Wagony serii 105N (102N) w GOPie (reklamy, zmiany taborowe).

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Peter

Post autor: Peter »

A ja sobie dzisiaj jechałem składem #713+714 na 41. Celowo wsiadłem jednak do #714 i szafkę WN oraz z tyłu od wewnątrz pomalowano na szaro. Zrobili numerek "714" od szablonu.
Krzesła i listwy ochronne przy drzwiach pomalowano na bordowo. W #713 zostało wszystko na kremowo. Nie wiem czy w nim przemalowano też krzesła. :)
Wystarczy trochę świeżej farby i już wszystko schludnie wygląda. ;)

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Dzisiaj na 1801 #655 :) Fajnie wygląda z tym takim czarnym między światłami rzecz jasna mówie o przodzie ;) #470K już od trzech dni śmiga na "piątce" dzisiaj na przykład jeździ na 503 i tak po za tym nic ciekawego jeździ ostatnio po Szombierkach :rotfl:

Peter

Post autor: Peter »

Filip_2691 pisze:Dzisiaj na 1801 #655 :) Fajnie wygląda z tym takim czarnym między światłami rzecz jasna mówie o przodzie ;)
#655 ma po prostu starą atrapę, pisałem o tym niedawno właśnie w tym temacie. Mnie się też to bardzo podoba. Kiedyś były ryflowane - ma ją jeszcze L-ka #2 i #131+132 na Zawodziu. W środku jest klapka za którą jest zamaskowane pojedyncze gniazdo WS (w #655 to ta klapka do niczego nie służy, bo wagon ma gniazda przerobione na podwójne).
Są fotki już historycznych składów z podobnymi atrapami => #335+336 #605+606
Pamiętam też, że długo taką atrapę miał bytomski #548+549 (jakoś do 1998 czy 1999).
#655+393 jest ostatnim liniowym składem z taką atrapą (co prawda bez ryfli) i oby jak najdłużej. ;)

P.S. W Krakowie ponoć wciąż czekają do odebrania na Śląsk składy 105Na #457+458 i #429+430 (tu nowość). Wszystkie są z 1981r.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Peter pisze:P.S. W Krakowie ponoć wciąż czekają do odebrania na Śląsk składy 105Na #457+458 i #429+430 (tu nowość). Wszystkie są z 1981r.
Czyli TŚ wzbogacą się o kolejne wagony typu 105Na. Dobra wiadomość, tylko pytanie w jakim stanie technicznym są te wagony. ;)

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Peter pisze:#655 ma po prostu starą atrapę, pisałem o tym niedawno właśnie w tym temacie. Mnie się też to bardzo podoba. Kiedyś były ryflowane - ma ją jeszcze L-ka #2 i #131+132 na Zawodziu. W środku jest klapka za którą jest zamaskowane pojedyncze gniazdo WS (w #655 to ta klapka do niczego nie służy, bo wagon ma gniazda przerobione na podwójne).
Są fotki już historycznych składów z podobnymi atrapami => #335+336 #605+606
Pamiętam też, że długo taką atrapę miał bytomski #548+549 (jakoś do 1998 czy 1999).
#655+393 jest ostatnim liniowym składem z taką atrapą (co prawda bez ryfli) i oby jak najdłużej. ;)

P.S. W Krakowie ponoć wciąż czekają do odebrania na Śląsk składy 105Na #457+458 i #429+430 (tu nowość). Wszystkie są z 1981r.
Aha :) A ten #131+#132 to ex #550+#551? Wiesz może do którego roku był składem liniowym? No i dzięki, że wypisałeś mi te wszystkie składy z tymi starymi atrapami :)
Czyli te dwa krakowskie składy trafią do nas już na zawsze? A #459K i #470K to też zostaną już u nas na zawsze? Dla mnie dobra wiadomość z tymi dwoma krakowskimi składami :) Do J-31 : <b>napewno</b> te dwa składy będą w dobrym stanie lub nawt b. dobrym :)

Peter

Post autor: Peter »

Filip_2691 pisze:Aha :) A ten #131+#132 to ex #550+#551? Wiesz może do którego roku był składem liniowym?
105N #550+551 (Zawodzie) przekwalifikowano na L-kę #131+132 dnia 16.03.1998r. Ja ten moment pamiętam. Ostatnio ten skład jako liniowy widziałem jak objeżdżał Pl. Wolności (linia 15).
Myślałem wtedy nawet, że poszedł do kasacji gdy zniknął z torów. ;-)
Bywał też na linii 23 i czasami na 6. Ostatnią reklamą jaką nosił był "Koliber". Wizualnie ta reklama była jasnozielona z taką pochyloną flaszką z bąbelkami na szybach no i oczywiście sam koliber. Drugi wagon był natomiast ciemnozielony, ale nie pamiętam już co to była za reklama.


