Konstal 111N

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
luki

Post autor: luki »

No w sumie za wypożyczenie 111N do Krakowa, dostaliśmy jak gdyby zapłatę w postaci dwóch wozidełł, no i trzeba było jakoś uzupełnić nagły spadek ilostanu wagonów.
111N w Krakowie przejdą drobny remont itp, po roku mają zostać przywrócone do stanu poprzedniego, chyba nie będą po nich skakać i ich kopać ;) raczej wmontują stare wózki, patyk, krzesła no i może nawet pulpit, który teraz pewnie wymieniają :]
Chodzą plotki że skoro #459K i #470K miały mieć kasacje w Krakowie, to w zamian za pożyczkę 111-tek, te będą miały drugie życie w naszym GOP :D

Profesor

Post autor: Profesor »

luki pisze:No w sumie za wypożyczenie 111N do Krakowa, dostaliśmy jak gdyby zapłatę w postaci dwóch wozidełł, no i trzeba było jakoś uzupełnić nagły spadek ilostanu wagonów.
111N w Krakowie przejdą drobny remont itp, po roku mają zostać przywrócone do stanu poprzedniego, chyba nie będą po nich skakać i ich kopać ;) raczej wmontują stare wózki, patyk, krzesła no i może nawet pulpit, który teraz pewnie wymieniają :]
Chodzą plotki że skoro #459K i #470K miały mieć kasacje w Krakowie, to w zamian za pożyczkę 111-tek, te będą miały drugie życie w naszym GOP :D
Widziałem ostatnio 111-stki i nareszcie zaczynają przypominać normalne tramwaje. Wymieniona została większość blacharki na funkiel nówke. Cały środek został rozebrany, zostanie on wymieniony. W tej chwili jedna z nich już powinna być pomalowana. Tak jak ktoś napisał, wszystkie częsci mechaniczne które się da wymienić zostaną wymienione a później zdemontowane przed powrotem do GOPu. Niech się w GOPie cieszą ,że dostaną cacuśny wagon.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie bardzo rozumiem, po jakiego diabła wymieniają im fotele, puplit i "patyki", skoro potem znów to wszystko wymontują :roll:

Damhan

Post autor: Damhan »

No nie wiem czy taki cacuśny. jak sam piszesz- wszytskie GOPowskie części (rozumiem, ze też siedzenia, podsufitka, uchwyty na tablice, lampy, wózki itp.) zostaną przecież z powrotem zdemontowane przed powrotem do GOPu, a więc z tego wynika, że pojawią się tylko nowe proste blachy, jak i być może nowa podłoga. ;)

Peter

Post autor: Peter »

Maciek-krakow pisze:To jest paranoja - nie dosc ze dajemy na Slask dobrze utrzymane wagony, które po rocznej eksploatacji beda musialy przejsc remont w Krakowie (...)
Jeżeli ja mam być szczery to niczego nadzwyczajnego nie zauważyłem w tych wagonach a szczególnie we wnętrzu krakowskiej #459.
Tutaj dla porównania widok wnętrza zupełnie przeciętnej będzińskiej 105-tki (drugi wagon #669 - akurat tymczasawo na wygnaniu do Zawodzia ;) ) dla przykładu.
Jak już wcześniej napisałem, wagony #111N to ja wiem w jakim są stanie, ale to MPK Kraków podjęło taką decyzję o ile mi wiadomo. :mruga:
Profesor pisze:Niech się w GOPie cieszą ,że dostaną cacuśny wagon.
Wolałbym zobaczyć jednak dwa wagony. :)

Damhan

Post autor: Damhan »

Na zdjęciach większej różnicy nie widać, a mało tego ten katowicko- będziński nawet lepiej wygląda. Ze zdjęć waszych stopiątek zauważyłem, ze dbacie tam bardzo o drzwi. CO prawda nigdy nie widziałem zdjęć samych drzwi, ale przynajmniej z daleka tak wyglądają. I powiem, że ten śląski tez wcale nie jest taki zły (mam nadzieję, ze to najgorszy :mruga: ). Ale to już OT. ;)

szubak

Post autor: szubak »

