Wagony serii 105N (102N) w GOPie (reklamy, zmiany taborowe).
Jechałem dziś na 23 wagonem 748. A tam wielka ciekawostka. Została zdjęta metalowa ramka na reklamy na jednej z szaf bezpiecznikowych i obecnie, oprócz trochę zaklejonego informacją o sprzedaży biletów czerwonego numeru taborowego od szablonu (od 1997 składem 748+747 jeździłem do liceum na 7:35, a od 1998 po zmianie rozkładu na 8:30, ale wtedy już chyba miał numerki naklejane, bo szablonowych kompletnie nie pamiętam), jest też cały cennik Przedsiębiotrstwa Komunikacji Tramwajowej ważny od 1 września 1996 roku. Trochę pożókł, ale jest w dobrym stanie. Bilety jednorazowe kosztowały wtedy normalny 1,00 zł / 10.000 st. zł a ulgowy 50 gr / 5.000 st. zł (stosuję oryginalny zapis). Oczywiście taryfy strefowej wtedy jeszcze nie było. Tak samo są wypisane ceny biletów okresowych - można sobie zobaczyć jakie wtedy były - na 1 miasto, na 2 miasta i więcej, na okaziciela, semetralne (którymi jeździłem przez znaczną cześć liceum) i jeszcze takie śmieszne z wieloma dodatkowymi uprawnianiami na drugą osobę - na jedno i dwa miasta. Te wszystkie ceny typu 620.000 st zł to już bardzo egzotycznie wyglądają. Jakby luki jechał tym wagonem to proszę, żeby zrobił zdjęcie tej nalepce, bo podejrzewam, że długo nie pobędzie... Poniżej jest nalepiony aktualny cennik KZK GOP.
Wracałem natomiast składem 471+478. Co wy od niego chcecie, całkiem fajny składzik, dziarsko jechał bez jakiegokolwiek problemu Jechałem nawet w wagonie 471 i oczywiście znowu nie zauważyłem żadnych skrzywień czy przegięć . Na zewnątrz w wielu miejscach odwarstwiła się szpachlówka czy odlepiła trochę nalepka taborowa i widać niebieski podkład po reklamie Ardo, z którą wtedy 478+479 jeździł całe długie lata. Co ciekawe między obecnym zakładowym a tamtym Ardo była jeszcze reklama Netii, ale akurat po niej jakoś nie ma śladu
Wracałem natomiast składem 471+478. Co wy od niego chcecie, całkiem fajny składzik, dziarsko jechał bez jakiegokolwiek problemu Jechałem nawet w wagonie 471 i oczywiście znowu nie zauważyłem żadnych skrzywień czy przegięć . Na zewnątrz w wielu miejscach odwarstwiła się szpachlówka czy odlepiła trochę nalepka taborowa i widać niebieski podkład po reklamie Ardo, z którą wtedy 478+479 jeździł całe długie lata. Co ciekawe między obecnym zakładowym a tamtym Ardo była jeszcze reklama Netii, ale akurat po niej jakoś nie ma śladu
Przed chwilą była relacja korespondenta w Kurierze o 15:30. W Zabrzu tramwaj zderzył się z cieżarówką, 12 osób rannych, w tym czworo dzieci. Ale nic nikomu nie grozi poważnego. Wszystko zablokowane, jak powiedział reporter - nie kursuje 5 głównych zabrzańskich linii. Zdania świadków podzielone. Kierowca mówił, że tramwaj jechał bardzo szybko i chociaż on stał na torach, aby włączyć się do ruchu to widział po prędkości zbliżającego się tramwaju, że ten nie zdąży już wyhamować i w niego zaraz przywali. Przechodnie, że kierowca się wpieprzył pod tramwaj.luki pisze:Dziś jakiś bajzel w Zabrzu, 1 i 4 od Wójtowej tylko do Zajezdni, a przez Godulę trasą 9 jechał wagon 111N na 5
Na 23 była stodwójka 168, na 33 solo 783.luki pisze: Na 14 składzik #659+660.
Wczoraj była stodwójka 163 na 16 (chyba poc. 167), a po południu także była jakaś na 6/41.