Co do wagonów nauki jazdy "L", to wszystkie stacjonują na Zawodziu, co nie świadczy że tam przynależą. Mam następujące dane, jeśli chcesz wiedzieć :

105Na #111+112 (ex. #723+724) L-ka od 05.04.1986r. (przynależność do ZKT-3 Bytom)
105N #2 (ex. #546) L-ka od 08.12.1978r. (przynależność do RK-1 Będzin)
105N #3 (ex. #547) L-ka od 08.12.1978r. (przynależność do ZKT-4 Gliwice)

Właściwie te wagony powyżej wymienione są L-kami od nowości. :mruga:

102N #8 (ex. #150) L-ka od 01.09.1993r. (przynależność była do Chorzowa, nie wiem czy jest tak dalej)
102Na #7 (ex. #234) L-ka od 04.01.1993r. (przynależność do RK-2 Katowice)


Co do tych Krakusów, to nie wiadomo w sumie co z nimi będzie, bo niby nie ma kto ich przywieźć. :retard: Ich stan moim zdaniem jest podobny jak rówieśnika w GOP-ie #459K lub trochę gorszy. :mruga:

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Aha, dzięki Peter za tak "obfite" info :) Należy się oczywiście dla Ciebie punkt "Pochwała" ode mnie :) Pozdrawiam :)

Peter

Post autor: Peter »

Dziekuję Filip. Służę pomocą w miarę możliwości. :)
W każdym razie bardzo bym chciał, żeby te stopiątki z Krakowa jednak przyjechały i żeby już nic naszego nie kasowali, no oprócz stodwójek (co jest raczej nieuniknione), które też trzeba czymś w końcu zastąpić.
Pozostają nieznane 4 następne wagony które miałyby trafić jako następne z Krakowa, bo mówiło się przecież o 10 sztukach. No właśnie "mówiło". :mruga:
Na razie są dwie sztuki i to jeszcze nie należące póki co do TŚ. Trzeba chyba jednak czekać na rozwój wydarzeń, bo nie ma co opierać się na spekulacjach. :]

ff

Post autor: ff »

Peter pisze: 105N #550+551 (Zawodzie) przekwalifikowano na L-kę #131+132 dnia 16.03.1998r. Ja ten moment pamiętam. Ostatnio ten skład jako liniowy widziałem jak objeżdżał Pl. Wolności (linia 15).
Ja również pamiętam ten skład, ale że to był 550+551 to się dowiedziałem później. Kojarzę mianowicie, że jechałem nim z pętli Stadionu Śląskiego do Katowic (linia 23). Nie wiem już po co tam jechałem. Miesięczny miałem tylko na Chorzów. Musiałem więc skasować bilet. Ale ten moment opuszczania pętli tym skłądem akurat zapamiętałem. Wsiadłem do pierwszego wagonu naprzeciw drugich drzwi i na szybie były żółto-czerwone esy-floresy jako zarys tego kolibra :) Nie zapisywałem wtedyjeszcze numerów taborowych, a jedynie reklamy. Nie wiem co sobie myślałem, chyba że te reklamy nigdy się nie zmienią i będą takie zawsze. ;) Potem już do reklam dopisywałem numery taborowe, ale już z tego składu nie zdążyłem. Zniknął. Pozostał zapis "Koliber/Okna" aż do 2002 roku kiedy wszedłem na dobre w Internet i nawiązałem kontakt z kilkoma osobami. :) Identyczna sytuacja była z Lecitanem :)
Peter pisze: Myślałem wtedy nawet, że poszedł do kasacji gdy zniknął z torów. ;-)
Ja nigdy nie pomyślałem o kasacji żadnych wagonów. Nie miałem takich danych. Jak coś znikało na dłużej to sobie zawsze myślałem, że jest zepsute lub remontowane i za rok na przykład wyjedzie. Nawet się łudziłem, że 403+404 gdzieś pod płotem istnieje. :) Uznałem, że Koliber/Okna zostały raczej zastąpione inną reklamą, której już znam numerki wagonów. Skład 131+132 mnie nie zdziwił, bo byłem wtedy na etapie zapisywania poszczególnych wagonów i wiedziałem, że jeszcze kilka mi ich brakuje (część wyjeźdzałą dopiero wyremnotowana). I tego 131+132 na tej zasadzie tak zapisałem. A nauka jazdy to nie był wtedy częsty widok, żeby je widzieć na bieżąco.