Jeden z tych co poszly do GOPu jest po NG jakos w polowie lat 90tych

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Halo - koledzy z Krakowa tudzież bliskich okolic. Już miesiąc nic nie Pisaliście o 111-stkach. :mruga:

A więc jak tam 111N i co u nich słychać ? Jak one sprawują się w Krakowie ? :P

Dziwny

Post autor: Dziwny »

Jak wyjadą na linię to pewnie ktoś coś napisze ;)

Peter

Post autor: Peter »

Z tego co się dowiedziałem, to 111-tki już są przygotowane do eksploatacji, więc pewnie wyjadą na linię jeżeli będzie to możliwe, bo coś tam chyba muszą zrobić z rozjazdami czy torowiskiem (?). Na ten temat niech się jednak wypowiedzą Koledzy z Krakowa. :mruga:

szubak

Post autor: szubak »

No wiec tak, 111N sa juz faktycznie po remoncie w TR i stoja sobie odmalowane na terenie zajezdni w Podgorzu.
Co do ich wyjazdu na linie, to sa one sprowadzone jako rezerwa dla dwukierunkowych wagonow N8S z Norymbergi, tak wiec wyjada najwczesniej pod koniec wrzesnia, tj. po uruchomieniu linii na ul. Pawiej.

rzelfix

Post autor: rzelfix »

Odwołując się do strony kol. Szubaka (LINK), zauważyłem po prawej stronie zdjęcia kawałek gliwickiej "stojedenastki" już w krakowskich barwach. Muszę rzec, że bardzo ładnie się prezentuje. :)

Peter

Post autor: Peter »

Pojawiły się fotki 111-tek. Zrobili z nich niestety wyłupki :/ (wygląda jednak na to, że te wyłupki można odkręcić bo chyba są tam śruby i założyć klasyczne atrapy).
Przynajmniej jednak jest zrobiony remont => Link
Dostały wg opisu zdjęć księżycowe numerki #3501+3502 ;)
Tutaj fotki sprzed remontu. Można sobie porównać wygląd zewnętrzny i wewnętrzny. :mruga:

rzelfix

Post autor: rzelfix »

No tak. Oczowyłupki nie wyglądają fajnie. Mam jeszcze jedno zastrzeżenie do siedzisk wybrakowanych (na takie wyglądają) z innych krakowskich "stopiątek", ale mimo tego i stanu reszty tramwajów TŚ powinniśmy się cieszyć z tego remontu.

luki

Post autor: luki »

Jednak to się da zrobić by Śląski tramwaj wyglądał jak należy, czy u nas to się uda, czy "takie rzeczy to tylko w" ... Krakowie.
Zauważyłem że grzybki są na dachu, czyli 111N będą mogły na jednym patyku jechać.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie chcę nic mówić, ale widzę, że w Krakowie 111-stki otrzymały swoją drugą młodość :mruga:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

rzelfix pisze:ale mimo tego i stanu reszty tramwajów TŚ powinniśmy się cieszyć z tego remontu.
Masz rację, ale z drugiej strony nie poczyniono zbyt wielkich zmian w trakcie tego remontu. Co prawda wszystko (poza siedzeniami) wygląda, jak nowe, ale dobre i to, ze te tramwaje w końcu doczekały się prawdziwego remontu, a nie jakiejś fuszerki ze strony TŚ.
J-31 pisze:Nie chcę nic mówić, ale widzę, że w Krakowie 111-stki otrzymały swoją drugą młodość
Szkoda tylko, ze jak wrócą do GOP-u to w kilka miesięcy zostaną bardziej zapuszczone :(.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ale te wyłupy aż tak źle nie wyglądają, bo pomalowano kwadratowy wycinek tramwaju wokół nich na czarno.
TW też mogłaby takie coś zastosować — jakoś by to wyglądało, i przy okazji mieliby tanio jak chcą.

Robson

Post autor: Robson »

Z tego co wiem to po zakończeniu służby w Krakowie to zostaną "wyremontowane" do stanu poprzedniego albo zostaną nawet wykupione.

szubak

Post autor: szubak »

Pewnie by im zrobili NG, gdyby była pewność ze zostaną u nas na stałe ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”