Konstal N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
luki

Post autor: luki »

Widzę że o 4N #20 na forum się tu nic nie rozwija więc poinformuję że na galerii km-forum zamieściłem 4 fotki tego wagonu, więcej fotek oraz filmiki krótkie pod adresem: www.tramwaje1.za.pl/25.html
A tak od siebie to dodam że to 25 mi się nawet podba, szkoda tylko że tak rzadko i na takiej krótkiej trasie.
Jeszcze będzie atrakcyjniejsze dla MKM (i nie tylko) bardziej niż 38 :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Luki a czemu 4N #20 ma takie ozdobne zółte ramki na burcie i drzwiach. Przecież 4N takowych nie miały ? :cool:

luki

Post autor: luki »

UM Będzin zrobiło sobie tramwaj historyczny, więc pomalowali sobie go wg. uznania, przecież rycerzy i innych postaci na szybach też nie woziły :mruga:
A ten wagonik dużo ma od oryginału, hamulec szynowy, dwa reflektory, kierunkowskazy, więc jako historyczny to nie do końca, bardziej liniowy jak #954.
Co innego już #1100.

Mily

Post autor: Mily »

luki pisze:Co innego już #1100.
No jeśli chodzi o #1100 to od siebie powiem, że to taka nasza perełka ;) Ale jeśli chodzi o tą będzińską beznadzieje, to nie przyciąga mnie ani wyglądem, ani rozkładem. "Wielki sukces" Będzina to to na pewno nie jest.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

A może ktoś wie co się dzieje z bytomską eNką #1118? Dość długo go nie widuje na 38. Na okrągło na 38 widuje #954. #1118 ostatnio widziałem ją na początku marca!

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Filip_2691 pisze:A może ktoś wie co się dzieje z bytomską eNką #1118?
Ostatnie zdjęcie na TWB #1118 z 5 kwietnia ukazuje, iż 1118 była wówczas odstawiona i usunięto jej ślizgacze. Jak jest dzisiaj nie wiem, ale możliwe, że nadal jest odstawiona :(.

rzelfix

Post autor: rzelfix »

Nie, gdzieś na forum WPK czytałem, że stała unieruchomiona z powodu, który zapomniałem. Być może usunięte ślizgacze, ale nie chcę nikogo wprowadzać w błąd. Ale mogę Cię pocieszyć, bo już jakiś tydzień temu widziałem #1118 na trasie. Mało tego, zdawało mi się, że została odświeżona, czyli na nowo pomalowana piękną i głęboko czerwoną farbką.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

To dobrze, że jeździ bo ja już myślałem, że coś jej się poważnego stało :)

luki

Post autor: luki »

Myślę że uruchomili ją tylko z jednego powodu... Wszystkich Świętych, na Piekarskiej wtedy zawsze kursują dwie eNki. Potem pewnie #1118 pojdzie znów w odstawkę, lepsze części będą zarezerwowane dla #954 gdyby coś.
Zresztą na 38 chyba zwykle #954 kursował, a #1118 był głównie jako rezerwa.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

No tak, normą na 38 jest #954 ale #1118 też bardzo często pojawia się na 38 :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

luki pisze: Potem pewnie #1118 pojdzie znów w odstawkę, lepsze części będą zarezerwowane dla #954 gdyby coś.
Obawiam się jednak, iż jest to powolny koniec kariery liniowej tego wagonu :(. W przypadku oddawania części eNce o nr. 954 po pewnym czasie 1118 nie będzie posiadał większości potrzebnych części i w efekcie może zostać skasowany, choć niewykluczone, ze TŚ inaczej zagospodarują ten wagon, albo też jeszcze będą starać się utrzymywać go w ruchu liniowym :).

luki

Post autor: luki »