No dopiero z Internetu dowiedziałem sie co i kiedy faktycznie skasowano. :)

Peter

Post autor: Peter »

A dzisiaj na 23 (poc. 02) jeździ mój dwudziestojednoletni ulubieniec 105Na #685+686.
Generalnie wozi powietrze, ale przypominają się stare czasy gdy też czasami się pojawiał na 23 w granatowym wdzianku Techmexu z dużymi białymi napisami "Rank - Xerox" i "Kopia lepsza od oryginału". Ech... ;)
Czekając na niego na Warszawskiej przetoczyła się przed moimi oczami większość L-ek, tzn. w kolejności #3, #111+112, #131+132 i potem #8. Jakieś masowe szkolenia dzisiaj. :)

luki

Post autor: luki »

Coś się na trasie do Zawodzia stało, bo 7, 15, 36, 37 kursują na Stadion Śląski.

ff

Post autor: ff »

Właśnie widziałem pod stadionem 694+693 na linii 7.

Coraz więcej pojawia się wagonów z nowiutkimi srebrzystymi pantografami. I to zarówno z zajezdni bytomskiej jak i katowickiej (z innych nie mam okazji obserwować). Od początku tygodnia taki pantograf ma 464, dziś widziałem stodwójkę nr 7 oraz jakieś dwie bliżej nieokreślone solówki, ale nie był to 767 (pewnie Bytom, ewentualnie zakarliki).

644 solo.
Ostatnio zmieniony 2006-10-20, 20:32 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.

luki

Post autor: luki »

Dostałem kilka sygnałów że na Zawodziu jest wagon MPK Kraków prawdop. #430.
Będzie zatem to pierwszy zakupiony wagon tramwajowy przez TŚ.
Jak tylko coś więcej się dowiem dam znać :mruga:

Bytom rozłączył(;)) składy #644+344 i #699+700

[ Dodano: 2006-10-20, 16:37 ]
Na 605 karlika udaje #598

[ Dodano: 2006-10-20, 16:39 ]
Dopiero co tu pisałem a tu się okazuję że są dwa krakowiaki... xD
Podobno jeden jest dla Bytomia...
Ostatnio zmieniony 2006-10-21, 12:39 przez luki, łącznie zmieniany 2 razy.

ff

Post autor: ff »

Ja tam jednak będę jednak gadać o naszych wagonach, a nie jakichś Krakusach. A nawet jak do nas przyjedzie ich 12 czy więcej to zawsze będą gorolami i nic tego nie zmieni. ;)

A więc 574+573 jest pięknie odmalowany w barwy zakładowe. Określenia >pięknie< użyłem myślę, że wiadomo z jakiego powodu. Teraz jak stracił tę reklamę to wydaje mi się już taki bardziej katowicki. Ciekawe jak długo 675+676, 694+693 i 685+686 zachowają swój przaśny chorzowski wygląd. Wczoraj 773+774 jeździł na 11/41 już cały odmalowany, niestety nie poprawili błędów podczas odmalowania 774 i ogólnie skład jest brzydki. ;)

Bytomskie wyświetlacze znowu padają. 317+321 na 11 ma dziś tylko numer, 582+580 (też na 11) nie ma nic.

Na 33 jeździ 338. Malowanie został doprowadzone do właściwego zakładowego. Kompletne odmalowanie chyba nie zaszło, bo widziałem rdzę na kremowej listwie.

