Solaris Tramino

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2012-06-02, 23:51

No, czasem coś wali w wózku, ale uruchomienie mają dobre, zjazdów awaryjnych niewiele, więc pewnie to walenie jest nieszkodliwe.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29014
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-06-03, 17:34

Możliwe, że to "walenie" w czasie jazdy, to może być "jajkowate" koło w którymś z wózków. Powinni przetoczyć (przeszlifować) mu koła, lub to koło. I to powinno pomóc ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4011
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2013-01-30, 16:10

Solaris rusza na nowe tory. I zatrudnia

Apetyt na produkcję wagonów lub całych składów kolejowych, a także zestawów dla metra ma Solaris. Już w tym roku może wystartować w przetargach na tego typu pojazdy w kraju lub za granicą. Firma szuka też ludzi do pracy.


Solaris to jedna z wizytówek nie tylko wielkopolskiej, ale i polskiej gospodarki. W ciągu zaledwie 10 lat firmie udało się wejść na 26 zagranicznych rynków. Autobusy ze znaczkiem jamnika (symbol firmy) jeżdżą m.in. w Austrii, Czechach, Danii, Grecji, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Norwegii czy odległych Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W ub. roku firma zdobyła nowe przyczółki w Finlandii i Belgii.

Pojazdy szynowe niejedno mają imię

Siłą Solarisa są oczywiście autobusy - wyprodukował ich już 10 tys., różnego typu, w tym z nowymi rodzajami napędów. Firma z podpoznańskiego Bolechowa była pierwszym europejskim producentem oferującym niskopodłogowy autobus miejski z seryjnie produkowanym napędem hybrydowym. Do dziś zamówiło je już pięciu przewoźników z Francji, Niemiec, Norwegii, Szwajcarii oraz Polski. Najnowszym produktem jest miejski autobus elektryczny. Zaprezentowany jesienią ub. roku na targach pojazdów użytkowych w Hanowerze, został już zamówiony przez przewoźnika z niemieckiego Brunszwiku. Jeszcze w tym roku zacznie wozić pasażerów.

Solaris nie chciał jednak pozostać producentem wyłącznie autobusów. Najpierw wszedł na rynek tramwajowy - sprzedając tramwaje Poznaniowi, Olsztynowi, a także w Niemczech (Jena, Brunszwik), a teraz przymierza się do branży kolejowej. - Zrobiliśmy znaczący krok w tym kierunku, uzyskując międzynarodowy certyfikat systemu zarządzania jakością w przemyśle kolejowym IRIS (ang. International Railway Industry Standard), który pozwala nam walczyć o zamówienia w tej branży. Obserwujemy rynek w Polsce i za granicą, i jeśli tylko będą pojawiać się interesujące ogłoszenia o przetargach, na pewno będziemy rozważać w nich udział - mówi Mateusz Figaszewski, rzecznik Solarisa.

Firma gotowa jest produkować różnego typu pojazdy szynowe. W grę wchodzi dostawa zarówno lekkiej kolei miejskiej, tzw. elektrycznych zestawów trakcyjnych oraz pojazdów dla metra - dodaje Figaszewski.

W ramach przygotowań do walki o nowy rynek Solaris intensywnie rozwija dział pojazdów szynowych, do którego właśnie ogłosił rekrutację. - Szukamy kilkunastu osób, głównie inżynierów, konstruktorów, serwisantów, monterów, ale i programistów SAP i Lotus - wylicza Figaszewski.

Dziś w fabrykach Solarisa w Bolechowie, Środzie Wlkp. i Poznaniu pracuje już 2,2 tys. osób. Kolejnych 300 ludzi firma ma w swoich przedstawicielstwach za granicą.


¬ródło: gazeta.pl
http://poznan.gazeta.pl/poznan/2029020, ... 99014.html


Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4309
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2014-01-12, 21:31

Miałem okazję przejechać się jednym z Solarisów Tramino w Poznaniu. A więc tak - wrażenia pozytywne.

Jazda była równa, we wnętrzu nie słychać było niepożądanych zgrzytów na łukach (jak to bywa w naszych skodach i 205WrAs). Wnętrze nadzwyczaj przestronne - duży wpływ na to miał zapewne układ siedzeń 2+0 w członie wiszącym, mechanizm drzwi jest cichy - powiedziałbym, że tak samo cichy jak w Impulsach i gdyby nie sygnał zamykania drzwi to stwierdziłbym, że siedzę właśnie w "jaszczurze".

