposażona jest w tachograf firmy MESIT oraz komputer podkładowy informujący za pomocą układu 40 diod LED i dwuwierszowego wyświetlacza LCD o stanie podstawowych podzespołów. Kontroli i przełączniki zgrupowano po obu stronach tachografu, a te najczęściej używane zlokalizowano w bezpośrednim sąsiedztwie oparcia dla prawej ręki motorniczego. W deskę rozdzielczą wkomponowano również autokomputer SRG-3000 firmy R&G, kasę fiskalną wraz z drukarką biletów R&G oraz radiotelefon firmy Ericsson. Po lewej stronie fotela umieszczony jest ręczny zadajnik jazdy z wbudowanym czuwakiem (drugi czuwak, w formie tradycyjnego pedału, znajduje się na podłodze) oraz przycisk awaryjny. Kabina posiada własny agregat klimatyzacyjny.

4. Układ elektryczny i pozostałe elementy.
Wagon napędzany jest czterema asynchronicznymi silnikami na prąd zmienny, chłodzonymi powietrzem. Układ sterowania zbudowany jest na elementach półprzewodnikowych IGBT i umożliwia odzysk energii podczas hamowania. Zamiana prądu stałego na prąd zmienny następuje w falowniku ONIX 800 firmy Alstom. Cała aparatura umieszczona jest na dachu wagonu. Wagon posiada trzy wózki produkcji LHB - dwa skrajne są napędowe, a środkowy jest toczny. Każdy wózek wyposażony jest w hamulce tarczowe i szynowe. Pobór energii z sieci górnej następuje za pomocą pantografu jednoramiennego.

: 2005-03-17, 07:20
autor: voy
To, że parę elementów jest z Polski np. wygląd ściany przedniej czy kabiny to nie oznacza, że to jest konstrukcja z Polski.

: 2005-03-17, 11:25
autor: J-31
Thomas78 pisze:
voy pisze: Aż tak dobrze będzie? ¯e się będą tylko psuły? Nieeee, te tramwaje nawet nie wyjadą na tory.
Nie chciałem dołować J-31, dlatego nie podałem tego najczarniejszego scenariusza :D
Bardzo serdecznie dziękuję. Spoko, mnie to nie rusza :lol:

[ Dodano: 2005-03-17, 11:28 ]
voy pisze:A ja podałem, bo gorzej byłoby, jakby się okazało po ich wyprodukowaniu...to byłby szok wtedy!
... Tzn. jeszcze mnie nie rusza. Ruszy mnie jeśli się dowiem, że te "cuda technik" są, będą stały w zajezdni a ja będę zmuszony poruszać się na piechotę... :mruga:

[ Dodano: 2005-03-17, 11:31 ]
voy pisze:To, że parę elementów jest z Polski np. wygląd ściany przedniej czy kabiny to nie oznacza, że to jest konstrukcja z Polski.
A więc jednak miałem rację. Dobrze pamiętałem - wielkie dzięki Mily za informacje. To jest polski tramwaj Voy - i jak, czy szczęka Ci opadła ? :mruga:

116Nd To jest polski tramwaj od A do Z... :)

: 2005-03-17, 14:30
autor: voy
Rzeczywiście, masz rację - ¯ADEN tramwaj zagraniczny nie byłby tak spartaczony jak te Citadisy - czyli tramwaj polski.

: 2005-03-18, 10:32
autor: J-31
voy pisze:Rzeczywiście, masz rację - ¯ADEN tramwaj zagraniczny nie byłby tak spartaczony jak te Citadisy - czyli tramwaj polski.
Dlaczego od razu spartaczony. Aleś Ty pesymista. :cry:

A Popatrz jak się Citadis do Ciebie uśmiecha... ;)
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/old/duze/0A/2130.jpg

: 2005-03-18, 13:24
autor: voy
A jak sobie poskrzypuje i tłucze się po torowisku...i jak się psuje... nie ma chyba gorszych niskopodłogowców od tych z Konstalu.

: 2005-03-18, 14:01
autor: J-31
voy pisze:A jak sobie poskrzypuje .
Poskrzypuje to chyba zgryz motorniczego jak sobie przeczyta Twoje posty o jego kochanym Citadisku.... :mruga:
voy pisze: i tłucze się po torowisku
Tłuc ? Eeeee.... sugerowałbym Ci jednak nie przyjeżdżać do GOP-u, chyba, że incognito... :lol:
voy pisze:
...i jak się psuje... nie ma chyba gorszych niskopodłogowców od tych z Konstalu.
Pokaż mi te zepsute Citadisy. Chętnie je zobaczę... :-P

: 2005-03-18, 15:49
autor: voy
Gdańsk, tam czasami Citadiski wolą sobie postać na kanale niż pełnić służbę na mieście - zaniedbanie ZKM, ale i kwestia kiepsko zmontowanej elektryki i innych elementów.

: 2005-03-18, 15:51
autor: J-31
voy pisze:Gdańsk, tam czasami Citadiski wolą sobie postać na kanale niż pełnić służbę na mieście - zaniedbanie ZKM, ale i kwestia kiepsko zmontowanej elektryki i innych elementów.
A to już inny temat. Tamte tramwaje rzeczywiście trzeszczą, tluką się na torach i często się psują. Podobne problemy mieli zresztą z 114Na.... ;)

: 2005-03-18, 16:06
autor: voy
Ze 114Na to jest jeszcze gorzej, te dopiero się tłuką i na torach jest karuzela a nie jazda tramwajem. Problemy były, owszem, w Łodzi bawili się elektryką i teraz nie są już tak awaryjne te tramwaje.

: 2005-03-18, 16:09
autor: J-31
No to czas najwyższy, aby również z Citkami zrobili porządek... :)

: 2005-03-19, 00:45
autor: Hannibal
Interesujące dane :) Ogólnie podoba mi się cała ta konstrukcja. Również cieszy , że to polski tramwaj.. 73 % niskiej podłogi to duży plus a także inne ciekawe rozwiązania ;)
J-31 pisze:A więc jednak miałem rację. Dobrze pamiętałem - wielkie dzięki Mily za informacje. To jest polski tramwaj Voy - i jak, czy szczęka Ci opadła ? :mruga:
BINGO .Zgadałeś ... :D

: 2005-03-19, 00:59
autor: Robson
Ja jakos nie mam jakos zarzutów do 116Nd. Tak jakos na mnie robia dobre wrazenie.