Konstal N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
Adrian_

Post autor: Adrian_ »

luki pisze: Potem pewnie #1118 pojdzie znów w odstawkę, lepsze części będą zarezerwowane dla #954 gdyby coś.
Obawiam się jednak, iż jest to powolny koniec kariery liniowej tego wagonu :(. W przypadku oddawania części eNce o nr. 954 po pewnym czasie 1118 nie będzie posiadał większości potrzebnych części i w efekcie może zostać skasowany, choć niewykluczone, ze TŚ inaczej zagospodarują ten wagon, albo też jeszcze będą starać się utrzymywać go w ruchu liniowym :).

luki

Post autor: luki »

Adrian_ pisze:
luki pisze: Potem pewnie #1118 pojdzie znów w odstawkę, lepsze części będą zarezerwowane dla #954 gdyby coś.
Obawiam się jednak, iż jest to powolny koniec kariery liniowej tego wagonu :(. W przypadku oddawania części eNce o nr. 954 po pewnym czasie 1118 nie będzie posiadał większości potrzebnych części i w efekcie może zostać skasowany, choć niewykluczone, ze TŚ inaczej zagospodarują ten wagon, albo też jeszcze będą starać się utrzymywać go w ruchu liniowym :).
Na rok czasu myślę że bez przeszkód by odstawili #1118. Spokojnie mogli by sobie pożyczać części w razie potrzeby. Jedynie nie mogą go skreślić z faktu że będzie kolejne Wszystkich Świętych za rok. Więc póki istnieje ta linia i założenie że jest bardzo potrzebna w taki dzień to zawsze trzeba mieć dwie eNki. Pamiętam że jak #954 miał kapitalny remont (2000~2001) to #1118 kursował wraz z zabytkową eNką #1100.
Filip_2691 pisze:No tak, normą na 38 jest #954 ale #1118 też bardzo często pojawia się na 38
To pewnie teraz po niedawnym uruchomieniu. W końcu #954 kursował dość długo sam i należy mu się przerwa na przeglądy czy jakieś drobne prace naprawcze.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Ja tak na boku dziwie się że 2 Enki są w ruchu a nie 4N lub Ni 4N. Przecież bezpieczniejsza jest 4N i nowocześniejsza :retard: .

luki

Post autor: luki »

7370 pisze:Ja tak na boku dziwie się że 2 Enki są w ruchu a nie 4N lub Ni 4N. Przecież bezpieczniejsza jest 4N i nowocześniejsza :retard: .
4N to jest na 25. Ale on ani liniowy, ani zabytek, bardziej roboczy bo na takiego go przed laty remontowali, ale Będzin uważa go za te dwie pierwsze wymienione przeze mnie statusy. (a za tablicą chyba wciąż kryje się :strzałka: kogut :retard: )
A te N-ki i tak przeszły już wiele modernizacji i są chyba jedyne w swoim rodzaju. Najlepsza jak wiadomo jest #954, miała dwa remonty kapitalne już, jeden w latach 90-tych, a drugi na początku wieku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No to ładnie, tym razem ja się bawię w górnika. :retard:

Nie wiem czy Mieliście okazję zajrzeć na stronę Przegubowca. Można tam znaleźć niedawno przesłane unikatowe zdjęcia wnętrza warszawskiego przegubowego PN :mruga:

:strzałka: http://www.przegubowiec.pl/galeria/disp ... 288&pos=36

I od zewnątrz ;)
:strzałka: http://www.przegubowiec.pl/galeria/disp ... 288&pos=37

mkm101

Post autor: mkm101 »

J-31 pisze: Nie wiem czy Mieliście okazję zajrzeć na stronę Przegubowca. Można tam znaleźć niedawno przesłane unikatowe zdjęcia wnętrza warszawskiego przegubowego PN
http://www.przegubowiec.pl/galeria/disp ... 288&pos=36
To ja proponuję nieco lepszą wersję: http://tramwar.republika.pl/u0-603-1.html
I tu też ładniejsza wersja: http://tramwar.republika.pl/u0-603-4.html

Zresztą pod adresem http://tramwar.republika.pl/twpn.html jest tego więcej

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki Mkm101, swoją drogą, to na zdjęciach widać, że każdy z tych wagonów miał inne fronty - zarówno przedni jak i tylny ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze: każdy z tych wagonów miał inne fronty - zarówno przedni jak i tylny ;)
Front z czego wiem to jest jeden...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:Front z czego wiem to jest jeden...
Hmmm. Ok, nie wszystkich, ale zabudowa frontów kilku wagonów jednak się różniła. Popatrz na fotki ;)