No właśnie miałem problem z dojazdem. Trzeba się dowiedzieć co to za wóz znowu ucierpiał. Ludzie to niedługo zrażą się do tramwajów.ff pisze:Przed chwilą była relacja korespondenta w Kurierze o 15:30. W Zabrzu tramwaj zderzył się z cieżarówką, 12 osób rannych, w tym czworo dzieci. Ale nic nikomu nie grozi poważnego. Wszystko zablokowane, jak powiedział reporter - nie kursuje 5 głównych zabrzańskich linii. Zdania świadków podzielone. Kierowca mówił, że tramwaj jechał bardzo szybko i chociaż on stał na torach, aby włączyć się do ruchu to widział po prędkości zbliżającego się tramwaju, że ten nie zdąży już wyhamować i w niego zaraz przywali. Przechodnie, że kierowca się wpieprzył pod tramwaj.
Szkoda mi tych pasażerów...
To przeważnie TIRy się pchają bezczelnie pod tramwaje. Przyjedzie Czesiek wiochman i potem gada "żem wjechał niechcąco pod tramwaja".
Teraz popatrzyłem i jest to wagon #376. Niestety może podzielić los jak niegdyś jego kolega do składu #377.
Na przystanku Stadion Śląski w kierunku Katowic zderzyły się 709 (poc. 606) i 717 (poc. 4102). Wagon 717 uderzył w 709. 717 ma zbitą przednią i ze dwie boczne szyby (mała i dużą), nie wygląda za ciekawie - pogięty bok, skrzywiony lekko dach, kabina też wgnieciona ze słupkami i trochę wsunięta w głąb, przód z obudowami świateł poharatany. 709 ma drobne zarysowania. Kilka dni odstawki, 717 na moje oko co najmniej z miesiąc. Mnóstwo szkła jest na przystanku w kierunku Chorzowa, jak stali wtedy pasażerowie to mogli się pokaleczyć. Jest policja, straż pożarna, telewizja. Ta karetka, która jakieś 20 minut temu jechała to raczej nie do wypadku, bo tam o 18:15 nie było żadnych poszkodowanych pasażerów, chyba że byli wozach strażackich. Tramwajarze po spisaniu protokołu, rozmowie z motorowymi itp. na coś dalej czekają, nie wiem na co. Motorowy 717 mówił, że wciskał pedał, ale nic to nie dawało i wrąbał. Na razie zarządzono zawracanie na Rynku w Chorzowie i na pętli przy Stadionie. Komunikat co chwilę ktoś powtarza przed radiotelefon. Za tymi dwiema solówkami stoją trzy karliki (pierwszy 805 już za światłami, dwa jeszcze przed skrzyżowaniem) i nie ma żadnej 11-tki.
Może ja odpowiem. Przez przypadek znalazłem coś takiego => Linkluki pisze:A co oznacza ?Damhan pisze:Hihi, oj nawet nie wiesz co w niektórych miastach znaczy biały krzyżyk na wózkach i jakie afery są z tego powodu rozpętywane.
Z tego wynika, że być może nie miałem racji i oznacza to niesprawne hamulce (wymontowane).
Nieźle - jedna cewka luzownika w 105Na = kilkaset złotych
#163 w poniedziałek jeździł (chyba cały dzień) na 605.ff pisze: Wczoraj była stodwójka 163 na 16 (chyba poc. 167), a po południu także była jakaś na 6/41.
[ Dodano: 2006-11-08, 11:50 ]
Pojawiło sie na stronie tvpkatowice http://ww6.tvp.pl/2857,20061107417935.strona
Jest zdjęcie, poniżej chyba link do materiału filmowego...
Tak, masz rację, to z tym 163 na poc. 167 to dotyczy jednak też wtorku, przecież nie było mnie w poniedziałek w centrum Ale jako, że wracałem do domu na raty w odstępach kilkugodzinnych to mi się pomieszało . Dziś od rana na 33 stodwójka 231.luki pisze:#163 w poniedziałek jeździł (chyba cały dzień) na 605.ff pisze: Wczoraj była stodwójka 163 na 16 (chyba poc. 167), a po południu także była jakaś na 6/41.
Miałem okazję ją zobaczyć, na 13 kursuje dziś #691+689. Link...231 Link...691ff pisze:Dziś od rana na 33 stodwójka 231
A na 23 widziałem #725+736 (co ciekawe drugi wagon miał tablice linii 16 )
Nie wiem czy było już wspominane ale #704 po tym wypadku na Chebziu (najechanie na #317+321) już jeździ. Ma świeżo odmalowany przodzik.
