Wagony serii 105N (102N) w GOPie (reklamy, zmiany taborowe).

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
ff

Post autor: ff »

Jechałem dziś na 23 wagonem 748. A tam wielka ciekawostka. Została zdjęta metalowa ramka na reklamy na jednej z szaf bezpiecznikowych i obecnie, oprócz trochę zaklejonego informacją o sprzedaży biletów czerwonego numeru taborowego od szablonu (od 1997 składem 748+747 jeździłem do liceum na 7:35, a od 1998 po zmianie rozkładu na 8:30, ale wtedy już chyba miał numerki naklejane, bo szablonowych kompletnie nie pamiętam), jest też cały cennik Przedsiębiotrstwa Komunikacji Tramwajowej ważny od 1 września 1996 roku. Trochę pożókł, ale jest w dobrym stanie. Bilety jednorazowe kosztowały wtedy normalny 1,00 zł / 10.000 st. zł a ulgowy 50 gr / 5.000 st. zł (stosuję oryginalny zapis). Oczywiście taryfy strefowej wtedy jeszcze nie było. Tak samo są wypisane ceny biletów okresowych - można sobie zobaczyć jakie wtedy były - na 1 miasto, na 2 miasta i więcej, na okaziciela, semetralne (którymi jeździłem przez znaczną cześć liceum) i jeszcze takie śmieszne z wieloma dodatkowymi uprawnianiami na drugą osobę - na jedno i dwa miasta. Te wszystkie ceny typu 620.000 st zł to już bardzo egzotycznie wyglądają. ;) Jakby luki jechał tym wagonem to proszę, żeby zrobił zdjęcie tej nalepce, bo podejrzewam, że długo nie pobędzie... Poniżej jest nalepiony aktualny cennik KZK GOP.


Wracałem natomiast składem 471+478. Co wy od niego chcecie, całkiem fajny składzik, dziarsko jechał bez jakiegokolwiek problemu :) Jechałem nawet w wagonie 471 i oczywiście znowu nie zauważyłem żadnych skrzywień czy przegięć :D. Na zewnątrz w wielu miejscach odwarstwiła się szpachlówka czy odlepiła trochę nalepka taborowa i widać niebieski podkład po reklamie Ardo, z którą wtedy 478+479 jeździł całe długie lata. Co ciekawe między obecnym zakładowym a tamtym Ardo była jeszcze reklama Netii, ale akurat po niej jakoś nie ma śladu :)

luki

Post autor: luki »

A to odkrycie :shocked:
Będę musiał faktycznie zapolować na ten wagon jak najszybciej się da. Jeździ przeważnie na 23 więc nie powinno być problemu.

Peter

Post autor: Peter »

A ja jak zwykle wracam z angielskiego, to trafiam w soboty na składzik. :)
Dzisiaj na 11-tce (poc. 07) skład 105Na #645+646, tydzień temu był #715+716 jak już pisałem. Sypie dzisiaj za to mocno. :mruga:

luki

Post autor: luki »

Dziś jakiś bajzel w Zabrzu, 1 i 4 od Wójtowej tylko do Zajezdni, a przez Godulę trasą 9 jechał wagon 111N na 5 :D
Na 14 składzik #659+660.

ff

Post autor: ff »

luki pisze:Dziś jakiś bajzel w Zabrzu, 1 i 4 od Wójtowej tylko do Zajezdni, a przez Godulę trasą 9 jechał wagon 111N na 5 :D
Przed chwilą była relacja korespondenta w Kurierze o 15:30. W Zabrzu tramwaj zderzył się z cieżarówką, 12 osób rannych, w tym czworo dzieci. Ale nic nikomu nie grozi poważnego. Wszystko zablokowane, jak powiedział reporter - nie kursuje 5 głównych zabrzańskich linii. Zdania świadków podzielone. Kierowca mówił, że tramwaj jechał bardzo szybko i chociaż on stał na torach, aby włączyć się do ruchu to widział po prędkości zbliżającego się tramwaju, że ten nie zdąży już wyhamować i w niego zaraz przywali. Przechodnie, że kierowca się wpieprzył pod tramwaj.
luki pisze: Na 14 składzik #659+660.
Na 23 była stodwójka 168, na 33 solo 783.
Wczoraj była stodwójka 163 na 16 (chyba poc. 167), a po południu także była jakaś na 6/41.

