Solaris Tramino
Tym bardziej, że Cegielski ma o wiele lepsze technologiczne możliwości akurat do produkcji tramwajów, więc trudno przenosić na razie taką produkcję do fabryki Solarisa. To na dzień dzisiejszy byłby chyba ekonomiczny absurd. Uważam, że możliwa byłaby jedynie taka opcja, jeśli by produkowano naprawdę dużą ilość wagonów.
Gdy tramwajowe produkty PESY, Cegielskiego, może w przyszłości Solarisa, wypalą, to będzie bardzo ciekawie na polskim rynku tramwajowym.
Gdy tramwajowe produkty PESY, Cegielskiego, może w przyszłości Solarisa, wypalą, to będzie bardzo ciekawie na polskim rynku tramwajowym.
A to bardzo ciekawe rozwiązanie Dużo miast skorzystałoby z takiej okazji. Kupowaliby autobusy od Solaris, żeby później kupić tramwaje po niższej cenie Układ bardzo korzystny dla wszystkichRobson pisze:Tramwaj co ma byc stworzony to ma byc dla miast ktore maja juz AUTOBUSY marki Solaris jak i rowniez siec tramwajowa. Dla innych miast maja byc takze proponowane ale w wyszej cenie.
No to Poznań i Warszawa mają teraz nieźlePoznańczyk pisze:Tramwaj co ma byc stworzony to ma byc dla miast ktore maja juz AUTOBUSY marki Solaris jak i rowniez siec tramwajowa. Dla innych miast maja byc takze proponowane ale w wyszej cenie.
W tą strone poszerzenie działalności raczej nie działajacool pisze:Czekamy taeraz na autobus Pesa I później kto kupił tramwaje Pesy, będzie miał taniej autobusy
Sorry, ale może przejdżmy może z dziedziny bajek na coś bardziej zgodnego z rzeczywistością. Od kiedy to firma Solaris Bus & Coach bedzie taniej sprzedawać coś co jest bardzo drogie, a dodatkowo specjalnie dla tylko tych miast, w których eksploatowane są autobusy z marką Solaris. Czysta utopia.Robson pisze:Co do tramwaju Solarisa slyszalem taka wersje:
Tramwaj co ma byc stworzony to ma byc dla miast ktore maja juz AUTOBUSY marki Solaris jak i rowniez siec tramwajowa. Dla innych miast maja byc takze proponowane ale w wyszej cenie.
Jeśli już Solaris stworzy produkt tramwajowy, to będzie to normalnie oferowany na rynku pojazd, konkurujący z innymi - m.in. z PES¡, czy Cegielskim. Czy będzie tańszy niż konkurencja - czas pokaże
Hym... nie rozumiem o co ci chodzi To nie jest nic innego jak zachęcanie do kupowania obu produktów z Solarisa... A czemu firma Solaris nie mogła by sprzedawać swoich tramwajów trochę taniej niż inni producenci Skoro może na takiej zasadzie sprzedawać autobusy to czemu nie ewentualne tramwaje...J-31 pisze:Sorry, ale może przejdżmy może z dziedziny bajek na coś bardziej zgodnego z rzeczywistością. Od kiedy to firma Solaris Bus & Coach bedzie taniej sprzedawać coś co jest bardzo drogie, a dodatkowo specjalnie dla tylko tych miast, w których eksploatowane są autobusy z marką Solaris. Czysta utopia.
A dlaczego nie:?: Jak do tej pory każdy tak ma. W Poznaniu Man oferuje swoje produkty taniej, a np. w Gdyni drożej, a oba pojazd są tak samo wyposażone. To jest czysty marketingPoznańczyk pisze:Moim zdaniem to nierealne, a poza tym każdy jest równy więc dlaczego ktoś ma mieć taniej a ktos drożej?
Jak dla mnie, za wcześnie na rozstrzyganie kwestii, czy będą rabaty dla miast posiadających autobusy Solarisa, czy nie. Być może np. Solaris Bus & Cough kupi 49% akcji Cegielskiego i tramy nie będą marki Solaris, tylko np. Cegielski Solaris albo po prostu Cegielski.
