Konstal N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A w jakim stanie są Śląskie eNki. Czy TŚ dba o te wagony? :)

luki

Post autor: luki »

J-31 pisze:A w jakim stanie są Śląskie eNki. Czy TŚ dba o te wagony? :)
Zabytki jak 1100 zadbane, w zimie nawet wyjeżdżał na rozgrzewkę żeby się nie zamroził zbytnio ;)
Robocze gorzej, ale niektóre miały remonty kapitalne, np. 110R czy #20 który właśnie będzie jeździć na 25.
Bytomskie liniowe #1118 i #954 miały remonty ok. 2000 roku, #954 kapitalny, ten drugi miał bieżący/średni (jak zwykle), więc stan #1118 za najlepszy nie jest, ostatnio był nawet odstawiony, nie wiem jak teraz.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

#1118 na 38 ze dobre 2 miesiące nie widziałem...

Peter

Post autor: Peter »

Ciekawe jest, że dzisiejszy #1118 to ex. #1132 exex. #954 ( w oryginale ). Jaka ta historia jest słodka. :devil: =>Foto
Ta fotka jest świetna na tapetę nie sądzicie ? :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście to drugie zdjęcie jest super. Autorowi naprawdę udało się zrobić piękne ujęcie. W sumie trzeba przyznać, że - przynajmniej - z zewnątrz śląskie eNki prezentują się znakomicie. :)

luki

Post autor: luki »

Widzę że o 4N #20 na forum się tu nic nie rozwija więc poinformuję że na galerii km-forum zamieściłem 4 fotki tego wagonu, więcej fotek oraz filmiki krótkie pod adresem: www.tramwaje1.za.pl/25.html
A tak od siebie to dodam że to 25 mi się nawet podba, szkoda tylko że tak rzadko i na takiej krótkiej trasie.
Jeszcze będzie atrakcyjniejsze dla MKM (i nie tylko) bardziej niż 38 :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Luki a czemu 4N #20 ma takie ozdobne zółte ramki na burcie i drzwiach. Przecież 4N takowych nie miały ? :cool:

luki

Post autor: luki »

UM Będzin zrobiło sobie tramwaj historyczny, więc pomalowali sobie go wg. uznania, przecież rycerzy i innych postaci na szybach też nie woziły :mruga:
A ten wagonik dużo ma od oryginału, hamulec szynowy, dwa reflektory, kierunkowskazy, więc jako historyczny to nie do końca, bardziej liniowy jak #954.
Co innego już #1100.

Mily

Post autor: Mily »

luki pisze:Co innego już #1100.
No jeśli chodzi o #1100 to od siebie powiem, że to taka nasza perełka ;) Ale jeśli chodzi o tą będzińską beznadzieje, to nie przyciąga mnie ani wyglądem, ani rozkładem. "Wielki sukces" Będzina to to na pewno nie jest.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

A może ktoś wie co się dzieje z bytomską eNką #1118? Dość długo go nie widuje na 38. Na okrągło na 38 widuje #954. #1118 ostatnio widziałem ją na początku marca!

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Filip_2691 pisze:A może ktoś wie co się dzieje z bytomską eNką #1118?
Ostatnie zdjęcie na TWB #1118 z 5 kwietnia ukazuje, iż 1118 była wówczas odstawiona i usunięto jej ślizgacze. Jak jest dzisiaj nie wiem, ale możliwe, że nadal jest odstawiona :(.

rzelfix

Post autor: rzelfix »

Nie, gdzieś na forum WPK czytałem, że stała unieruchomiona z powodu, który zapomniałem. Być może usunięte ślizgacze, ale nie chcę nikogo wprowadzać w błąd. Ale mogę Cię pocieszyć, bo już jakiś tydzień temu widziałem #1118 na trasie. Mało tego, zdawało mi się, że została odświeżona, czyli na nowo pomalowana piękną i głęboko czerwoną farbką.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

To dobrze, że jeździ bo ja już myślałem, że coś jej się poważnego stało :)

luki

Post autor: luki »

