Modernizacje wagonów generacji 105N
Jakiś czas temu poszło info o tym, że Protram tę licencję w całości odkupił, bo Alstom nie jest zainteresowany produkcją stopiątek. Czyli jednak to nieprawda?TLG pisze:Te doczepy są wykonane NA LICENCJI Alstom - Konstal.
RacjaJeśli już to 105N2k a nie 105Na2k ale to drobiazg
O "uznaną" markę równieżTLG pisze:Tu bym polemizował, czy aby na pewno chodzi tylko o homologacje.
To, że kształtem przypomina 105N, to oprócz wózków nic ze stopiątki w tym tramwaju nie ma. Wystarczy spojrzeć na szkielet 204WrAs, aby zobaczyć sobie jak duże są różnice w porównaniu ze 105N.Bąbel pisze:Niesteety kolega Bystrzak2000 mija się z prawdą, ponieważ 204WrAs został skonstruowany w oparciu o 105N(...). I zasada budowy pudła wagonowogo jest prawie identyczna. Od 105Na różni się tym, że belka grzbietowa(określenie techniczne, a nie jak ktoś sugerował potoczne) nie posiada obejścia na rozrusznik (podobnie jak wszystkie stopiątki tyrystorowe wyprodukowane przez KONSTAL)
Tzn jak? Wycięto oczko i wspawano w to miejsce kawałek belki? Chyba za dużo roboty i zbyt duże ryzyko rozejścia podczas eksploatacji. Raczej podejrzewam nową belkę grzbietową czyli nowe pudło czyli nowy wagon (dla niepoznaki zwany modernizacją co by nie trzeba było homologować).Bąbel pisze: Tak jak pisałem, np. montaż ostojnicy, likwidacja obejścia na rozrusznik,
Patent na budowę pudeł o określonych parametrach i konkretnej konstrukcji płyty podłogowej.Bąbel pisze:Patent na budowę pudeł na KONSTAL, pozostałe to są regeneracje inaczej złamane by zostało prawo patentowe.
[ Dodano: 2008-04-30, 20:36 ]
Prawda częściowa. Protram wykupił licencję na wyprodukowanie 6 szt. wagonów 105N2k/2000/B.KKS pisze:Jakiś czas temu poszło info o tym, że Protram tę licencję w całości odkupił, bo Alstom nie jest zainteresowany produkcją stopiątek. Czyli jednak to nieprawda?TLG pisze:Te doczepy są wykonane NA LICENCJI Alstom - Konstal.
[ Dodano: 2008-04-30, 20:41 ]
204WrAs jest odmienną konstrukcją od stopiątki tak samo jak jest nią 123N czy 105N2k/2000.bystrzak2000 pisze: To, że kształtem przypomina 105N, to oprócz wózków nic ze stopiątki w tym tramwaju nie ma. Wystarczy spojrzeć na szkielet 204WrAs, aby zobaczyć sobie jak duże są różnice w porównaniu ze 105N.
Z drugiej strony pojawia się pytanie - czy 105NWr (a zwłaszcza odmiana z asynchronami) to stopiątka czy nie? Bo z 105NWr to 204WrAs ma już więcej wspólnego...