Solaris Tramino

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2012-06-02, 23:51

No, czasem coś wali w wózku, ale uruchomienie mają dobre, zjazdów awaryjnych niewiele, więc pewnie to walenie jest nieszkodliwe.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28819
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-06-03, 17:34

Możliwe, że to "walenie" w czasie jazdy, to może być "jajkowate" koło w którymś z wózków. Powinni przetoczyć (przeszlifować) mu koła, lub to koło. I to powinno pomóc ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3992
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2013-01-30, 16:10

Solaris rusza na nowe tory. I zatrudnia

Apetyt na produkcję wagonów lub całych składów kolejowych, a także zestawów dla metra ma Solaris. Już w tym roku może wystartować w przetargach na tego typu pojazdy w kraju lub za granicą. Firma szuka też ludzi do pracy.


Solaris to jedna z wizytówek nie tylko wielkopolskiej, ale i polskiej gospodarki. W ciągu zaledwie 10 lat firmie udało się wejść na 26 zagranicznych rynków. Autobusy ze znaczkiem jamnika (symbol firmy) jeżdżą m.in. w Austrii, Czechach, Danii, Grecji, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Norwegii czy odległych Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W ub. roku firma zdobyła nowe przyczółki w Finlandii i Belgii.

Pojazdy szynowe niejedno mają imię

Siłą Solarisa są oczywiście autobusy - wyprodukował ich już 10 tys., różnego typu, w tym z nowymi rodzajami napędów. Firma z podpoznańskiego Bolechowa była pierwszym europejskim producentem oferującym niskopodłogowy autobus miejski z seryjnie produkowanym napędem hybrydowym. Do dziś zamówiło je już pięciu przewoźników z Francji, Niemiec, Norwegii, Szwajcarii oraz Polski. Najnowszym produktem jest miejski autobus elektryczny. Zaprezentowany jesienią ub. roku na targach pojazdów użytkowych w Hanowerze, został już zamówiony przez przewoźnika z niemieckiego Brunszwiku. Jeszcze w tym roku zacznie wozić pasażerów.

Solaris nie chciał jednak pozostać producentem wyłącznie autobusów. Najpierw wszedł na rynek tramwajowy - sprzedając tramwaje Poznaniowi, Olsztynowi, a także w Niemczech (Jena, Brunszwik), a teraz przymierza się do branży kolejowej. - Zrobiliśmy znaczący krok w tym kierunku, uzyskując międzynarodowy certyfikat systemu zarządzania jakością w przemyśle kolejowym IRIS (ang. International Railway Industry Standard), który pozwala nam walczyć o zamówienia w tej branży. Obserwujemy rynek w Polsce i za granicą, i jeśli tylko będą pojawiać się interesujące ogłoszenia o przetargach, na pewno będziemy rozważać w nich udział - mówi Mateusz Figaszewski, rzecznik Solarisa.

Firma gotowa jest produkować różnego typu pojazdy szynowe. W grę wchodzi dostawa zarówno lekkiej kolei miejskiej, tzw. elektrycznych zestawów trakcyjnych oraz pojazdów dla metra - dodaje Figaszewski.

W ramach przygotowań do walki o nowy rynek Solaris intensywnie rozwija dział pojazdów szynowych, do którego właśnie ogłosił rekrutację. - Szukamy kilkunastu osób, głównie inżynierów, konstruktorów, serwisantów, monterów, ale i programistów SAP i Lotus - wylicza Figaszewski.

Dziś w fabrykach Solarisa w Bolechowie, Środzie Wlkp. i Poznaniu pracuje już 2,2 tys. osób. Kolejnych 300 ludzi firma ma w swoich przedstawicielstwach za granicą.


¬ródło: gazeta.pl
http://poznan.gazeta.pl/poznan/2029020, ... 99014.html
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA


Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4093
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2014-01-12, 21:31

Miałem okazję przejechać się jednym z Solarisów Tramino w Poznaniu. A więc tak - wrażenia pozytywne.

Jazda była równa, we wnętrzu nie słychać było niepożądanych zgrzytów na łukach (jak to bywa w naszych skodach i 205WrAs). Wnętrze nadzwyczaj przestronne - duży wpływ na to miał zapewne układ siedzeń 2+0 w członie wiszącym, mechanizm drzwi jest cichy - powiedziałbym, że tak samo cichy jak w Impulsach i gdyby nie sygnał zamykania drzwi to stwierdziłbym, że siedzę właśnie w "jaszczurze".

Samo wnętrze też wygląda ciekawiej, niż w typowym współczesnym tramwaju w całości, lub częściowo niskopodłogowym. Jedynie głośność zapowiedzi trochę mi nie odpowiada, ale to już kwestia modułu systemu informacji pasażerskiej, niż samego tramwaju. Tak czy inaczej - Tramino zaskoczyło mnie i to w pozytywnym znaczeniu tego słowa.