EDIT
Autokorekta - w zakładowe malowanie został pomalowany tylko z przodu oraz z obu stron aż do pierwszych drzwi włącznie z nimi. Dziwnie to wygląda. ;)

EDIT 2
Aaaa, to już wiem o jakim wagonie pisał wczoraj Peter. ;)

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Widze, że kolega luki już wcześniej napisał o tych wagonach :) Ja teraz dopiero napisałem o tych wagonach na portalu. Chyba wcześniej padło forum bo jeszcze przed chwilą w tym temacie jako ostatni post, był post kolegi ff. Co do tych wagonów. Witamy w GOPie! :) Miejmy nadzieje, ze te wagony będą w dobrym stanie :) Zastanawia mnie czy Stroszek je przemaluje na barwy zakładowe? :)

Peter

Post autor: Peter »

Tak Filip, są problemy techniczne. Przepraszam bardzo. :/
ff pisze:Ja tam jednak będę jednak gadać o naszych wagonach, a nie jakichś Krakusach. A nawet jak do nas przyjedzie ich 12 czy więcej to zawsze będą gorolami i nic tego nie zmieni.
OK. Zainspirowałeś mnie. :)
Dla krakowskich 105Na utworzę za chwilę nowy temat. ;)
ff pisze:Aaaa, to już wiem o jakim wagonie pisał wczoraj Peter. ;)
Czyli widziałem poczciwego #338. Dziwne ma malowanie. :P

Po chwili :

O już jest. Na szczęście posty nie przepadły. Sorki. Mamy problemy z forum ostatnio i co za tym idzie z jego moderacją. :strzałka: Zapraszam

Oczywiście do dyskusji o rodowitych GOP-owskich wagonach 102Na i 105N/Na zapraszam tutaj w dalszym ciągu. :P
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 02:00 przez Peter, łącznie zmieniany 18 razy.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Tak Filip, są problemy techniczne. Przepraszam bardzo. :/
Ależ nic złego się nie stało drogi Peterze :) Dobra wracajmy do tematu bo troszkę od niego odeszliśmy :mruga:

Peter

Post autor: Peter »

Na koniec października są planowane kolejne kasacje. :cry:

Do kasacji idą już wspominane 3 stodwójki #176, #209, #224. Od około miesiąca były już odstawione na Zawodziu z przeznaczeniem do kasacji.
Pozostaje 13 liniowych stodwójek.

Niestety "pod nóż" idą też dwie następne będzińskie stopiątki, spalona 105Na 596 (to był niegdyś stały bywalec linii 25...) i 105Na 668 będąca w złym stanie technicznym.
Z moich wyliczeń wynika, że pozostało 320 liniowych wagonów serii 105N (dodając 6 wagonów krakowskich sprowadzonych do tej pory i odliczając wypożyczone 2x111N #341+342). Ta liczba będzie ulegać jeszcze zmianom.

Spodziewałbym się też jeszcze w tym roku kasacji 105Na #619 i #597 (wagon stoi rozebrany na Zawodziu). Przypominam, że planuje się także zdjęcie ze stanu w grudniu wagonu 105N #338 (nr fabr. 55) z 1975r. który ma być zachowany jako historyczny. :mruga:

Sytuację taborową doraźnie ratują na szczęście krakowskie wagony. Mam nadzieję, że na 14-stu wagonach się nie skończy i nadal będą te stopiątki pozyskiwane, aż sytuacja finansowa i prawna TŚ będzie ustabilizowana.

luki

Post autor: luki »

Peter pisze:Przypominam, że planuje się także zdjęcie ze stanu w grudniu wagonu 105N #338 (nr fabr. 55) z 1975r. który ma być zachowany jako historyczny. :mruga:
Niestety obawiam się że temu wagonowi grozi kasacja... ale wolę nie uprzedzać faktów i mam nadzieję że zostawią go na historyczny 105N

[ Dodano: 2006-10-25, 12:29 ]
W Gliwicach doskwiera brak wozów, spięto skład 111N i kursował jako skład na 4.
I znowu były stłuczki, dwie 5 się stuknęły i na nie w dodatku nauka jazdy najechała...

Peter

Post autor: Peter »

Nie wiem czy ktoś już widział, ale skład #773+774 już jest cały ładnie wymalowany na jasną czerwień. :)

A ja się zastanwiałem co się dzieje, że #779 jeździ pojedynczo :cry: => #780
Dodam, że jest to wagon z 1989r. ...
Ostatnio zmieniony 2006-10-26, 19:14 przez Peter, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”