Solaris Tramino
Solaris Tramino
Zastanawiam się nad dziwnym faktem. Może to tylko plotki??!! W internecie oraz gdzieniegdzie w Poznaniu można usłyszeć domniemania, że Solaris chce rozpocząć produkcję taniego niskopodłogowego tramwaju we współpracy z Alstomem/Konstal z Chorzowa, gdzie linia produkcyjna tramwajów została zawieszona. Może byłaby szansa na przeniesienie tej linii pod Poznań??
Czekam na wasze opinie i informacje...
Czekam na wasze opinie i informacje...
Poznańczyk pisze:Może byłaby szansa na przeniesienie tej linii pod Poznań??
A czemu od razu przeniesienie ? Koło Konstalu jest przecież Huta Kościuszko, co przyspiesza znacznie produkcję.
Poza tym linia produkcyjna została zawieszona a nie zlikwidowana.
Nie słyszałem o takich planach "przeniesienia", więc będę musiał się spytać odpowiedniej osoby.
Ostatnio zmieniony 2006-02-16, 10:53 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
Wolałem być ostrożny, ale warto, żeby każdy napisał co wie.Nie jestem niczego pewien, ale spróbuję się dowiedzieć coś od Solarisa. Byłbym za przeniesiem linii tramwajów pod Poznań, bo po co ją trzymać gdzieś gdzie tramwaje upadają?? Chociaż niekoniecznie trzeba ją przenosić. Alstom z Bombardierem też będą musiały rozmawiać o minimum konsorcjum.
Rynek tramwajowy w Polsce potrzebuje szybko taneigo i sprawnego tramwaju, ponieważ PESA i HCP jakoś szybkością nie grzeszą z wprowadzeniem hitu na rynek, a jak wprowadzą to będzie to coś na wzór awaryjnego RT6-N1 zapewne. 102-jki się konczą, demobilu nie będzie niedługo już od kogo kupić, a ile razy mozna modernizować ten chłam => 105 N?
I co wydaje Ci się, że jeżeli nawet Zarząd Solaris Bus & Coach zdecyduje się, np. dzisiaj, na budowę tramwajów - to co ? Już jutro zobaczymy pierwszy egzemplarz ?Poznańczyk pisze:Rynek tramwajowy w Polsce potrzebuje szybko taneigo i sprawnego tramwaju, ponieważ PESA i HCP jakoś szybkością nie grzeszą z wprowadzeniem hitu na rynek, a jak wprowadzą to będzie to coś na wzór awaryjnego RT6-N1 zapewne. 102-jki się konczą, demobilu nie będzie niedługo już od kogo kupić, a ile razy mozna modernizować ten chłam => 105 N?
Przecież wiadomo, że proces projektowania i budowy musi potrwać minimum rok, a przy dobrych układach 2 lata. I co więcej, aby zaczęto budować jakikolwiek tramwaj to najpierw muszą mieć jakiekolwiek zamówienie. Tak jak PESA.
PESA już ma zamówienie i ma projekt, teraz budują. Musimy cierpliwie poczekać. Solaris jest, w przeciwieństwie do PESY, w baaardzo odleglych powijakach. I nim zobaczymy cokowlwiek na szynach "made by Solaris", to mieszkańcy chociażby Elbląga już dawno będą jeździli tramajami rodem z PESY.
Oto fragment wywiadu z panem Krzysztofem Olszewskim, powinno to rozwiać wszelkie wątpliwości
"Redaktor: Ostatnio dostaliśmy informację z Krakowa, że Solaris rozszerzył swój zakres działalności o rynek tramwajowy... Czy może Pan nam zdradzić kilka szczegółowych tego nowego projektu?
K. Olszewski: Chcemy zaplanować nasz rozwój na jak najdłuższy okres. To zmusza do szukania minimalizacji ryzyka, co robimy od zawsze. Logiczną konsekwencją poszerzania palety produktów jest stworzenie pojazdu o nieco większej od autobusowej karoserii, który w dodatku trafi do tego samego klienta."
Osobiście uważam, że jest to bardzo dobry pomysł Mają już autobusy, autokary, trolejbusy, brakuje tylko tramwajów i ciężarówek
"Redaktor: Ostatnio dostaliśmy informację z Krakowa, że Solaris rozszerzył swój zakres działalności o rynek tramwajowy... Czy może Pan nam zdradzić kilka szczegółowych tego nowego projektu?
K. Olszewski: Chcemy zaplanować nasz rozwój na jak najdłuższy okres. To zmusza do szukania minimalizacji ryzyka, co robimy od zawsze. Logiczną konsekwencją poszerzania palety produktów jest stworzenie pojazdu o nieco większej od autobusowej karoserii, który w dodatku trafi do tego samego klienta."
Osobiście uważam, że jest to bardzo dobry pomysł Mają już autobusy, autokary, trolejbusy, brakuje tylko tramwajów i ciężarówek
Hmmm. Nie wiem, może ja czegoś nie rozumiem, ale wydaje mi się, że z tej wypowiedzi nie do końca wynika, że mają to być tramwaje. Mnie ta wypowiedź natychmiasy skojarzyła się z pojazdami, które powoli pojawiają się na zachodzie Europy - tzn. pojazdów wieloczłonowych poruszających się wprawdzie po jezdni, ale w oparciu o specjalnie zbudowaną szynę. Mam na myśli połączenie tramwaju z autobusem - coś w rodzaju tramwaju na pneumatycznych kołach. Wiem, że ostatnio Bombardier coś takiego zbudowałK. Olszewski pisze:(...) Logiczną konsekwencją poszerzania palety produktów jest stworzenie pojazdu o nieco większej od autobusowej karoserii, który w dodatku trafi do tego samego klienta.
... chociaż może i faktycznie p. Olszewski miał na myśli tramwaj...
A ty przy takiej konkurencji na rynku mówiłbyś o wszystkim jasno Zastanów się czasami nad marketingiem i konkurencją...Poznańczyk pisze:Wypowiedź Olszewskiego jest bardzo lapidarna i lakonieczna. Zwykłe niekonkretne owijanie w bawełnę...
Właśnie o to chodzi, nie do końca wiadomo co to będzie, ale dał wszystkim do myślenia i o to chodzi w tym biznesie To tak samo jak z Solarisem z napędem Hybrydowym, nikt o tym nic nie słyszał a ponoć robią coś takiegoJ-31 pisze:... chociaż może i faktycznie p. Olszewski miał na myśli tramwaj...
Bo nie lubie ludzi którzy własnego nie znają a cudze chwalą... Ty właśnie do takich należyszPoznańczyk pisze:Dlaczego go tak bronisz jak i całego Solarisa??
Poznańczyk pisze:Ta wypowiedź była wybitnie nędzna nawet patrząc pod kątem konkurencji...
Wracając do tematu, zastanawia mnie kto będzie projektował trwamwaj (lub coś podobnego trama)...
Znam dobrze jak ty to piszesz "swoje" czyli jak zakładasz SolarisaB.A. Baracus pisze: Bo nie lubie ludzi którzy własnego nie znają a cudze chwalą...
Staram się być obiektywny i dlatego nie lubię Solarisa, czarę goryczy przelał jeden z SU 18 kiedyś i wiem że robi to dalej...B.A. Baracus pisze:Ty właśnie do takich należysz