Solaris Tramino
To w sumie normalne w przypadku tramwajów, a kluczowi klienci mogą nawet liczyć na dostosowany dla siebie model (patrz Flexity Berlin)J-31 pisze: Kurcze, to teraz dla każdego nowego odbiorcy będą zmieniać stylistykę?
Bo to zupełnie inna konstrukcja (upubliczniony GT6N). Tutaj to będzie autorski projekt Solarisa czy znowu GT6N?chudy5d pisze:Dla Jeny wizualizacja też wyglądała trochę inaczej, niż poznańskie S105p.
http://infotram.pl/text.php?from=main&id=48136
tu można przeczytać wszystko na temat sprzedaży nowego modelu,
[ Dodano: 2012-06-01, 16:15 ]
tu można przeczytać wszystko na temat sprzedaży nowego modelu,
<jezeli>
tu można przeczytać wszystko na temat sprzedaży nowego modelu,
[ Dodano: 2012-06-01, 16:15 ]
http://infotram.pl/text.php?from=main&id=48136nevander13 pisze:http://tnij.org/qwbw
oto nowa sylwetka solarisa.
tu można przeczytać wszystko na temat sprzedaży nowego modelu,
<jezeli>
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Miałem dziś przyjemność się przejechać Solarisem Tramino w Poznaniu na linii 14. Bardzo fajny i cichy tramwaj, wnętrze zaskoczyło mnie szerokimi przejsciami gdzie są wózki. Choć nie wiem czy coś z tym Tramino było okey. Bo coś waliło w wózku podczas jazdy. Ogólnie wizualnie tramwaj bardzo fajny. ¯ycze Solarisowi jak najlepiej z tym tramwajem.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Solaris rusza na nowe tory. I zatrudnia
Apetyt na produkcję wagonów lub całych składów kolejowych, a także zestawów dla metra ma Solaris. Już w tym roku może wystartować w przetargach na tego typu pojazdy w kraju lub za granicą. Firma szuka też ludzi do pracy.
Solaris to jedna z wizytówek nie tylko wielkopolskiej, ale i polskiej gospodarki. W ciągu zaledwie 10 lat firmie udało się wejść na 26 zagranicznych rynków. Autobusy ze znaczkiem jamnika (symbol firmy) jeżdżą m.in. w Austrii, Czechach, Danii, Grecji, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Norwegii czy odległych Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W ub. roku firma zdobyła nowe przyczółki w Finlandii i Belgii.
Pojazdy szynowe niejedno mają imię
Siłą Solarisa są oczywiście autobusy - wyprodukował ich już 10 tys., różnego typu, w tym z nowymi rodzajami napędów. Firma z podpoznańskiego Bolechowa była pierwszym europejskim producentem oferującym niskopodłogowy autobus miejski z seryjnie produkowanym napędem hybrydowym. Do dziś zamówiło je już pięciu przewoźników z Francji, Niemiec, Norwegii, Szwajcarii oraz Polski. Najnowszym produktem jest miejski autobus elektryczny. Zaprezentowany jesienią ub. roku na targach pojazdów użytkowych w Hanowerze, został już zamówiony przez przewoźnika z niemieckiego Brunszwiku. Jeszcze w tym roku zacznie wozić pasażerów.
Solaris nie chciał jednak pozostać producentem wyłącznie autobusów. Najpierw wszedł na rynek tramwajowy - sprzedając tramwaje Poznaniowi, Olsztynowi, a także w Niemczech (Jena, Brunszwik), a teraz przymierza się do branży kolejowej. - Zrobiliśmy znaczący krok w tym kierunku, uzyskując międzynarodowy certyfikat systemu zarządzania jakością w przemyśle kolejowym IRIS (ang. International Railway Industry Standard), który pozwala nam walczyć o zamówienia w tej branży. Obserwujemy rynek w Polsce i za granicą, i jeśli tylko będą pojawiać się interesujące ogłoszenia o przetargach, na pewno będziemy rozważać w nich udział - mówi Mateusz Figaszewski, rzecznik Solarisa.
Firma gotowa jest produkować różnego typu pojazdy szynowe. W grę wchodzi dostawa zarówno lekkiej kolei miejskiej, tzw. elektrycznych zestawów trakcyjnych oraz pojazdów dla metra - dodaje Figaszewski.