Link...704
Otóż #725+736 był dzisiaj na 16-tce. Widziałem go koło 14-tej.luki pisze:A na 23 widziałem #725+736 (co ciekawe drugi wagon miał tablice linii 16 )
Chodzą słuchy, że wzięli się za wagon 105NT #790, więc może wyjedzie niedługo.
Ten nieborak to już chyba więcej niż 8 lat stoi odstawiony, bo ja go nawet z końca lat 90-tych nie pamiętam w ruchu a odwiedzałem dość często Zagłębie. Tym bardziej chciałbym go zobaczyć w akcji bo raczej za mocno się nie zniszczył w eksploatacji od momentu jego wyprodukowania w 1989r.
Wszystko się wyjaśniło, bo jak może zauważyłes fotke składu na 13, jechał on do Zawodzia, najprawdopodobniej w rejonie Słonecznej była jakaś blokada, i ten skład posłali na Stadion Śląski, i na wyświetlaczu dali "23", dlatego też miał tablice 16-tek.Peter pisze:Otóż #725+736 był dzisiaj na 16-tce. Widziałem go koło 14-tej.luki pisze:A na 23 widziałem #725+736 (co ciekawe drugi wagon miał tablice linii 16 )
No najwyższa pora, mam nadzieję że się ZUR popisze i zrobi go na wzór #785. Mam nadzieje że dalej kontynuowali prace z przenoszeniem układów tyrystorowych z #739.Peter pisze: Chodzą słuchy, że wzięli się za wagon 105NT #790, więc może wyjedzie niedługo.
Ten nieborak to już chyba więcej niż 8 lat stoi odstawiony, bo ja go nawet z końca lat 90-tych nie pamiętam w ruchu a odwiedzałem dość często Zagłębie. Tym bardziej chciałbym go zobaczyć w akcji bo raczej za mocno się nie zniszczył w eksploatacji od momentu jego wyprodukowania w 1989r.
A owszem, on to już od lat stał, najpierw służył jako składnica części dla #789. Jak w 2003 byłem na Dniu Otwartym w Będzinie to go widziałem, miał jeszcze nawet mocowanie na stare kwadraty, a w środku miał grube warstwy kurzu.
W remoncie jest niby od 2004, najpierw Będzin się siłował, ale chyba nie mogli zamontować tam szafy z #739 czy jakieś tam problemu mieli, dopiero go rok temu do Batorego przywieźli, wtedy jeszcze ZUTiKT-2.
Ostatnio zmieniony 2006-11-09, 16:12 przez luki, łącznie zmieniany 1 raz.
Wygląda jakby nie miał, i chyba na tym swieżo pomalowanym przodzie ich nie ma, ale dalej przypuszczam że są tylko w kolorze czerwonym i zlały się z wozem.J-31 pisze:Czy ja dobrze widzę, czy on nie ma listew bocznych ?luki pisze:Nie wiem czy było już wspominane ale #704 po tym wypadku na Chebziu
Zobacz np. tutaj LINK
Na linii 23 obija się dzisiaj 105Na #675+676.
Dlatego wydaje mi się, że #790 już tak się poniewierał na warsztatach gdzieś od połowy lat 90-tych pewnie z braku części do tyrystorów. #789 pamiętam że wtedy jeździł głównie na linii 28. Ostatnio zawsze go widuję na 24.
Literówka. Raczej składnica dla 105NT #789.luki pisze:A owszem, on to już od lat stał, najpierw służył jako składnica części dla #790. (...)
Dlatego wydaje mi się, że #790 już tak się poniewierał na warsztatach gdzieś od połowy lat 90-tych pewnie z braku części do tyrystorów. #789 pamiętam że wtedy jeździł głównie na linii 28. Ostatnio zawsze go widuję na 24.
PoprawionePeter pisze:Na linii 23 obija się dzisiaj 105Na #675+676.Literówka. Raczej składnica dla 105NT #789. ...luki pisze:A owszem, on to już od lat stał, najpierw służył jako składnica części dla #790. (...)
A na 4105 jeździ #726+727.
Jeszcze dodam że wczoraj składzik też był na 14, mianowice #583+584.
Ostatnio zmieniony 2006-11-09, 16:24 przez luki, łącznie zmieniany 2 razy.