Samo wnętrze też wygląda ciekawiej, niż w typowym współczesnym tramwaju w całości, lub częściowo niskopodłogowym. Jedynie głośność zapowiedzi trochę mi nie odpowiada, ale to już kwestia modułu systemu informacji pasażerskiej, niż samego tramwaju. Tak czy inaczej - Tramino zaskoczyło mnie i to w pozytywnym znaczeniu tego słowa.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2014-01-12, 21:44

Z zapowiedziami jest u nas problem, każdy tramwaj ma inaczej. Jechałeś z przodu czy z tyłu?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4309
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2014-01-12, 23:35

W drugim członie patrząc od kierunku jazdy.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2014-01-13, 00:01

Z tyłu nieźle buja :D Przejedź się następnym razem.

solaris150

Re: Solaris Tramino

Post autor: solaris150 » 2014-07-04, 20:55

A już w nocy z 17 Lipca na 18 Lipca przyjadą do Braunschweigu pierwsze dwie sztuki tramwaju Tramino Braunschweig. "Zwodowanie" tramwajów na tory odbędzie się w samym centrum miasta, między innymi będzie można zobaczyć pojazdy na żywo. Ja osobiście tam będę i zapraszam innych :) Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29014
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Solaris Tramino

Post autor: J-31 » 2014-07-05, 08:34

Koniecznie Zrób fotki. Warto będzie to obejrzeć ;)

solaris150

Re: Solaris Tramino

Post autor: solaris150 » 2014-07-16, 22:16

Postaram się :)

solaris150

Re: Solaris Tramino

Post autor: solaris150 » 2014-07-18, 12:12

http://www.braunschweiger-verkehrs-ag.d ... hweig.html fotki z "zwodowania" ;) (swoje też mam ;) ) tramino na tory , póki co przyjechała tylko jedna sztuka, kolejny za 2 tygodnie ,natomiast wszystkie pojazdy mają być dostarczone do końca roku 2014 :)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2739
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Solaris Tramino

Post autor: Marcin N » 2014-08-29, 12:15

Ten design o wiele bardziej mi się podoba od wersji Poznańskiej, jakiś taki lekki się wydaje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29014
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Solaris Tramino

Post autor: J-31 » 2014-08-29, 16:47

Prawdę powiedziawszy to i mnie bardzo przypadł do gustu desing wersji dla Brunszwigu. Patrząc na niego odnoszę takie wrażenie, jak bym tam wszystko pasowało do siebie ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2739
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Solaris Tramino

Post autor: Marcin N » 2014-08-29, 22:40

Nie wygląda przedewszystkim tak czołgowato jak poprzednie wersje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29014
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Solaris Tramino

Post autor: J-31 » 2014-08-30, 16:34

Ciekawi mnie, czy Niemcy sobie tak zamówili, czy Solaris dopracowuje Tramino przy okazji kolejnych zamówień. Przyznam szczerze, że nie zależnie od jego designu tramwaj jest bardzo przyjemny w podróżowaniu. Szczególnie podoba mi się ustawienie foteli nad wózkami - jest o wiele wygodniejsze niż w Pesie 120N i 120Na. Pesa zresztą już ten błąd naprawia i w Jazzach będzie już normalnie ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Solaris Tramino

Post autor: Amalio » 2014-08-30, 17:44

J-31 pisze:Ciekawi mnie, czy Niemcy sobie tak zamówili, czy Solaris dopracowuje Tramino przy okazji kolejnych zamówień.
Skoro nazywa się Tramino Braunschweig, a nie po prostu Tramino, to odpowiedź nasuwa się sama.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29014
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Solaris Tramino

Post autor: J-31 » 2014-08-30, 18:01

Tak z ciekawości popatrzyłem sobie na wizualki i jeśli im wierzyć, to mam przedziwne wrażenie - choć pewnie mogę się mylić - że Olsztyn prawdopodobnie otrzyma wagony z podobnym lub zbliżonym deginem. Oczywiście jak będzie w realu, to się jeszcze okaże ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29014
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Solaris Tramino

Post autor: J-31 » 2015-02-14, 15:22

Wychodzi na to, że Solaris Bus & Coach ma coraz więcej zamówień... z Zachodu. A konkretnie z Niemczech. Już kolejne miasto zamawia Solarisy Tramino - tym razem Lipsk. Na początku ma to być 5 wagonów, z możliwości rozszerzenia zakupu do 41szt. , wagony będą dostarczane w latach 2016-20

Źródło Rynek Kolejowy:
:strzałka: http://www.rynek-kolejowy.pl/55687/duzy ... lipska.htm

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29014
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Solaris Tramino

Post autor: J-31 » 2017-02-13, 16:35

Mamy nowy model z rodziny Solarisa Tramino - Tramino XL. Solaris Bus & Coach zaprezentował ten wagon w Lipsku. Tramwaj ma długość 38m

:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54279.html

A tu jeszcze jeden artykuł - z większą ilością zdjęć

:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54259.html

Wychodzi na to, że wagon ma wózki skrętne... i coś mi się widzi, że jego ofertę mamy szansę zobaczyć w Warszawie (oczywiście nie w tej konfiguracji, bo nasze wagony mają mieć max 33m), szczególnie, że słyszałem już głosy jakoby firma będzie chciała startować do stołecznego przetargu w konsorcjum ze Stadlerem ;)

Zresztą która firma by nie chciała - 213 wagonów piechotą nie chodzi :mruga:

ODPOWIEDZ