Poza tym, za parę lat, przy kupowaniu np. 10 Solarisów Tramwaino 25 będzie się opłacało kupić z Reichu jakiś złomiasty autobus marki wiadomej za 150-200 tys. i dostać 450 tys. rabatu.
Poza tym, za parę lat, przy kupowaniu np. 10 Solarisów Tramwaino 25 będzie się opłacało kupić z Reichu jakiś złomiasty autobus marki wiadomej za 150-200 tys. i dostać 450 tys. rabatu.
Witam
hmmm dosyć ciekawy temat tu powstał, ale raczej mało prawdopodobny. Z kompetentnych źródeł wiem, że w firmie , zwłaszcza w biurach konstrukcyjnych panuje troszkę bałagan, ponadto obecnie poza kończeniem niedawnych kontraktów ( W-wa, Berlin) to nie mają prawie wcale nowych zamówień - raptem kilka sztuk (wzajemne oprotestowywanie się z Manem w Polsce i unieważnione przetargi , a zagranicą - ciężko) i pracownicy zaczynają się bać o swoją przyszłość. Tak więc tramwaj Solaris jak dla mnie jest to zbyt przesadzony pomysł i wiadomość.
Zresztą nawet jeśliby to powstanie w Polsce dosyć nieciekawa sytuacja. Będziemy mieli kilku producentów tramwajów (HCP, Pesa, może Solaris, może Newag, może PROTRAM, może Kolzam itd.) - małych , z małym kapitałem ( w skali światowej) , którzy żeby przeżyć będą musieli mieć zamówienia i będą o nie zaciekle walczyć. Rynek Polski nie jest zbyt chłonny ( stary tabor , ale mało pieniędzy) więc nie będzie mógł zbyt wiele kupować. A to doprowadzi, że firmy będą składać protesty, nasze firmy będą walczyć między sobą, a zagraniczna konkurencja (bogatsza i bardziej doświadczona) tylko przyklaskiwać tej sytuacji i wchodzić w odpowiednim momencie zdobywając zamówienia. Wzajemna walka krajowych firm może doprowadzić do takich sytuacji jak to ostatnio w przetargu dla Mazowsza (na EZT), gdzie po wcześniejszych protestach polskich firm (Pesa zgłosiła swoje uwagi wobec przetargu) , nie życzono sobie ich udziału w następnym podejściu, żeby przez ich protesty nie opóźniać realizacji kupna EZT ( przez co zagraniczni producenci będą mieli zarobek , a nasze firmy - nic - no może przekwalifikowanie załogi na pisanie protestów bo produkcji nie będzie ). No a rynki zagraniczne gdzie istnieje silna konkurencja są ciężkie do zdobycia dla naszych firm i w rezultacie dojdzie do tego, że będzie sporo modeli tramwajów polskich, które się nie sprzedają, a firmy mają kłopoty natury egzystencji - jak przeżyć.
Podchodźmy więc z rezerwą do rewelacji, że kolejny producent polski chce robić tramwaje - taki przybytek może źle się skończyć - zwłaszcza dla firm.
pzdr.
hmmm dosyć ciekawy temat tu powstał, ale raczej mało prawdopodobny. Z kompetentnych źródeł wiem, że w firmie , zwłaszcza w biurach konstrukcyjnych panuje troszkę bałagan, ponadto obecnie poza kończeniem niedawnych kontraktów ( W-wa, Berlin) to nie mają prawie wcale nowych zamówień - raptem kilka sztuk (wzajemne oprotestowywanie się z Manem w Polsce i unieważnione przetargi , a zagranicą - ciężko) i pracownicy zaczynają się bać o swoją przyszłość. Tak więc tramwaj Solaris jak dla mnie jest to zbyt przesadzony pomysł i wiadomość.