W ramach przygotowań do walki o nowy rynek Solaris intensywnie rozwija dział pojazdów szynowych, do którego właśnie ogłosił rekrutację. - Szukamy kilkunastu osób, głównie inżynierów, konstruktorów, serwisantów, monterów, ale i programistów SAP i Lotus - wylicza Figaszewski.
Dziś w fabrykach Solarisa w Bolechowie, Środzie Wlkp. i Poznaniu pracuje już 2,2 tys. osób. Kolejnych 300 ludzi firma ma w swoich przedstawicielstwach za granicą.
¬ródło: gazeta.pl
http://poznan.gazeta.pl/poznan/2029020, ... 99014.html
Na Trako w Gdańsku zaprezentowano Tramino dla Jeny:
http://poznanskie-autobusy.pl/fotografia4913.htm
http://poznanskie-autobusy.pl/fotografia4912.htm
http://poznanskie-autobusy.pl/fotografia4914.htm
http://poznanskie-autobusy.pl/fotografia4911.htm
http://poznanskie-autobusy.pl/fotografia4913.htm
http://poznanskie-autobusy.pl/fotografia4912.htm
http://poznanskie-autobusy.pl/fotografia4914.htm
http://poznanskie-autobusy.pl/fotografia4911.htm
Miałem okazję przejechać się jednym z Solarisów Tramino w Poznaniu. A więc tak - wrażenia pozytywne.
Jazda była równa, we wnętrzu nie słychać było niepożądanych zgrzytów na łukach (jak to bywa w naszych skodach i 205WrAs). Wnętrze nadzwyczaj przestronne - duży wpływ na to miał zapewne układ siedzeń 2+0 w członie wiszącym, mechanizm drzwi jest cichy - powiedziałbym, że tak samo cichy jak w Impulsach i gdyby nie sygnał zamykania drzwi to stwierdziłbym, że siedzę właśnie w "jaszczurze".
Samo wnętrze też wygląda ciekawiej, niż w typowym współczesnym tramwaju w całości, lub częściowo niskopodłogowym. Jedynie głośność zapowiedzi trochę mi nie odpowiada, ale to już kwestia modułu systemu informacji pasażerskiej, niż samego tramwaju. Tak czy inaczej - Tramino zaskoczyło mnie i to w pozytywnym znaczeniu tego słowa.
Jazda była równa, we wnętrzu nie słychać było niepożądanych zgrzytów na łukach (jak to bywa w naszych skodach i 205WrAs). Wnętrze nadzwyczaj przestronne - duży wpływ na to miał zapewne układ siedzeń 2+0 w członie wiszącym, mechanizm drzwi jest cichy - powiedziałbym, że tak samo cichy jak w Impulsach i gdyby nie sygnał zamykania drzwi to stwierdziłbym, że siedzę właśnie w "jaszczurze".
Samo wnętrze też wygląda ciekawiej, niż w typowym współczesnym tramwaju w całości, lub częściowo niskopodłogowym. Jedynie głośność zapowiedzi trochę mi nie odpowiada, ale to już kwestia modułu systemu informacji pasażerskiej, niż samego tramwaju. Tak czy inaczej - Tramino zaskoczyło mnie i to w pozytywnym znaczeniu tego słowa.
Re: Solaris Tramino
A już w nocy z 17 Lipca na 18 Lipca przyjadą do Braunschweigu pierwsze dwie sztuki tramwaju Tramino Braunschweig. "Zwodowanie" tramwajów na tory odbędzie się w samym centrum miasta, między innymi będzie można zobaczyć pojazdy na żywo. Ja osobiście tam będę i zapraszam innych Pozdrawiam
Re: Solaris Tramino
Koniecznie Zrób fotki. Warto będzie to obejrzeć
Re: Solaris Tramino
http://www.braunschweiger-verkehrs-ag.d ... hweig.html fotki z "zwodowania" (swoje też mam ) tramino na tory , póki co przyjechała tylko jedna sztuka, kolejny za 2 tygodnie ,natomiast wszystkie pojazdy mają być dostarczone do końca roku 2014
Re: Solaris Tramino
Ten design o wiele bardziej mi się podoba od wersji Poznańskiej, jakiś taki lekki się wydaje.
Re: Solaris Tramino
Prawdę powiedziawszy to i mnie bardzo przypadł do gustu desing wersji dla Brunszwigu. Patrząc na niego odnoszę takie wrażenie, jak bym tam wszystko pasowało do siebie
Re: Solaris Tramino
Nie wygląda przedewszystkim tak czołgowato jak poprzednie wersje.