Peter

Post autor: Peter »

ff pisze:Przed chwilą była relacja korespondenta w Kurierze o 15:30. W Zabrzu tramwaj zderzył się z cieżarówką, 12 osób rannych, w tym czworo dzieci. Ale nic nikomu nie grozi poważnego. Wszystko zablokowane, jak powiedział reporter - nie kursuje 5 głównych zabrzańskich linii. Zdania świadków podzielone. Kierowca mówił, że tramwaj jechał bardzo szybko i chociaż on stał na torach, aby włączyć się do ruchu to widział po prędkości zbliżającego się tramwaju, że ten nie zdąży już wyhamować i w niego zaraz przywali. Przechodnie, że kierowca się wpieprzył pod tramwaj.
No właśnie miałem problem z dojazdem. Trzeba się dowiedzieć co to za wóz znowu ucierpiał. Ludzie to niedługo zrażą się do tramwajów. :retard:
Szkoda mi tych pasażerów...
To przeważnie TIRy się pchają bezczelnie pod tramwaje. Przyjedzie Czesiek wiochman i potem gada "żem wjechał niechcąco pod tramwaja". :nuts:

Teraz popatrzyłem i jest to wagon #376. Niestety może podzielić los jak niegdyś jego kolega do składu #377. :(

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Mówili też w Aktualnościach z otatniej chwil, że koło Stadionu Śląskiego zderzyły się jakieś dwa tramwaje :(

Peter

Post autor: Peter »

Tak to prawda. Pisałem w temacie "Wypadki/awarie pojazdów KM". Słyszałem odgłos karetki. Dwa Karliki w tej chwili stoją na pętli zachodniej.
To chyba gdzieś koło mojego przystanku... Stoi tam jakieś 105Na. :/

ff

Post autor: ff »

Na przystanku Stadion Śląski w kierunku Katowic zderzyły się 709 (poc. 606) i 717 (poc. 4102). Wagon 717 uderzył w 709. 717 ma zbitą przednią i ze dwie boczne szyby (mała i dużą), nie wygląda za ciekawie - pogięty bok, skrzywiony lekko dach, kabina też wgnieciona ze słupkami i trochę wsunięta w głąb, przód z obudowami świateł poharatany. 709 ma drobne zarysowania. Kilka dni odstawki, 717 na moje oko co najmniej z miesiąc. Mnóstwo szkła jest na przystanku w kierunku Chorzowa, jak stali wtedy pasażerowie to mogli się pokaleczyć. Jest policja, straż pożarna, telewizja. Ta karetka, która jakieś 20 minut temu jechała to raczej nie do wypadku, bo tam o 18:15 nie było żadnych poszkodowanych pasażerów, chyba że byli wozach strażackich. Tramwajarze po spisaniu protokołu, rozmowie z motorowymi itp. na coś dalej czekają, nie wiem na co. Motorowy 717 mówił, że wciskał pedał, ale nic to nie dawało i wrąbał. Na razie zarządzono zawracanie na Rynku w Chorzowie i na pętli przy Stadionie. Komunikat co chwilę ktoś powtarza przed radiotelefon. Za tymi dwiema solówkami stoją trzy karliki (pierwszy 805 już za światłami, dwa jeszcze przed skrzyżowaniem) i nie ma żadnej 11-tki.

Peter

Post autor: Peter »

luki pisze:
Damhan pisze:Hihi, oj nawet nie wiesz co w niektórych miastach znaczy biały krzyżyk na wózkach i jakie afery są z tego powodu rozpętywane. ;)
A co oznacza ? :chytry:
Może ja odpowiem. Przez przypadek znalazłem coś takiego :mruga: => Link
Z tego wynika, że być może nie miałem racji i oznacza to niesprawne hamulce (wymontowane).
Nieźle - jedna cewka luzownika w 105Na = kilkaset złotych :wow:

luki

Post autor: luki »

ff pisze: Wczoraj była stodwójka 163 na 16 (chyba poc. 167), a po południu także była jakaś na 6/41.
#163 w poniedziałek jeździł (chyba cały dzień) na 605.

[ Dodano: 2006-11-08, 11:50 ]
Pojawiło sie na stronie tvpkatowice :strzałka: http://ww6.tvp.pl/2857,20061107417935.strona

Jest zdjęcie, poniżej chyba link do materiału filmowego...

ff

Post autor: ff »

luki pisze:
ff pisze: Wczoraj była stodwójka 163 na 16 (chyba poc. 167), a po południu także była jakaś na 6/41.
#163 w poniedziałek jeździł (chyba cały dzień) na 605.
Tak, masz rację, to z tym 163 na poc. 167 to dotyczy jednak też wtorku, przecież nie było mnie w poniedziałek w centrum :) Ale jako, że wracałem do domu na raty w odstępach kilkugodzinnych to mi się pomieszało ;). Dziś od rana na 33 stodwójka 231.

luki

Post autor: luki »

ff pisze:Dziś od rana na 33 stodwójka 231
Miałem okazję ją zobaczyć, na 13 kursuje dziś #691+689. :strzałka: Link...231 :strzałka: Link...691

A na 23 widziałem #725+736 (co ciekawe drugi wagon miał tablice linii 16 :D )

Nie wiem czy było już wspominane ale #704 po tym wypadku na Chebziu (najechanie na #317+321) już jeździ. Ma świeżo odmalowany przodzik.
:strzałka: Link...704

Peter

Post autor: Peter »

luki pisze:A na 23 widziałem #725+736 (co ciekawe drugi wagon miał tablice linii 16 :D)
Otóż #725+736 był dzisiaj na 16-tce. Widziałem go koło 14-tej.