Adrian_ pisze:
luki pisze: Potem pewnie #1118 pojdzie znów w odstawkę, lepsze części będą zarezerwowane dla #954 gdyby coś.
Obawiam się jednak, iż jest to powolny koniec kariery liniowej tego wagonu :(. W przypadku oddawania części eNce o nr. 954 po pewnym czasie 1118 nie będzie posiadał większości potrzebnych części i w efekcie może zostać skasowany, choć niewykluczone, ze TŚ inaczej zagospodarują ten wagon, albo też jeszcze będą starać się utrzymywać go w ruchu liniowym :).
Na rok czasu myślę że bez przeszkód by odstawili #1118. Spokojnie mogli by sobie pożyczać części w razie potrzeby. Jedynie nie mogą go skreślić z faktu że będzie kolejne Wszystkich Świętych za rok. Więc póki istnieje ta linia i założenie że jest bardzo potrzebna w taki dzień to zawsze trzeba mieć dwie eNki. Pamiętam że jak #954 miał kapitalny remont (2000~2001) to #1118 kursował wraz z zabytkową eNką #1100.
Filip_2691 pisze:No tak, normą na 38 jest #954 ale #1118 też bardzo często pojawia się na 38
To pewnie teraz po niedawnym uruchomieniu. W końcu #954 kursował dość długo sam i należy mu się przerwa na przeglądy czy jakieś drobne prace naprawcze.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Ja tak na boku dziwie się że 2 Enki są w ruchu a nie 4N lub Ni 4N. Przecież bezpieczniejsza jest 4N i nowocześniejsza :retard: .

luki

Post autor: luki »

7370 pisze:Ja tak na boku dziwie się że 2 Enki są w ruchu a nie 4N lub Ni 4N. Przecież bezpieczniejsza jest 4N i nowocześniejsza :retard: .
4N to jest na 25. Ale on ani liniowy, ani zabytek, bardziej roboczy bo na takiego go przed laty remontowali, ale Będzin uważa go za te dwie pierwsze wymienione przeze mnie statusy. (a za tablicą chyba wciąż kryje się :strzałka: kogut :retard: )
A te N-ki i tak przeszły już wiele modernizacji i są chyba jedyne w swoim rodzaju. Najlepsza jak wiadomo jest #954, miała dwa remonty kapitalne już, jeden w latach 90-tych, a drugi na początku wieku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No to ładnie, tym razem ja się bawię w górnika. :retard:

Nie wiem czy Mieliście okazję zajrzeć na stronę Przegubowca. Można tam znaleźć niedawno przesłane unikatowe zdjęcia wnętrza warszawskiego przegubowego PN :mruga:

:strzałka: http://www.przegubowiec.pl/galeria/disp ... 288&pos=36

I od zewnątrz ;)
:strzałka: http://www.przegubowiec.pl/galeria/disp ... 288&pos=37

mkm101

Post autor: mkm101 »

J-31 pisze: Nie wiem czy Mieliście okazję zajrzeć na stronę Przegubowca. Można tam znaleźć niedawno przesłane unikatowe zdjęcia wnętrza warszawskiego przegubowego PN
http://www.przegubowiec.pl/galeria/disp ... 288&pos=36
To ja proponuję nieco lepszą wersję: http://tramwar.republika.pl/u0-603-1.html
I tu też ładniejsza wersja: http://tramwar.republika.pl/u0-603-4.html

Zresztą pod adresem http://tramwar.republika.pl/twpn.html jest tego więcej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki Mkm101, swoją drogą, to na zdjęciach widać, że każdy z tych wagonów miał inne fronty - zarówno przedni jak i tylny ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze: każdy z tych wagonów miał inne fronty - zarówno przedni jak i tylny ;)
Front z czego wiem to jest jeden...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:Front z czego wiem to jest jeden...
Hmmm. Ok, nie wszystkich, ale zabudowa frontów kilku wagonów jednak się różniła. Popatrz na fotki ;)

:strzałka: http://tramwar.republika.pl/u0-603-4.html
:strzałka: http://tramwar.republika.pl/u0-601-2.html
:strzałka: http://tramwar.republika.pl/u0-610-4.html
:strzałka: http://tramwar.republika.pl/u0-602-2.html

Co prawda pierwszy przykład - wagon nr 603 - przebudowano mu później front ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze: Hmmm. Ok, nie wszystkich, ale zabudowa frontów kilku wagonów jednak się różniła. Popatrz na fotki ;)
Mi chodzi o to, że nie ma takiego czegoś jak tylny front :P Jak sam zasugerowałeś :P Front to jest front :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”