Solaris Tramino
Tramino przybyło:
http://www.phototrans.eu/14,484055,0,So ... P_515.html
http://www.phototrans.eu/14,484055,0,So ... P_515.html
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Brak skosów, inny układ siedzeń i inne "pierdoły", które zależą od zamawiającego powodują, że potrzebna jest osobna homologacja? To by było trochę bezsensu, gdyby przy każdym zamówieniu potrzebna była kolejna. Ja się nie znam, więc po prostu zapytam, czy do takich rzeczy jest potrzebna homologacja, czy wprowadzono do poznańskiego modelu jakieś większe zmiany, które wymuszają zdobycie nowej?
http://www.solarisbus.pl/busmania,aktua ... 0,675.html
Firma Solaris wygrała przetarg na dostawę pięciu tramwajów do Jeny w Niemczech. Jest to pierwszy zagraniczny kontrakt polskiego producenta na dostawę pojazdów szynowych.
Wczoraj przedstawiciele firmy Solaris oraz Jenaer Nahverkehr GmbH podpisali umowę na dostawę pięciu niskopodłogowych tramwajów nazwanych Tramino Jena. Kontrakt o wartości 13,7 mln euro zakłada, że pojazdy zostaną dostarczone klientowi w pierwszej połowie 2013 roku.
[...]
Zamówienie z Jeny jest pierwszym zagranicznym kontraktem na tramwaje marki Solaris. Pojazd zaoferowany w Jenie to konstrukcja, która powstała z myślą o tym przetargu. Będzie to tramwaj dwukierunkowy o długości 29 metrów, trzyczłonowy z całkowicie niską podłogą, przystosowany jest do rozstawu torów o szerokości 1000 mm. Tramwaj posiada trzy wózki: w środkowym napędzane są obie osie, natomiast w wózkach skrajnych jedna oś. Tramwaj wyposażony jest w cztery silniki zasilane prądem zmiennym, chłodzone powietrzem o mocy 90 kW każdy. Tramwaj dla Jeny będzie posiadać cztery pary drzwi o szerokości 1300 mm. W pojeździe przewidziano 46 miejsc siedzących. Pojazd będzie w pełni klimatyzowany. Pierwsze prace produkcyjne ruszą w lipca 2012 roku.
[...]