Chodzą słuchy, że wzięli się za wagon 105NT #790, więc może wyjedzie niedługo.
Ten nieborak to już chyba więcej niż 8 lat stoi odstawiony, bo ja go nawet z końca lat 90-tych nie pamiętam w ruchu a odwiedzałem dość często Zagłębie. Tym bardziej chciałbym go zobaczyć w akcji bo raczej za mocno się nie zniszczył w eksploatacji od momentu jego wyprodukowania w 1989r. :mruga:

luki

Post autor: luki »

Peter pisze:
luki pisze:A na 23 widziałem #725+736 (co ciekawe drugi wagon miał tablice linii 16 :D)
Otóż #725+736 był dzisiaj na 16-tce. Widziałem go koło 14-tej.
Wszystko się wyjaśniło, bo jak może zauważyłes fotke składu na 13, jechał on do Zawodzia, najprawdopodobniej w rejonie Słonecznej była jakaś blokada, i ten skład posłali na Stadion Śląski, i na wyświetlaczu dali "23", dlatego też miał tablice 16-tek.
Peter pisze: Chodzą słuchy, że wzięli się za wagon 105NT #790, więc może wyjedzie niedługo.
Ten nieborak to już chyba więcej niż 8 lat stoi odstawiony, bo ja go nawet z końca lat 90-tych nie pamiętam w ruchu a odwiedzałem dość często Zagłębie. Tym bardziej chciałbym go zobaczyć w akcji bo raczej za mocno się nie zniszczył w eksploatacji od momentu jego wyprodukowania w 1989r. :mruga:
No najwyższa pora, mam nadzieję że się ZUR popisze i zrobi go na wzór #785. Mam nadzieje że dalej kontynuowali prace z przenoszeniem układów tyrystorowych z #739.
A owszem, on to już od lat stał, najpierw służył jako składnica części dla #789. Jak w 2003 byłem na Dniu Otwartym w Będzinie to go widziałem, miał jeszcze nawet mocowanie na stare kwadraty, a w środku miał grube warstwy kurzu.
W remoncie jest niby od 2004, najpierw Będzin się siłował, ale chyba nie mogli zamontować tam szafy z #739 czy jakieś tam problemu mieli, dopiero go rok temu do Batorego przywieźli, wtedy jeszcze ZUTiKT-2.
Ostatnio zmieniony 2006-11-09, 16:12 przez luki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

luki pisze:Nie wiem czy było już wspominane ale #704 po tym wypadku na Chebziu
Czy ja dobrze widzę, czy on nie ma listew bocznych ? :]

luki

Post autor: luki »

J-31 pisze:
luki pisze:Nie wiem czy było już wspominane ale #704 po tym wypadku na Chebziu
Czy ja dobrze widzę, czy on nie ma listew bocznych ? :]
Wygląda jakby nie miał, i chyba na tym swieżo pomalowanym przodzie ich nie ma, ale dalej przypuszczam że są tylko w kolorze czerwonym i zlały się z wozem.
Zobacz np. tutaj LINK

Peter

Post autor: Peter »

Na linii 23 obija się dzisiaj 105Na #675+676. ;)
luki pisze:A owszem, on to już od lat stał, najpierw służył jako składnica części dla #790. (...)
Literówka. Raczej składnica dla 105NT #789. :)
Dlatego wydaje mi się, że #790 już tak się poniewierał na warsztatach gdzieś od połowy lat 90-tych pewnie z braku części do tyrystorów. #789 pamiętam że wtedy jeździł głównie na linii 28. Ostatnio zawsze go widuję na 24. ;)

luki

Post autor: luki »

Peter pisze:Na linii 23 obija się dzisiaj 105Na #675+676. ;)
luki pisze:A owszem, on to już od lat stał, najpierw służył jako składnica części dla #790. (...)
Literówka. Raczej składnica dla 105NT #789. :) ...
Poprawione ;)
A na 4105 jeździ #726+727.
Jeszcze dodam że wczoraj składzik też był na 14, mianowice #583+584.
Ostatnio zmieniony 2006-11-09, 16:24 przez luki, łącznie zmieniany 2 razy.

Peter

Post autor: Peter »

Na 41 dzisiaj 105Na #492+493 jeździ na drugim pantografie. W pierwszym naderwał sobie ślizg w kołysce. :mruga:
Na fotce #704 to faktycznie wygląda to jakby nie miał listew. Też takie odnoszę wrażenie. :chytry:
Ostatnio zmieniony 2006-11-09, 16:26 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”