:strzałka: http://tramwar.republika.pl/u0-603-4.html
:strzałka: http://tramwar.republika.pl/u0-601-2.html
:strzałka: http://tramwar.republika.pl/u0-610-4.html
:strzałka: http://tramwar.republika.pl/u0-602-2.html

Co prawda pierwszy przykład - wagon nr 603 - przebudowano mu później front ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze: Hmmm. Ok, nie wszystkich, ale zabudowa frontów kilku wagonów jednak się różniła. Popatrz na fotki ;)
Mi chodzi o to, że nie ma takiego czegoś jak tylny front :P Jak sam zasugerowałeś :P Front to jest front :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:Mi chodzi o to, że nie ma takiego czegoś jak tylny front :P
Dobra - ściana przednia, ściana tylna :mruga:

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Dzięki wskazówkom kolegów z WFK na wrocławskim Oporowie udało mi się dziś odnaleźć ...

... niebieskiego Konstala N :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ponieważ przedszkole (na którego terenie stoi) było zamknięte nie udało mi się wykonać zdjęć wnętrza. No, ale jutro też jest dzień :mruga:
Ostatnio zmieniony 2009-06-10, 22:57 przez Skoda 16T, łącznie zmieniany 2 razy.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Skoda 16T pisze:odnaleść ...
:!:


No łał, ile czasu on już tam stoi... :D

Chociaż z boku wygląda gorzej - stanie pod chmurką jednak robi swoje... Można się spodziewać fot z wnętrza?

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

PAFAWAG pisze:Można się spodziewać fot z wnętrza?
Można, jeśli mnie do niej wpuszczą :retard:

Na piątek powinny być :D

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

No i są, ale z tygodniowym poślizgiem :retard:

Wnętrze:
Obrazek
Obrazek

Pozostałe zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Detal cieszący oko :mruga: "MPK":
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wielkie dzięki Skoda za fotki wnętrza ten N-ki. W sumie szkoda jej, ale na pewno dzieciaki mają radochę ;)

spooney

Post autor: spooney »

Bydgoszcz, Zajezdnia Tramwajowa.
Przyjechała firma zewnętrzna i już chciała ciąć... Konstala 2N z 1956 roku...

Tego właśnie :strzałka: http://www.phototrans.eu/15,17360,57.html

Tak wyglądał 7 lat temu :strzałka: http://galeria.komunikacja.bydgoszcz.pl ... ?pos=-2382

Teraz tak wygląda :strzałka: http://galeria.komunikacja.bydgoszcz.pl ... ?pos=-2379

Na szczęście znaleźli się waleczni miłośnicy [skan artykułu z GW]
:strzałka: http://img844.imageshack.us/img844/2851 ... l202nn.jpg

I udało się na razie ocalić go od palnika :) pozostałych trzech wagonów niestety nie...

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 »

Brawo ! Miłośnicy pokazali jak kochają tramwaje :mruga:

spooney

Post autor: spooney »

O530 pisze:Miłośnicy pokazali jak kochają tramwaje
#159, którego udało się uratować przed kasacją którą MZK chciało cichcem przeprowadzić, to o ile się nie mylę najstarszy wagon 2N z Konstalu w Bydgoszczy, jedyny zachowany w Polsce na wąski tor.

Reszty wagonów też szkoda ale ten był najcenniejszy.

Dwa inne wagony w trakcie popełniania zbrodni
:strzałka: http://galeria.komunikacja.bydgoszcz.pl ... ?pos=-2380

Niestety MZK i tak się chce pozbyć uratowanego 2N więc jego dalsze losy nie są wcale takie różowe...

Awatar użytkownika
Gullit
Posty: 195
Rejestracja: 2009-02-28, 00:31
Lokalizacja: Łódź,Aleksandrów

Re: Konstal N

Post autor: Gullit »

Oj bardzo lubie Enki .Szczególnie 2N1 i 2N2. W Łodzi zostało kilkanascoe jako techniczne i zabytkowe.Fajne czasy były

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Konstal N

Post autor: J-31 »

Fajnie się tym podróżuje, ale ja mam zawsze problem z N-kami. Po prostu, nie przyzwyczajony do tych wysokich stopni (ech te niskacze ;) ), potykam się zawsze - szczególnie na stopniach przy wejściu ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”