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2014-01-12, 21:44

Z zapowiedziami jest u nas problem, każdy tramwaj ma inaczej. Jechałeś z przodu czy z tyłu?
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4093
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2014-01-12, 23:35

W drugim członie patrząc od kierunku jazdy.

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2014-01-13, 00:01

Z tyłu nieźle buja :D Przejedź się następnym razem.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

solaris150

Re: Solaris Tramino

Post autor: solaris150 » 2014-07-04, 20:55

A już w nocy z 17 Lipca na 18 Lipca przyjadą do Braunschweigu pierwsze dwie sztuki tramwaju Tramino Braunschweig. "Zwodowanie" tramwajów na tory odbędzie się w samym centrum miasta, między innymi będzie można zobaczyć pojazdy na żywo. Ja osobiście tam będę i zapraszam innych :) Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28819
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Solaris Tramino

Post autor: J-31 » 2014-07-05, 08:34

Koniecznie Zrób fotki. Warto będzie to obejrzeć ;)
Obrazek

solaris150

Re: Solaris Tramino

Post autor: solaris150 » 2014-07-16, 22:16

Postaram się :)

solaris150

Re: Solaris Tramino

Post autor: solaris150 » 2014-07-18, 12:12

http://www.braunschweiger-verkehrs-ag.d ... hweig.html fotki z "zwodowania" ;) (swoje też mam ;) ) tramino na tory , póki co przyjechała tylko jedna sztuka, kolejny za 2 tygodnie ,natomiast wszystkie pojazdy mają być dostarczone do końca roku 2014 :)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2697
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Solaris Tramino

Post autor: Marcin N » 2014-08-29, 12:15

Ten design o wiele bardziej mi się podoba od wersji Poznańskiej, jakiś taki lekki się wydaje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28819
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Solaris Tramino

Post autor: J-31 » 2014-08-29, 16:47

Prawdę powiedziawszy to i mnie bardzo przypadł do gustu desing wersji dla Brunszwigu. Patrząc na niego odnoszę takie wrażenie, jak bym tam wszystko pasowało do siebie ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2697
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Solaris Tramino

Post autor: Marcin N » 2014-08-29, 22:40

Nie wygląda przedewszystkim tak czołgowato jak poprzednie wersje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28819
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Solaris Tramino

Post autor: J-31 » 2014-08-30, 16:34

Ciekawi mnie, czy Niemcy sobie tak zamówili, czy Solaris dopracowuje Tramino przy okazji kolejnych zamówień. Przyznam szczerze, że nie zależnie od jego designu tramwaj jest bardzo przyjemny w podróżowaniu. Szczególnie podoba mi się ustawienie foteli nad wózkami - jest o wiele wygodniejsze niż w Pesie 120N i 120Na. Pesa zresztą już ten błąd naprawia i w Jazzach będzie już normalnie ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Solaris Tramino

Post autor: Amalio » 2014-08-30, 17:44

J-31 pisze:Ciekawi mnie, czy Niemcy sobie tak zamówili, czy Solaris dopracowuje Tramino przy okazji kolejnych zamówień.
Skoro nazywa się Tramino Braunschweig, a nie po prostu Tramino, to odpowiedź nasuwa się sama.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28819
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Solaris Tramino

Post autor: J-31 » 2014-08-30, 18:01

Tak z ciekawości popatrzyłem sobie na wizualki i jeśli im wierzyć, to mam przedziwne wrażenie - choć pewnie mogę się mylić - że Olsztyn prawdopodobnie otrzyma wagony z podobnym lub zbliżonym deginem. Oczywiście jak będzie w realu, to się jeszcze okaże ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28819
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Solaris Tramino

Post autor: J-31 » 2015-02-14, 15:22

Wychodzi na to, że Solaris Bus & Coach ma coraz więcej zamówień... z Zachodu. A konkretnie z Niemczech. Już kolejne miasto zamawia Solarisy Tramino - tym razem Lipsk. Na początku ma to być 5 wagonów, z możliwości rozszerzenia zakupu do 41szt. , wagony będą dostarczane w latach 2016-20

Źródło Rynek Kolejowy:
:strzałka: http://www.rynek-kolejowy.pl/55687/duzy ... lipska.htm
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28819
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Solaris Tramino

Post autor: J-31 » 2017-02-13, 16:35

Mamy nowy model z rodziny Solarisa Tramino - Tramino XL. Solaris Bus & Coach zaprezentował ten wagon w Lipsku. Tramwaj ma długość 38m

:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54279.html

A tu jeszcze jeden artykuł - z większą ilością zdjęć

:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54259.html

Wychodzi na to, że wagon ma wózki skrętne... i coś mi się widzi, że jego ofertę mamy szansę zobaczyć w Warszawie (oczywiście nie w tej konfiguracji, bo nasze wagony mają mieć max 33m), szczególnie, że słyszałem już głosy jakoby firma będzie chciała startować do stołecznego przetargu w konsorcjum ze Stadlerem ;)

Zresztą która firma by nie chciała - 213 wagonów piechotą nie chodzi :mruga:
Obrazek

ODPOWIEDZ