Zresztą nawet jeśliby to powstanie w Polsce dosyć nieciekawa sytuacja. Będziemy mieli kilku producentów tramwajów (HCP, Pesa, może Solaris, może Newag, może PROTRAM, może Kolzam itd.) - małych , z małym kapitałem ( w skali światowej) , którzy żeby przeżyć będą musieli mieć zamówienia i będą o nie zaciekle walczyć. Rynek Polski nie jest zbyt chłonny ( stary tabor , ale mało pieniędzy) więc nie będzie mógł zbyt wiele kupować. A to doprowadzi, że firmy będą składać protesty, nasze firmy będą walczyć między sobą, a zagraniczna konkurencja (bogatsza i bardziej doświadczona) tylko przyklaskiwać tej sytuacji i wchodzić w odpowiednim momencie zdobywając zamówienia. Wzajemna walka krajowych firm może doprowadzić do takich sytuacji jak to ostatnio w przetargu dla Mazowsza (na EZT), gdzie po wcześniejszych protestach polskich firm (Pesa zgłosiła swoje uwagi wobec przetargu) , nie życzono sobie ich udziału w następnym podejściu, żeby przez ich protesty nie opóźniać realizacji kupna EZT ( przez co zagraniczni producenci będą mieli zarobek , a nasze firmy - nic - no może przekwalifikowanie załogi na pisanie protestów bo produkcji nie będzie ). No a rynki zagraniczne gdzie istnieje silna konkurencja są ciężkie do zdobycia dla naszych firm i w rezultacie dojdzie do tego, że będzie sporo modeli tramwajów polskich, które się nie sprzedają, a firmy mają kłopoty natury egzystencji - jak przeżyć.
Podchodźmy więc z rezerwą do rewelacji, że kolejny producent polski chce robić tramwaje - taki przybytek może źle się skończyć - zwłaszcza dla firm.
pzdr.
I tu się zgadzam. Inwestycja pt. budowanie tramwaju to faktycznie droga sprawa dla producenta. Jednocześnie w Polsce nie ma w zasadzie wielkiego zbytu, a zagraniczni przewoźnicy tramwajowi preferują producentów ze sprawdzonymi konstrukcjami tramwajowymi...ZwierZ pisze: (...) Podchodźmy więc z rezerwą do rewelacji, że kolejny producent polski chce robić tramwaje - taki przybytek może źle się skończyć - zwłaszcza dla firm.
A jednak... W każdej plotce jest ziarnko prawdy. Solaris będzie WSPÓŁTWÓRC¡ tramwaju
[img]http://70.85.129.219/kolej/sys_img/logo_rk.gif[/img] pisze:
Krakowskie MPK kupi 24 niskopodłogowe tramwaje
Konsorcjum firm Bombardier, Vosslo Kiepe i Solaris będzie dostawcą 24 niskopodłogowych tramwajów dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK) SA w Krakowie za około 165 mln zł. Wyniki przetargu zatwierdził już Urząd Zamówień Publicznych.
Jak poinformowała Polska Agencja Prasowa w poniedziałek rzecznik MPK Bożena Pękala, niemiecko-polskie konsorcjum, jako jedyne złożyło ofertę zgodną z wymogami formalnymi. Druga oferta wpłynęła po terminie.
Zaoferowana cena wyniosła 1,775 mln euro za pojazd, czyli około 165 mln zł za wszystkie zamówione tramwaje – To mniej niż zakładało MPK – wyjaśniła Pękala.
Umowa pomiędzy krakowskim przewoźnikiem i konsorcjum zostanie podpisana do końca marca. Zgodnie z założeniami 24 3-członowe, niskopodłogowe tramwaje mieszczące ponad 180 pasażerów powinny zostać dostarczone do Krakowa do końca przyszłego roku.
Pieniądze na sfinansowanie zakupu w połowie będą pochodziły z kredytu Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOR), a także funduszy unijnych i środków własnych MPK.
Krakowskie MPK w ciągu ostatnich lat kupiło 26 niskopodłogowych tramwajów firmy Bombardier.
(źródło: PAP, 21 lutego 2006)
http://www.solaris-club.com/galeria/rys ... -toxic.gif
O to wizja tramwaju Solarisa autorstwa Toxic'a
O to wizja tramwaju Solarisa autorstwa Toxic'a