Myślę że uruchomili ją tylko z jednego powodu... Wszystkich Świętych, na Piekarskiej wtedy zawsze kursują dwie eNki. Potem pewnie #1118 pojdzie znów w odstawkę, lepsze części będą zarezerwowane dla #954 gdyby coś.
Zresztą na 38 chyba zwykle #954 kursował, a #1118 był głównie jako rezerwa.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

No tak, normą na 38 jest #954 ale #1118 też bardzo często pojawia się na 38 :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

luki pisze: Potem pewnie #1118 pojdzie znów w odstawkę, lepsze części będą zarezerwowane dla #954 gdyby coś.
Obawiam się jednak, iż jest to powolny koniec kariery liniowej tego wagonu :(. W przypadku oddawania części eNce o nr. 954 po pewnym czasie 1118 nie będzie posiadał większości potrzebnych części i w efekcie może zostać skasowany, choć niewykluczone, ze TŚ inaczej zagospodarują ten wagon, albo też jeszcze będą starać się utrzymywać go w ruchu liniowym :).

luki

Post autor: luki »

Adrian_ pisze:
luki pisze: Potem pewnie #1118 pojdzie znów w odstawkę, lepsze części będą zarezerwowane dla #954 gdyby coś.
Obawiam się jednak, iż jest to powolny koniec kariery liniowej tego wagonu :(. W przypadku oddawania części eNce o nr. 954 po pewnym czasie 1118 nie będzie posiadał większości potrzebnych części i w efekcie może zostać skasowany, choć niewykluczone, ze TŚ inaczej zagospodarują ten wagon, albo też jeszcze będą starać się utrzymywać go w ruchu liniowym :).
Na rok czasu myślę że bez przeszkód by odstawili #1118. Spokojnie mogli by sobie pożyczać części w razie potrzeby. Jedynie nie mogą go skreślić z faktu że będzie kolejne Wszystkich Świętych za rok. Więc póki istnieje ta linia i założenie że jest bardzo potrzebna w taki dzień to zawsze trzeba mieć dwie eNki. Pamiętam że jak #954 miał kapitalny remont (2000~2001) to #1118 kursował wraz z zabytkową eNką #1100.
Filip_2691 pisze:No tak, normą na 38 jest #954 ale #1118 też bardzo często pojawia się na 38
To pewnie teraz po niedawnym uruchomieniu. W końcu #954 kursował dość długo sam i należy mu się przerwa na przeglądy czy jakieś drobne prace naprawcze.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Ja tak na boku dziwie się że 2 Enki są w ruchu a nie 4N lub Ni 4N. Przecież bezpieczniejsza jest 4N i nowocześniejsza :retard: .

luki

Post autor: luki »

7370 pisze:Ja tak na boku dziwie się że 2 Enki są w ruchu a nie 4N lub Ni 4N. Przecież bezpieczniejsza jest 4N i nowocześniejsza :retard: .
4N to jest na 25. Ale on ani liniowy, ani zabytek, bardziej roboczy bo na takiego go przed laty remontowali, ale Będzin uważa go za te dwie pierwsze wymienione przeze mnie statusy. (a za tablicą chyba wciąż kryje się :strzałka: kogut :retard: )
A te N-ki i tak przeszły już wiele modernizacji i są chyba jedyne w swoim rodzaju. Najlepsza jak wiadomo jest #954, miała dwa remonty kapitalne już, jeden w latach 90-tych, a drugi na początku wieku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No to ładnie, tym razem ja się bawię w górnika. :retard:

Nie wiem czy Mieliście okazję zajrzeć na stronę Przegubowca. Można tam znaleźć niedawno przesłane unikatowe zdjęcia wnętrza warszawskiego przegubowego PN :mruga:

:strzałka: http://www.przegubowiec.pl/galeria/disp ... 288&pos=36

I od zewnątrz ;)
:strzałka: http://www.przegubowiec.pl/galeria/disp ... 288&pos=37

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”