Pojedynczy pantograf w składzie...

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
PE 099

Post autor: PE 099 »

Cały czas jest ta sama :!: Drugi patyk= kłopot ze zmianą zwrotnic. Motorowy siedzie w pierwszym wagonie. Tyle... :wall:

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Czyli kabel WN w tej sytuacji nie wystarcza?

PE 099

Post autor: PE 099 »

No nie bardzo. Sprawdza się przy jeździe na pierwszym patyku.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Czyli w takim przypadku pozostaje tylko ręczne przestawianie zwrotek. No cóż, nic nie jest doskonałe.

PE 099

Post autor: PE 099 »

Jak podjedziesz powoli to Ci zadziała podczerwień.

OZZY

Post autor: OZZY »

A jaki związek ma podczerwień z tym na którym patyku się jedzie? ZTCW żaden. Przecież podczerwień działa tak jak pilot do telewizora, nie ma w tym większej filozofii wymagającej bóg wie jakiej konfiguracji pantografów.
Łódzkie Cityrunnery mają pantograf w połowie swojej długości (29,5 : 2 ~14,75 metra od czoła czyli mniej-więcej tak jak gdyby prąd był pobierany przez odbierak w drugim wagonie składu 805Na licząc od czoła) i jakoś nie ma problemów z zmianą zwrotnic przy pomocy podczerwieni.
Gdyby chodziło o tzw. "sanki" to pewnie wyglądałoby to inaczej, ale tutaj jest mowa o podczerwieni....

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OZZY pisze:Gdyby chodziło o tzw. "sanki" to pewnie wyglądałoby to inaczej, ale tutaj jest mowa o podczerwieni....
Bingo. Fachowcem w tej kwestii nie jestem, ale tak mi się właśnie wydawało :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No właśnie coś mi się tu nie zgadzało cały czas, ale specjaliści milczeli :P

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

J-31 pisze:OZZY napisał:
Gdyby chodziło o tzw. "sanki" to pewnie wyglądałoby to inaczej, ale tutaj jest mowa o podczerwieni....

Bingo. Fachowcem w tej kwestii nie jestem, ale tak mi się właśnie wydawało
A o jakie "sanki" chodzi??

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

PAFAWAG pisze:A o jakie "sanki" chodzi??
Sanki na sieci trakcyjnej czy element sterowania zwrotnicą poprzez jazdę "z prądem" lub "bez prądu". Za czasów kamienia łupanego tak się przestawiało zwrotnicę :D

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

http://pl.youtube.com/watch?v=qxGpPiMcL ... ed&search=
W jednym z ujęć jest widoczny skład z kablem WN i podniesionym tylnym pantografem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hehe. Odrobina historii - tramwaje na Śląsku w 1992. Fajny film ;)

A propo pojedynczego pantografu. Na tym filmie, którego link podał Ep40 widać również składy 102Na (a nawet 102Na + 102N), ale przeguby jeździły na dwóch patykach.

Zatem, czy Pamiętacie, czy gdzieś w polsce jeździły 102-ki (albo 803-ki) na jednym patyku ? ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

J-31 pisze:Zatem, czy Pamiętacie, czy gdzieś w polsce jeździły 102-ki (albo 803-ki) na jednym patyku ? ;)
Kiedyś we Wrocławiu na linii 17 kursowały składy 102Na + 102Na, gdzie drugi wagon miał opuszczony pantograf. Niestety byłem wtedy za mały (czyt. za młody) , żeby to pamiętać ;) ale na Youtube ktoś już zamieścił film:
http://pl.youtube.com/watch?v=b_sDkBrqwFQ
(Do 1:44 pokazywany jest Wrocławski tabor)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

ep40 pisze:W jednym z ujęć jest widoczny skład z kablem WN i podniesionym tylnym pantografem.
Poznańskie 105NaDK w jedną stronę też jeżdżą z podniesionym tylnym pantografem :P

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Kiedy jeszcze po Krakowie jeździły składy 102Na+102NaD to z początku doczepy też miały podniesiony pantograf, a później to chyba nawet pantograf zdemontowano.

Ryszard49

Post autor: Ryszard49 »

Witam.
Od pewnego czasu śledzę ten temat i dochodzę do wniosku że dyskusja jest jałowa i bez sensu. O czym właściwie tu dyskutujemy. Z punktu widzenia technicznego jest tak jak powinno być ale z punktu widzenia laika można dyskutować jeszcze przez wiele lat. Wszystkie zastosowane rozwiązania są podyktowane względami ekonomicznymi i technicznymi popartymi stosownymi obliczeniami i najkorzystniejsze dla danego zakładu komunikacji zbiorowej. Uważam ze temat ten należy po prostu zamknąć jako nie wnoszący niczego nowego.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No dobra. Skoro tak Chcecie. Chwilowo zamykam temat ;)

Zablokowany

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”