Modernizacje wagonów generacji 105N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

TLG pisze:Te doczepy są wykonane NA LICENCJI Alstom - Konstal.
Jakiś czas temu poszło info o tym, że Protram tę licencję w całości odkupił, bo Alstom nie jest zainteresowany produkcją stopiątek. Czyli jednak to nieprawda?
Jeśli już to 105N2k a nie 105Na2k ale to drobiazg
Racja :P
TLG pisze:Tu bym polemizował, czy aby na pewno chodzi tylko o homologacje.
O "uznaną" markę również :P

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Bąbel pisze:Niesteety kolega Bystrzak2000 mija się z prawdą, ponieważ 204WrAs został skonstruowany w oparciu o 105N(...). I zasada budowy pudła wagonowogo jest prawie identyczna. Od 105Na różni się tym, że belka grzbietowa(określenie techniczne, a nie jak ktoś sugerował potoczne) nie posiada obejścia na rozrusznik (podobnie jak wszystkie stopiątki tyrystorowe wyprodukowane przez KONSTAL)
To, że kształtem przypomina 105N, to oprócz wózków nic ze stopiątki w tym tramwaju nie ma. Wystarczy spojrzeć na szkielet 204WrAs, aby zobaczyć sobie jak duże są różnice w porównaniu ze 105N.

mkm101

Post autor: mkm101 »

Bąbel pisze: Tak jak pisałem, np. montaż ostojnicy, likwidacja obejścia na rozrusznik,
Tzn jak? Wycięto oczko i wspawano w to miejsce kawałek belki? Chyba za dużo roboty i zbyt duże ryzyko rozejścia podczas eksploatacji. Raczej podejrzewam nową belkę grzbietową czyli nowe pudło czyli nowy wagon (dla niepoznaki zwany modernizacją co by nie trzeba było homologować).
Bąbel pisze:Patent na budowę pudeł na KONSTAL, pozostałe to są regeneracje inaczej złamane by zostało prawo patentowe.
Patent na budowę pudeł o określonych parametrach i konkretnej konstrukcji płyty podłogowej.

[ Dodano: 2008-04-30, 20:36 ]
KKS pisze:
TLG pisze:Te doczepy są wykonane NA LICENCJI Alstom - Konstal.
Jakiś czas temu poszło info o tym, że Protram tę licencję w całości odkupił, bo Alstom nie jest zainteresowany produkcją stopiątek. Czyli jednak to nieprawda?
Prawda częściowa. Protram wykupił licencję na wyprodukowanie 6 szt. wagonów 105N2k/2000/B.

[ Dodano: 2008-04-30, 20:41 ]
bystrzak2000 pisze: To, że kształtem przypomina 105N, to oprócz wózków nic ze stopiątki w tym tramwaju nie ma. Wystarczy spojrzeć na szkielet 204WrAs, aby zobaczyć sobie jak duże są różnice w porównaniu ze 105N.
204WrAs jest odmienną konstrukcją od stopiątki tak samo jak jest nią 123N czy 105N2k/2000.
Z drugiej strony pojawia się pytanie - czy 105NWr (a zwłaszcza odmiana z asynchronami) to stopiątka czy nie? Bo z 105NWr to 204WrAs ma już więcej wspólnego...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”